Automatisch een boete bij verlopen APK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:01

Als je 5 jaar rondrijd met een wagen die niet apk gekeurd is word dat mooi niet als 5 maal 75 euro berekend.
Ken namelijk iemand die na 5 jaar zo rondrijden werd aangehouden en een boete kreeg van in totaal 180 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:04

Klopt Meetje, pas vanaf het moment dat je je eerste APK aanmeldt (Al is de auto 7 jaar oud!)
zal het ingaan. Ken ook zo'n gevalletje, deze man verkocht zijn auto gewoon weer als
ze begonnen te mieren.
Snap niet waar je dan mee bezig bent, maar goed.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:38

Chiqa schreef:
Klopt Meetje, pas vanaf het moment dat je je eerste APK aanmeldt (Al is de auto 7 jaar oud!)
zal het ingaan. Ken ook zo'n gevalletje, deze man verkocht zijn auto gewoon weer als
ze begonnen te mieren.
Snap niet waar je dan mee bezig bent, maar goed.

Deze mensen dus ook.
Ze hadden de auto 7 jaar maar hadden op het moment van de apk keuringen "even" geen geld.
Vervolgens 5 jaar zonder apk gereden.
Toen kochten ze een nieuwe auto ( jaj hier was opeens wel geld voor Knipoog )maar deze kon pas twee weken later worden afgeleverd.
Drie dagen voor ze de nieuwe wagen konden afhalen werden ze dus gepakt met de ongekeurde wagen.
Hoorde trouwens ook dat als je auto niet apk gekeurd is deze ook niet verzekerd is.
Dus als je wagen niet gekeurd is heeft het ook totaal geen zin om de verzekering te betalen.
Vind eigenlijk dat zodra je 1 dag over de apk datum heen gaat ze de politie moeten inlichten.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:47

Een jaar geleden bracht ik mijn auto naar de garage om hem apk te laten keuren. Het was ongeveer een maand voor de vervaldatum dus ruim op tijd dacht ik. Er moest veel aan gebeuren, en er moesten een aantal onderdelen besteld worden omdat deze niet op voorraad waren. Omdat deze onderdelen vervangen moesten worden met de apk, werd de auto niet afgemeld. De onderdelen kwamen niet, of er kwam het verkeerde (3x gebeurd). Ondertussen was mijn apk dus wel mooi verlopen. Toen ik de garage daar op aansprak zeiden ze: dat kan geen kwaad..... of: een week of 2 over tijd maakt niet uit....

Gelukkig heb ik geen boete gehad maar naar die garage ben ik in ieder geval nooit meer terug gegaan!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:51

Het standaard bedrag voor het niet keuren van de auto is €90.
zowel registercontrole als staandehouding.

Met die nieuwe controle maar €75? Dat vind ik eigenlijk wel krom. Dat was het bedrag vóór 1 april, maar toen zijn alle boeten omhoog gegaan.

Meetje, wat jij zegt klopt niet helemaal. Een auto kan wel degelijk verzekerd zijn en niet gekeurd.

Ik heb bij het CJIB gewerkt en je wil niet weten wat je allemaal voor een smoezen hoort.'
Ook mensen die opbellen dat ze al een bekeuring hadden gehad voor de APK en nu nog eentje, dat dat niet klopt...
Als je ze dan vertelt dat ze in principe elke week een kunnen krijgen ivm steekproeven dan zijn ze helemaal razend... en dan haten ze ineens allemaal Nederland.
Dan zeggen ze dat je niet 2x bekeurd kunt worden voor hetzelfde feit.... totdat ik ze even inprent dat ze ELKE DAG in overtreding zijn en dat ze alleen de mazzel hebben dat ze niet ELKE DAG gepakt worden.

Er zijn écht veel mensen die denken dat als ze de boete van €90 betalen dat ze dan weer een jaar rond mogen rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:20

Liezel1 schreef:
Meetje, wat jij zegt klopt niet helemaal. Een auto kan wel degelijk verzekerd zijn en niet gekeurd.

Tenzij het ongeval is te danken aan een gebrek wat bij een APK niet goedgekeird zou zijn, dan ben je niet verzekerd,anders wel.

loveyoutoo schreef:
Gelukkig heb ik geen boete gehad maar naar die garage ben ik in ieder geval nooit meer terug gegaan!

Er staat ook in het alrtikel dat dit pas per 1-1-2008 is ingegaan.

loveyoutoo schreef:
Ondertussen was mijn apk dus wel mooi verlopen.

