Dit soort nieuws hoef ik niet te weten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Dit soort nieuws hoef ik niet te weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:33

Ik heb het filmpje gezien, wat ontzettend zielig.

Ik heb zelf twee varkentjes en die dieren zijn zó lief, intelligent ook. Je kunt er echt een band mee opbouwen. Als ik dan zie hoe ze met zulke gevoelige dieren omgaan........heel triest.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:33

Nee ecyoj, wat stel jij dan voor... het allemaal stil houden en in de doofpot stoppen? Zodat mensen lekker een schoon geweten houden, 'want ach, dat transport en veehouderij gebeurt toch overal netjes... hoor jij er nooit wat negatiefs over dan?"

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:37

zo ga jij ff in de aanval.
Er staat nergens dat ik zeg dat het niet uitgezonden moet worden hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:39

ik vind het wel goed dat het op internet (tv?) etc. staat dan word er denk ik een stuk meer aandacht aan besteed, dat je zo een dier echt niet moet behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:47

ecyoj schreef:

Ik ga 'in de aanval' omdat ik het een vreemde opmerking vindt. Een reactie als "ik heb t idee dat dat soort nieuws net zoals het ombrengen van mensen. andere lekker op ideen brengt" insinueert namelijk dat het eigenlijk niet handig is dit soort dingen in het nieuws te brengen, oftewel, dat het wellicht beter is het maar in de doofpot te stoppen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:52

Quellian schreef:
Bah, wat een hufters Misselijk

Inderdaad! Gadver..
Ik heb het filmpje wel gekeken, en je word er inderdaad niet vrolijk van...
Stelletje klóótzakken... Stoom uit je oren

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:59

Ik word al misselijk bij het lezen van de tekst, dus ik ga het filmpje ook niet kijken..

Achterlijke mensen lopen er toch rond Stoom uit je oren

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:01

WildWings schreef:
ecyoj schreef:

Ik ga 'in de aanval' omdat ik het een vreemde opmerking vindt. Een reactie als "ik heb t idee dat dat soort nieuws net zoals het ombrengen van mensen. andere lekker op ideen brengt" insinueert namelijk dat het eigenlijk niet handig is dit soort dingen in het nieuws te brengen, oftewel, dat het wellicht beter is het maar in de doofpot te stoppen.

Misschien handig om te vragen hoe iemand het bedoeld voordat je er tegen in gaat. En niet zo maar ergens van uit gaan.
Voor jou is t misschien een vreemde opmerking maar voor mij niet. Zo zullen er nog wel meer opmerkingen zijn van mensen waar anderen het niet mee eens zijn.

Verder vind ik absoluut niet dat het in de doofpot gebracht moet worden.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:12

Volgens mij zie ik niet hetzelfde filmpje als jullie....
Ik zie dat een man een beetje aan de oren van een varken staat te trekken, dan komt er een dame van het nieuws die verteld wat en dan zie je nog een man met zijn voet tegen een varken aan tikken.
Ik heb wat dierenmishandeling betreft veel ergere dingen gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:17

Arrabel schreef:
Volgens mij zie ik niet hetzelfde filmpje als jullie....
Ik zie dat een man een beetje aan de oren van een varken staat te trekken, dan komt er een dame van het nieuws die verteld wat en dan zie je nog een man met zijn voet tegen een varken aan tikken.
Ik heb wat dierenmishandeling betreft veel ergere dingen gezien.

Oja, je hebt gelijk.

Er zijn ergere dingen, dus dit is helemaal niet zo erg. Sterker nog, ik vind het heel terecht dat ze dat varken zo uit de stal halen nu je het zegt... moet hij maar niet tegenwerken Boos! Tis toch maar een stom beest he? En ach, dat schoppen... dat verdienen ze. Hadden ze maar geen varken moeten worden toch? Ze moeten zichzelf gelukkig prijzen, die achterlijke varkens... dat 't geen beesten zijn die het echt slecht hebben... want zij hebben 't prima, niets te klagen!

