Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Klopt Meetje, pas vanaf het moment dat je je eerste APK aanmeldt (Al is de auto 7 jaar oud!)
zal het ingaan. Ken ook zo'n gevalletje, deze man verkocht zijn auto gewoon weer als
ze begonnen te mieren.
Snap niet waar je dan mee bezig bent, maar goed.
Liezel1 schreef:Meetje, wat jij zegt klopt niet helemaal. Een auto kan wel degelijk verzekerd zijn en niet gekeurd.
loveyoutoo schreef:Gelukkig heb ik geen boete gehad maar naar die garage ben ik in ieder geval nooit meer terug gegaan!
loveyoutoo schreef:Ondertussen was mijn apk dus wel mooi verlopen.
Chiqa schreef:loveyoutoo schreef:Gelukkig heb ik geen boete gehad maar naar die garage ben ik in ieder geval nooit meer terug gegaan!
Er staat ook in het alrtikel dat dit pas per 1-1-2008 is ingegaan.
Chiqa schreef:loveyoutoo schreef:Ondertussen was mijn apk dus wel mooi verlopen.
Is ook je eigen probleem, je had ook je spullen kunnen pakken en naar een andere garage kunnen stappen.
loveyoutoo schreef:Snap ik, maar je kan ook een boete krijgen als je aangehouden wordt en dan blijkt dat de apk verlopen is.
loveyoutoo schreef:Ik heb geïnformeerd bij andere garages, daar moesten ze het ook bestellen.
Chiqa schreef:loveyoutoo schreef:Snap ik, maar je kan ook een boete krijgen als je aangehouden wordt en dan blijkt dat de apk verlopen is.
Die kans is kleiner dan zoals het nu geregeld is; automatisch een boete als je 2 dagen te laat bent.
Chiqa schreef:loveyoutoo schreef:Ik heb geïnformeerd bij andere garages, daar moesten ze het ook bestellen.
En tóch heb je die twee maanden te tijd gehad...Wat was er dan stuk aan je auto dat het zo ingewikkeld was dat het steeds fout ging?
spuit12 schreef:ach het is maar een moment opnamen hoor zegt me vriend altijd hij is apk keur meester.
spuit12 schreef:ach het is maar een moment opnamen hoor zegt me vriend altijd hij is apk keur meester.
Liezel1 schreef:zetten ze er gewoon 15" stalen velgen met normale banden onder voor de keuring.
loveyoutoo schreef:Een jaar geleden bracht ik mijn auto naar de garage om hem apk te laten keuren. Het was ongeveer een maand voor de vervaldatum dus ruim op tijd dacht ik. Er moest veel aan gebeuren, en er moesten een aantal onderdelen besteld worden omdat deze niet op voorraad waren. Omdat deze onderdelen vervangen moesten worden met de apk, werd de auto niet afgemeld. De onderdelen kwamen niet, of er kwam het verkeerde (3x gebeurd). Ondertussen was mijn apk dus wel mooi verlopen. Toen ik de garage daar op aansprak zeiden ze: dat kan geen kwaad..... of: een week of 2 over tijd maakt niet uit....
Gelukkig heb ik geen boete gehad maar naar die garage ben ik in ieder geval nooit meer terug gegaan!
sarabande schreef:Overigens kan een garage er niet altijd wat aan doen als de onderdelen (b.v van Japanse auto's) te laat komen, zij zijn daar ook weer van afhankelijk, het kost hun tijd en ze zijn ook niet blij met een auto die maar staat zonder iets op te leveren.
Liezel1 schreef:Het standaard bedrag voor het niet keuren van de auto is €90.
zowel registercontrole als staandehouding.
Met die nieuwe controle maar €75? Dat vind ik eigenlijk wel krom. Dat was het bedrag vóór 1 april, maar toen zijn alle boeten omhoog gegaan.
Meetje, wat jij zegt klopt niet helemaal. Een auto kan wel degelijk verzekerd zijn en niet gekeurd.
Ik heb bij het CJIB gewerkt en je wil niet weten wat je allemaal voor een smoezen hoort.'
Ook mensen die opbellen dat ze al een bekeuring hadden gehad voor de APK en nu nog eentje, dat dat niet klopt...
Als je ze dan vertelt dat ze in principe elke week een kunnen krijgen ivm steekproeven dan zijn ze helemaal razend... en dan haten ze ineens allemaal Nederland.
Dan zeggen ze dat je niet 2x bekeurd kunt worden voor hetzelfde feit.... totdat ik ze even inprent dat ze ELKE DAG in overtreding zijn en dat ze alleen de mazzel hebben dat ze niet ELKE DAG gepakt worden.
Er zijn écht veel mensen die denken dat als ze de boete van €90 betalen dat ze dan weer een jaar rond mogen rijden....
Uppojono schreef:Volgens mij is dit al een tijd zo hoor..
Uppojono schreef:omdat de drempels verrot waren.
Uppojono schreef:Volgens mij is dit al een tijd zo hoor.. Wij hadden een Opel Corsa, die ook niet meer door de APK kwam omdat de drempels verrot waren. Echter was de auto het niet meer waard om dit te laten repareren en kregen ongeveer elke drie maand automatisch een boete in huis..
Chiqa schreef:sarabande schreef:Overigens kan een garage er niet altijd wat aan doen als de onderdelen (b.v van Japanse auto's) te laat komen, zij zijn daar ook weer van afhankelijk, het kost hun tijd en ze zijn ook niet blij met een auto die maar staat zonder iets op te leveren.
Ze hadden haar ook even in kunnen lichten, dan had ze hem kunnen schorsenIn dit geval is het op zijn beloop gegaan.
En japanse onderdelen zijn gewoon op elke hoek van de straat te verkrijgen hoor.