Einde van de wereld op 10/9 door zwarte gaten na oerknal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Einde van de wereld op 10/9 door zwarte gaten na oerknal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:31

Vlindie schreef:
Wat men al niet doet om me te verrassen op 10-09........ juust ja, ben dan jarig......

Ik ook! Krijgen we toch nog een BIG BANG Huilen van het lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:32

Wow we gaan wel erg vaak dood he....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:34

Komt dat goed uit!

Ik heb op 10 september 's avonds een hele saaie vergadering in mijn agenda staan, waar ik verplicht naar toe moet.

Mooi, daar ben ik dan lekker vanaf. Haha!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:36

Nou, die woordvoerder van CERN geloof ik toch eerder dan die idioten van weet ik veel welk. Ze gaan echt geen zwart gat creëren hoor *gaat voor het geval iets leuk plannen met beste vriend* Oké nee, ik geloof er niets van. Haha!

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:36

Het klinkt onbegrijpelijk. Ik geloof er niet in xD

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:17

Hm, ik ben wel benieuwd naar wat het effect van dit experiment/onderzoek nou precies zal zijn. wat ga ik ervan merken enzo? we'll see Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:28

Een wetenschapper die iets gevaarlijks voorspelt is net ietsje betrouwbaarder dan een sektegoeroe.
Maar dat maakt het nog niet 100% betrouwbaar.
Het is ook niet de eerste keer dat wetenschappers zich zorgen maken over een zeldzaam fenoneem dat ons einde zou kunnen betekenen, en dat dan toch niet is.
Zwarte gaten zouden ontzettend gevaarlijk zijn als je in de buurt van ze komt (met de veronderstelling dat ze bestaan, volgens mij waren er bewijzen maar geen absolute zekerheid). Maar die zwarte graten zijn gi-gan-tisch groot, ik denk dus ook niet dat als ze het zelfs voor elkaar krijgen, een miniscuul gaatje gevaar zal opleveren.

Tot nu toe is het enige zekere doomsday scenario dat de zon ooit gaat sterven. Maar dat zal normaal pas over miljarden jaren gebeuren. Geen probleem voor ons dus, tenzij je gelooft in reïncarnatie Tong uitsteken .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:57

Dat geef je zoveel geld uit voor een machine, en vervolgens blaas je hem op. Volgends mij zijn ze allang blij dat dat ding eindelijk doet waarvoor hij is gemaakt, dan gaan ze echt geen zwarte gaten creeeren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:12

Vlindie schreef:
Ik ook! Krijgen we toch nog een BIG BANG Huilen van het lachen

Leuk toch, vuurwerk op je verjaardag? Knipoog

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:20

Yessy schreef:
Dat geef je zoveel geld uit voor een machine, en vervolgens blaas je hem op. Volgends mij zijn ze allang blij dat dat ding eindelijk doet waarvoor hij is gemaakt, dan gaan ze echt geen zwarte gaten creeeren Haha!

Idd, ze zijn al jaren aan die machine aan het bouwen en heeft miljarden gekocht (mede betaalt van onze belastingcentjes) denk niet dat ze hun machine in gevaar brengen. En als de machine niet in gevaar komt, dan de aarde dus ook niet. Dus het zal allemaal wel meevallen. Als ze die machine namelijk vernielen, verliest iedereen het vertrouwen in deze organisatie, stoppen ze er geen geld meer in en kunnen ze geen onderzoek meer doen. Dus dat zal echt niet gebeuren.
Het gaat hier om ontzettend kleine, nauwelijks waarneembare deeltjes. Dus dan zullen die tijdelijke (lees: een fractie van een seconde) zwarte gaten ook wel niet enorm zijn.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:24

Lees hier sommige reactie's, dat zwarte gaten enorm zijn. Maar een zwart gat heeft slechts de grootste van een knikker, maar kan een hele wereld wegvagen. (waar gaat dat eigenlijk naar toe) oké, maar een zwart gat hoeft dus niet zo heel groot te zijn. Gaan ze dit overigens uitvoeren met de 26/27km lange deeltjesversneller van CERN of hebben ze een aparte machine gemaakt? Ach ja, veel zorgen hoeven we ons denk ik niet te maken. Haha!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:56

Ik neem aan dat CERN niet dagelijks nieuwe deeltjesversnellers maakt, en bovendien ziet de beschrijving er precies zo uit als wat ze daar doen; atomen afschieten. Dus ja, ik denk dat het met díe deeltjesversneller gaat gebeuren Ja

Citaat:
Dat maakt het nog niet veilig. Orkanen gebeuren ook in de natuur, meteorietinslagen idem.

