Hond meegesleurd op fiets... en overleden!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Re: Hond meegesleurd op fiets... en overleden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:57

mwah, persoonlijk ben ik errug blij dat we het amerikaanse rechtssysteem hier niet aanhouden. Zou een nare bedoening zijn hoor. Maar inderdaad, Nederland is weer het andere uiterste! Ik hoop dat de straffen op dierenmishandeling nou eindelijk eens omhoog gaan want ik word er moedeloos van!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:58

Waarom heeft niemand hier wat aan gedaan? Er zullen toch wel mensen zijn geweest die het gezien hebben? Gadverdamme zeg.. die mensen zijn imo even erg als de dader zelf.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:59

Huilen Wat een randdebiel.

Ik had paar weken geleden dat het én lekker weer was inene en ik op de fiets naar huis moest (een stukje van 20 minuten fietsen).
Femi ernaast, Bobby in de fietstas, na 200 meter liep Femi duidelijk mank in draf...waarop ik dus zo langzaam ben gaan fietsen dat ze rustig mee kon wandelen... Helaas moesten we wel naar huis, en de schat had er loslopend kennelijk geen pijn aan, want toen begon ze gelijk te scheuren, maar je gaat dan toch niet als een gek doorfietsen?

Overigens, ik geloof er ook niets van dat iemand iets doet...
Heel veel mensen interesseert het geeneens en anders denken ze liever aan hun eigen haggie dan die van een hond.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:02

Ik had het ook gezien gisteren op de tv, ik kreeg gelijk rillingen over mn lijf, hoe kun je dat nou doen, het arme beest volgt trouw zn baasje, die man zou je toch persoonlijk ook vastbinden aan een trekhaak en een rondje over de snelweg willen doen. Zo pissig ben zelf in bezit van een rottweiler en ik weet dat ze erg aanhankelijk zijn naar hun baasje. Die kerel spoort gewoon niet, als hij er van af wou dan breng je het beestje toch naar een asiel of zoek je een goed tehuis. Maar hij schijnt ook geschreeuwd te hebben tegen de hond tijdens het fietsen. Die man moeten ze opsluiten en de sleutel weggooien.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:03

krijg gewoon kippevel als ik dit lees, wat een gruwel zeg die vent, kan hier heel slecht tegen.. Boos!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:06

Weet je wat ik nu ook "jammer" vind. Dat we er waarschijnlijk niks meer over horen. Of ze hem gepakt hebben en wat zijn "motief" (gaan we weer) was en de straf die hij krijgt.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:07

Ivonka schreef:
Weet je wat ik nu ook "jammer" vind. Dat we er waarschijnlijk niks meer over horen. Of ze hem gepakt hebben en wat zijn "motief" (gaan we weer) was en de straf die hij krijgt.

nee daar heb je gelijk meestal hoor je niets meer erover schandalig Boos!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:12

ik heb het stukje gisteravond op rtv utrecht zitten kijken samen met mijn vriend,met open mond van verbazing
vreselijk dat je dat een dier aandoet en dat omstanders gewoon niets gedaan hebben.
in het filmpje van rtv utrecht werd ook nog gezegd dat deze man na een week gewoon weer een nieuwe hond mag.
das helemaal belagelijk,zulke mensen horen een levenlang een verbod op huisdieren te hebben.
als je een dier hebt moet je er ook goed voor wezen.
hij wilde er gewoon vanaf en heeft het op een gruwelijke manier ook nog gedaan ook,onbegrijpelijk gewoon

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:15

janne schreef:
ik heb het stukje gisteravond op rtv utrecht zitten kijken samen met mijn vriend,met open mond van verbazing

Je zegt het zelf al. "Met open mond van verbazing". Dat is wat meerdere hebben en daarom niks doen. En als de verbazing voorbij is, is het vaak al te laat.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:27

breng die man maar hier dan bind ik hem achter m'n auto of paard netzo zo lang tot zijn vel van z'n voeten versleten is en hij op z'n botten door amersfoort loopt Boos!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:46

Ivonka schreef:
janne schreef:

Je zegt het zelf al. "Met open mond van verbazing". Dat is wat meerdere hebben en daarom niks doen. En als de verbazing voorbij is, is het vaak al te laat.

