Nieuwe commercial Gordon, discriminerend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Nieuwe commercial Gordon, discriminerend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:18

Ik ben geen grote Gordon fan, maar vind dit een prima reclame.
Staat trouwens wel mooi bij het witte, een blanke zou niet zo "opvallen" in die reclame op de achtergrond.
En die opmerkingen vind ik nog wel gaan eigenlijk, moet ook wel voor die reclame, maar kan er niks discriminerends achter zoeken Lachen

vind er niks ergs aan Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:23

Ik vind deze reclame verre van discriminerend. Ik snap ook niet waarom mensen zich druk maken om niks.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:31

Ik vind t ook absoluut niet discriminerend. En al die reclames dan waarin blanke vrouwen te zien zijn die de was doen? Rolleyes

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:40

Urbanus-Positieve discriminatie

"Pas op het publiek is ook veel onverdraagzamer geworden dan vroeger.Vroeger kon ik vertellen wat dat ik wou, en de mensen altijd beleefd 'ehuhuhuhe'. Tegenwoordig moet ik al mijn grappen eerst 16 keer filteren door de onderbroek van moeder Theresa eerdat ik er mee naar buiten mag komen. Altijd maar kritiek en vergiftigde lezersbrieven in de krant.
Ik zat onlangs in een radioprogrammaatje voor kinderen. En ik had daar zo voor die kindertjes ter plekke een verhaaltje verzonnen.
"Janneke loopt door de tuin en hij vindt daar een peer. En hij had die opgeraapt, en daarin gebeten. En in die peer zat een wesp. En die had in zijn lip gestoken, en daarvan had Janneke een gezwollen lipke. En Janneke al jankend naar zijn moeder: "Ma, mijn peer staat in brand. Aaaaaahiaaaaa!"

En die kinderen: "PFT! Wat een oubollige kul van de jaren 70 is dat! F*ck you!"

Ik ging daar af als een gieter, en dat was nog niet het ergste. Plots een hoop razende telefoons van gechoqeerde luisteraars.

"Urbanus! Racist! Hebt gij er niet aan gedacht jongen, dat onze zwarte medemens heel zijn leven met zo gezwollen lippen moet rondlopen!? Daar hebt ge.."
Urbanus: "Sorry, ge hebt daar wel een punt, maar zover had ik het niet gezocht hoor. Maar ok, die dikke lippen gaan eruit, weg met die lippen."

*trrriiiing*
"Met de dierenbescherming.
Urbanus wat heeft die wesp u misdaan? Iedere keer wordt dat beestje in een verkeerd daglicht gesteld. Het is de taak van de wesp om alle rotzooi op te ruimen in de natuur. Ge moet niet doen, alsof ge van een wesp dikke lippen krijgt.."

"Ok die wesp gaat er uit wat.."
*Trrrrrriiiiing*

"Met de verenigde fruithandelaren.

Meneer Urbanus is het niet erg genoeg dat onze appeloogst ieder jaar mislukt gaat ge ook ons peer in diskrediet brengen bij de jeugd? Altijd maar spotten met het inlands fruit. Zout ge niet beter lachen, met die stom ingevoerde Spaanse pruimen, die hier onze markt komen ondermijnen aan dumpingprijzen? Hè! Altijd ma.."

"Ok ok ik maak er een pruim van het.."

*triiiingggg*
"Met de stichting: de Jannekes.

Urbanus wij mensen met de voornaam Janneke nemen het niet langer dat al die stomme verhaaltjes van u altijd maar beginnen met Janneke dit Janneke zus Janneke zo. Kunt gij eens geen andere voornaam verzinnen voor uw flauwekul: Joop, Dirk, Frans, Ingrid, Margeau, Frans..."
"Ok! Ik maak er Ingrid van ma maar!

