575.000 Belgen zoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Re: 575.000 Belgen zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:34

ach, in voormalig Joegoslavie zijn nog zoveel mensen 'zoek' en dan hebben we het nog niet eens gehad over Argentinie...of China...of Tibet....enz.

Ik denk dat we ons over het lot van de zoekgeraakte Belgen niet zo druk hoeven te maken...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:32

sarabande schreef:
Wat zo merkwaardig is, telkens als er iets over Belgie hier verschijnt, komen er direkt een stel Belgen roepen dat dat in Nederland ook gebeurt of het aan de orde is of niet (politiek, fouten van ambtenaren etc)

Als er zoiets over Nederland bericht wordt zie ik nooit Nederlanders in de pen klimmen om verontwaardigd te roepen dat dat in Belgie ook gebeurt.

Waarom zou dat toch zo zijn Zij zijn groot en ik is klein! Verward

Omdat de Belgen in zo'n topics niet reageren van 'typisch Nederland' of 'domme Nederlanders', maar zich eerder gaan gedeist houden (zal min of meer ook komen aangezien er maar zo'n 10% op bokt Belgisch is).
En als er iets slecht over je eigen land gezegd wordt gaan sommige Belgen hier als echte nationalisten in actie.
Laat maar eens een Belg een verkeerd woord zeggen over Nederland in dergelijke topics en je krijgt heel bokt over je heen Haha! .
Ik denk dus niet dat die enkelen gereageerd hebben omwille van het bericht zelf, maar om de negatieve reacties over de Belgen die er volgden.

Maar soit, de Belgische regering is een hele soep en België zelf is al geen gemakkelijk land omwille van de taalgrenzen, de gemeenschappen, de nodige overeenkomsten die er niet komen tussen Wallonië en Vlaanderen, enz. en dan kan dit best begrijpbaar zijn.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:40

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:50

Mo_I_Rana schreef:
Maar soit, de Belgische regering is een hele soep en België zelf is al geen gemakkelijk land omwille van de taalgrenzen, de gemeenschappen, de nodige overeenkomsten die er niet komen tussen Wallonië en Vlaanderen, enz. en dan kan dit best begrijpbaar zijn.

Dus dat zijn gewoon feiten en daar hoef je niet moeilijk over te doen.
Nederlanders relativeren meer ik kreeg een keer een berisping van een belgische mod omdat ik het over rechtse rakkers had, dat is voor ons een heel normaal begrip.
Maar iedere Nederlander is stik jalours op de Belgische gezondheidszorg, de zorg voor de ouderen en de tijd die een dokter voor je heeft zonder wachtlijsten.
Wees daar maar fier op dat raakt ieder persoonlijk

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:07

Vandaar dat ik zeg dat de meeste Belgen reageerden op de negatieve posts van de anderen Knipoog
Menig Belg wist dit niet eens en anders trok die er zich niet zoveel van aan, België heeft al zoveel problemen...
Heb overigens nooit gezegd dat dit in Nederland ook gebeurt, zal natuurlijk wel in ieder land aanwezig zijn (we weten bijvoorbeeld niet van wanneer en hoe die mensen 'verdwenen' zijn, was het door de wereldoorlogen, emigratie, onderduiking, e.d. of was het doordat de papieren in de archieven niet grondig herzien werden, en dus eerder uit laksheid of tijdgebrek e.d.) , maar om de exacte cijfers te weten zou ieder land zo'n onderzoek moeten uitvoeren.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:44

luxx schreef:
dus jij zou je even gaan melden?
'hallo, ik wil graag belasting betalen, alles wat u heeft graag.'
ze komen vanzelf wel hoor... neem ik aan dan tenminste.

Haha nee, dat is ook waar.
Maar je werkt dus wel gewoon in Frankrijk? Nou dan vind ik het wel eigen schuld hoor. Of misschien maken ze zich er gewoon niet zo druk om.