Is ook je eigen probleem, je had ook je spullen kunnen pakken en naar een andere garage kunnen stappen.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:54

Chiqa schreef:
loveyoutoo schreef:

Er staat ook in het alrtikel dat dit pas per 1-1-2008 is ingegaan.

Snap ik, maar je kan ook een boete krijgen als je aangehouden wordt en dan blijkt dat de apk verlopen is.

Chiqa schreef:
loveyoutoo schreef:
Ondertussen was mijn apk dus wel mooi verlopen.

Is ook je eigen probleem, je had ook je spullen kunnen pakken en naar een andere garage kunnen stappen.

Ik heb geïnformeerd bij andere garages, daar moesten ze het ook bestellen. En aangezien ik elke keer in de veronderstelling was dat er die keer wel het goede geleverd zou worden.... Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:07

loveyoutoo schreef:
Snap ik, maar je kan ook een boete krijgen als je aangehouden wordt en dan blijkt dat de apk verlopen is.

Die kans is kleiner dan zoals het nu geregeld is; automatisch een boete als je 2 dagen te laat bent.

loveyoutoo schreef:
Ik heb geïnformeerd bij andere garages, daar moesten ze het ook bestellen.

En tóch heb je die twee maanden te tijd gehad...Wat was er dan stuk aan je auto dat het zo ingewikkeld was dat het steeds fout ging?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:28

Chiqa schreef:
loveyoutoo schreef:

Die kans is kleiner dan zoals het nu geregeld is; automatisch een boete als je 2 dagen te laat bent.

2 dagen is erg snel ja Ja

Chiqa schreef:
loveyoutoo schreef:
Ik heb geïnformeerd bij andere garages, daar moesten ze het ook bestellen.

En tóch heb je die twee maanden te tijd gehad...Wat was er dan stuk aan je auto dat het zo ingewikkeld was dat het steeds fout ging?

Ik weet niet meer precies wat er stuk was eigenlijk Tong uitsteken
Ik had misschien eerder naar de garage kunnen gaan, maar ik was 1 maand voor de uiterste datum al naar de garage gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:06

Nou ja het zal je denk ik geen tweede keer meer overkomen Haha!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:16

ach het is maar een moment opnamen hoor zegt me vriend altijd hij is apk keur meester.Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:17

spuit12 schreef:
ach het is maar een moment opnamen hoor zegt me vriend altijd hij is apk keur meester.Lachen

En wat wil je daarmee zeggen? Lachen

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:21

Toevallig staat mijn auto sinds vanavond bij de garage voor een grote beurt en een apk keuring.. Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:58

spuit12 schreef:

Er zijn genoeg mensen die velgen en banden onder de auto hebben die niet door de keuring komen. Dan zetten ze er gewoon 15" stalen velgen met normale banden onder voor de keuring.
Zelfde met koplampen. Bepaalde soorten angel eyes die niet mogen. Dan zet je er voor de keuring toch even de originele lampen in....

Er zijn zoveel dingen die zo opgelost worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:51

Snap het even niet, momentopname, wat heeft dat met dit topic te maken? Verward

Liezel1 schreef:
zetten ze er gewoon 15" stalen velgen met normale banden onder voor de keuring.

Ligt aan het type auto hoor Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:55

Nu krijg je m alleen automatisch als je nieuwe auto voor het eerst gekeurd moet zijn toch? Mijn vader kreeg namelijk een boete maar die was fors hoger dan dat hier gemeld wordt, praat wel over 8 jaar geleden maar wat ik me kan herinneren was dat rond de 400 gulden.

Gelukkig had ie een goed excuus en is de boete kwijtgescholden want het was een behoorlijk bedrag!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:37

loveyoutoo schreef:
Een jaar geleden bracht ik mijn auto naar de garage om hem apk te laten keuren. Het was ongeveer een maand voor de vervaldatum dus ruim op tijd dacht ik. Er moest veel aan gebeuren, en er moesten een aantal onderdelen besteld worden omdat deze niet op voorraad waren. Omdat deze onderdelen vervangen moesten worden met de apk, werd de auto niet afgemeld. De onderdelen kwamen niet, of er kwam het verkeerde (3x gebeurd). Ondertussen was mijn apk dus wel mooi verlopen. Toen ik de garage daar op aansprak zeiden ze: dat kan geen kwaad..... of: een week of 2 over tijd maakt niet uit....

Dan krijg je ook geen boete omdat je auto aantoonbaar niet op de weg geweest is, dat mag tot 2 maanden na de verlopen datum, zoals ik al eerder zei. En dat heeft niks met schorsen te maken.

