Klara16 schreef:Maar het is niet omdat ze wat misdaan hebben dat ze hun recht op leven en een gezond lichaam verliezen.
Dieren hebben sowieso niks misdaan, en die hebben daar toch geen recht op?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klara16 schreef:Maar het is niet omdat ze wat misdaan hebben dat ze hun recht op leven en een gezond lichaam verliezen.
Klara16 schreef:RedPassion schreef:Nou, daar heb je een goed punt en ik heb daar eigenlijk best veel moeite mee. Ik zou graag zien dat het anders wordt, van mij mogen ze testen op bv. gedetineerden en er zijn tegenwoordig wel meer manieren om te testen zonder dat daarbij een dier hoeft te lijden.
Maar op varkens schieten omwille van een oorlog? Dat vind ik nog egoistischer dan testen voor medicijnen. Gewoon onnodig, zij willen oorlog voeren, dan moet je ook niet piepen als er gewonden vallen.
Wil jij me dan eens uitleggen waarom mensen die in de gevangenis zitten opeens minderwaardig zijn aan anderen?
Er is een tijd geweest waarin er besloten werd dat het zonder toestemming testen van medische technieken op 'minderwaardige' mensen aanvaardbaar was. Gelukkig ligt die duistere periode al meer dan 60 jaar achter ons. Als reactie erop hebben alle medische wetenschappers samen besloten dat er nooit meer getest mag worden op mensen zonder dat die mensen volledig op de hoogte zijn van wat er gaat gebeuren en daarmee hebben ingestemd. En maar goed ook. Dat er nooit meer zulke Nazi-dokters komen...
Klara16 schreef:Een dier is een dier, een mens is een mens. Dat zijn 2 verschillende zaken in mijn ogen. Een mensenleven is altijd meer waard dan dat van een dier.
Klara16 schreef:Er mogen miljoenen dieren geslacht en in de worst gedraaid worden.
Klara16 schreef:Je zegt toch ook niet dat we de gedetineerden dan maar moeten opeten?
Klara16 schreef:Redpassion: dan ben jij dus een veganist die geen leren schoenen of paardentuig gebruikt? En die nooit een voet in een apotheek of ziekenhuis zet.
Klara16 schreef:Dus er moeten mensen tegen hun wil gedwongen worden schotwonden te ondergaan.
Armani88 schreef:Sorry, maar beter een varken dan een mens. Het lijkt misschien dan wel ontzettend wreed. Maar ze moeten toch ergens op oefenen.
RedPassion schreef:Klara16 schreef:Een dier is een dier, een mens is een mens. Dat zijn 2 verschillende zaken in mijn ogen. Een mensenleven is altijd meer waard dan dat van een dier.
Dan verschillen we daarin duidelijk van mening.Klara16 schreef:Er mogen miljoenen dieren geslacht en in de worst gedraaid worden.
Dat mag van mij ook niet hoor. Dat het van anderen 'mag' wil niet zeggen dat ik er ook zo over denk.Klara16 schreef:Je zegt toch ook niet dat we de gedetineerden dan maar moeten opeten?
Het kan me eerlijk gezegd niet schelen wat er met die mensen gebeurd, als er maar gezorgd wordt dat er nooit meer iemand last van heeft.
RedPassion schreef:Klara16 schreef:Een dier is een dier, een mens is een mens. Dat zijn 2 verschillende zaken in mijn ogen. Een mensenleven is altijd meer waard dan dat van een dier.
Dan verschillen we daarin duidelijk van mening.Klara16 schreef:Er mogen miljoenen dieren geslacht en in de worst gedraaid worden.
Dat mag van mij ook niet hoor. Dat het van anderen 'mag' wil niet zeggen dat ik er ook zo over denk.Klara16 schreef:Je zegt toch ook niet dat we de gedetineerden dan maar moeten opeten?
Het kan me eerlijk gezegd niet schelen wat er met die mensen gebeurd, als er maar gezorgd wordt dat er nooit meer iemand last van heeft.
Klara16 schreef:O-kee; natalia, lisaluna, femmafatale: we doen even een gedachte-experiment:
We zijn op een schietbaan, en we geven jullie met zn 3-en een geweer in handen. Daarna stellen we een groep angstige, tegenstribbelende mensen die om genade smeken op aan het andere uiteinde. schieten jullie?
Want dat is wel waar het op neerkomt.
Klara16 schreef:O-kee; natalia, lisaluna, femmafatale: we doen even een gedachte-experiment:
We zijn op een schietbaan, en we geven jullie met zn 3-en een geweer in handen. Daarna stellen we een groep angstige, tegenstribbelende mensen die om genade smeken op aan het andere uiteinde. schieten jullie?
Als ik moest kiezen tussen dieren of hun? Zeker weten dat ik de mens kies die op de dodenlijst staat.. Zeker als ik weet wat ze gedaan hebben, ze zijn immers niet voor niets ter dood veroordeeld.
Want dat is wel waar het op neerkomt.
Het is zo gemakkelijk om van in je luie stoel te roepen dat er dan maar op mensen geexperimenteerd moet worden. Mensen die de doodstraf krijgen in Amerika zijn veel vaker dan gemiddeld licht mentaal gehandicapt of uit de lagere sociale klassen: die kunnen zich nl geen goede advocaat permitteren.
Als ze zo ver van de wereld af zijn, moeten ze dan cellen vol houden, terwijl ze toch niet normaal funktioneren en waarschijnlijk in herhaling vallen?
Ze hebben misschien iets vreselijks gedaan maar dat is geen excuus voor anderen om dan maar de Nazi-kampbeul te gaan uithangen en vreselijke experimenten op hen te gaan uitvoeren.
Jullie eten vlees, dragen leren schoenen en genieten van de voordelen van de moderne geneeskunde. dat jullie hier op de barricaden staan tegen dierproeven is hypocriet.
Vlees wat in de winkel ligt, ligt daar toch al, en die beesten zijn toch al geslacht. Wat overigens niet wil zeggen dat ik het afschieten van dieren voor vlees goed keur! Ik eet idd best een vlees, maar dat wil niet zeggen dat ik ervoor kies om dieren af te maken voor experimenten![]()
Citaat:Als ik moest kiezen tussen dieren of hun? Zeker weten dat ik de mens kies die op de dodenlijst staat.. Zeker als ik weet wat ze gedaan hebben, ze zijn immers niet voor niets ter dood veroordeeld.
Citaat:Vlees wat in de winkel ligt, ligt daar toch al, en die beesten zijn toch al geslacht. Wat overigens niet wil zeggen dat ik het afschieten van dieren voor vlees goed keur! Ik eet idd best een vlees, maar dat wil niet zeggen dat ik ervoor kies om dieren af te maken voor experimenten