xx_Horsiex schreef:Ik bedoel dat ik er hier niemand nog over heb gehoord, nee hier wordt alleen maar geschreeuwd dat Wilders gek is. Onze politiek stelt tegenwoordig nog niks voor, nu zit er alleen maar een stel ooievaars in de tweede kamer die zo zacht zijn als donskussentjes dat iedereen hier overal mee weg kan komen. Wilders durft tenminste te zeggen wat vele van ons denken, maar zelf de mond niet open durven te trekken.
En ik vind niet dat als wij dalijk een groot Europa moeten voorstellen dat ik dan maar moet betalen voor mensen uit andere landen. Ik wil dalijk niet een algemene taal spreken en een big happy family zijn met andere landen. Ik vind het prima zo als het is.
De discussie gaat hier denk ik ook niet over het feit dat Mark Rutte heeft geroepen dat je de Holocaust mag ontkennen maar over het beleid van de betreffende partijen. Wat een lijsttrekker heeft geroepen (hoe stom dit ook is) hoeft niks te zeggen over het beleid van de partij. Daarom wordt er nu niet over gesproken. Maar ik weet zeker dat als je nu een topic zou openen met als titel "Wat vinden jullie van Mark Ruttes stelling over de Holocaust? " dat dit niet goed gepraat gaat worden hoor.
Ik zie hier ook niet veel mensen roepen dat Wilders gek is. Het niet eens zijn met iemands standpunten of de haalbaarheid daarvan betwijfelen betekent nog niet dat je iemand gek vindt.
Het kan wel zo zijn dat Wilders zegt wat vele van "ons" denken, maar dan nog de vraag: hoe wil hij die ideeën gaan uitvoeren, waar moet het geld vandaan komen? Ik kan ook wel een probleem aanwijzen, maar omdat ik een probleem kan benoemen heb ik het nog niet opgelost.
Als ik het programma van de PVV voor de Europese verkiezingen bekijk, zie ik daar alleen maar probleemstellingen. Als er al oplossingen worden gegeven, zijn deze zo kort door de bocht (en roepen aan de andere kant weer zoveel andere problemen op) dat ik niet geloof dat het uitvoerbaar is.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel en zo geldt het ook voor de EU. Natuurlijk zijn er nog heel veel problemen die opgelost zouden moeten worden (bijvoorbeeld de enorme bureaucratie), maar dit is echt niet iets wat simpelweg veranderd kan worden.
De EU biedt ons ook voordelen, denk aan:
- Vrede en stabiliteit
- Samen zijn landen beter in staat om grensoverschrijdende problemen aan te pakken
- We ontvangen ook subsidies uit de EU
- Praktische voordelen voor individuen (vrij wonen, werken, studeren, reizen binnen de EU)
- Nederland (als handelsland) profiteert wel degelijk van de open grenzen (voordelen van de interne markt)
Dus, er zijn wel degelijk verbeterpunten. Maar om nu alleen maar te gaan roepen Europa is slecht etc. klpt gewoon niet.