Schaap ritueel geslacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Schaap ritueel geslacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:40

barbara1970 schreef:
alsjeblieft zeg waarom denk je dat het in Nederland niet mag.

In Nederland mag het absoluut wel.......... onder toezicht van de AID zijn de slachthuizen gewoon open voor rituele slachtingen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:41

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:42

Ja maar een bepaald aantal slachthuizen en wel onder toezicht maar gelukkig niet lang meer omdat er gelukkig steeds meer stemmingen opgaan om ook hier een einde aan te maken.
Maar zegt wel iets dat dat onder toezicht moet gebeuren.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:43

Schapen worden zelfs regelmatig bij mensen thuis in de badkamer geslacht......

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:44

Wat een debiel. Dit doe je niet met dieren van iemand anders. Overigens ben ik het er niet mee eens dat goed ritueel slachten pijnloos gaat. Het is niet voor niks verboden in Nederland als je geen slager bent. Wat een foto .

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:44

KiWiKo schreef:
Kir_Ples schreef:
Voor foto: http://www.denoordoostpolder.nl/noordoo ... 75542d.jpg
Als je niet tegen dood kunt niet kijken.

bizar!!!!

Dank je wel op de een of andere mainer kreeg ik die foto er niet op.
Dankjewel en nu hoop ik dat mensen de foto bekijken en toegeven dat dit gewoon te ziek voor woorden is.
Laatst bijgewerkt door berpie op 24-08-08 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:44

barbara1970 schreef:
Ja maar een bepaald aantal slachthuizen en wel onder toezicht maar gelukkig niet lang meer omdat er gelukkig steeds meer stemmingen opgaan om ook hier een einde aan te maken.
Maar zegt wel iets dat dat onder toezicht moet gebeuren.

natuurlijk zegt dat veel.......... absoluut met je eens Haha! Haha! en daarom zeg ik ook een goede rituele slachting is niet fout..........

helaas is dat vaak niet het geval Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:45

weetergeen schreef:

Meis ik heb het bloed van boven in mijn balkon gehad.............. geloof me Lachen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:45

Ik vind dat ritueel slachten verboden moet worden in Nederland. Al zal er dan nog steeds stiekem ritueel geslacht worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:47

meissielief schreef:
Ik vind dat ritueel slachten verboden moet worden in Nederland. Al zal er dan nog steeds stiekem ritueel geslacht worden.

als ritueel slachten verboden word, dan wordt alles illigaal geslacht.............

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:47

barbara1970 Ik denk dat er ook mensen zijn die niet tegen die foto kunnen. Haha!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 24-08-08 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:48

Barbara.......... haal de foto weg.......... kan niet!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:51

Kiwiko ritueel slachten is echt anders als altijd verteld word.
De halsslagader word daar bij door gesneden maar je kunt dan ook wel bedenken dat het nog altijd enige minuten duurt voordat de hersenen geen zuurstof of bloed meer hebben.
Het is echt een bizar iets, je ziet de dieren lijden, pijn hebben en vooral heel erg bang zijn.
Die minuten dat ze nog leven daar kun je niet aan veranderen, de halsslagader is iets anders dan een dier door zijn hoofd het centrale punt raken zodat er geen pijn of emoties afgegeven word.
Het kwetst mij als mensen dit goed praten want het is een lijdensweg voor de dieren, ik weet waar ik over praat want heb het talloze keren gezien, helaas.
Het hoort bij de moslim cultuur en daarom geen oordeel maar persoonlijk vind ik het een walgelijk iets.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:53

KiWiKo schreef:

Je hebt gelijk, is verwijderd, sorry.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:57

barbara1970 schreef:
Kiwiko ritueel slachten is echt anders als altijd verteld word.
De halsslagader word daar bij door gesneden maar je kunt dan ook wel bedenken dat het nog altijd enige minuten duurt voordat de hersenen geen zuurstof of bloed meer hebben.
Het is echt een bizar iets, je ziet de dieren lijden, pijn hebben en vooral heel erg bang zijn.
Die minuten dat ze nog leven daar kun je niet aan veranderen, de halsslagader is iets anders dan een dier door zijn hoofd het centrale punt raken zodat er geen pijn of emoties afgegeven word.
Het kwetst mij als mensen dit goed praten want het is een lijdensweg voor de dieren, ik weet waar ik over praat want heb het talloze keren gezien, helaas.
Het hoort bij de moslim cultuur en daarom geen oordeel maar persoonlijk vind ik het een walgelijk iets.

goed ritueel geslacht leeft het dier klinisch nog geen paar seconden......... wat youssef doet op zijn balkon of badkuip is geen vergelijking met Yassar in het slachthuis Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:59

barbara1970 schreef:
KiWiKo schreef:

Je hebt gelijk, is verwijderd, sorry.

