heerlijk domme actie, de auto staat dus niet eens op die meneer zijn naam. Ze zouden hem dus evengoed ten laste kunnen leggen dat hij de auto gestolen heeft..
Ik denk dat die beste man het nog wel zal aanvechten (voor 6000 Euro zou ik dat in ieder geval zeker doen). Het is iig Nederland op zijn allersmalst, hoewel ook anderen hier last van hebben.
Ik neem binnenkort waarschijnlijk een auto van de zaak, dan staat er hier dus een auto met een Duits kenteken voor de deur. Ik weet wel dat ik daarvoor een hoop onzinpapieren moet invullen, anders moet ik hem op 2,5km hiervandaan (net over de grens) zetten.
Aan de andere kant is illegale import erg moeilijk te voorkomen. Een vriend van mij reed 5 jaar illegaal in Finland met een lelijk eendje met Nederlands kenteken. Als hij gepakt werd, was hij erg zuur geweest. Maar hij werd niet gepakt, dus heeft hij de auto na 5 jaar vrolijk weer in Nederland verkocht (in Finland verkopen zou écht niet kunnen
). Volgens de wet had hij de auto binnen 3 maanden moeten importeren, zeker als hij op een Fins adres woont. Daarnaast heb ik er geen flauw idee of hij in die tijd wel wegenbelasting heeft betaald in Nederland en hoe hij verzekerd was. Bij ongelukjes moet je namelijk ook wat uitleggen aan de verzekering
Feit is wel dat juist omdat bij de eerste "overtreding" ingegrepen moet worden, anders glipt denk ik 99,99% door de mazen van de wet.
Ik ben benieuwd naar de beroepsprocedure, want ik denk dat de eigenaar daarvoor en daarna weer gebruik wilde maken van de auto en zeker de auto niet geëxporteerd wil zien 
Daarnaast heb ik heel vaak in Nederland rondgereden met een Duitse huurauto, dus dat zou kennelijk ook niet kunnen