xKatleentjex schreef:Urbanus-Positieve discriminatie
"Pas op het publiek is ook veel onverdraagzamer geworden dan vroeger.Vroeger kon ik vertellen wat dat ik wou, en de mensen altijd beleefd 'ehuhuhuhe'. Tegenwoordig moet ik al mijn grappen eerst 16 keer filteren door de onderbroek van moeder Theresa eerdat ik er mee naar buiten mag komen. Altijd maar kritiek en vergiftigde lezersbrieven in de krant.
Ik zat onlangs in een radioprogrammaatje voor kinderen. En ik had daar zo voor die kindertjes ter plekke een verhaaltje verzonnen.
"Janneke loopt door de tuin en hij vindt daar een peer. En hij had die opgeraapt, en daarin gebeten. En in die peer zat een wesp. En die had in zijn lip gestoken, en daarvan had Janneke een gezwollen lipke. En Janneke al jankend naar zijn moeder: "Ma, mijn peer staat in brand. Aaaaaahiaaaaa!"
En die kinderen: "PFT! Wat een oubollige kul van de jaren 70 is dat! F*ck you!"
Ik ging daar af als een gieter, en dat was nog niet het ergste. Plots een hoop razende telefoons van gechoqeerde luisteraars.
"Urbanus! Racist! Hebt gij er niet aan gedacht jongen, dat onze zwarte medemens heel zijn leven met zo gezwollen lippen moet rondlopen!? Daar hebt ge.."
Urbanus: "Sorry, ge hebt daar wel een punt, maar zover had ik het niet gezocht hoor. Maar ok, die dikke lippen gaan eruit, weg met die lippen."
*trrriiiing*
"Met de dierenbescherming.
Urbanus wat heeft die wesp u misdaan? Iedere keer wordt dat beestje in een verkeerd daglicht gesteld. Het is de taak van de wesp om alle rotzooi op te ruimen in de natuur. Ge moet niet doen, alsof ge van een wesp dikke lippen krijgt.."
"Ok die wesp gaat er uit wat.."
*Trrrrrriiiiing*
"Met de verenigde fruithandelaren.
Meneer Urbanus is het niet erg genoeg dat onze appeloogst ieder jaar mislukt gaat ge ook ons peer in diskrediet brengen bij de jeugd? Altijd maar spotten met het inlands fruit. Zout ge niet beter lachen, met die stom ingevoerde Spaanse pruimen, die hier onze markt komen ondermijnen aan dumpingprijzen? Hè! Altijd ma.."
"Ok ok ik maak er een pruim van het.."
*triiiingggg*
"Met de stichting: de Jannekes.
Urbanus wij mensen met de voornaam Janneke nemen het niet langer dat al die stomme verhaaltjes van u altijd maar beginnen met Janneke dit Janneke zus Janneke zo. Kunt gij eens geen andere voornaam verzinnen voor uw flauwekul: Joop, Dirk, Frans, Ingrid, Margeau, Frans..."
"Ok! Ik maak er Ingrid van ma maar!
Ik heel dat verhaal aangepast om de mensen tevreden te stellen:
Ingrid loopt door de tuin ze vindt daar een stom ingevoerde spaanse pruim zat daar helemaal geen wesp op zij daarin gebeten*krsh* en naar haar moeder: 'Ma, mijn pruim staat in brand. aaaahihaaaa!'
Die kinderen: "yaaaahaaaaaaahiaaa!"
Subtiel! Subtiel! verschrikkelijk... "
----------
Hier moet ik dan aan denken. Oftwel als je ergens iets discriminerends in wil zien dan kan je overal iets discriminerends inzien.
maar zo gaat het wel in nederland!
denk: negerzoen --> zoentje
kopp op zeg.. als je bij elk woord/zin/filmpje over alles moet gaan denken?