Brugspringer verdrinkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Brugspringer verdrinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:44

Samir schreef:
Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Maar goed, zoals ik al zei, dat was wat ik persoonlijk gedaan zou hebben. Ik zou daar echt niet bij kunnen blijven staan en 'toe kijken'.

Misschien dat die jongens dat ook zouden hebben gezegd bij het zien van zo'n filmpje. Maar er is een verschil tussen film, waarbij je weet wat er gaat komen, zoals in dit topic. En zelf daar staan met die camera in je hand. Veel mensen willen graag wat goeds doen bij zulke situaties, net als jij, maar de meeste verstijven of raken in paniek en doen niks of alles, behalve datgene wat ze zeiden te doen in zo'n situatie.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:56

lekker snugger... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:51

Anthea schreef:
Nu krijg ik vast half bokt op m'n dak, maar eigen schuld, dikke bult..
Verschrikkelijk voor vrienden/familie.

Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:25

Indeed schreef:
Anthea schreef:

Slapen

Jeeeetje, wat een nuttige reactie. Haha! Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:09

@ Anthea:
Ik denk er net zo over hoor, zeker eigen schuld dikke bult...Je moet best achterlijk zijn om dat te doen toch? Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:22

Nadya schreef:
Had hem vanmorgen al op internet gezien. Vreselijk, de rillingen liepen over mijn lijf.
Aan de andere kant heb ik nooit begrepen wat die mensen bezield om van zo'n hoogte in het water te springen. Weten ze dan niet dat water harder is dan beton?????

Ik weet dat schaatsers het ook doen, van een brug afspringen (oke hier is dan wel goed gecheckt hoe en wat natuurlijk), maar dat is voor de kracht in je benen bij een afzet goed. Door een sprong te maken (deze springen dan wel eerst de lucht in en dan naar beneden) train je dus de kracht in je benen.
Heb er ook een filmpje van
http://nl.youtube.com/watch?v=4CXNxfG7Fkk

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:01

Tja sukkel!
Sneu voor familie en vrienden.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:46

Adil18 schreef:
@ Anthea:
Ik denk er net zo over hoor, zeker eigen schuld dikke bult...Je moet best achterlijk zijn om dat te doen toch? Haha!

Ik vind dat je gelijk hebt!
Verschrikkelijk voor familie en vrienden! Bloos!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:47

Eigen schuld vind ik best cru. Als hij had geweten dat het zo kon aflopen had hij het waarschijnlijk niet gedaan.
Er staan tig fimpjes op youtube waar dit als heel tof word gezien.
En na de nabestaande om dit terug te lezen is helemaal niet leuk..
Als een van ons een dodelijke ongeluk maakt met een paard. Kun je ook zeggen, tja eigen schuld dikke bult. Je weet dat het een risco sport is.
Oke is niet echt helemaal te vergelijken. Maar toch.
Ben blij dat deze filmpje op internet staat. Er staan alleen maar brugspringers op waar het goed afloopt. Nou met deze filmpje druk je ze met de neus op het feit. Het is gevaarlijk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:16

esperance schreef:
Eigen schuld vind ik best cru. Als hij had geweten dat het zo kon aflopen had hij het waarschijnlijk niet gedaan.

De risico op het ergens opknallen en iets breken moet bekend zijn...ook dat het water raken met een dergelijke snelheid gelijk is aan knallen op het beton als je verkeerd land is toch echt wel bij vrijwel iedereen bekend...En bovendien: Als er geen risico aan zou zitten (als het dus niet gevaarlijk zou zijn...) zou het niet stoer zijn en zou men het niet filmen om later pocherig op het internet te zetten. Nee, het risico was bekend en is aangegaan voor een paar daagjes waardeloze internet-roem...Nou ja, die heeft hij wel nu, al mag hij er niet meer van genieten...

Sorry, maar elke idioot kent het risico van zulke geintjes...

Roken doet men veelal ook omdat het stoer is en toch weet iedereen dat het kankerverwekkend is...Maar het is zo stoer Haha!

