Andy Fordham heeft nieuwe lever nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Andy Fordham heeft nieuwe lever nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:46

Faye ik vraag me echt af waar je die wijsheden toch altijd weer vandaag heeft.
nee mijn vader heeft geen leveraandoening door de drank. Tuurlijk maakt dat verschil, maar ik doelde meer op het feit dat hier gesuggereerd wordt dat bekende mensen "altijd" voorrang krijgen. Dat is gewoon echt niet zo.

Je hoeft niet perse donor te zijn, die keuze is nog altijd aan jezelf. Gewoon dat papier invullen als je het niet wilt zijn in dat geval dan. Kleine moeite. Maar heel veel mensen vinden die kleine moeite al te veel en dat is hun eigen probleem en verantwoordelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:47

Welke wijsheden? Dat het koninklijk huis geen donor is? Dat zijn ze niet. En als je bewijs hebt dat het wel zo is dan zie ik het graag.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:47

DramaQueen, wie verplicht jou om donor te worden, niemand toch zeker? Dat is en blijft een eigen keuze en dat moet het ook ten allen tijde blijven. Ik vind het alleen persoonlijk wel jammer dat iemand zijn of haar keuze om wel of geen donor te worden laat beïnvloeden door mensen als die darter waar we het hier over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:49

Waarom is dat jammer Jot? Als iemand principieel tegen een dergelijk systeem is, dat kan toch? Dat kun jij jammer vinden, persoonlijk vind ik het jammer dat daar niets aan gedaan wordt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:50

SAKKIA schreef:
Faye ik vraag me echt af waar je die wijsheden toch altijd weer vandaag heeft.
nee mijn vader heeft geen leveraandoening door de drank. Tuurlijk maakt dat verschil, maar ik doelde meer op het feit dat hier gesuggereerd wordt dat bekende mensen "altijd" voorrang krijgen. Dat is gewoon echt niet zo.

Je hoeft niet perse donor te zijn, die keuze is nog altijd aan jezelf. Gewoon dat papier invullen als je het niet wilt zijn in dat geval dan. Kleine moeite. Maar heel veel mensen vinden die kleine moeite al te veel en dat is hun eigen probleem en verantwoordelijkheid.

wie zegt dat ik dat papier niet ingevuld heb dan... dat van mij ligt al maanden bij hun op de deurmat en zal nu wel behandeld zijn...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:52

JoT schreef:
DramaQueen, wie verplicht jou om donor te worden, niemand toch zeker? Dat is en blijft een eigen keuze en dat moet het ook ten allen tijde blijven. Ik vind het alleen persoonlijk wel jammer dat iemand zijn of haar keuze om wel of geen donor te worden laat beïnvloeden door mensen als die darter waar we het hier over hebben.

het is één van de redenen niet alleen die reden, het beangstigt me enorm, ik voel me er niet fijn onder, mijn moeder wil het niet( die is zelf wel donor!), en zo kan ik nog vele redenen opnoemen. maar het idee dat mn longen of mn lever gaat naar iemand die zijn eigen lijf heeft verkloot brrr, nee moet er niet aan denken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:55

Mensen mensen wat is het toch ook moeilijk om te lezen.
Ik heb het over als de situatie anders was. Dus iedereen donor tenzij de mensen het zelf aangeven het niet te willen zijn. Daar heb ik het over. Dat jij het formulier invuld en zegt dat je geen donor wilt zijn prima, maar ik weet zeker dat het gros van de mensen die geen donor willen zijn dat papier bij het oud papier hebben gegooid. Ik heb het heir dus niet over jou persoonlijk maar gewoon over de mensen in het algemeen.

