Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Wat zo merkwaardig is, telkens als er iets over Belgie hier verschijnt, komen er direkt een stel Belgen roepen dat dat in Nederland ook gebeurt of het aan de orde is of niet (politiek, fouten van ambtenaren etc)
Als er zoiets over Nederland bericht wordt zie ik nooit Nederlanders in de pen klimmen om verontwaardigd te roepen dat dat in Belgie ook gebeurt.
Waarom zou dat toch zo zijn![]()
Mo_I_Rana schreef:Maar soit, de Belgische regering is een hele soep en België zelf is al geen gemakkelijk land omwille van de taalgrenzen, de gemeenschappen, de nodige overeenkomsten die er niet komen tussen Wallonië en Vlaanderen, enz. en dan kan dit best begrijpbaar zijn.
luxx schreef:dus jij zou je even gaan melden?
'hallo, ik wil graag belasting betalen, alles wat u heeft graag.'
ze komen vanzelf wel hoor... neem ik aan dan tenminste.
LauEef schreef:Ja idd. Wij worden gelijk bestemd als 'domme belgen' enz. Naja tuurlijk schieten wij dan in de verdediging. Ik zeg trouwens gerust dat Nederland een raar land begint te worden. Maakt mij niet uit als ik heel bokt over me heen krijg, de dingen die ik hoor en zie over dat land zijn soms gewoon dat ik denk van
MandyR schreef:Ik ben het, als rasechte nederlander, wel met je eens hoor laueef. Stiekem ben ik ook best wel een beetje blij dat ik er niet meer woon.
Maar goed, ieder land heeft natuurlijk wel vreemde dingen.
sarabande schreef:Dat is toch niet aan de orde in dit topic.
Daar gaat mijn post over.
Als er iets over pakweg Wilders gepost wordt roepen de Nederlanders niet "o dat is in Belgie nog erger", maar als er een persbericht over Belgie verschijnt begint men op Nederland af te geven.
Dat is toch een beetje vreemd.
LauEef schreef:Ja, met dat laatste ben ik eens. Ieder land heeft zo gewoon zijn voor en nadelen.
Ik heb in mijn leven 4 jaar in Nederland gewoond. En toen hebben we besloten dat het land toch niet voor ons geschikt was
Haha als je nu terug naar Nederland gaat, kun je nooit meer wennen!
joostvangestel schreef:Gebeurt ook in Nederland. Mijn vrouw en ik zijn ook jaren "spoorloos" geweest, hoewel ik wel braaf een paspoort gehad heb. Van mijn zoontje moest ik zelfs het bestaan bewijzen toen we terugkwamen naar NederlandDat hoewel de nederlandse staat wel vrolijk een paspoort heeft uitgegeven voor hem...
sarabande schreef:Klopt niet helemaal denk ik Joost, je moet om de 5 jaar dat paspoort toch vernieuwen, dus dan weten ze weer waar je bent.
joostvangestel schreef:sarabande schreef:Klopt niet helemaal denk ik Joost, je moet om de 5 jaar dat paspoort toch vernieuwen, dus dan weten ze weer waar je bent.
Ministerie Buitenlandse Zaken weet dat wel, maar bevolkingsregister heeft echt geen flauw idee
sarabande schreef:Maar de belasting meestal wel