Presidentsverkiezing Amerika bluh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Presidentsverkiezing Amerika bluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:30

berpie schreef:
Die Palin vind ik eerlijk gezegd zo dwaas als een ui, haar dochter zwanger?
Oke zo ver het gezinsbeleid waar de republikeinen zo voor zijn oftewel lekker dubbel allemaal.

Tja, dat het kind 17 jaar is en nog niet getrouwd is natuurlijk een schande volgens conservatief Amerika, maar ze pleegt tenminste geen abortus (want daar is mama faliekant tegen Lips are sealed ) en de aanstaande vader gaat wel met haar trouwen meen ik (vraag me af wat voor bedrag hij daar voor krijgt). Geweldig Gestoord

berpie schreef:
Bush mag het niet allemaal goed gedaan hebben maar eerlijk gezegd ken ik geen enkele president die zon zware verantwoordelijkheid heeft gehad in zijn amtsperiode, verder heeft hij gewoon geregeerd zoals je kunt verwachten van een Republikein.

Misschien wel, maar ik sta dan ook niet achter de denkwijze van Republikeinen, dus ook niet achter die van Bush.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-08 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:31

Over die olie, nee denk het niet.
Er zijn natuurlijk talozze voorbeelden te noemen waar olie geen rol bij speelt.
Ik ga liever af op wat ik zelf denk dan dat ik me door de media laat beinvloeden.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:34

@ ja inderdaad REd passion alleen is bij de Republikeinen het gezin de hoeksteen van de samenleving, geen sex voor het huwelijk enz.
Hmm ook vreemd je mag pas drinken als je 21 bent maar wel zwanger raken als je 17 bent, vree vreem vreemd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:34

Berpie......... niet om het een of ander.......... maar busch heeft zijn ballen gevolgd....... niet zijn verstand.......

als hij niet zo nodig het mannetje had willen zijn, dan had amerika niet zo een crisis doorgemaakt........ hij heeft het land te grabbel gegooid omdat hij zijn agressieve deodorant ten gelde moest maken..........

Bush is heel slecht geweest voor Amerika en voor de rest van de wereld........... kan er niks meer of minder van maken........ gek genoeg wist ik dat 8 jaar geleden al dat dit een hillbilly drama zou worden

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:51

sarabande schreef:
berpie schreef:
Hij heeft wel Afganistan binnengevallen en Sadam opgepakt, een man die verantwoordelijk is voor de moord op duizenden mensen of zullen we dat maar even vergeten.

En Mugabe, en nog wat andere tirannen her en der laten zitten omdat die geen olie hebben Verdrietig

En helaas ook meer burgerslachtoffers en onveiligheid in irak veroorzaakt dan geflipte tiran Saddam en consorten. Onder Saddam was het ook ellende, maar de mensen wisten hoe ze daar voor een groot deel bij weg konden blijven en de basisvoorzieningen waren voor de meeste mensen gegarandeerd. Nu is er feitelijk een burgeroorlog gaande en is de voorspelbaarheid van overheid en je buren vrijwel 0 geworden. Dus hoe knettergek saddam ook was Irak is er fors op achteruit gegaan.

En nee ik ben absoluut niet voor die gek, maar de manier waarop dit is gegaan is ronduit fout, de amerikanen hebben niet verder gedacht dan wij willen die olie en nu hebben we een excuus. Helaas is dat nl wel de houding in grote delen van de Amerikaanse regering : "wat doen die <piep> moslims daar bovenop ONZE olie".

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:34

KiWiKo schreef:
Berpie......... niet om het een of ander.......... maar busch heeft zijn ballen gevolgd....... niet zijn verstand.......

als hij niet zo nodig het mannetje had willen zijn, dan had amerika niet zo een crisis doorgemaakt........ hij heeft het land te grabbel gegooid omdat hij zijn agressieve deodorant ten gelde moest maken..........

