wat is dit nu voor onzin??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: wat is dit nu voor onzin??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:25

schandalig,dit is gewoon treiterij.

ik heb een keer de auto van een lesgenoot van vroeger mogen proberen,die had een duits kenteken.
gaan ze je dan beboeten,vanwege een ritje?

hoeveel auto's met buitenlands kenteken zie ik hier wel niet rondrijden,en die hoeven niets te betalen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:52

als jij alleen met die auto (dus niet als zij er ook naast zat) de grens over bent gegaan,had je dus dikke kans dat je de volledige bpm had moeten betalen ,over een auto die je 10 minuten later weer terug zet voor de deur van jou lesgenootje..

gaat er dus om,dat je een auto met buitenlands kenteken over de Nederlandse grens heen rijdt,zonder dat de eigenaar ernaast zit.

auto's met buitenlands kenteken waar de eigenaar zelf inrijdt,zijn geen probleem.

Nederland is het enigste land wat BPM kent,en dus ook mensen voor een auto die niet op hun naam staat BPM laat betalen... Frusty Gestoord

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:45

daan ze dan ook al die buitenlandse auto's controleren of de eigenaar er wel inzit?
en zouden ze dat ook doen als een auto weggereden moet worden door de politie omdat bv de eigenaar onwel is geworden

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:58

Volgens mij heeft het te maken met waar je woont. Ik werk vlakbij de Belgische grens en alle lease auto's van ons staan op Nederlands kenteken. Behalve die van de directeur, die staat op Belgisch kenteken omdat hij in Belgie woont.

De hoogte van die BPM is overigens afhankelijk van de leeftijd en cataloguswaarde van de auto. Hoe jonger en groter de auto hoe hoger die boete dus zal zijn.

Ik vind het trouwens wel vaag dat hij invoerrechten moet betalen voor een auto die niet van hem is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:09

is ook vaag en gewoon een manier om mensen geld uit de zakken te kloppen dmv pesterij.
ik hoop dat deze meneer er wel onderuit komt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:36

heerlijk domme actie, de auto staat dus niet eens op die meneer zijn naam. Ze zouden hem dus evengoed ten laste kunnen leggen dat hij de auto gestolen heeft..

Ik denk dat die beste man het nog wel zal aanvechten (voor 6000 Euro zou ik dat in ieder geval zeker doen). Het is iig Nederland op zijn allersmalst, hoewel ook anderen hier last van hebben.

Ik neem binnenkort waarschijnlijk een auto van de zaak, dan staat er hier dus een auto met een Duits kenteken voor de deur. Ik weet wel dat ik daarvoor een hoop onzinpapieren moet invullen, anders moet ik hem op 2,5km hiervandaan (net over de grens) zetten.

Aan de andere kant is illegale import erg moeilijk te voorkomen. Een vriend van mij reed 5 jaar illegaal in Finland met een lelijk eendje met Nederlands kenteken. Als hij gepakt werd, was hij erg zuur geweest. Maar hij werd niet gepakt, dus heeft hij de auto na 5 jaar vrolijk weer in Nederland verkocht (in Finland verkopen zou écht niet kunnen Knipoog ). Volgens de wet had hij de auto binnen 3 maanden moeten importeren, zeker als hij op een Fins adres woont. Daarnaast heb ik er geen flauw idee of hij in die tijd wel wegenbelasting heeft betaald in Nederland en hoe hij verzekerd was. Bij ongelukjes moet je namelijk ook wat uitleggen aan de verzekering Knipoog Feit is wel dat juist omdat bij de eerste "overtreding" ingegrepen moet worden, anders glipt denk ik 99,99% door de mazen van de wet.

Ik ben benieuwd naar de beroepsprocedure, want ik denk dat de eigenaar daarvoor en daarna weer gebruik wilde maken van de auto en zeker de auto niet geëxporteerd wil zien Haha!

Daarnaast heb ik heel vaak in Nederland rondgereden met een Duitse huurauto, dus dat zou kennelijk ook niet kunnen Tong uitsteken