Verward

Als jij dit niet 'erg' vindt ben ik benieuwd hoe jij met je dieren omgaat.
Een mishandeling vergelijken met iets ergers, maakt het eerste er nog niet minder erg op.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:49

Rustig aan hoor....
Ik wist wel dat ik met deze reactie wat op me hals haalde maar wilde het toch zeggen.

Ik hou ontzettend veel van dieren en keur het absoluut niet goed wat er in het filmpje gebeurt en dat heb je mij ook nergens zien schrijven.
Ik zeg alleen dat wat ik in het filmpje zie wel mee vind vallen, ik heb gewoonweg veel ergere dingen gezien, dingen waar je maag van omkeerd en je hart in je keel zit, waar je letterlijk van moet kotsen.
Onder andere heb ik zelf dit filmpje gemaakt: http://nl.youtube.com/watch?v=28ecIKhy0cM (Let op bevat schokkende foto's)
En dit filmpje lijkt erg maar ik kan je verzekeren dat er nog ergere dingen met dieren gebeuren.
Dus ik klets niet zomaar wat en zeg even: aaahhh het valt wel mee met die varkens, maar ik weet waar ik over praat.
Nogmaals ik keur het absoluut niet goed wat er met deze varkens gebeurt, het is echt afschuwlijk.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:53

Citaat:
Er zijn ergere dingen, dus dit is helemaal niet zo erg. Sterker nog, ik vind het heel terecht dat ze dat varken zo uit de stal halen nu je het zegt... moet hij maar niet tegenwerken Boos! Tis toch maar een stom beest he? En ach, dat schoppen... dat verdienen ze. Hadden ze maar geen varken moeten worden toch? Ze moeten zichzelf gelukkig prijzen, die achterlijke varkens... dat 't geen beesten zijn die het echt slecht hebben... want zij hebben 't prima, niets te klagen!

Bovenstaande zijn jouw woorden hoor WildWings niet die van mij. Rolleyes

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:53

Ik ga ook maar niet naar het filmpje kijken, maar heb wel het tekstje gelezen...
Afschuwelijk is het, ik geraak er echt met m'n verstand niet bij! Zulke dingen doe je niet met mensen, maar met dieren kan het wel allemaal, hoe bruter hoe liever zeg maar!
Eerlijk gezegd, zo'n mensen zou ik zonder enige moeite of twijfel kunnen afmaken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:55

Veel mensen zeggen ik ga niet naar het filmpje kijken, ik wil het niet, ik kan het niet...
Dat begrijp ik ook ergens wel, want je wilt gewoon een zorgeloos leven, je niet druk hoeven maken over problemen in de wereld.
Maar ik vind het ook een beetje je ogen sluiten voor feiten die er gewoon zijn, als iedereen dat zegt: ik kijk er niet naar, ik denk er niet aan, ik doe alsof het niet bestaat, dan gebeurt er nooit wat!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:56

Aaah vreselijk. Ik ga dat fimpje
dus echt niet kijken Knipoog .
Ik vind het zo erg dat dit nu gewoon nog gebeurd.
Hoop dat ze der flink problemen mee krijgen Schijnheilig

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:59

Jeetje wat ziek zeg! Ik snap niet dat de mensen die zo met dieren omgaan geen schuldgevoel hebben...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:00

Nee, ik heb er geen woorden voor..

Je zou die vent toch zelf de stok in zijn hol duwen he!!

Het scheelt dat men in Amerika zwaarder straft op dierenmishandeling dan hier in Nederland, hoop dat ze er een fikse boete of gevangenisstraf voor krijgen

Vuile smeerlappen!! Stoom uit je oren

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:29

Arrabel schreef:
Veel mensen zeggen ik ga niet naar het filmpje kijken, ik wil het niet, ik kan het niet...
Dat begrijp ik ook ergens wel, want je wilt gewoon een zorgeloos leven, je niet druk hoeven maken over problemen in de wereld.
Maar ik vind het ook een beetje je ogen sluiten voor feiten die er gewoon zijn, als iedereen dat zegt: ik kijk er niet naar, ik denk er niet aan, ik doe alsof het niet bestaat, dan gebeurt er nooit wat!

ja idd dat ben ik dan weer wel met je eens.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:43

@ Arrabel: Sodej*, Dat filmpje van jou vind ik dan toch wel 10 x zo schokkend!!