Bush is heel slecht geweest voor Amerika en voor de rest van de wereld........... kan er niks meer of minder van maken........ gek genoeg wist ik dat 8 jaar geleden al dat dit een hillbilly drama zou worden

Oke maar ik denk er anders over, sorry
@tamary klinkt alsog Sadaam beter aan de macht had kunnen blijven, zoek eens op internet wat die man aangericht heeft, meschien konden zijn landgenoten hem uit de weg gan maar helaas telt dat niet voor de duizenden koerden die hij vermoord heeft door het gebruik van gifgas zoals bv mosterdgas.
Op internet kun je lezen welke uitweking dat heeft op een mens net zoals Sarin.
Vergeet niet dat het gebruikt is bij baby's, oudere mensen enz.
Nee sorry slechter had het niet kunnen worden en deze man (hoewel ik een fanatieke tegenstander ben van de doodstraf) heeft zijn verdiende smerige loon gekregen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:44

Geen verwijt hoor maar het lijkt alsof ik een opsomming krijg van het nederlandse nieuws, oftewel het meest gecensuurde nieuws ter wereld.
Het nederlandse nieuws kan niet voor zichzelf denken helaas.
Goede tip kijk eens naar het belgische nieuws, zij laten ook heel erg onpartijdig (zoals het nieuws moet zijn) de werkelijke toestand zien zoals die in bv Palastina gaat.

Ik ben zeker geen Bush lover begrijp me niet verkeerd en ook Amerika bevalt me niet, alleen alle commentaren die tot nu toe gegeven zijn zijn zo vreselijk cliche, als dat alles is wat gezegd kan worden ben ik bang dat jullie je vergissen en heel erg ook, ik ben blij met Amerika als bondgenoot want ik ben er van overtuigd dat de wereld anders heel anders was geweest en niet in ons voordeel en voor je iets post hier denk er in ieder geval over na, dat ze gek op olie zijn weet ik nu wel.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:00

Vergeet ook niet dat de familie Bush (Bush sr) vroeger samen met Osama bin Laden een bedrijf hadden (olie) die joint venture is fout gelopen. Het is dus gewoon "oud zeer"

Sadam is destijds door de Amerikanen in het zadel geholpen, het was een onstabiele regio met veel olie, Amerika had een strenge dictator nodig om de regio weer stabiel te krijgen, dus hielpen ze hem met de staatsgreep. Toen Sadam 5000 mensen met gifgas vermoorde, greep onze reddende engel niet in. Wel toen Sadam het bevriende Kuweit binnenviel, dat ging Amerika iets te ver.

En ik blijf er bij, Amerika is niet klaar voor een zwarte president, Obama is kansloos !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:08

berpie schreef:
KiWiKo schreef:

@tamary klinkt alsog Sadaam beter aan de macht had kunnen blijven, zoek eens op internet wat die man aangericht heeft, meschien konden zijn landgenoten hem uit de weg gan maar helaas telt dat niet voor de duizenden koerden die hij vermoord heeft door het gebruik van gifgas zoals bv mosterdgas.
Nee sorry slechter had het niet kunnen worden en deze man (hoewel ik een fanatieke tegenstander ben van de doodstraf) heeft zijn verdiende smerige loon gekregen.

Sadam is een smeerlap........... maar kwam niet verder dan zijn eigen land........... Bush bepaald voor de wereld.......... en vergeet niet waar hij steken heeft laten vallen....... neem als heel, heel klein voorbeeld New Orleans....... Die hele oorlog gaat om keiharde olie dollars, dollars die geen reet meer waard zijn......... De euro is sterker dan de dollar.......

DAT heeft Bush voor elkaar gekregen......... duizenden mensen dood voor een dollar die geen fiets meer waard is door zijn regime...........

moet ik nu even buigen????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:24

KiWiKo schreef:
moet ik nu even buigen????

Ligt eraan wat je aanhebt Clown

Maar het schijnt in Amerika niet door te dringen dat ze de nummer 1 plaats in de wereld aan het verliezen zijn, en dat is wellicht het meest catastrofale van alles

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:24

Kiwiko tuurlijk moet je niet buigen, gekkie.
New Orleans was trouwens de schuld van Katrina en niet van Bush.

Kijk wat mij best narrig maakt is mensen oordelen zo makkelijk, en dan wordt er over olie geprat, hoezo geen eigen oordeel.

Ik ben de Amerikanen nog altijd dankbaar maar meschien komt dat omdat mijn ganze familie andersoverleden was in de kampen tijdens de 2e wereldoorlog. Dat maakt je dankbaar en stelt je open voor iedere discussie.

Amerika is niet mijn vriend maar ik heb genoeg kennis van de oorlog ,de koude oorlog enz om te weten dat als Amerika zich niet constant opgeropen had gevoeld om wereldreddertje te spelen, wij meschien nu wel russcisch hadden gesproken ipv nederlnds.
Niet alles is zwart, zoals ook niet alles wit is

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:26

berpie schreef:
Kiwiko tuurlijk moet je niet buigen, gekkie.
New Orleans was trouwens de schuld van Katrina en niet van Bush.