Overigens kan een garage er niet altijd wat aan doen als de onderdelen (b.v van Japanse auto's) te laat komen, zij zijn daar ook weer van afhankelijk, het kost hun tijd en ze zijn ook niet blij met een auto die maar staat zonder iets op te leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:37

sarabande schreef:
Overigens kan een garage er niet altijd wat aan doen als de onderdelen (b.v van Japanse auto's) te laat komen, zij zijn daar ook weer van afhankelijk, het kost hun tijd en ze zijn ook niet blij met een auto die maar staat zonder iets op te leveren.

Ze hadden haar ook even in kunnen lichten, dan had ze hem kunnen schorsen Pling In dit geval is het op zijn beloop gegaan.
En japanse onderdelen zijn gewoon op elke hoek van de straat te verkrijgen hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:43

Ik vind het goede zaak............. absoluut!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:21

Liezel1 schreef:
Het standaard bedrag voor het niet keuren van de auto is €90.
zowel registercontrole als staandehouding.

Met die nieuwe controle maar €75? Dat vind ik eigenlijk wel krom. Dat was het bedrag vóór 1 april, maar toen zijn alle boeten omhoog gegaan.

Ik heb bij het CJIB gewerkt en je wil niet weten wat je allemaal voor een smoezen hoort.'
Ook mensen die opbellen dat ze al een bekeuring hadden gehad voor de APK en nu nog eentje, dat dat niet klopt...
Als je ze dan vertelt dat ze in principe elke week een kunnen krijgen ivm steekproeven dan zijn ze helemaal razend... en dan haten ze ineens allemaal Nederland.
Dan zeggen ze dat je niet 2x bekeurd kunt worden voor hetzelfde feit.... totdat ik ze even inprent dat ze ELKE DAG in overtreding zijn en dat ze alleen de mazzel hebben dat ze niet ELKE DAG gepakt worden.

Er zijn écht veel mensen die denken dat als ze de boete van €90 betalen dat ze dan weer een jaar rond mogen rijden....

Dit is toch al heel lang zo dat je standaard een boete krijgt als je auto niet gekeurd is of vergis ik me.
ik kreeg altijd ongeveer maandje van te voren een brief van de RDW dat de auto weer gekeurd moest worden. Is volgens mij al heel wat jaar zo of ben ik gewoon een brave burger .

(edit) lijkt me inderdaad geen fijn beroep bij het cjib, vrienden zul je er niet aan overhouden denk ik en dat is krom want diezelfde mensen die jou op zon moment haten, schreeuwen om het hardst als ze bv aangereden worden door een auto zonder Apk. Oftewel mensen zonder verstand.

Wel benieuwd naar al jou verhalen, kun je vogens mij een boek over schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:25

....Ik rijd momenteel ongekeurd rond.

Waarom? Ik heb geen brief thuis gehad dat 't weer moest. Zul je zien dat ik straks wel een boete krijg. Keek met toeval op 03-09 eens op die sticker en zag tot m'n verbazing dat m'n APK tot 04-09 liep. Afspraak gemaakt, maar zit ook nog met verhuizing dus kon niet voor 15-09.

Als ik nu een boete krijg, ga ik die dus écht niet betalen. Ze zoeken het maar uit hoor Rolleyes

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:29

Volgens mij is dit al een tijd zo hoor.. Wij hadden een Opel Corsa, die ook niet meer door de APK kwam omdat de drempels verrot waren. Echter was de auto het niet meer waard om dit te laten repareren en kregen ongeveer elke drie maand automatisch een boete in huis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:41

Uppojono schreef:
Volgens mij is dit al een tijd zo hoor..

Nou niet dus, je zult wel geflitst zijn ergens, of getipt.

Uppojono schreef:
omdat de drempels verrot waren.

Sins wanneer heeft een auto drempels??? Haha! Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:54

Uppojono schreef:
Volgens mij is dit al een tijd zo hoor.. Wij hadden een Opel Corsa, die ook niet meer door de APK kwam omdat de drempels verrot waren. Echter was de auto het niet meer waard om dit te laten repareren en kregen ongeveer elke drie maand automatisch een boete in huis..

zonde van het geld, had je veel beter de auto van kunnen repareren toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:23

Chiqa schreef:
sarabande schreef:

Ze hadden haar ook even in kunnen lichten, dan had ze hem kunnen schorsen Pling In dit geval is het op zijn beloop gegaan.
En japanse onderdelen zijn gewoon op elke hoek van de straat te verkrijgen hoor.

Je hoeft niet te schorsen, zoals ik al zei je mag 2 maanden over tijd met een auto die stilstaat. Het lijkt erop dat je dat maar niet wil lezen.