Ja idd. Wij worden gelijk bestemd als 'domme belgen' enz. Naja tuurlijk schieten wij dan in de verdediging. Ik zeg trouwens gerust dat Nederland een raar land begint te worden. Maakt mij niet uit als ik heel bokt over me heen krijg, de dingen die ik hoor en zie over dat land zijn soms gewoon dat ik denk van

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:55

Ik ben het, als rasechte nederlander, wel met je eens hoor laueef. Stiekem ben ik ook best wel een beetje blij dat ik er niet meer woon.
Maar goed, ieder land heeft natuurlijk wel vreemde dingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:52

LauEef schreef:
Ja idd. Wij worden gelijk bestemd als 'domme belgen' enz. Naja tuurlijk schieten wij dan in de verdediging. Ik zeg trouwens gerust dat Nederland een raar land begint te worden. Maakt mij niet uit als ik heel bokt over me heen krijg, de dingen die ik hoor en zie over dat land zijn soms gewoon dat ik denk van

Dat is toch niet aan de orde in dit topic Verward .
Daar gaat mijn post over.
Als er iets over pakweg Wilders gepost wordt roepen de Nederlanders niet "o dat is in Belgie nog erger", maar als er een persbericht over Belgie verschijnt begint men op Nederland af te geven.
Dat is toch een beetje vreemd.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:56

MandyR schreef:
Ik ben het, als rasechte nederlander, wel met je eens hoor laueef. Stiekem ben ik ook best wel een beetje blij dat ik er niet meer woon.
Maar goed, ieder land heeft natuurlijk wel vreemde dingen.

Ja, met dat laatste ben ik eens. Ieder land heeft zo gewoon zijn voor en nadelen.
Ik heb in mijn leven 4 jaar in Nederland gewoond. En toen hebben we besloten dat het land toch niet voor ons geschikt was Clown
Haha als je nu terug naar Nederland gaat, kun je nooit meer wennen!

sarabande schreef:
Dat is toch niet aan de orde in dit topic Verward .
Daar gaat mijn post over.
Als er iets over pakweg Wilders gepost wordt roepen de Nederlanders niet "o dat is in Belgie nog erger", maar als er een persbericht over Belgie verschijnt begint men op Nederland af te geven.
Dat is toch een beetje vreemd.

Misschien wel vreemd, maar als je bv de eerste reactie al leest.. We worden gelijk bestemd als 'domme' belgen, dus tja dan voelen wij ons benadeeld en schieten in de verdediging. Dat doe jij nu toch ook, als nederlander? (:

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:57

idd wel banketstaaf dat er direct word gezegd: typisch belgie.
in alle landen heb je dit wel want je kunt als land immers nooit iedereen in de gaten houden Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:00

Nee dat doe ik niet, dan lees je niet goed.
Ik vind het een niets met het ander te maken hebben. Het gaat om een persbericht, niet over de gewoontes in een land.

Je verdedigt alleen iets waarvan je denkt dat dat bestaat, anders zou je er niet op reageren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:27

LauEef schreef:
Ja, met dat laatste ben ik eens. Ieder land heeft zo gewoon zijn voor en nadelen.
Ik heb in mijn leven 4 jaar in Nederland gewoond. En toen hebben we besloten dat het land toch niet voor ons geschikt was Clown
Haha als je nu terug naar Nederland gaat, kun je nooit meer wennen!

Dat weet ik wel zeker na 8 jaar hier in de bergen.

In NL had ik op een gegeven moment mijn huis verkocht en ging op een grote zeilboot wonen. Kon niet het systeem. Was geen vaste stek en dus geen geldig adres.
Kón dus niet uitgeschreven worden op het adres wat ik net verkocht had.... Haha!

Nóg leuker werd het toen ik mijn zoon volgens het spaanse naamsysteem hier ingeschreven had. Dat paste niet in het systeem volgens de regels van de tenaamstelling in NL (voor NL afkomst) = geen paspoort.
Kan je dus beter gewoon zoek blijven Knipoog

hc

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:36

Waarmee maar weer aangetoont is dat men in Nederland wel degelijk weet waar wie is Pling Haha!