Ik heel dat verhaal aangepast om de mensen tevreden te stellen:
Ingrid loopt door de tuin ze vindt daar een stom ingevoerde spaanse pruim zat daar helemaal geen wesp op zij daarin gebeten*krsh* en naar haar moeder: 'Ma, mijn pruim staat in brand. aaaahihaaaa!'

Die kinderen: "yaaaahaaaaaaahiaaa!"

Subtiel! Subtiel! verschrikkelijk... "
----------

Hier moet ik dan aan denken. Oftwel als je ergens iets discriminerends in wil zien dan kan je overal iets discriminerends inzien.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:25

Dit verhaal hierboven;
Wat kunnen mensen overdriiijjjjven..
Ik vind het zo vreselijk als je 1 dingetje zegt is het gelijk discriminatie?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:26

Yinari schreef:
Ik kan er he-le-maal niets discriminerends aan ontdekken. Oké, ze is toevallig zwart, nou én. Hij behandeld haar heel normaal. Niet eens dus Haha!

Ja inderdaad Gordon zeikt altijd iedereen af maar als hij dat bij een kleurling doet is het discriminerend zeker Huilen van het lachen.
Hij zeikt er nu niet af hoor maar om het idee, zó is Goor gewoon.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:34

Ik kan er niks, maar dan ook werkelijk helemaal niets discriminerends uithalen hoor.
Vind het een nette reclame, die zwarte vrouw, springt er juist uit, bij al die witte kleding. Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:13

mensen willen gewoon graag overal discriminatie inzien,hebben ze weer wat om over te zeuren.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:19

Armani88 schreef:
Ik ben het zat over die discriminatie, Die buitenlanders zoeken altijd overal wat achter ik ben dat zo dat. Trouwens ik vind deze reclame super !! I love Gordon

Ozo. Helemaal mee eens Ja en wat Gordon betreft ook Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:49

Ivonka schreef:
Armani88 schreef:
Ik ben het zat over die discriminatie, Die buitenlanders zoeken altijd overal wat achter ik ben dat zo dat. Trouwens ik vind deze reclame super !! I love Gordon

Ozo. Helemaal mee eens Ja en wat Gordon betreft ook Haha!

Ik maak vaker mee dat Nederlanders iets discriminerend vinden, terwijl de buitenlander in kwestie er geen problemen mee heeft...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 07:07

dat hoor je ook wel ja.
maar veel vaker maakt men er zelf gewoon een probleem van omdat ze zich overal gediscrimineerd over voelen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:29

Verre weg van discriminerend. Anders zeuren ze weer dat er geen 'mensen met een getinte huid' op TV zijn..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:18

nou inderdaad.
want dat vinden ze dan ook weer een soort van discriminatie.
En misschien is het wel echt zijn huishoudster.
Anders is het wel heel goed geacteerd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:32

Als Gordon zijn huishoudster zulke je een flinke huid nodig hebben denk ik zo, of gewoon een grote mond en terug pesten Tong uitsteken

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:51

jeetje wat een gezeur zeg,
ik neem aan dat dat degene is die altijd zijn was doet voor hem?
en dat ze er gewoon goed voor betaald krijgt altijd, dus het gewoon een baan is?

ik zie niet hoe dit discriminatie moet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:19

ik denk dat deze vrouw gewoon is ingehuurd hoor Ja knap geacteerd? daar is een casting voor...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:22

je meent t.

maar dacht dat omo altijd de echte mensen gebruikte. is t dochtertje van sonja bakker ook niet echt dan/?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:26

xKatleentjex schreef:
Urbanus-Positieve discriminatie

"Pas op het publiek is ook veel onverdraagzamer geworden dan vroeger.Vroeger kon ik vertellen wat dat ik wou, en de mensen altijd beleefd 'ehuhuhuhe'. Tegenwoordig moet ik al mijn grappen eerst 16 keer filteren door de onderbroek van moeder Theresa eerdat ik er mee naar buiten mag komen. Altijd maar kritiek en vergiftigde lezersbrieven in de krant.
Ik zat onlangs in een radioprogrammaatje voor kinderen. En ik had daar zo voor die kindertjes ter plekke een verhaaltje verzonnen.
"Janneke loopt door de tuin en hij vindt daar een peer. En hij had die opgeraapt, en daarin gebeten. En in die peer zat een wesp. En die had in zijn lip gestoken, en daarvan had Janneke een gezwollen lipke. En Janneke al jankend naar zijn moeder: "Ma, mijn peer staat in brand. Aaaaaahiaaaaa!"

