Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Amerikaanse soldaten schieten op varkens als oefening

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:46

Klara16 schreef:
Maar het is niet omdat ze wat misdaan hebben dat ze hun recht op leven en een gezond lichaam verliezen.

Dieren hebben sowieso niks misdaan, en die hebben daar toch geen recht op?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:48

Klara16 schreef:
RedPassion schreef:
Nou, daar heb je een goed punt en ik heb daar eigenlijk best veel moeite mee. Ik zou graag zien dat het anders wordt, van mij mogen ze testen op bv. gedetineerden en er zijn tegenwoordig wel meer manieren om te testen zonder dat daarbij een dier hoeft te lijden.

Maar op varkens schieten omwille van een oorlog? Dat vind ik nog egoistischer dan testen voor medicijnen. Gewoon onnodig, zij willen oorlog voeren, dan moet je ook niet piepen als er gewonden vallen.

Wil jij me dan eens uitleggen waarom mensen die in de gevangenis zitten opeens minderwaardig zijn aan anderen?

Er is een tijd geweest waarin er besloten werd dat het zonder toestemming testen van medische technieken op 'minderwaardige' mensen aanvaardbaar was. Gelukkig ligt die duistere periode al meer dan 60 jaar achter ons. Als reactie erop hebben alle medische wetenschappers samen besloten dat er nooit meer getest mag worden op mensen zonder dat die mensen volledig op de hoogte zijn van wat er gaat gebeuren en daarmee hebben ingestemd. En maar goed ook. Dat er nooit meer zulke Nazi-dokters komen...

Helemaal mee eens!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:50

Een dier is een dier, een mens is een mens. Dat zijn 2 verschillende zaken in mijn ogen. Een mensenleven is altijd meer waard dan dat van een dier.

Ik begrijp dit topic echt niet. Er mogen miljoenen dieren geslacht en in de worst gedraaid worden. Maar als ze gebruikt worden voor medisch onderzoek dan is het ineens een schande en wordt er moord en brand geroepen. Je zegt toch ook niet dat we de gedetineerden dan maar moeten opeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:56

Klara16 schreef:
Een dier is een dier, een mens is een mens. Dat zijn 2 verschillende zaken in mijn ogen. Een mensenleven is altijd meer waard dan dat van een dier.

Dan verschillen we daarin duidelijk van mening.

Klara16 schreef:
Er mogen miljoenen dieren geslacht en in de worst gedraaid worden.

Dat mag van mij ook niet hoor. Dat het van anderen 'mag' wil niet zeggen dat ik er ook zo over denk.

Klara16 schreef:
Je zegt toch ook niet dat we de gedetineerden dan maar moeten opeten?

Het kan me eerlijk gezegd niet schelen wat er met die mensen gebeurd, als er maar gezorgd wordt dat er nooit meer iemand last van heeft.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:01

Redpassion: dan ben jij dus een veganist die geen leren schoenen of paardentuig gebruikt? En die nooit een voet in een apotheek of ziekenhuis zet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:10

Klara16 schreef:
Redpassion: dan ben jij dus een veganist die geen leren schoenen of paardentuig gebruikt? En die nooit een voet in een apotheek of ziekenhuis zet.

Ehm paardentuig hoeft niet alleen uit leder te bestaan. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:15

Nee, dat niet. Hypocriet he?

Het is vrij onmogelijk om alles diervriendelijk te doen. Maar het kan wel zo bewust mogelijk. Zo eet ik geen vlees en vis, koop ik niet onnodig veel leren spullen en wat ik heb onderhoud ik zo goed mogelijk zodat het lang meegaat en ik niet snel iets nieuws hoef te kopen. Cosmetica die ik gebruik is dierproefvrij en ik gebruik het liefst geen -of natuurlijke- geneesmiddelen.

Volgens mij zat ik laatst nog in een topic waar het ook op dit uitkwam; waarom moet het alles of niets zijn? Ik doe wat binnen mijn mogelijkheden ligt.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:19

Voor mij hoef je het niet hoor, ik eet met alle genoegen steak Haha!

Wat mij aan jouw redenering stoort is dat je niet bereid bent om zelf tot het uiterste te gaan wat dierenwelzijn betreft. Maar intussen wel luidkeels loopt te roepen dat medemensen op een volslagen onethische manier tegen hun wil moeten worden ingezet voor medische testen. Het flirt echt met het extremisme van vroeger.

Van iemand die zelf op rubberen schoenen rondloopt en nog nooit een ei gegeten heeft zouden zo'n uitspraken al vreselijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:28

Dieren worden toch ook op een onethische manier en tegen hun wil ingezet? Ik zie het verschil niet. Dan ben ik maar extreem hoor, ik snap gewoon niet dat het met dieren wel moet kunnen maar met mensen niet.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:33

Dus er moeten mensen tegen hun wil gedwongen worden schotwonden te ondergaan. Zoals dat in Auschwitz gebeurde.

maar intussen mag jij wel leer gebruiken voor paardentuig? Kom nou...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:38

Klara16 schreef:
Dus er moeten mensen tegen hun wil gedwongen worden schotwonden te ondergaan.

