Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knooopje schreef:als je maar wel in je achterhoofd houd,dat zolang jij niet betaald,er ook geen politie rapport word vrij gegeven,en de tegen partij dus ook geen geld voor hun schade ontvangen!
de verzekering heeft een politie rapport nodig als bewijs wie de schuldige in het ongeluk is!
ik weet net of die mensen daar op zitten te wachten,die zullen ook wel een nieuwe auto nodig hebben.
knooopje schreef:als je maar wel in je achterhoofd houd,dat zolang jij niet betaald,er ook geen politie rapport word vrij gegeven,en de tegen partij dus ook geen geld voor hun schade ontvangen!
de verzekering heeft een politie rapport nodig als bewijs wie de schuldige in het ongeluk is!
ik weet net of die mensen daar op zitten te wachten,die zullen ook wel een nieuwe auto nodig hebben.
Lindy1982 schreef:HIer een ex politieagente..
Het klopt dat je een boete krijgt het is ook ronduit belachelijk.. Ik heb zelf ook een auto-ongeluk gehad en kreeg een boete van € 181,- Mijn auto lag ook goed in de prak en had € 2500 schade eigenlijk € 5000 maar mijn man zit in de auto branche..
Ik heb een boete gekregen voor het negeren van een bord..
Ik denk dat jij dat zelfde bord bent gepaseerd gezien jij ook een voorrangsweg op reedt..
een rode omgekeerde driehoek met daarin wit..
Bij mij was het helemaal zuur want omdat ik geen getuigen had was ik schuldig.. want ik had die vrouw dus niet over het hoofd gezien zij ree nog 150 m bij mij vandaan.. dus makkelijk de gelegeheid gehad om te remmen gezien de snelheid daar 50 km per uur was.. zij voerde ook haar knipperligt naar rechts de weg waar ik uit kwam.. dit was voormij een reden om te gaan rijden.. op het moment dat ik bijna aan de overkant was.. rijdt ze hem volop tussen mijn flanken zonder te remmen..
Ze was met haar kinderen bezig en had mij niet gezien en ree dus gewoon rechtdoor in plaats van rechtsaf.. haar woord tegen het mijne..
heb gewoon moeten betalen..
als dit bord bij jou ook stond maak je weinig kans als je in beroep gaat..
dit bord staat er inderdaad, ik weet ook dondersgoed dat het een (gevaarlijke) voorangsweg is, ik heb hem ook heel rustig benaderd, maar de auto simpelweg geheel over het hoofd gezien, hoe het kan snap ik nog niet, menselijke fout...
ben er overigens nog niet uit of ik hem laat voorkomen...ben ook bang dat het straks nog hoger gaat worden..
de boete is trouwens zo hoog omdat je een bord hebt genegeerd en hierdoor een ongeluk hebt veroorzaakt
knooopje schreef:de verzekering heeft een politie rapport nodig als bewijs wie de schuldige in het ongeluk is!
LDRD schreef:knooopje schreef:de verzekering heeft een politie rapport nodig als bewijs wie de schuldige in het ongeluk is!
Een politierapport is geen wettelijk doorslaggevend bewijs.
Een procesverbaal kan wel als zodanig functioneren. Lang niet altijd wordt echter een procesverbaal opgemaakt.
Dat een verzekeringsmaatschappij dus altijd een politierapport nodig zou hebben om aansprakelijkheid te kunnen erkennen is niet waar. Sterker, het is nauwelijks van enige waarde.
Lindy1982 schreef:Klopt inderdaad de politie legt alleen vast wat zij hebben gezien.. Ze kunnen niet ambseed er op zetten hoe het ongeluk gebeurd is.. dus het raport bepaald inderdaad niet wie er schuldig is er word ook geen schuldige genoemd..mits er geen zwaar gewonden zijn of doden.. dan word er wel een verdachten genoemd en gehoord..
Nicolletje schreef:Als ze daar aankomen en een staat een meisje helemaal in de kreukels, in tranen en geschrokken, of er staat een potig wijf dat meteen de tegenpartij die niet fout was uitscheldt.
barbara28 schreef:haha, nou ik ben niet van het toneelspelen hoor, ik was zo in tranen en in shock dat de andere partij mij kwam troosten, ik was zo bang dat er met hun iets ergs aan de hand was...
barbara28 schreef:Ik had mijn auto net uit de all risk gehaald
Shadow0 schreef:En de politie kan niet aan de buitenkant zien wat echt is en wat niet.
politietraining schreef:Inhoud
- agressiebeheersing.
- slechtnieuwsgesprekken.
- fraudeherkenning.
- veilig werken.
- fysieke weerbaarheid.
Nicolletje schreef:Ik vind het niet logisch. Ik vind het vrij triest, eigenlijk. Dat ze de schade aan omliggende bomen, borden of paaltjes betaalt oke.
Als haar auto niet apk gekeurd was ofzo, oke.
Maar wat mij betreft mag de politie in dit soort zaken best wat coulant zijn.
Als ze daar aankomen en een staat een meisje helemaal in de kreukels, in tranen en geschrokken, of er staat een potig wijf dat meteen de tegenpartij die niet fout was uitscheldt.
Politie was toch mensenwerk enzo? Ik denk dat de TS bij deze haar 'lesje' wel geleerd heeft. Dat is toch de bedoeling van een boete?
sabine1985 schreef:ik vind het heel normaal hoor dat je hier een boete voor krijgt.
anders gaat daarlijk iedereen in beroep tegen een bekeuring met het excuus: ja maar ik deed het niet expres hoor!!!
ik ben toch al genoeg gestraft omdat mijn auto in de kreukels ligt en ik er zo van geschrokken ben?
ik zou dus gewoon je verantwoordelijkheid nemen en de consecuenties van je daden onder ogen zien. ongeacht hoe erg jij er van geschrokken bent: het is en blijft je eigen schuld.
sabine1985 schreef:ik vind het heel normaal hoor dat je hier een boete voor krijgt.
anders gaat daarlijk iedereen in beroep tegen een bekeuring met het excuus: ja maar ik deed het niet expres hoor!!!
ik ben toch al genoeg gestraft omdat mijn auto in de kreukels ligt en ik er zo van geschrokken ben?
ik zou dus gewoon je verantwoordelijkheid nemen en de consecuenties van je daden onder ogen zien. ongeacht hoe erg jij er van geschrokken bent: het is en blijft je eigen schuld.