Vier Nederlandse alpinisten omgekomen in Italië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpie

Re: Vier Nederlandse alpinisten omgekomen in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:12

las ook dat de manier waarop de vader en kinderen hun touwen hadden bevestigd veel voorkomd bij beginnende klimmers maar dat dat een levensgevaarlijke manier 'kan' zijn omdat als iemand uitglijd, hij of zij iedereen dan meeneemt in zijn of haar val.
Verder hadden ze ook geen helmen op. Ik vind dat als ik het mag zeggen niet echt slim van de vader, de kinderen vertrouwden waarschijnlijk blind op hem. Maar net als met paardrijden is een helm toch wel erg belangrijk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:05

Echt vreselijk voor die moeder. We hadden het er nog over op mijn werk. Je zal toch zoiets zien, dat je hele gezin voor je ogen te pletter valt. Volgens mij wil je er dan het liefste achteraan springen.
Je zal zo maar thuis komen, je gaat met 5 mensen op vakantie en je komt alleen thuis in een stil huis, hoe kom je hier ooit overheen.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:36

Schimpie schreef:
las ook dat de manier waarop de vader en kinderen hun touwen hadden bevestigd veel voorkomd bij beginnende klimmers maar dat dat een levensgevaarlijke manier 'kan' zijn omdat als iemand uitglijd, hij of zij iedereen dan meeneemt in zijn of haar val.
Verder hadden ze ook geen helmen op. Ik vind dat als ik het mag zeggen niet echt slim van de vader, de kinderen vertrouwden waarschijnlijk blind op hem. Maar net als met paardrijden is een helm toch wel erg belangrijk.

Ik denk toch dat ze bar weinig aan een helm hadden gehad.

Het is echt verschrikkelijk voor de moeder, hoe kun je ooit je leven weer oppakken als je voor je neus je kinderen en je man naar beneden hebt zien vallen? Dat lijkt me bijna onmogelijk.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:11

Inderdaad een verschrikkelijk ongeluk. Ik hoorde het gisteren op de radio en de rillingen liepen over mijn lijf.
Hoe moet die vrouw hier over heen komen??? Je hele gezin in 1 klap weg en het dan ook nog hebben zien gebeuren.
Verschrikkelijk.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:30

Karin was een van mijn beste vrienden , ik kan het nog steeds niet geloven.
Voor Ada moet het verschrikkelijk zijn. Huilen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:33

Vreselijk..
Hoe moet die arme moeder hier in godsnaam bovenop komen.
1 kind verliezen is al een ontzettend groot verlies, maar dan al je kinderen en ook nog eens je man, je steun en toeverlaat, pff..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:48

Het is een verschrikkelijk ongeluk; het lijkt me hier niet de plek om te gaan speculeren over de manier waarop het precies gebeurd is en of het allemaal voorkomen had kunnen worden.

Liever geen speculaties in die richting, dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:01

verschrikkelijk.. vind het ook niet nodig (en ook niet passend) om te gaan speculeren en een schuldige aan te gaan wijzen.. vind het ook ongepast dat ze op het nieuws zeggen "de zoon.." hou dat lekker voor je, de moeder heeft het al zwaar genoeg, en dat wordt echt niet beter door al die speculaties..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:03

Het is echt niet voor te stellen en heel erg. Piet Germs is al heel lang mijn huisarts en moet regelmatig even langs. Ben 4 weken terug bij hem geweest en moest eigenlijk weer terugkomen bij hem. Niet voor te stellen dat hij er niet meer is. Zie hem nog zo voor me zitten en tegen me praten......

Zijn dochter ken ik alleen van school. Zij zat al in de bovenbouw toen mijn zoontje ook op die school begon als kleuter. De andere kinderen en zijn vrouw ken ik niet. Maar het lijkt me als moeder echt vreselijk. Onvoorstelbaar dat je dit ziet gebeuren en dan ook je hele gezin in 1 klap kwijt bent. Ben er echt heel erg van geschrokken.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:17

Toen ik het vanmorgen in de krant las was ik er echt helemaal stil van, vond het afgrijzelijk en heb het er ook nog met mijn moeder over gehad.

Toen ik net thuis kwam hoorde ik van mijn moeder dat een (paarden) vriendin die ik al heel lang ken met mijn zus gebeld had vanavond. Ze waren met dit gezin op vakantie en al heel lang goede vrienden. Zei hebben de moeder eerst ook opgevangen geloof ik. Verder weet ik het niet precies, maar dit was voor mij wel echt een klap in mn gezicht. Scheve mond

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:23

Jeeetje wat vreselijk zeg.. bah bah. Ach gut
Sprakeloos..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 04:44

Wat erg voor de moeder. Ik kan me niet voorstellen wat voor verdriet zij moet hebben. Ik hoop dat ze de kracht vind om verder te leven. Al zou ik als moeder me wel kunnen voorstellen als ze daar de nut niet van inziet. Veel sterkte voor de nabestaanden.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:46

Wat verschrikkelijk zeg, dan stort je hele leven even in elkaar. als ze hiermee verder kan leven heb ik daar echt respect voor.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:04

jeetje wat verschrikkelijk.
Toen ik het hoorde zei ik ook ik had erachteraan gesprongen als ik die moeder was.
Maar je weet toch nooit wat je op zo'n moment doet.
Wens die vrouw en verdere familie en vrienden heeeel veel sterkte toe.
Wordt gewoon niet lekker van dit bericht

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:27

Ik schrik echt van dit soort berichten Scheve mond . Mensen onderschatten berg beklimmen zo ontzettend.. Ik doe een sportstudie en ben 2de jaars buitensporter. Ik heb echt al 100 klimlessen gehad. Ik mag me GEEN ervaren klimmer noemen. Die mensen hebben zich niet goed gezekerd en zijn gevallen. Verschrikkelijk.

Ik vind dat hier echt strengere regels op moeten gemaakt worden, waarom wisten deze mensen niet hoe ze zich goed moesten zekeren? Waarom vielen ze? Waarom was er geen begeleider mee?

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:33

Ik vindt het zo erg voor die vrouw Ach gut Is ze al weer thuis gekomen? Want als ze thuis komt staat alles er nog net zo als haar man en kinderen het hebben achtergelaten Ziek Al die herrineringen Vriendjes zijn?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 00:29

eknein schreef:
... waarom wisten deze mensen niet hoe ze zich goed moesten zekeren? Waarom vielen ze? Waarom was er geen begeleider mee?

Er staat in de artikelen dat deze mensen lid waren van een klimvereniging en dat er een gids mee was. Ook scheen de route die ze genomen hebben, als pittig maar niet super moeilijk ofzo te boek te staan.
Ik denk dus dat dit een super dom (en tragisch) ongeluk is geweest, wat helaas waarschijnlijk iedereen had kunnen gebeuren Scheve mond .
We waren er allemaal niet bij, dus ik denk dat we ook niet kunnen oordelen of ze iets vreselijk fout hebben gedaan ...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:42

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om niet te gaan speculeren over de oorzaak/schuld van dit ongeluk. Bedankt.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:18

Vicktor5 schreef:
Ik vindt het zo erg voor die vrouw Ach gut Is ze al weer thuis gekomen? Want als ze thuis komt staat alles er nog net zo als haar man en kinderen het hebben achtergelaten Ziek Al die herrineringen Vriendjes zijn?

Ja, de moeder was al snel weer in Nederland bij haar familie. Echt vreselijk.. Verdrietig

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:50

Echt vreselijk!
Verschrikkelijk voor die moeder dat ze het heeft gezien.. bah!