Kijk wat mij best narrig maakt is mensen oordelen zo makkelijk, en dan wordt er over olie geprat, hoezo geen eigen oordeel.

Ik ben de Amerikanen nog altijd dankbaar maar meschien komt dat omdat mijn ganze familie andersoverleden was in de kampen tijdens de 2e wereldoorlog. Dat maakt je dankbaar en stelt je open voor iedere discussie.

Amerika is niet mijn vriend maar ik heb genoeg kennis van de oorlog ,de koude oorlog enz om te weten dat als Amerika zich niet constant opgeropen had gevoeld om wereldreddertje te spelen, wij meschien nu wel russcisch hadden gesproken ipv nederlnds.
Niet alles is zwart, zoals ook niet alles wit is

(edit mijn ogen worden moe en ik kan mijn bril niet vinden dus sorry voor de schrijffouten)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:29

Schuld van Katrina??????????? geloof het niet Haha! Haha! Bush heeft niet adequaat gereageerd op een natuurramp........ PUNT........ er zijn nog, nu nog mensen die eronder lijden......... dat is toch niet te begrijpen voor zo een wereld natie.......... Miljoenen euros pompen in een zogenaamde Oorlog die over niks anders dan Olie gaat............ maar je eigen land, je eigen mensen in de kou laten staan als een natuurramp toeslaat............

wil je ophouden alsjeblieft Lachen

en ik heb een doorzichtig klein rokje aan zonder ondergoed Saar Haha! Haha! Haha! (in het echie mijn flanellen piama.. )(ssssssssssst)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:51

Mijn familie was heel boos toen ik met mijn man en kind naar de Dam in Amsterdam toog om te demonsteren tegen kernwapens, en tegen de oorlog in Vietnam.
Dat waren onze redders, daar mochten we niet tegen ageren.
Maar de Canadezen waren ook onze redders en zijn daarna niet de hele wereld hun wil op gaan leggen.
En de Amerikanen kwamen pas redden toen Japan hen in die oorlog betrok, daarvoor lieten ze de oude wereld hun vetes zelf uit vechten.

Korea, Vietnam, Irak, Afghanistan waarbij ze in de laatse 2 landen zelf die heersers hadden aangesteld, van wapens en instructie hadden voorzien, tot die zich tegen hen keerden.

De wereld hoopte nu op een leider die de agressie zou keren, maar de belanghebbenden hebben ervoor gezorgd dat de enige die dat op dit moment zou kunnen afgeserveerd werd.

Mc Cain en Palin willen doorvechten in Irak.
Ze hebben echter geen geld meer om dat te bekostigen, je kan uittellen wie er voor op gaat draaien. In Nederland heet die Jan met de Pet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:04

en zo is het!!!

echt, ik heb mijn buik vol van Amerika........... en het enige wat ik kan hopen is dat Europa dat ook krijgt........

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:08

toch hoop ik dat Obama wint

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:09

Obama kan winnen................. en dan leeft hij nog maar een paar maanden............. voordat de aanslag op hem begint.

Amerikanen zijn raar........... wat dat betreft.......

helaas.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:11

Als de peilingen zouden uitwijzen dat Obama gaat winnen wordt hij idd niet oud, denk ik.
Dus hij mag Sarah dankbaar zijn Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:14

hahahaha triest............ maar waar.

Hillary kan ik me in vinden........ Obama kan ik me in vinden...........

maargoed alles waar ik me als europeaan in kon vinden konden de amerikanen niet Haha! Haha!

dus wat zit ik hier nou voor een onzin te verkondigen Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:37

KiWiKo schreef:

Ik weet hoe knetter Saddam en zonen zijn/waren, maar Amerika heeft de mega fout gemaakt om zonder goede voorbereidingen daar binnen te vallen. Wel het regime oppakken, maar geen adequate vervanging paraat hebben. En dus ging het van genocide in het noorden + de moerassen (droogleggen ivm lastige moerasnomaden) in het zuiden en redelijk rustig in de rest van het land, naar burgeroorlog tussen alle verschillende bevolkingsgroepen in het hele land.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:46

KiWiKo schreef:

Bush heeft Dick Cheney gevolgd, degene die eigenlijk al jaren aan de macht is in Amerika, de 2e man (ook al bij Bush sr) , die zich na de aanval op Irak heeft moeten terugtrekken uit het concern Halliburton vanwege belangenverstrengelingen Halliburton produceert wapentuig, heeft alle gevangenissen gebouwd op Cuba, en mag de "infrastructuur" in Irak herstellen.

