Nicky, het zegt helemaal niets over intelligentie en teksten van iemand met jouw "probleem" pik je er vaak echt wel tussenuit. Jij typt een begrijpelijk verhaal en gebruikt geen smurfentaal. Ik ben ooit de assistente geweest van iemand die ook een wat vreemde zinsopbouw erop nahield maar altijd de juiste toon wist aan te slaan. Hij bedacht de tekst en ik maakte er een kloppend verhaaltje van.
Ik werk tegenwoordig met relatief laagopgeleide monteurs en het enige waar ik ze op aanspreek is als er "gevloekt" wordt op werkbonnen (bijv. valt niet te praten met dat wijf staat incidenteel op een werkbon als de gemoederen heel hoog zijn opgelopen want klanten kunnen de monteurs werkelijk het bloed onder de nagels wegtrekken), over spelfouten zul je mij nooit horen want ze zijn niet aangenomen om hun kennis van de Nederlandse taal maar om hun technisch inzicht, probleemoplossend vermogen en klantvriendelijkheid.
Het is mij opgevallen dat de jeugd het zelf heel interessant vindt om MSN-taal en smurfentaal te spreken en te schrijven.