13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:54

smokey17 schreef:
Er zijn ook meer dan zat volwassenen die ze moeten opsluiten omdat ze niet in staat zijn de juiste beslissingen te nemen.
Er zijn ook zat goed ontwikkelde kinderen die heel wat meer hebben meegemaakt dan mening volwassenen die dondersgoed in staat zijn zulke beslissingen te nemen.

Niet iederen over 1 kam scheren he!

we hebben het over een kind van 13!!
ik wou vroeger piloot worden, maar denk maar niet dat mijn ouders me in een vliegtuig lieten stappen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:54

smokey17 schreef:
LimaMambo schreef:

ik vind het juist wel van belang... dat verschil.. en daar ging het me ook om
een kind van 13 is lang niet zo zelfstandig en weerbaar als een volwassen iemand zou moeten zijn

Er zijn ook meer dan zat volwassenen die ze moeten opsluiten omdat ze niet in staat zijn de juiste beslissingen te nemen.
Er zijn ook zat goed ontwikkelde kinderen die heel wat meer hebben meegemaakt dan mening volwassenen die dondersgoed in staat zijn zulke beslissingen te nemen.

Precies....

Het ligt maar net aan je ervaring in deze wereld. En die kan van een kind van 13 die veel meegemaakt heeft, net zo hoog zijn als die van een 30-jarige die nooit z'n huis uit komt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:55

KiWiKo schreef:
pa en ma zullen redelijk in de buurt zijn neem ik zo aan :) die zitten hier echt niet rustig op de bank Bold and Beautifull te kijken als ze weten dat kindlief in Puerto Rico gaat aanmeren over ongeveer 24 uur :D :D

Papa is zelf zeezeiler en heeft een pracht zeilschip, die gaat idd niet op de bank met een zakkie chips naar Oprah kijken :D :D , die zal idd ook de zeilen opsteken, (of hoe heet dat in zeiltermen) :+

MamboBeach

LimaMambo schreef:
russel schreef:
Wie zijn wij om te oordelen dat ze niet mag, alleen om dat ze naar school moet en met vriendinnen moet spelen. Als dat de reden is dat ze tegen gehouden wordt, vind ik erg bekrompen gedacht.

Niemand heeft het over het wel of niet kunnen of over gevaren, maar over de leerplicht en over sociale ontwikkeling.

wat dacht je van de leeftijd..??
ik geloof dat dat hier ook een groot discussiepunt is hoor

En volgens mij is verkrachten ook een gevaar! Dus wel een beetje op blijven letten graag...

Anoniem

LimaMambo schreef:
smokey17 schreef:

we hebben het over een kind van 13!!
ik wou vroeger piloot worden, maar denk maar niet dat mijn ouders me in een vliegtuig lieten stappen :+

Als jij als 13 jarige een vliegtuig had gehad en al je brevetten, vast wel...

Limanade

Juul schreef:
Dat is toch niet te vergelijken? :roll:

Als jij zo snel conclusies klaar heb ga ik ernstig twijfelen of jij wel goed kan stemmen. :+

ik ben volwassen volgens de wet en ik mag zelf mijn beslissingen maken.. of je het er nou mee eens bent of niet
een kind van 13 mag dat gewoonweg nog niet omdat het nog niet volwassen is.. heel simpel

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:56

Juul schreef:
LimaMambo schreef:

ooooooow nou dan vind ik dat alle kinderen van 13 ook mogen stemmen

:+

Dat is toch niet te vergelijken? :roll:

Als jij zo snel conclusies klaar heb ga ik ernstig twijfelen of jij wel goed kan stemmen. :+

Ik wou net zeggen...

Denk dat (bijna)alle destijds pim fortuin stemmer ook hun stemrecht ontnomen had moet worden....... duidelijk niet in staat zinnig na te denken.

Tja een 13 jarig meisje dat havo doet is per defenitie dom :))

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:56

Juul schreef:
Het ligt maar net aan je ervaring in deze wereld. En die kan van een kind van 13 die veel meegemaakt heeft, net zo hoog zijn als die van een 30-jarige die nooit z'n huis uit komt. ;)

En aangezien je dit nooit precies kan meten vind ik het verstandig om je dan te beroepen op eerder gedaan wetenschappelijk onderzoek. Je weet het idd niet, hoe het af zal gaan lopen, maar ik zou het risico niet durven nemen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:57

russel schreef:

eeecht niet.. als ik toen de wereld over had willen vliegen en ik had al mijn brevetten, hadden mijn ouders me echt vast gebonden!