Dit geloof ik niet zo, die hond heeft er een takke eind achteraan gerend: in die tijd heeft heus wel iemand kunnen beseffen dat er iets moest gebeuren. Als ik zie dat twee kinderen ruzie hebben en elkaar de kop inslaan dan sta ik ook niet met een open mond van verbazing te kijken; dan haal ik ze uit elkaar. Volgensmij heb je dat besef wel aangezien het niet iets is wat in 10 seconden voorbij is: je hebt de tijd om erover na te denken.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:47

Nederland is veel te laks qua wetten die dieren beschermen. Dieren hebben hier amper rechten. Er wordt al jaren geschreeuwd om betere wetten voor dieren. Daarom is de partij voor de dieren ook opgericht, maar ik merk nog weinig van strengere straffen. Hoe haal je het in je #$%$^*$%*&% hasses om zo met een dier om te gaan! Ik hoop dat ze de foto van die idioot op internet zetten, zodat iedereen weet hoe die leipo eruit ziet. Ben benieuwd of hij dan nog een leven heeft. Opknopen die imbeciel!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:48

Ik ben er al niet voor om je hond mee te nemen naast de fiets. (Mits, op een erg rustig tempo en je goed in de gaten houd of de hond het verder nog aankan).
Fijn dat ze weten wie de man is en hopelijk doen ze er wat mee.. een straf op zijn minst!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:16

Ik had hem klem gereden en even achter mijn auto aan laten lopen, wat een ontzettende kl**tz*k Stoom uit je oren

Dit is toch niet normaal meer. Gelukkig zijn tegenwoordig de meeste dieren gechipt en kunnen ze de eigenaar achterhalen, maar van mij mogen ze die vent ophangen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:26

Bloos! Mogen die kerel hetzelfde aandoen van mij!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:10

Vreselijk, ze zullen hetzelfde bij de dader moeten doen!

Tijd geleden was het toch ook al een keer gebeurd met een boxer, die was achter de auto aangesleurd. Hoe ZIEK kan je zijn, echt niet normaal! Boos!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:15

Wat kan ik hier slecht tegen zeg en idd hoe ziek kan je zijn.
Er zou een flinke straf op moeten staan Boos!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:19

dat geloof je toch niet...

niet normaal, hoe ziek ben je dan...

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:52

Wat een vreselijke man!
Dat doe je toch niet ...

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:08

Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk zijn! zoiets doe je toch niet!
ik word er helemaal droevig van, wat moet die hond wel niet gevoeld hebben, alsof zij geen gevoel hebben!
Ik hoop dat die kerel hetzelfde gebeurd. Verschrikkelijk! Huilen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:18

Wat is dit een ontzettend lieve en trouwe hond geweest... Wat een ***** is die man zeg! Stoom uit je oren

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:38

dit staat er op teletext van rtv utrecht.

rottweiler niet door baas gemarteld.

de man die afgelopen weekend in utrecht een rottweiler dood martelde achter een fiets,is niet de eigenaar van het dier,dat meld de politie.

rtv utrecht ontving dinsdagavond al een email van een bekende van de eigenaar waarin dit werd gezegd.de hond zou zaterdagavond bij een kennis van de 51 jarige eigenaar zijn geweest.
de politie heeft de zaak nog steeds in onderzoek en verwacht snel een aanhouding te kunnen verrichten.

de mishandelde rottweiler is momenteel op de De Uithof voor onderzoek.

ik vind het nog steeds een rare zaak

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:21

Gatverdamme, dat is nog geen 5 minuten bij mij vandaan, ik meen de hond ook te herkennen. Om te kotsen zeg, ik zou degene die dit gedaan heeft graag eigenhandig castreren. Zo iemand moeten ze even met naam en toenaam bekend maken voor ze hem weer op straat gooien, daar weten ze hier in die Utrechtse volksbuurtjes verder wel raad mee. Ben geen fan van eigen rechter spelen maar als je een weerloos dier zo kunt toetakelen verspeel je m.i. al je rechten.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:04

Ik hoor net op de radio dat ze de man die dit gedaan heeft hebben opgepakt. Hij was inderdaad een vriend van de eigenaar die tijdenlijk op de hond paste.
Zal wel einde vriendschap zijn, nu.
Ik ben zooooo ontzettend benieuwd naar de verklaring van deze hufter.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:40