Een wetenschapper vergeet in zijn fascinatie nog wel eens dat een experiment ook derden (of zelfs de testpersoon) in gevaar kan brengen.
En aannames maken over iets waar je niks vanaf weet maar zoveel kracht heeft is onverantwoord.

Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen bij CERN dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn, beter dan de mensen die denken dat ze zomaar 'de mensheid op het spel zetten'. Ik wil niet vervelend zijn, maar die gasten staan zelf het dichtst bij die deeltjesversneller dus als het gevaarlijk zou zijn, zouden ze het heus niet doen Vork Daarnaast weet je in werkelijkheid niet of ze alleen maar 'aannames' maken of dat ze daadwerkelijk denken dat dit verstandig is; effectief weten wij als buitenstaanders namelijk vrijwel niets over wat er in het CERN gebeurt. Daarnaast is die deeltjesversneller al een tijdje in gebruik en ze schieten daar o.a. extra protonen in de kern van bepaalde atomen; dat kan ook zorgen voor explosies waar je 'u' tegen zegt en daar hoor je nooit iemand over Haha!
Die zwarte gaten, tja, of die nou ontstaan of niet; dat maakt mij dan weer niet zoveel uit. Geheimen van het heelal ontrafelen lijkt mij persoonlijk niet aan de orde, ik denk dat dat iets is wat we misschien wel nooit zullen weten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:58

Ik denk het wel.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:01

Wat denk je wel? Dat we het ooit gaan weten of dat dit gevaarlijk is?

Citaat:
Tot nu toe is het enige zekere doomsday scenario dat de zon ooit gaat sterven. Maar dat zal normaal pas over miljarden jaren gebeuren. Geen probleem voor ons dus, tenzij je gelooft in reïncarnatie .

Ja grappig dat je dat zegt, ik zag laatst ergens een héél oud interview met een wetenschapper die uitlegde dat hij daar een oplossing voor had ontwikkeld; je zou door kernbommen op de zon te schieten (als je die zo ver zou kunnen schieten) de zon actief kunnen houden. Dat vertelde hij ten tijde van de Koude Oorlog, vond het wel een interessant idee Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:03

Ik denk dat het het einde is voor ons allen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:04

De 10e gaan we dood, en dan worden we op 21 dec. 2012 wakker weer Tong uitsteken haha

nee sorry ,ik geloof hier echt niet in Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:05

Ik krijg zo een Armageddon(de film welteverstaan Haha! ) scenario voor mijn ogen nu Huilen van het lachen .

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:08

mag ik hierbij dan even zeggen dat het me spijt aan alle bokkers die ik heb gekwetst? Dat was nl niet mijn bedoeling.

Voor het te laat is..

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:08

Ghehe, ze zeiden ook al dat na de OS een mega ramp zou plaatsvinden en de mensheid zou uitgewist worden ofzo, heel Bokt in paniek vanwege onze sporters, nou we zitten er nog allemaal Haha!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:11

ik mag iig mijn verjaardag nog vieren Haha! (07/9)
maar om eerlijk te zijn, geloof ik het ook niet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:11

ook betuig ik mijn spijt aan allen die door mij een OW of Ban hebben gekregen en zich tekoert gedaan voelen...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:52

Detour je maakt me depri... Clown

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:54

detour schreef:
ook betuig ik mijn spijt aan allen die door mij een OW of Ban hebben gekregen en zich tekoert gedaan voelen...

ROFL

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:00

Zou wel fijn zijn als de 10e alles over zou zijn.
Mijn auto komt namelijk niet door de keuring heen en binnenkort heb ik een grote toets..

Dat zou schelen..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:56

Ik zet het alvast in m'n agenda, poging *** van de mensheid om dood te gaan. Dromen