Dus ik moet bewijzen aanleveren Faye?? Ik zou zeggen........... jij eerst Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:58

Beste Sakkia, ze mógen het niet! Een koninklijk lichaam wordt niet geschonden.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:59

Bekend met de term 'persoonlijk' Faye? Dat betekend dus dat dat mijn eigen mening is, die ik aan niemand opdring. Dus als iemand zijn organen niet wil doneren om welke reden dan ook, dan moet die persoon dat zeker doen. Iets uit je eigen lijf aan een ander geven, ook al ben je dan dood, is een hele persoonlijke keuze en voor sommige waarschijnlijk ook wel een hele moeilijke keuze. Juist goed dat er over nagedacht en over gepraat wordt.

Alleen is er gewoon een grote behoefte aan donororganen en als iemand zijn keuze om wel of niet donor te worden alleen laat afhangen van die paar rotte appels, dan vind ik dat jammer. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn organen in het lijf van zo'n rotte appel terecht zouden komen. Zou het zelfs wel een beetje verspilling vinden. Maar daarentegen zouden mijn organen net zo goed in het lijf terecht kunnen komen van iemand die altijd zuinig op z'n lijf is geweest en die een prima leven zou kunnen hebben met mijn hart, longen of wat dan ook. Mijn keuze om wel m'n hele fysieke hebben en houden te doneren na mijn dood is daar dus ook op gebaseerd. Dat is mijn persoonlijke afweging en die afweging moet ieder voor zichzelf maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:01

Dat klopt, die overweging maakt een ieder voor zichzelf. Het is alleen jammer dat een niet-donor als een of andere aso wordt gezien door velen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:03

Ik wil graag weten waar je dat leest hoor Faye, volgens mij is dat helemaal nergens gezegd.

Nou dan mogen ze het niet. Toch hebben zij net zoveel recht als niet-donor op een orgaan dan jij als niet-donor.

Maar goed ik denk niet dat we hier uit gaan komen. Misschien moet je het eerst eens van dichtbij meemaken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:04

Even over de dartman; ik vind het allemaal heel vervelend voor hem, maar zou mijn lever niet aan hem willen schenken. Oja, voor alle duidelijkheid; ik ben al jaren donor en mijn vriend heeft de laatste zeggenschap over mijn organen en geloof me, ze gaan niet naar iemand die zoveel gezopen heeft in het leven. Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:05

sakkia, jij bent dus de eerste die dit zegt, want als je het topic doorleest is het hier al 3x gezegd dat wij niets mogen omdat we niets geven en in alle andere donor topics ook.
voor jou heb ik dus wel respect Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:09

Kijk ik ben helemaal niet haatdragend, Als iemand een orgaan nodig heeft, heeft iemand gewoon een orgaan nodig. Al dat gedoe met wachtlijsten e.d. is een ver van mijn bed show. Nu jij hebt uitgelegd dat jij om meerdere redenen geen donor bent, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan.

Maar ik heb ook gewoon meer een probleem met Faye, want die schopt gewoon tegen elk systeem aan, wat ook maar een klein beetje een systeem lijkt te zijn Knipoog

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:09

Hmmm, faye, asociaal wil ik niet-donors niet noemen, mensen kunnen hun reden hebben om niet te doneren. Maar wat ik me dan wel afvraag, gewoon omdat ik een nieuwsgierig mens ben. Stel, je bent geen donor omdat je het een eng idee vindt dat er na je dood in je lichaam wordt rondgewroet om er van alles uit te plukken. Als zo iemand dan zelf een donororgaan nodig heeft, wat dan? Wat zou er dan door je heengaan? Gewoon iets wat ik me afvraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:12

SAKKIA schreef:
Kijk ik ben helemaal niet haatdragend, Als iemand een orgaan nodig heeft, heeft iemand gewoon een orgaan nodig. Al dat gedoe met wachtlijsten e.d. is een ver van mijn bed show. Nu jij hebt uitgelegd dat jij om meerdere redenen geen donor bent, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan.