Gewoon een egotripper die zijn geluk op de proef stelde en verloor.
Ongelooflijk triest voorde nabestaanden, absoluut, maar niets meer dan een domme daad van de jongen, welke invloed van media of vrienden dan ook

Edit: de vergelijken met paardensport is natuurlijk en beetje apart. Ik ken ook iemand die basketbal speelde en nu in een rolstoel zit omdat hij achterover viel en zijn ruggegraat brak en verlamd raakt. Paardrijden is een sport met veel risico en ja, maar we zoeken het niet op, niet op de manier zoals deze jongen het doet. Dit is gewoon een stommiteit. Als iemand met een 3-jarige wat absoluut niks kent een schietterrein op galoppeerd waar mensen aan het schieten zijn, het paard slaat op hol en hij/zij dondert er vanaf met dodelijke afloop zeg ik ook: Eigen schuld...

Maar iemand die harmonieus met een paard omgaat en weet wat hij doet weet het risico aanzienlijk te beperken...Ach, alles heeft risico. Autorijden ook, en toch stap ik elke dag weer in de auto. Maar dit hier is vragen om, groot risico onnodig opzoeken. Dit kan je niet vergelijken met de dagelijkse risico's in ons leven, want die maken een deel uit van het leven. Van een brug springen met de kans op dodelijk letsel maakt geen deel uit van onze dagelijkse, tot het leven behorende risico's toch? Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:25

Bah je ziet hem ook zwaaien onder water en hem dan zinken. Brr
Bij ons heb je ook zo'n brug waar alle jongelingen vanaf springen, voor zover ik weet zijn er (nog) geen dodelijke slachtoffers gevallen. Ben toch blij dat mn broer er altijd heelhuids vanaf is gekomen.
En dat je niet meteen reageert kan ik wel begrijpen hoor. je bent in shock, heb het afgelopen weekend gehad. Ik zag dat er bij de buren werd ingebroken, pas toen ze weg waren dacht ik eraan om de politie te bellen. Nu ik er achteraf over nadenk denk stomme koe waarom bel je niet meteen. Maar je zit zo gebiologeerd naar het tafereel te kijken dat het dan niet in je op komt.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:20

Adil18 schreef:
lekker snugger... Clown

Dus jij vind dit niet erg? aan je reactie + emoticon te zien?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:14

BabsieJana schreef:
Adil18 schreef:
lekker snugger... Clown

Dus jij vind dit niet erg? aan je reactie + emoticon te zien?

Ik quote even mezelf, dan weet je hoe ik er over denk...

esperance schreef:

adil18 schreef:
het risico op het ergens opknallen en iets breken moet bekend zijn...ook dat het water raken met een dergelijke snelheid gelijk is aan knallen op het beton als je verkeerd land is toch echt wel bij vrijwel iedereen bekend...En bovendien: Als er geen risico aan zou zitten (als het dus niet gevaarlijk zou zijn...) zou het niet stoer zijn en zou men het niet filmen om later pocherig op het internet te zetten. Nee, het risico was bekend en is aangegaan voor een paar daagjes waardeloze internet-roem...Nou ja, die heeft hij wel nu, al mag hij er niet meer van genieten...

Sorry, maar elke idioot kent het risico van zulke geintjes...

Roken doet men veelal ook omdat het stoer is en toch weet iedereen dat het kankerverwekkend is...Maar het is zo stoer

Gewoon een egotripper die zijn geluk op de proef stelde en verloor.
Ongelooflijk triest voorde nabestaanden, absoluut, maar niets meer dan een domme daad van de jongen, welke invloed van media of vrienden dan ook

Edit: de vergelijken met paardensport is natuurlijk en beetje apart. Ik ken ook iemand die basketbal speelde en nu in een rolstoel zit omdat hij achterover viel en zijn ruggegraat brak en verlamd raakt. Paardrijden is een sport met veel risico en ja, maar we zoeken het niet op, niet op de manier zoals deze jongen het doet. Dit is gewoon een stommiteit. Als iemand met een 3-jarige wat absoluut niks kent een schietterrein op galoppeerd waar mensen aan het schieten zijn, het paard slaat op hol en hij/zij dondert er vanaf met dodelijke afloop zeg ik ook: Eigen schuld...