Pfieuw Haha! Haha!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:01

KiWiKo schreef:
Zaina schreef:
.
op stelen staat namelijk een flinke straf in de de islamitische wetgeving , amputatie van de rechter hand.

iets zegt me dat moslims in Nederland daar iets om lachen aangezien die straf hier vast niet ten uitvoer wordt gebracht Haha! Haha! Haha!

ja je kan niet een straf van de shariah invoeren als de rest van het land deze wetten niet heeft.
maar een goede moslim (let op: goede) zal dus nooit stelen, omdat hij/zij weet wat Allah voor straf hier op heeft gezet. voor een moslim is de bestraffing bij Allah (in het leven na de dood) belangrijker/erger dan de bestraffing hier in nederland (dus in dit leven)

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:01

oke discussie waar we niet uitkomen.
Ik hoop dat ritueel slachten anders gaat als ik altijd gezien heb, was niet op een balkon maar in slachthuizen in Marokko.
Als ik getuige zou zijn van een slachting op een balkon had ik politie gebeld want is gelukkig illegaal.

Sorry van de foto was hele domme zet van me.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:04

lijkt erop dat dnadruk in dit topic op goed ligt Lachen Lachen

goede moslims en goed ritueel slachten Haha! Haha!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:05

KiWiKo schreef:
weetergeen schreef:

Meis ik heb het bloed van boven in mijn balkon gehad.............. geloof me Lachen

Jongen Knipoog

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:06

haha precies Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:07

hahaha 1/0 Haha! Haha! Haha! meneer Lachen

Sorrie Lachen

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:09

KiWiKo schreef:
hahaha 1/0 Haha! Haha! Haha! meneer Lachen

Sorrie Lachen

Geeft niet Haha!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:40

Redrumfox schreef:
Dat snap ik ook wel, maar als je twee keer nadenkt dan kun je nagaan dat niet alleen Moslims op deze manier kunnen slachten: je hoeft er geen Moslim voor te zijn om de Koran te lezen, zo hoef je ook geen Moslim te zijn om een schaap op deze manier te slachten. Het kan net zo goed iemand zijn die de gek wil steken met de Islam, of die het een keer wil proberen (tja je hebt gekken genoeg..). Ik wil niet uitsluiten dat het een Moslim is geweest, absoluut niet, maar ik vind het dan zo cru om meteen te denken 'ja het zullen die Moslims wel weer geweest zijn...'.

Sorry, ik heb er voelsprieten voor dus reageer hier nogal ''fanatiek'' (niet het goede woord) op. Bloos

zucht, voordat ik hier wordt uitgemaakt voor racist, ik heb naar aanleiding van dit topic, een ander topic geopend
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=987416
daar kan je in lezen waarom mijn alarmsensoren tilt slaan bij het lezen van dit bericht Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:18

Citaat:
hier in Nederland wordt onder supervisie van de AID geslacht......... dus dat gebeurt goed....... PUNT

Heb je wel eens gezien hoe dat gaat dan? Ik wel, en hoewel ik echt geen doetje ben (heb ook zelf wel eens een koe en een paard geschoten en daarna de keel doorgesneden) ben ik er bij weg gelopen, jankend wel te verstaan. Ik was echt helemaal over de zeik. Daarna in nog 2 andere slachthuizen gezien (je weet maar nooit of je een uitwas te pakken hebt gehad natuurlijk) en 2 keer vond ik het afschuwelijk. Alles onder de neus van de AID die hier zelf ook niet vrolijk van werd. Dit was overigens zowel volgens de Joodse als de Islamitische ritus. Heb zelf deels joodse roots maar dit moet wat mij betreft anders kunnen. Bijvoorbeeld snijden en meteen daarna schieten. Overigens heb ik nooit een "traditioneel" uitgevoerde rituele slachting in het buitenland bijgewoond (en kan daar dus ook geen oordeel over geven), worden de dieren dan wel staand gesneden?
Zit vaak te zeiken op de KNMvD maar wat hun standpunt omtrent onbedwelmd slachten betreft ben ik het volledig met hen eens. Zie hier http://www.knmvd.nl/themes/1110980383 een genuanceerd en wetenschappelijk onderbouwd stukje over ritueel slachten.