Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Faye ik vraag me echt af waar je die wijsheden toch altijd weer vandaag heeft.
nee mijn vader heeft geen leveraandoening door de drank. Tuurlijk maakt dat verschil, maar ik doelde meer op het feit dat hier gesuggereerd wordt dat bekende mensen "altijd" voorrang krijgen. Dat is gewoon echt niet zo.
Je hoeft niet perse donor te zijn, die keuze is nog altijd aan jezelf. Gewoon dat papier invullen als je het niet wilt zijn in dat geval dan. Kleine moeite. Maar heel veel mensen vinden die kleine moeite al te veel en dat is hun eigen probleem en verantwoordelijkheid.
JoT schreef:DramaQueen, wie verplicht jou om donor te worden, niemand toch zeker? Dat is en blijft een eigen keuze en dat moet het ook ten allen tijde blijven. Ik vind het alleen persoonlijk wel jammer dat iemand zijn of haar keuze om wel of geen donor te worden laat beïnvloeden door mensen als die darter waar we het hier over hebben.
SAKKIA schreef:Kijk ik ben helemaal niet haatdragend, Als iemand een orgaan nodig heeft, heeft iemand gewoon een orgaan nodig. Al dat gedoe met wachtlijsten e.d. is een ver van mijn bed show. Nu jij hebt uitgelegd dat jij om meerdere redenen geen donor bent, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan.
Maar ik heb ook gewoon meer een probleem met Faye, want die schopt gewoon tegen elk systeem aan, wat ook maar een klein beetje een systeem lijkt te zijn
faye schreef:SAKKIA schreef:Kijk ik ben helemaal niet haatdragend, Als iemand een orgaan nodig heeft, heeft iemand gewoon een orgaan nodig. Al dat gedoe met wachtlijsten e.d. is een ver van mijn bed show. Nu jij hebt uitgelegd dat jij om meerdere redenen geen donor bent, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan.
Maar ik heb ook gewoon meer een probleem met Faye, want die schopt gewoon tegen elk systeem aan, wat ook maar een klein beetje een systeem lijkt te zijn
Nou ja??? Ik vind het gewoon geen eerlijk systeem. Doe daar wat aan als overheid, dan heb je gelijk meer donoren!
En dat jij een probleem met mij hebt is mij worst hoor
SAKKIA schreef:Ja dat is ook wel iets wat ik me afvraag. Als je het eng vind om te geven, vindje het dan ook eng om te ontvangen???
Ik maak er weleens grappen over met mijn vader. Dat hij weer naar de kapper moet omdat zijn haar zo lang is, of dat ik misschien ergens nog wel een BH heb liggen die hij misschien wel past![]()
![]()
Hij moet er om lachen hoor en tuurlijk weten we niet wie de gever is.
Hij/zij komt uit de omgeving Keulen maar hetis meer toeval dat we dit wetenNormaal kom je dit nooit te weten. Het is dat getransplanteerden geen bier meer mogen drinken anders had hij nu allang aan de bier en bradwurst gezeten, als een echte duitser
![]()
IndianLady schreef:Het is trouwens een ontzettend kleine kans dat je ooit voor iemand anders een donor bent. Alleen namelijk als je hersendood bent of bent aangereden en nog in redelijke staat verkeerd. Als jij door kanker of ouderdom sterft word je uiteraard geen donor. Dus waarom die kleine kansen dat je donor kunt zijn nog kleiner maken. Ik snap dat niet.