Wat het verder met het topic te maken heeft ontgaat me

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:45

????

Ik stond ingeschreven in een huis wat ik verkocht had. Daar was ik echt niet...

Burgers in NL regelen het zoals het kán. In NL heeft men daardoor wellicht niet in de gaten hoeveel er niet klopt. Dan zouden de Belgen het béter op hun netvlies hebben Cool

hc

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:49

Gebeurt ook in Nederland. Mijn vrouw en ik zijn ook jaren "spoorloos" geweest, hoewel ik wel braaf een paspoort gehad heb. Van mijn zoontje moest ik zelfs het bestaan bewijzen toen we terugkwamen naar Nederland Boos! Dat hoewel de nederlandse staat wel vrolijk een paspoort heeft uitgegeven voor hem... ROFL

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:52

hihi

misschien eens gaan zoeken op een kerkhof daar zullen er wel een paar liggen van tegen de 140 jaar

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:15

joostvangestel schreef:
Gebeurt ook in Nederland. Mijn vrouw en ik zijn ook jaren "spoorloos" geweest, hoewel ik wel braaf een paspoort gehad heb. Van mijn zoontje moest ik zelfs het bestaan bewijzen toen we terugkwamen naar Nederland Boos! Dat hoewel de nederlandse staat wel vrolijk een paspoort heeft uitgegeven voor hem... ROFL

Klopt niet helemaal denk ik Joost, je moet om de 5 jaar dat paspoort toch vernieuwen, dus dan weten ze weer waar je bent.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:18

sarabande schreef:
Klopt niet helemaal denk ik Joost, je moet om de 5 jaar dat paspoort toch vernieuwen, dus dan weten ze weer waar je bent.

Ministerie Buitenlandse Zaken weet dat wel, maar bevolkingsregister heeft echt geen flauw idee Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:21

joostvangestel schreef:
sarabande schreef:

Ministerie Buitenlandse Zaken weet dat wel, maar bevolkingsregister heeft echt geen flauw idee Haha!

Maar de belasting meestal wel Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:29

Ook de belastingmensen waren me inmiddels al kwijt na 11 jaar Knipoog Mijn vrouw Katja kreeg zelfs bijna een nieuw Sofi nummer, daar hebben we nog heel wat over moeten vechten met de belastinglui.

ik neem aan dat die Belgen van 140 jaar al een beetje langer kwijt zijn dan 11 jaar. Denk daarbij aan geëmigreerde Belgen, met name diegenen die in Australië, Canada, Nieuw-Zeeland of Amerika (of waar dan ook) een nieuwe nationaliteit aangenomen hebben. Als je een nieuwe nationaliteit neemt, ga je je niet officieel "afmelden" bij je oude land. Without a trace...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:42

sarabande schreef:
Maar de belasting meestal wel Haha!

Dat is het topic niet Pling

Bovendien is het onjuist. Bij emigratie ga je uit het bestand van de Belastingdienst maar niet gelijk ín dat van Heerlen.

De kern is dat de NL bevolkingsregisters alleen betrouwbaar líjken.
Neem de heisa rond de meervoudige huwelijken. Men heeft geen idéé hoeveel NL-ers meermalen gehuwd zijn. Van dubbele inschrijvingen wordt aangenomen dat ze fout zijn en die worden gewist. Ja, dan wil het wel kloppen dat er geen dubbele huwelijken 'zijn'.
Idem waar de bevoking zich bevindt. De Belgen hebben stap 1 gezet en zijn die stap voor op NL Haha!

Ergens ook wel een fijn idee. Een beetje ontluchting voor het BigBrother gevoel.

hc

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:26

Kan me vergissen maar dit topic ging over meer dan een 1/2 miljoen Belgen die zoek zijn, wat the f*ck heeft dat te maken met het Nederlandse of b.v. het Tibetaanse bevolkingregister Verward

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:12

Nou. Niks Vork

Maar een vergelijking mag best gemaakt worden Lachen