En die kinderen: "PFT! Wat een oubollige kul van de jaren 70 is dat! F*ck you!"

Ik ging daar af als een gieter, en dat was nog niet het ergste. Plots een hoop razende telefoons van gechoqeerde luisteraars.

"Urbanus! Racist! Hebt gij er niet aan gedacht jongen, dat onze zwarte medemens heel zijn leven met zo gezwollen lippen moet rondlopen!? Daar hebt ge.."
Urbanus: "Sorry, ge hebt daar wel een punt, maar zover had ik het niet gezocht hoor. Maar ok, die dikke lippen gaan eruit, weg met die lippen."

*trrriiiing*
"Met de dierenbescherming.
Urbanus wat heeft die wesp u misdaan? Iedere keer wordt dat beestje in een verkeerd daglicht gesteld. Het is de taak van de wesp om alle rotzooi op te ruimen in de natuur. Ge moet niet doen, alsof ge van een wesp dikke lippen krijgt.."

"Ok die wesp gaat er uit wat.."
*Trrrrrriiiiing*

"Met de verenigde fruithandelaren.

Meneer Urbanus is het niet erg genoeg dat onze appeloogst ieder jaar mislukt gaat ge ook ons peer in diskrediet brengen bij de jeugd? Altijd maar spotten met het inlands fruit. Zout ge niet beter lachen, met die stom ingevoerde Spaanse pruimen, die hier onze markt komen ondermijnen aan dumpingprijzen? Hè! Altijd ma.."

"Ok ok ik maak er een pruim van het.."

*triiiingggg*
"Met de stichting: de Jannekes.

Urbanus wij mensen met de voornaam Janneke nemen het niet langer dat al die stomme verhaaltjes van u altijd maar beginnen met Janneke dit Janneke zus Janneke zo. Kunt gij eens geen andere voornaam verzinnen voor uw flauwekul: Joop, Dirk, Frans, Ingrid, Margeau, Frans..."
"Ok! Ik maak er Ingrid van ma maar!

Ik heel dat verhaal aangepast om de mensen tevreden te stellen:
Ingrid loopt door de tuin ze vindt daar een stom ingevoerde spaanse pruim zat daar helemaal geen wesp op zij daarin gebeten*krsh* en naar haar moeder: 'Ma, mijn pruim staat in brand. aaaahihaaaa!'

Die kinderen: "yaaaahaaaaaaahiaaa!"

Subtiel! Subtiel! verschrikkelijk... "
----------

Hier moet ik dan aan denken. Oftwel als je ergens iets discriminerends in wil zien dan kan je overal iets discriminerends inzien.

Haha! maar zo gaat het wel in nederland!
denk: negerzoen --> zoentje Clown kopp op zeg.. als je bij elk woord/zin/filmpje over alles moet gaan denken?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:30

ja dat vond ik ook zo stom
in de volksmond bljft het altijd nog negerzoen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:17

Wildgirl schreef:
Naar aanleiding van de nieuwe Robijn commercial met Gordon:

http://www.youtube.com/watch?v=GVqjiTumEFo

Ontstond hier de discussie over het feit dat zijn 'interieurverzorgster' cq. wasvrouw én vrouwelijk én zwart is.
Zetten ze daarmee niet een bepaalde typering neer van donkere vrouwen was de vraag?
Ben benieuwd naar jullie mening!

Jeetje hoe ver kunnen mensen gaan Rolleyes