Dat hoeft van mij ook niet. Ik ben net zo tegen mensenleed als tegen dierenleed. Maar mensen die een ander zeer moedwillig kwaad gedaan hebben, daar breng ik nou net wat minder sympathie voor op dan voor een dier.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:20

Armani88 schreef:
Sorry, maar beter een varken dan een mens. Het lijkt misschien dan wel ontzettend wreed. Maar ze moeten toch ergens op oefenen.

Ga jij er maar eens staan dan. Vork

Ik vind het vreselijk komop zeg doe dan iets van een houten blok wat heen en weer gaat weet ik het , waarom moeten dieren altijd de pineut zijn , vréselijk.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:22

RedPassion schreef:
Klara16 schreef:

Klara16 schreef:

Dat mag van mij ook niet hoor. Dat het van anderen 'mag' wil niet zeggen dat ik er ook zo over denk.

Klara16 schreef:

Het kan me eerlijk gezegd niet schelen wat er met die mensen gebeurd, als er maar gezorgd wordt dat er nooit meer iemand last van heeft.

IEMAND die mij ook begrijpt, Clown
Echt niemand begrijpt hoe ik denk over de waarde van dieren.. met hun 'mensen zijn meeer waard dan dieren' altijd.
Jij snapt het tenminste. Sigaar

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:25

Laat ze lekker gaan oefenen op gedetineerden die toch de doodstraf hebben gehad..
Die hebben zoiets eerder verdiend dan weerloze dieren..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 25-07-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:25

RedPassion schreef:
Klara16 schreef:

Klara16 schreef:

Klara16 schreef:

Zo denk ik er precies over! Amen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:50

O-kee; natalia, lisaluna, femmafatale: we doen even een gedachte-experiment:

We zijn op een schietbaan, en we geven jullie met zn 3-en een geweer in handen. Daarna stellen we een groep angstige, tegenstribbelende mensen die om genade smeken op aan het andere uiteinde. schieten jullie?

Want dat is wel waar het op neerkomt.

Het is zo gemakkelijk om van in je luie stoel te roepen dat er dan maar op mensen geexperimenteerd moet worden. Mensen die de doodstraf krijgen in Amerika zijn veel vaker dan gemiddeld licht mentaal gehandicapt of uit de lagere sociale klassen: die kunnen zich nl geen goede advocaat permitteren. Ze hebben misschien iets vreselijks gedaan maar dat is geen excuus voor anderen om dan maar de Nazi-kampbeul te gaan uithangen en vreselijke experimenten op hen te gaan uitvoeren.

Jullie eten vlees, dragen leren schoenen en genieten van de voordelen van de moderne geneeskunde. dat jullie hier op de barricaden staan tegen dierproeven is hypocriet.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:55

O-kee Klara16 als allereerst dat onderste slaat nergens op , dat weet je niet over ons want daar is niks over gezegt misschien zijn we wel vegetarisch (Ik dus wel !)

Tuurlijk vind ik mensen ook zielig maar ik had het over een houten blokje niet over mensen? Ik had het over dat het niet op varkens moet en als het trouwens toch op mensen moet doe maar op de vrouw die een kind uit iemand sneed of die man met ze dochter voor 20 (?) jaar in de kelder, die zal ik nóoit geen genade geven.

Wat hebben dieren gedaan dan dat het wel op hun mag niks?
Wij komen hun wereld binnenvallen bouwen al hun natuur weg enz.
Ik vind het een geweldig excuus om ze neer te knallen , hard maar waar.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:00

Klara16 schreef:

We zijn op een schietbaan, en we geven jullie met zn 3-en een geweer in handen. Daarna stellen we een groep angstige, tegenstribbelende mensen die om genade smeken op aan het andere uiteinde. schieten jullie?

Ik denk dat de meeste mensen al niet zouden schieten. En maar goed ook!!
De soldaten of ze er over nagedacht hebben of niet zij zijn de mensen die opgeleid zijn om te schieten!! Of dat goed of slecht is laat ik dan nog in het midden.

Ik heb wel het idee waarom dat je dat opperde maar dan zou ik dat toch anders omschrijven denk ik. Het gaat sowieso altijd om levens, of het dieren zijn of mensen.

Imo is het hele oorlog voeren prehistorisch.
Vroeger gooide ze stenen nu kogels of andere dingen, het materiele veranderd wel maar eigenlijk blijft het hetzelfde.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:02

Iedereen heeft het er wel over hoe belangrijk alle dierenproeven zijn maar er worden heel veel dierenproeven gedaan die of niet nodig zijn of echt wel op een andere manier gedaan kunnen worden. Dierenproeven hebben echt wel hun nut maar lang niet alle.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:05

Klara16 schreef:

Als ik moest kiezen tussen dieren of hun? Zeker weten dat ik de mens kies die op de dodenlijst staat.. Zeker als ik weet wat ze gedaan hebben, ze zijn immers niet voor niets ter dood veroordeeld.

Het is zo gemakkelijk om van in je luie stoel te roepen dat er dan maar op mensen geexperimenteerd moet worden. Mensen die de doodstraf krijgen in Amerika zijn veel vaker dan gemiddeld licht mentaal gehandicapt of uit de lagere sociale klassen: die kunnen zich nl geen goede advocaat permitteren.