Anoniem

E cht on topic heb ik al gereageerd ,maar wat ,me hier ook nog opvalt is dat de heftigste reacties van 22/23 jarigen komen zonder kinderen :)

Ik heb een 13 jarige thuis : ik ben voor.

Steek je hoofd boven het maaiveld uit, wordt niet gemiddeld. Volg je dromen . Geniet van het ene leven wat je hebt.

Ze doet er niemand kwaad mee en wordt op en top begeleid ( volgboot met paps erin bv) en ze gaat gewoon naar de wereldschool. Wat hebben we dan in nog te zeuren met zijn allen.
Laat de kinderbescherming zich richten op kinderen die ongelukkig zijn, geslagen en misbruikt worden.
Trots zijn op een meid met lef, die een record wil halen ( en nee dat record kan neit meer als ze 18 is, er is nu een 17jarige met dat record op zijn naam )

ps limamambo er zijn best 13 jarigen die vliegen. Jammer dat dat niet mocht van je ouders. als ouders eens wat minder uit hun kinderen haalden zou dat een hoop gemiddeldheid voorkomen

KiWiKo

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:
KiWiKo, je liegt er nu nog rustig op los want aan je hele verhaal zie ik dat je er geen klap vanaf weet...

http://www.clubracer.be/2007/08/18/anta ... -2a-klasse

sanne haar vader :) de man waar ik 4 jaar mee heb samengewoon............ op de boot! :)

een excuus mag best :D

ik ga even in de herhaling :) sorrie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:58

MamboBeach schreef:
wat dacht je van de leeftijd..??
ik geloof dat dat hier ook een groot discussiepunt is hoor

En volgens mij is verkrachten ook een gevaar! Dus wel een beetje op blijven letten graag...

Idd en ze zal wel niet langs Somalie gaan zeilen en als dat zo zou moeten zijn, dan wel naast een oorlogsfregat, je denkt toch niet dat ze dat zomaar even doen, daar waar piraten ronddobberen, een plan is al gemaakt.

Dan lees ik dat het een zeilwedstrijd is, dus daar is begeleiding.

MamboBeach

smokey17 schreef:
LimaMambo schreef:

een kind van 13 KAN hier nog niet voor kiezen
ouders zijn verantwoordelijk dus in feite beslissen de ouders..

Wat een onzin...... ze is 13. Geen 2.

Ze heeft een eigen mening, een eigen droom.

En haar ouders motiveren. Groot gelijk.

Zo zeg, ze is al wel 13 jaar! :')
Weet je wat het is, een broek met stront, zo noemen we dat!
Met andere woorden, een wichtje wat nog niets te vertellen heeft...

Limanade

MariekeB schreef:
E cht on topic heb ik al gereageerd ,maar wat ,me hier ook nog opvalt is dat de heftigste reacties van 22/23 jarigen komen zonder kinderen :)

Ik heb een 13 jarige thuis : ik ben voor.

Steek je hoofd boven het maaiveld uit, wordt niet gemiddeld. Volg je dromen . Geniet van het ene leven wat je hebt.

Ze doet er niemand kwaad mee en wordt op en top begeleid ( volgboot met paps erin bv) en ze gaat gewoon naar de wereldschool. Wat hebben we dan in nog te zeuren met zijn allen.
Laat de kinderbescherming zich richten op kinderen die ongelukkig zijn, geslagen en misbruikt worden.
Trots zijn op een meid met lef, die een record wil halen ( en nee dat record kan neit meer als ze 18 is, er is nu een 17jarige met dat record op zijn naam )

ps limamambo er zijn best 13 jarigen die vliegen. Jammer dat dat niet mocht van je ouders. als ouders eens wat minder uit hun kinderen haalden zou dat een hoop gemiddeldheid voorkomen

uhmmm ik had het over een wereldreis maken met een vliegtuigje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:59

LimaMambo schreef:
russel schreef:

eeecht niet.. als ik toen de wereld over had willen vliegen en ik had al mijn brevetten, hadden mijn ouders me echt vast gebonden!