Maar iemand die harmonieus met een paard omgaat en weet wat hij doet weet het risico aanzienlijk te beperken...Ach, alles heeft risico. Autorijden ook, en toch stap ik elke dag weer in de auto. Maar dit hier is vragen om, groot risico onnodig opzoeken. Dit kan je niet vergelijken met de dagelijkse risico's in ons leven, want die maken een deel uit van het leven. Van een brug springen met de kans op dodelijk letsel maakt geen deel uit van onze dagelijkse, tot het leven behorende risico's toch?

Dus om je vraag direct te beantwoorden: Ja, ik vind het erg voor de nabestaanden en nee, de hele situatie aanzich vind ik niet grappig maar wel zo oerdom dat ik wel kan grijnsen om de dommigheid.

De clown-smile was misschien meer bedoeld voor hem in de zinnen van: zo dom als een clown/clownesk gedrag etc.

Snappie? Knipoog

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:19

Jammer voor hem, maar wel onnozel. Wie doet dat dan ook..

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:14

Samy schreef:
Nadya schreef:
Had hem vanmorgen al op internet gezien. Vreselijk, de rillingen liepen over mijn lijf.
Aan de andere kant heb ik nooit begrepen wat die mensen bezield om van zo'n hoogte in het water te springen. Weten ze dan niet dat water harder is dan beton?????

Ik weet dat schaatsers het ook doen, van een brug afspringen (oke hier is dan wel goed gecheckt hoe en wat natuurlijk), maar dat is voor de kracht in je benen bij een afzet goed. Door een sprong te maken (deze springen dan wel eerst de lucht in en dan naar beneden) train je dus de kracht in je benen.
Heb er ook een filmpje van
http://nl.youtube.com/watch?v=4CXNxfG7Fkk

Hmm wel stom, waarom moet dat dan van een brug af, je kan je afzet voor een sprong toch ook op een trampoline oefenen of een duikplank in het zwembad, als het alleen om de afzet gaat, waarom moet je dan van zo'n hoge brug.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:24

Heel erg, en het filmpje.. Erg naar.

Het moet echt een keer fout gaan voordat mensen iets niet meer doen. En dan alleen nog bij deze brug. dit is net zoiets als rotspringen wat in bijvoorbeeld frankrijk bij elk outdoor bedrijf als activiteit staat. Het kan allemaal zo mis gaan. Scheve mond

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:22

Brr.. krijg hier gewoon kippenvel van. Best schrokkend dit, dit had zowieso nooit mogen gebeuren laten we nu hopen dat mensen dit gevaar goed inzien en het niet meer doen.

Al kan het nog zo aflopen eigen schuld vind ik erg als je dat zegt. Ik wens niemand namelijk dood.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:30

Djaleesa schreef:
Al kan het nog zo aflopen eigen schuld vind ik erg als je dat zegt. Ik wens niemand namelijk dood.

Als je zegt 'eigen schuld' wens je niemand dood, je vind dan alleen dat hij er in een zeker zin om gevraagd heeft...en dat heeft hij ook...Dus 'eigen schuld' zeggen is helemaal niet zo erg hoor Knipoog

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:36

Anthea schreef:

Ben ik het mee eens,
Je moet gewoon niet zo stom zijn en je leven riskeren.
Het is natuurlijk heel erg voor de nabestaanden maar van deze jongen is het gewoon echt.. dom.
En hij had als hij geweten had dat hij zou overlijden dit niet gedaan hebben ,duh lijkt me nogal logisch.
Maar het is toch anders.. je moet dit gewoon niet doen Huilen van het lachen.
Lijkt me toch best logisch.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:37

Djaleesa schreef:

Dus als iemand z'n hoofd stoot en ik zeg 'EIGEN SCHULD' dan wens ik hem dood? Koe