Als ze zo ver van de wereld af zijn, moeten ze dan cellen vol houden, terwijl ze toch niet normaal funktioneren en waarschijnlijk in herhaling vallen?

Ze hebben misschien iets vreselijks gedaan maar dat is geen excuus voor anderen om dan maar de Nazi-kampbeul te gaan uithangen en vreselijke experimenten op hen te gaan uitvoeren.

Jullie eten vlees, dragen leren schoenen en genieten van de voordelen van de moderne geneeskunde. dat jullie hier op de barricaden staan tegen dierproeven is hypocriet.

Vlees wat in de winkel ligt, ligt daar toch al, en die beesten zijn toch al geslacht. Wat overigens niet wil zeggen dat ik het afschieten van dieren voor vlees goed keur! Ik eet idd best een vlees, maar dat wil niet zeggen dat ik ervoor kies om dieren af te maken voor experimenten Hamer

pedro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:12

wat vinden we dan van bernbommen naar schapen gooien etc, geloof me die soldaten in irak etc vervelen zich soms hoor, *heb ik het niet alleen over nederland*

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:53

Citaat:
Als ik moest kiezen tussen dieren of hun? Zeker weten dat ik de mens kies die op de dodenlijst staat.. Zeker als ik weet wat ze gedaan hebben, ze zijn immers niet voor niets ter dood veroordeeld.

Hopelijk zijn ze niet voor niets ter dood veroordeeld. Er staan elk jaar wel mensen in de krant die voor niks jaren in de cel gezeten hebben of geëxecuteerd zijn. En jij verlaagt door te schieten jezelf tot precies hetzelfde als wat zij gedaan hebben. Zelf word je ook een moordenaar.

Citaat:
Vlees wat in de winkel ligt, ligt daar toch al, en die beesten zijn toch al geslacht. Wat overigens niet wil zeggen dat ik het afschieten van dieren voor vlees goed keur! Ik eet idd best een vlees, maar dat wil niet zeggen dat ik ervoor kies om dieren af te maken voor experimenten

Door vlees dat in de winkel ligt te kopen zorg je ervoor dat degenen die het dier gefokt en geslacht hebben winst maken en nog meer dieren hetzelfde lot doen ondergaan. Je draagt dus bij aan het in stand houden van de bio-industrie.
En dat jij een dier laat doodmaken voor jouw sappige karbonaadjes, maar niet om jouw medicijnen op te testen, is een vreemd onderscheid....

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:14

Ik las laatst een interessant artikel over dierproeven. Daar stond in dat dierproeven vaak gebracht worden als een keuze tussen het leven van een paar muizen/apen/varkens en heel veel mensen, of dat het essentieel is om mensen te redden van ziekten. Deze gedachte is echter fout. Het is geen keuze tussen mensen en dieren: de dieren doen namelijk in eerste instantie niet mee! Denk eens aan een roeiboot met twee mensen en een hond er in. Geen van hen kan zwemmen. De boot zinkt bijna en er moet iemand uit, om niet iedereen te laten verdrinken. Dán is het een keuze, en naar mijn mening logisch dat één van de honden er uit wordt gegooid. Want mensen zijn in mijn ogen meer waard dan dieren.
Maar als we dieren gebruiken voor vlees/plezier/dierproeven/om schietoefeningen op te doen, zien we ze fundamenteel als bronnen voor ons welzijn. Als we dieren als waardige wezens zouden zien, is het geen keuze en gebruiken we ze niet, voor wat dan ook.
En tsja, mensen worden nu eenmaal ziek. En soms gaan ze dood. Maar is dat erg? Veel medicijnen brengen niet veel goeds teweeg. Ben je wel eens in een bejaardentehuis geweest? Je ziet allemaal oude mensen waarvan zo'n 70% als kasplantjes op bed ligt en slechts in leven gehouden wordt door medicatie. Het is dan de vraag of die medicatie überhaupt iets goed doet... Daarnaast zijn er ook veel andere manieren van geneeskunde, zoals Chinese of oude Indiase geneeskunde. Maar daar worden minder medicijnen bij gebruikt en valt minder geld te halen. Dus dat krijgen wij hier niet. Want laten we eerlijk zijn - de enige reden waarom farmaceutische bedrijven dierproeven doen is om geld te verdienen aan de verkoop van de medicijnen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:17

Nog één ding: de keuze tussen schieten op mensen/dieren lijkt me sowieso onzin, want wat mij betreft hoeft er helemaal niet geoefend te worden. De soldaten kiezen er zelf voor om naar Irak te gaan, waar ongetwijfeld al het mogelijke wordt gedaan om hen gezond te houden. Maarja, ziekte/dood is natuurlijk niet uitgesloten. Risico hoort bij het soldatenberoep!

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:18

OMG, hoe fiets zielig voor die varkens! Ach gut
Stelletje schoften! Als ik zo'n soldaat was zou ik echt weigeren om op een verdoofd dier te gaan schieten, die daardoor misschien wel doot gaat, voor een "oefening"