edit* deze toevoeging Halliburton zit natuurlijk ook in de olie Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:54

Mist schreef:
KiWiKo schreef:

Bush heeft Dick Cheney gevolgd, degene die eigenlijk al jaren aan de macht is in Amerika, de 2e man (ook al bij Bush sr) , die zich na de aanval op Irak heeft moeten terugtrekken uit het concern Halliburton vanwege belangenverstrengelingen Halliburton produceert wapentuig, heeft alle gevangenissen gebouwd op Cuba, en mag de "infrastructuur" in Irak herstellen.

edit* deze toevoeging Halliburton zit natuurlijk ook in de olie Haha!

Ach zo valt alles altijd op zijn plaats, net zo als de pijpleiding door Afghanistan, is alles te herleiden naar GELD

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:01

tamary schreef:
KiWiKo schreef:

Ik weet hoe knetter Saddam en zonen zijn/waren, maar Amerika heeft de mega fout gemaakt om zonder goede voorbereidingen daar binnen te vallen. Wel het regime oppakken, maar geen adequate vervanging paraat hebben. En dus ging het van genocide in het noorden + de moerassen (droogleggen ivm lastige moerasnomaden) in het zuiden en redelijk rustig in de rest van het land, naar burgeroorlog tussen alle verschillende bevolkingsgroepen in het hele land.

heeeeei dat heb ik niet geschreven !! Lachen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:11

Tja, de verkiezingen in Amerika zijn een mediacircus. Spin Doctors die alles zo draaien dat het de publieke opinie goed stemt. Denk daarbij dat er ook in Nederland veel aan volksverlakkerij gedaan wordt. Om te beginnen was de een groot deel Pim Fortuyn -hype gebaseerd op het idee van de campagnestrateeg om de Nederlandse pers maar op de hak te nemen, omdat die alleen maar links denken (volgens een groot deel van de Nederlandse opinie) en dus een goed doelwit waren voor de campagne.

Verder zijn verkiezingen vooral een doodserieuze zaak. De bevelhebber van meer dan de helft van alle wapentuig ter wereld wordt gekozen door maar 75 Miljoen Amerikanen. Hoe dan ook, de winnaar heeft een hoop macht, ook over ons.

Is het een poppenkast? Natuurlijk! In Amerika zijn er veel fervente Republikeinen en fervente Democraten. De strijd is om de "zwevende kiezer" en daarvoor wordt dan ook alles uit de kast gehaald. Palin is gewoon van haar sneeuwscooter geplukt om de feministische Amerikaan op een dwaalspoor te zetten. Moeilijk hoor, een vrouw die aan de macht mag ruiken en toch tegen zelfbeschikkingsrecht van de vrouw is. McCain breekt trouwens met de Reagan/Bush doctrine, het is interessant hoe dat uitwerkt. Reagan vonden wij in Europa een heel enge man. In Amerika zien veel mensen hem als "de" redder van Amerika, omdat hij de belastingen heeft verlaagd en een hoop overheidsbemoeienis heeft weggehaald. Daarnaast zien ze hem als de "verlosser" van de koude oorlog.

Tja, die koude oorlog was een gemakkelijke strijd. Vechten tegen een communistisch bewind, dat overduidelijk corrupt was en desalniettemin gebaseerd op een sociale ideologie die helaas niet aansluit bij de psychologische realiteit van de mensheid.

Bush heeft daarvan geleerd, dus hij probeerde twee dingen te doen die Reagan successvol en populair maakten: 1) verlaag de belastingen 2) kies een algemene vijand uit die vijand is van het hele Amerikaanse volk.

Verschil is dat Reagan vocht tegen een vijand die geen steun had van onderaf en Bush vecht tegen een "vijand", die een zware morele steun heeft van onderaf. In het geval Reagan betekende meer druk een volksopstand tegen het foute regime, in het geval Bush betekent meer druk een sterker geloof in de "goede zaak" door een aanzienlijk deel van de wereldbevolking. Na Saddam en de Taliban zijn er overigens geen sexy dictaturen meer over om omver te werpen. De aanhangers van Saddam en de Taliban zijn weer guerillastrijders, die bezig zijn om steun te zoeken onder het volk en draaien het zinloze geweld door de Amerikanen terug en claimen dat eigen zinloze geweld een reaktie is op het zinloze geweld van de Amerikanen.

