Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:31

Hehehe ik hoopte eigenlijk dat mijn huisdieren nog eventjes rond blijven lopen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:36

Ik zei ook eventuele... Elvis is pas 3, dus die blijft nog wel even hier.. En voor de rest heb ik niets.. Ja een 3jarig kerngezond paard..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:49

Ik heb een 14 jarige kat, die super mager begint te worden, maar volgens mij nog wel ff mee kan. En een 8 jarige super dikke bonte poes, die gewoon dom is, maar best lief.

En wat goudvissen, en een paard

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:13

zou jij een tas van je kat willen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:16

Waarom niet?

edit: Vanuit stijloogpunt niet trouwens, ik vind het niet zo hip. Maar theoretisch...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:17

dat weet ik niet,daarom vraag ik het

zelf zou het me niks lijken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:18

Nee, ik zou geen tas van mijn kat willen. Als mijn kat dood is wil ik hem begraven of cremeren.

Maar ik kan het wel begrijpen als andere mensen het wel willen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:21

Ik vind het een naar idee dat Elvis er lichamelijk straks niet meer is. Ik zal haar wrs in de tuin begraven oid, maar toch, je hebt van die preparateurs die katten opzetten in een houding alsof ze slapen. Bij andere mensen vind ik dat altijd zo suf, maar ik denk dat ik toch ook wel zo'n tut ben :oo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:24

Ik vind het vooral een naar idee dat mijn kat er geestelijk niet meer is. Hij is aanhalig, knuffelig, een bedelaar, loopt de hele dag achter me aan, slaapt bij mij op bed, een kletskous enz. Ik denk niet dat opzetten oid zou helpen voor mij om het verdriet minder te maken. Maar als dat voor een ander wel werkt, waarom niet? En als iemand een tas, schoenen, een kussen of weet ik het wat van zijn kat wil hebben, dan snap ik dat prima, en dan moeten ze dat vooral doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:26

In Amerika kun je volgens mij je huisdier klonen :=

Dat vind ik pas ziek...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:27

Hahahaha ook daar heb ik geen moeite mee, hoewel ik vermoed dat dat voor veel mensen een teleurstelling is. Dat de gekloonde kat niet zoals de vorige is...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:28

Dat is net zoiets als een nieuw kind 'nemen' nadat je vorige kind is overleden, en het zijn hele leven blijven vervloeken omdat het niet precies zoals is als zijn of haar overleden broer of zus...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:32

Ja maar goed. Ik neem aan dat als je een 2de kind krijgt je je wel realiseert dat het nooit een kloon is van het eerste :P. En ik denk dat mensen zich dat ook moeten beseffen, dat ze misschien hetzelfde dier rond zien lopen, maar dat dat niet hetzelfde dier is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:34

Sommige mensen hebben daar echt moeite mee... Maar dat is een heeeele andere discussie :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:35

Hehehe ik zat me net te bedenken dat dit het grote Vjestagirl-en-Lieveli-praten-over-huisdieren-topic aan het worden is

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:37

Discussie is nog niet echt verder gekomen, zie ik.
Ik heb dan wel geen huisdieren (dood of levend) en wat er in het verleden dood is gegaan ligt of in de tuin begraven of is naar d destructor gegaan, maar ik wil wel naar de expositie als deze er komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:37

dode huisdieren haha

Mijn morbide fascinaties nemen de overhand. In een ander topic heb ik het over XTC. Maar eigenlijk ben ik heel normaal...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:38

Kaka schreef:
Discussie is nog niet echt verder gekomen, zie ik.
Ik heb dan wel geen huisdieren (dood of levend) en wat er in het verleden dood is gegaan ligt of in de tuin begraven of is naar d destructor gegaan, maar ik wil wel naar de expositie als deze er komt.