Maar ik heb ook gewoon meer een probleem met Faye, want die schopt gewoon tegen elk systeem aan, wat ook maar een klein beetje een systeem lijkt te zijn Knipoog

Nou ja??? Ik vind het gewoon geen eerlijk systeem. Doe daar wat aan als overheid, dan heb je gelijk meer donoren!
En dat jij een probleem met mij hebt is mij worst hoor Clown

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:14

Ja dat is ook wel iets wat ik me afvraag. Als je het eng vind om te geven, vindje het dan ook eng om te ontvangen???

Ik maak er weleens grappen over met mijn vader. Dat hij weer naar de kapper moet omdat zijn haar zo lang is, of dat ik misschien ergens nog wel een BH heb liggen die hij misschien wel past Haha! Haha! Haha! Hij moet er om lachen hoor en tuurlijk weten we niet wie de gever is.
Hij/zij komt uit de omgeving Keulen maar hetis meer toeval dat we dit weten Haha! Normaal kom je dit nooit te weten. Het is dat getransplanteerden geen bier meer mogen drinken anders had hij nu allang aan de bier en bradwurst gezeten, als een echte duitser Haha! Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:16

faye schreef:
SAKKIA schreef:

Nou ja??? Ik vind het gewoon geen eerlijk systeem. Doe daar wat aan als overheid, dan heb je gelijk meer donoren!
En dat jij een probleem met mij hebt is mij worst hoor Clown

Ik heb geen probleem met je maar het valt gewoon op. Je bent een moraalridder eerste klas en dat valt in al je berichten te lezen en datis niet alleen in dit topic.
Dat jij het geen eerlijk systeem vind prima, maar dat daardoor dus mensen moeten sterven vind ik minder prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:17

Jammer dan Sakkia, in afrika sterven ook kindertjes en dat is ook niet prima. Gelukkig mag iedereen zijn eigen keuze maken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:24

SAKKIA schreef:
Ja dat is ook wel iets wat ik me afvraag. Als je het eng vind om te geven, vindje het dan ook eng om te ontvangen???

Ik maak er weleens grappen over met mijn vader. Dat hij weer naar de kapper moet omdat zijn haar zo lang is, of dat ik misschien ergens nog wel een BH heb liggen die hij misschien wel past Haha! Haha! Haha! Hij moet er om lachen hoor en tuurlijk weten we niet wie de gever is.
Hij/zij komt uit de omgeving Keulen maar hetis meer toeval dat we dit weten Haha! Normaal kom je dit nooit te weten. Het is dat getransplanteerden geen bier meer mogen drinken anders had hij nu allang aan de bier en bradwurst gezeten, als een echte duitser Haha! Haha!

ook donoren zullen het doodeng vinden om te ontvangen hoor, dat zijn echt niet alleen niet donoren.
ik zou wel doneren aan mn familie, stel mn zusje heeft een nier nodig oid, dan krijgt ze die van mij(indien geschikt), maar echt alleen mn familie en dierbare mensen in mijn omgeving.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:34

Het is trouwens een ontzettend kleine kans dat je ooit voor iemand anders een donor bent. Alleen namelijk als je hersendood bent of bent aangereden en nog in redelijke staat verkeerd. Als jij door kanker of ouderdom sterft word je uiteraard geen donor. Dus waarom die kleine kansen dat je donor kunt zijn nog kleiner maken. Ik snap dat niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:44

Mee eens, helemaal. Je slaat de spijker op z'n kop.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:56

IndianLady schreef:
Het is trouwens een ontzettend kleine kans dat je ooit voor iemand anders een donor bent. Alleen namelijk als je hersendood bent of bent aangereden en nog in redelijke staat verkeerd. Als jij door kanker of ouderdom sterft word je uiteraard geen donor. Dus waarom die kleine kansen dat je donor kunt zijn nog kleiner maken. Ik snap dat niet.

dat is volgens mij niet waar, alles wat ze kunnen gebruiken gebruiken ze hoor... oud of jong.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:58

volgens mij snap jij niet wat ik geschreven heb.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:00

wat valt er te snappen? als je donor bent en je overlijd pakken ze alles wat ze kunnen gebruiken.