Overigens, tussen Bush sr en Bush jr zat nog een president. Clinton was de naam en ook die had het hoofd van Osama Bin Laden heel erg hoog op zijn verlanglijstje staan. Ook Clinton heeft opdracht moeten geven tot bombardementen (in Belgrado). Vooral omdat juist Europa er om schreeuwde...

Maar goed, de Amerikanen mogen kiezen wie ze willen. Ik denk ook niet dat wij naar de stembus toe gaan om Amerikanen te behagen, dus waarom zou dat omgekeerd wel het geval zijn? Feit is dat ik denk dat McCain én Barack goede kandidaten zijn. Het zou mooi zijn als de Nederlandse pers eens een objectieve weergave zou kunnen geven van de presidentiële debatten. Tot nu toe wordt het altijd met de Europese bril bekeken, maar kijk eens alsof je écht zelf zou moeten kiezen en alsof de binnenlandse Amerikaanse politiek ook écht invloed op je dagelijkse leven zou hebben.

In dat geval was de keuze voor Bush nog eens niet zo gek.... (Hoewel ik Gore en Kerry gestemd zou hebben, vanwege de inhoud).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:24

berpie schreef:
Geen verwijt hoor maar het lijkt alsof ik een opsomming krijg van het nederlandse nieuws, oftewel het meest gecensuurde nieuws ter wereld.
Het nederlandse nieuws kan niet voor zichzelf denken helaas.
Goede tip kijk eens naar het belgische nieuws, zij laten ook heel erg onpartijdig (zoals het nieuws moet zijn) de werkelijke toestand zien zoals die in bv Palastina gaat.

Ik ben zeker geen Bush lover begrijp me niet verkeerd en ook Amerika bevalt me niet, alleen alle commentaren die tot nu toe gegeven zijn zijn zo vreselijk cliche, als dat alles is wat gezegd kan worden ben ik bang dat jullie je vergissen en heel erg ook, ik ben blij met Amerika als bondgenoot want ik ben er van overtuigd dat de wereld anders heel anders was geweest en niet in ons voordeel en voor je iets post hier denk er in ieder geval over na, dat ze gek op olie zijn weet ik nu wel.

En dat terwijl Nederland ongelófelijk pro-Amerikaans is. Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben, maar het is niet zozeer het nieuws dat 'gecensureerd' is alswel de (wat meer linkse) actualiteitenprogramma's en interviewprogramma's.
Ik ben absoluut niet vóór Bush, het argument dat hij het tijdens zijn ambtsperiode zo zwaar heeft gehad: dat is natuurlijk waar, maar aan de andere kant: een president wordt gekozen met het oog op leiding geven in dit soort situaties. En ik kan er niet één noemen waarin hij adequaat en zonder zéér domme fouten te maken bij heeft gehandeld. Dat hij Saddam Hoessein heeft afgezet vind ik niet eens prijzenswaardig gezien de situatie waarin hij Irak nu het liefst zou willen achterlaten. Het is bij de gratie van het feit dat ándere landen hem erop wijzen dat hij daar nu niet weg kan gaan, anders had hij allang zijn soldaten alweer teruggetrokken. Dat land was instabiel, nu is het minstens tien keer zo instabiel. Afghanistan binnenvallen was ook alweer zo'n actie. Alles wat hij bombardeert tot een ''vijand van het Amerikaanse volk'' moet vervolgens kennelijk koste wat het kost met de grond gelijk gemaakt worden. Dat dat ontzettend veel burgerslachtoffers kost speelt een ondergeschikte rol. Daar walg ik van.

Leuk dat hij één dictator heeft weten af te zetten, maar ik ben er niet van onder de indruk als hij zoveel anderen dictators rustig hun gangetje laat gaan. Heb Bush nog maar zeer zelden gehoord over het gehele continent Afrika - de conflicten daar duren al tientallen jaren en nog altijd hoor ik hem daar nauwelijks over. Ondertussen dreigt hij er op los, bombardeert ieder land dat éven niet mee wil werken aan zijn soms levensgevaarlijke ideeën als een vijand van de rest van de wereld... Sorry, maar daar kan ik gewoon weinig respect voor opbrengen.
Ik hoop dat het Obama wordt, maar ook McCain lijkt mij een véél betere president dan Bush. Volgens mij kan het in deze situatie alleen maar beter worden!