Toch jammer dat ze dat deden, dan had je nu een prachtig beroep gehad, je droomberoep. We praten dat altijd maar goed, dat we onze dromen niet volgen, iets met realiteit en volwassen worden hoor ik dan vaak.
Maar het is gewoon angst en niet met je kop boven het maaiveld uit druven komen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:00

MariekeB schreef:
Toch jammer dat ze dat deden, dan had je nu een prachtig beroep gehad, je droomberoep. We praten dat altijd maar goed, dat we onze dromen niet volgen, iets met realiteit en volwassen worden hoor ik dan vaak.
Maar het is gewoon angst en niet met je kop boven het maaiveld uit druven komen

ik heb geen ervaring tot vliegen en ook geen brevetten.. het was een voorbeeld.. mijn ouders zouden me nooooooooooooit hebben laten gaan
en heeft niks met angst te maken.. maar gewoon gezond verstand
Laatst bijgewerkt door Limanade op 25-08-09 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:00

MariekeB: wil jij je kind dan bewust blootstellen aan een grote kans op een psychische stoornis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:01

LimaMambo schreef:
russel schreef:

Wat sneu voor jouw, dus jouw dromen mocht je niet waarmaken. Omdat jouw ouders beperkingen zien vanuit hun eigen referentiekader. Maar als je echt een toppertje was geweest, was je al voor dat je 13 was hiermee bezig en hadden je ouders je waarschijnlijk wel gesteund. Immers je hebt je vliegtuig al en je brevetten, daarmee laten ze al zien dat je mag.... ;)

RoosIris

Limanade

russel schreef:
Wat sneu voor jouw, dus jouw dromen mocht je niet waarmaken. Omdat jouw ouders beperkingen zien vanuit hun eigen referentiekader. Maar als je echt een toppertje was geweest, was je al voor dat je 13 was hiermee bezig en hadden je ouders je waarschijnlijk wel gesteund. Immers je hebt je vliegtuig al en je brevetten, daarmee laten ze al zien dat je mag.... ;)

het ging om een voorbeeld.. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:02

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:
KiWiKo, je liegt er nu nog rustig op los want aan je hele verhaal zie ik dat je er geen klap vanaf weet...

http://www.clubracer.be/2007/08/18/anta ... -2a-klasse

sanne haar vader :) de man waar ik 4 jaar mee heb samengewoon............ op de boot! :)

een excuus mag best :D

:') _O- Nou, die krijg je niet want ik heb het over het verhaal van Laura... :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:02

ik Sanne wel.............. Ik vind dat je een kind best mag stimuleren dromen waar te maken. Gevaarlijk of niet........

huh Heino?????? psygische stoornis??? die zie ik niet, als het kind evenwichtig is dan kan het hier alleen maar beter van worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:03

Heino schreef:
MariekeB: wil jij je kind dan bewust blootstellen aan een grote kans op een psychische stoornis?

Psychische stoornis???? Weet je wel hoeveel kinderen op school gepest worden en dan thuis heel de dag bij hun pownie hangen uit verdriet? Die pownie maakt nog wat goed, wat school kapot heeft gemaakt. Die kinderen hebben het heel wat slechter.

Sjee van een sportprestatie waarbij je aan kan leggen, vrienden kan ontmoeten, (ze zijn zeezeilers van huis uit, dus komen over heel de wereld) krijg je toch geen psychische stoornis????

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:03

een droom waarmaken..?? een droom die je je hele even nog kan waar laten maken :')

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:04

Heino schreef:

Die even hystersich zeg...... bij een kind met gezond verstand acht de kans niet erg groot dat er een psysche stoornis op zal treden. aangezien ze niet volledig van de buitenwereld afgesloten word maar zeer regelmatig aan wal gaat en via internet contacten kan onderhouden.

Denk eerder dat ze psysch gestoord word van iedereen die beweerd dat ze psysch gestoord gaat worden.

Wat een hysterie zeg.