Cassidy schreef:Tegen.
Omdat iemand die in een vlag van verstandsverbijstering iemand een duw geeft en diegene zo ongelukkig valt dat hij zijn nek breekt, niet zelf daarom ook maar dood moet.
Er is altijd nog een verschil tussen doodslag,poging tot doodslag,moord en moord met voorbedachte rade,dus hier valt echt wel een mouw aan te passen
Omdat iemand, die jarenlang psychologisch ontzettend onder druk is gezet, is getreiterd en de ware hel op aarde moet doormaken, en misschien nu het heft in eigen handen neemt door de treiteraar te vermoorden, niet automatisch zelf dood moet.
Omdat er ook medische en psychische hulp aanwezig is voor dit soort mensen en zij dit harder nodig hebben als een vleesmes om wraak oid te nemen.
En iemand vermoorden dus niet het messt voor de hand liggende is.
Omdat er meerdere factoren kunnen zijn die iemand tot een dergelijke daad kunnen zetten,
Omdat ieder weldenkend mens verantwoordelijk is voor zijn of haar daden.
Omdat je niet kwaad met kwaad moet vergelden.
What goed around comes around,beter moeten nadenken voordat je bepaalde stappen onderneemt
Omdat er in het verleden fouten zijn gemaakt, en nog steeds worden gemaakt, en mensen onschuldig vast komen te zitten of worden veroordeeld.
En hoeveel beweren er onschuldig te zijn ondanks dat het tegenbewijs 100% is.
Je zou zot zijn om toe te geven terwijl er kans op vrijspraak is.
Omdat het rechtssysteem krom in elkaar zit, en het recht niet altijd zegeviert.
Oke ieder voordeel heeft zn nadeel maar dan nu de andere kant,die heb ik vetgedrukt toegevoegd.
Daarnaast scheelt het het rijk klauwen met geld als je mensen niet hun leven lang moet onderhouden.
Dus scheelt bakken met geld,eerder cellen vrij en mensen denken met dit als consequentie wel twee keer na voordat ze een moord begaan.
Noem mij hard maar wat ik pas hard vind is als je als ouders eerst je kind bent verloren door een bruut, je hem de rest van zn leven nog moet onderhouden ook want wij dragen allemaal financieel ons steentje bij om cellen te bouwen,moordenaars te onderhouden enz.
En weet je wat pas krom is, de nabestaande van het slachtoffer hebben levenslang,de moordenaar loopt na een jaartje of 8 weer buiten en bouwt een nieuw leven op.