Er komt er al gauw een, in Rotterdam. Ik raad het je echt aan!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:41

Lijkt me leuk. Ik zie persoonlijk de ironie van dit soort kunst wel in.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:43

Ik ga eens zien of ik er tegen die tijd tijd voor heb en geld voor heb. Lieveli, zou jij het me willen laten weten als die tentoonstelling er is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:54

'Ikke ook, ikke ook!' Helaas zul je met een Tinkebell fanclub wel gehaat worden door driekwart van bokt, vrees ik :')
Wanneer is de voorstelling eigenlijk? Ik dacht dat er op haar site stond dat er eentje liep tot 8 februari, of komt er nog één? (Of heb ik 't gewoon verkeerd onthouden / gelezen.. kan ook)

Haha geweldig hoe het topic nu loopt.. straks komt het in de HK terecht. := Staat iedereen hier bekent als 'oh die rare lui met die morbide fascinaties, brr uitkijken hoor!'.

Ik zou wat betreft het opzetten van een huisdier er overigens niet goed tegen kunnen, de gedachte zegmaar; dat je je dier steeds weer 'moet' zien nadat hij/zij dood is.. simpelweg omdat ik een dier veel te erg zou missen, en het op die manier nooit echt zou kunnen laten gaan. Cremeren en de as gewoon uitstrooien vind ik nog het mooiste bij bijv. honden of katten. En bij knaagdieren gewoon begrafen, wat bloemetjes erop, klaar.

Ik zou de dood van een huisdier echt nooit kunnen loslaten als ik iedere keer dat ik thuiskwam en op de bank neerplofte, een Tessa of een Fanny of een Nouchka of een Nijntje zou zien liggen of zitten in de kooi of in de mand of op de bank of waar dan ook.. echt, voor een simpele ziel als ik wordt dat gewoon te verwarrend :+ Iedere keer zou ik ze weer begroeten omdat ik er steeds weer in zou trappen dat ze nog leefden..

Stybba schreef:
Ik vind het vies en ziek. En om maar even op Vjestagirl in te gaan: als je met leren schoenen rondloopt of een leren bank in de huiskamer hebt staan denk je niet: "goh een dode koe". Maar als je een blokken hond hebt die er nog steeds uitziet als een hond vind ik het wel erg.

Maar vind je dit nou zelf niet een geweldig voorbeeld van je ogen liever voor iets sluiten? Liever niet geconfronteerd worden met bepaalde dingen? Als jij iedere keer dat je op je leren bank zat of met je leren schoenen rondliep of iedere keer dat je een burger at, foto's of films zou moeten zien van hoe het dier had geleefd, hoe het dier getransporteerd was, en hoe het uiteindelijk geslacht was... (of sterker nog: als je ZELF op het dier zou moeten jagen en het zelf zou moeten villen en maken tot je burgertje)... dan was het voor veel mensen gauw over met het gebruiken van dierlijke producten. Maar zo is het makkelijk, je herkent het niet terug als zijnde een dood dier, dús is het niet erg?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:56

ik denk het wel. als het niet teveel lijkt op een dood dier is het voor veel mensen minder erg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:59

Hahahaha WildWings ik denk dat bokt ons heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel raar gaat vinden.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:03

bedenk wel dat het invoeren van hondenbont pas vanaf dit jaar verboden is. katten, konijnen bont etc wordt echt nog veel verwerkt in kleding.... en het leven en de dood van die beestjes zijn echt niet diervriendelijk...

was dit niet de kunstenares die haar eigen kat heeft vermoord voor een tas?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:04

Mjay schreef:
bedenk wel dat het invoeren van hondenbont pas vanaf dit jaar verboden is. katten, konijnen bont etc wordt echt nog veel verwerkt in kleding.... en het leven en de dood van die beestjes zijn echt niet diervriendelijk...

was dit niet de kunstenares die haar eigen kat heeft vermoord voor een tas?

Jep... Maar ze heeft hem niet vermoord vóór de tas, ze heeft hem gedood omdat hij depresief was, en toen besloten er n tas van te maken.