Heb het andere filmpje ook bekeken, maar kijk dan toch met andere ogen als jullie. Een varken aan zijn oren uit het hok trekken?? haha succes, lukt je toch niet! Daarbij vind ik die stokken en dat schoppen ook zeer zeker nergens voor nodig, maar als ik een zeug uit een hok moet halen hou ik een (plastic) schotje voor haar neus. Nou zitten er van die eigenwijze bij die dus niet teruggaan. En na een kwartier is mijn geduld ook wel weg en dan geef ik haar ook een tik tegen haar neus met dat schotje ja, dan snapt ze tenminste dat ze terug moet.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:56

Arrabel schreef:
Citaat:

Bovenstaande zijn jouw woorden hoor WildWings niet die van mij. Rolleyes

WildWings t blijft is en blijft net zo erg de dieren mishandeling maar respecteer wel ieders reactie in wat voor manier het ook gelezen wordt. en hou het in dit forum een pb hierover is nou ook niet echt nodig hoor.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:30

Arrabel schreef:

Nou, geloof het of niet, ik heb al véél te veel dierenleed en mishandeling gezien al van kleins af aan, ik heb er zelfs een trauma aan overgehouden...
Af en toe als er zulke dingen gepost worden pas ik dus liever eventjes, want geloof het of niet, ik krijg er nachtmerries van en loop er dagenlang slecht van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:01

ecyoj schreef:

Ach woorden verdraaien is zo vermoeiend...Bovendien zwaar offtopic
Ik ga dit filmpje dus ook beslist NIET kijken omdat
ik de beelden niet meer kwijtkom.
Heb ooit één keer vroeger een paketje kaarten ontvangen waarop stond 'schokkende beelden'
ik heb toen wel gekeken...Die beelden van katten die voor kokende potten aan een lijntje zaten
te wachten zitten nog op mn netvlies gegrift, weet zelfs de kleur nog van de poezen.
Zo verschrikkelijk, en een paar jaar geleden een filmpje hier op bokt van een klootzak die een dasbeertje door de lucht gooit, en daarna levend filt.
Ik heb gehuild, en was laaiend.

Ik wíl en kan dat NIET aanzien, en daarom sluit ik me ook volkomen aan bij de titel van dit topic.
En dit heeft niets met doofpotten te maken.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:57

Chiqa schreef:
Ach woorden verdraaien is zo vermoeiend...Bovendien zwaar offtopic
Ik ga dit filmpje dus ook beslist NIET kijken omdat
ik de beelden niet meer kwijtkom.
Heb ooit één keer vroeger een paketje kaarten ontvangen waarop stond 'schokkende beelden'
ik heb toen wel gekeken...Die beelden van katten die voor kokende potten aan een lijntje zaten
te wachten zitten nog op mn netvlies gegrift, weet zelfs de kleur nog van de poezen.
Zo verschrikkelijk, en een paar jaar geleden een filmpje hier op bokt van een klootzak die een dasbeertje door de lucht gooit, en daarna levend filt.
Ik heb gehuild, en was laaiend.

Ik wíl en kan dat NIET aanzien, en daarom sluit ik me ook volkomen aan bij de titel van dit topic.
En dit heeft niets met doofpotten te maken.

PRECIES

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:29

dit is echt ziek gewoon.
mensen worden steeds gekker Verdrietig
je moet zijn vrouw en kinderen zo behandelen Haha!
dan lacht hij niet meer zo hard!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:38

Tja je hebt het wel over PETA dus die willen natuurlijk ook shockeren Nagelbijten / Gniffelen en er wordt ook wel eens beelden en foto's van 20 jaar terug gebruikt terwijl de situatie nu allang niet meer zo is.

Maar buiten dat, er mag hier echt wel wat aan gedaan worden want zo hoor je niet met dieren om te gaan té triest voor woorden. Er zijn nog zoveel misstanden vind het triest dat dat allemaal gewoon kan en mag.