Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Gut zeg!!! ze gaan het eindelijk begrijpen........... hoe is het mogelijk
sonjim schreef:Ik heb 2 honden di naar mensen toe geen vlieg kwaad doen, maar als de jongste aan de riem zit bijt hij naar grote zwarte honden. Dat zou betekenen dat de jongste hiervoor in beslag genomen zou kunnen worden. Echter waarom bijt hij dat vind ik nog veel belangrijker om te onderzoeken. In dit geval is er terwijl hij aangelijnd was tot twee keer toe een rotweiler naar hem uitgevallen en had ik hem niet als een idioot teruggetrokken dan was hij er niet meer geweest. Ik weet dit hou hem kort en aangelijnd uit de buurt van andere honden. Als andere mensen nu begrip zouden willen opbrengen voor het feit dat ik zeg laat die herder niet met hem spelen dan as het inmiddels volgens mij al geen probleem meer. Maar wat zeggen de dwazen, och ook al bijt hij daar leert onze hond alleen maar van. Tja dan vinden mensen het gek dat een kleine hond uit angst gaat bijten als er telkens , herders en rotweilers op af vliegen.
Martine_R schreef:Hier zal ik wel veel mensen mee over me heen krijgen, maar ik hoor wel erg vaak: ''Ja mijn hond bijt andere honden omdat hij zelf zo vaak is aangevallen..''
Nou sorry hoor, maar misschien is er toch een diepliggender reden bij veel honden, want mijn twee honden (vooral de Boxer) is al zo vaak aangevallen door allerlei soorten honden..Twee Jack Russels die aan zijn wangen hingen, een Stafford die hem flink toegetakeld heeft, daarna is hij nog een keer gebeten door een andere Stafford.. En deze incidenten waren alleen nog maar het afgelopen jaar terwijl hij al 6 jaar is..
Nog steeds is hij even lief naar andere honden, altijd heel sociaal, spelen e.d.
Sorry hoor, maar een hond wordt er niet vals van als hij eens aangevallen wordt door een andere hond..Dit baseer ik niet alleen op de ervaring met mijn eigen honden, maar ook op wat ik heb geleerd van het anderhalf jaar werken bij een hondenpension en het vier maanden stagelopen bij een hondenkennel.
LimaMambo schreef:Martine_R schreef:Hier zal ik wel veel mensen mee over me heen krijgen, maar ik hoor wel erg vaak: ''Ja mijn hond bijt andere honden omdat hij zelf zo vaak is aangevallen..''
Nou sorry hoor, maar misschien is er toch een diepliggender reden bij veel honden, want mijn twee honden (vooral de Boxer) is al zo vaak aangevallen door allerlei soorten honden..Twee Jack Russels die aan zijn wangen hingen, een Stafford die hem flink toegetakeld heeft, daarna is hij nog een keer gebeten door een andere Stafford.. En deze incidenten waren alleen nog maar het afgelopen jaar terwijl hij al 6 jaar is..
Nog steeds is hij even lief naar andere honden, altijd heel sociaal, spelen e.d.
Sorry hoor, maar een hond wordt er niet vals van als hij eens aangevallen wordt door een andere hond..Dit baseer ik niet alleen op de ervaring met mijn eigen honden, maar ook op wat ik heb geleerd van het anderhalf jaar werken bij een hondenpension en het vier maanden stagelopen bij een hondenkennel.
ow zeker wel.. ze kunnen zowiezo in gedrag veranderen naar andere honden toe..
mijn vorige bullterrier (zit nu bij mijn ex) die is eens aangevallen door een herder.. en sindsdien heeft hij een hekel aan alles wat maar op een herder lijkt.. en voorheen was dit niet zo