slimmerik schreef:@CherokeeChum: je antwoorden zijn echt onleesbaar zo. Kan dus niet antwoorden.
* zijn mijn antwoorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:@CherokeeChum: je antwoorden zijn echt onleesbaar zo. Kan dus niet antwoorden.
CherokeeChum schreef:*Voor de wet is het zo geregeld,en daar staan wel meer dingen in waar ik het niet mee eens ben. Dat houd echter wel in dat op het moment dat ik me daar niet aan houd het risico loop om de gevolgen te moeten dragen
katiavl schreef:Toch grappig, hoeveel mensen het lukt om dingen goed te praten
Lante schreef:Die geleide hond heeft echt niet aangevallen, die zijn wel goed getraind en geselecteerd op karakter door proffesionals.
Quellian schreef:katiavl schreef:Toch grappig, hoeveel mensen het lukt om dingen goed te praten
Was ik ook al verbaasd over...
Patriesja schreef:Ik vind niet dat een blind persoon afhankelijk moet zijn van andere mensen om zijn hond los te laten.. Dan moet die beste man elke dag iemand mee nemen omdat het niet veilig zou zijn om zijn hond los te laten? Als mensen met dat soort honden (doelende op honden die bijten e.d.) eens beter in de gaten hielden/vast hielden zou dat een stuk fijner zijn.
Lante schreef:Afmaken die hond; geen discussie mogelijk wat mij betreft. Ik heb ook niks met die mensen die dit denken recht te kunnen praten... Zulke honden moet je gewoon vast houden (er zijn genoeg mensen die doodsbang zijn voor zulke honden, ook al doet hij niks) en doe je dat niet, tsjah, dan loop je dit risico. Die geleide hond heeft echt niet aangevallen, die zijn wel goed getraind en geselecteerd op karakter door proffesionals. Een blinde moet zijn goedgetrainde hond gewoon even los kunnen laten lopen zonder dat hij ziende oppas mee moet hebben, waar slaat dat nu weer op?? Sorry hoor, maar sommige reacties hier zijn van mensen die blinder zijn dan het slachtoffer...
manishdra schreef:Patriesja schreef:Ik vind niet dat een blind persoon afhankelijk moet zijn van andere mensen om zijn hond los te laten.. Dan moet die beste man elke dag iemand mee nemen omdat het niet veilig zou zijn om zijn hond los te laten? Als mensen met dat soort honden (doelende op honden die bijten e.d.) eens beter in de gaten hielden/vast hielden zou dat een stuk fijner zijn.
Alle honden bijten...De een doet het alleen wat sneller dan de ander.
![]()
Natuurlijk ligt er ook een stuk verantwoordelijkheid bij de eigenaar van die stafford, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar mensen denken gelijk altijd in goed en kwaad en meestal is degene die de vooroordelen tegen zich heeft de pineut. Terwijl het niet zo hoeft te zijn!
Er zijn zoveel factoren waar je als hondeneigenaar op moet reageren, naar mijn mening, en ze hebben allemaal te maken met wat er om je heen gebeurd. Wat nou als iemand met zijn hond aan de lijn loopt? De blinde man ziet dit niet, zijn hond kan dus zonder belemering op die hond af lopen. Hij krijgt een knauw als de andere hond 'vals' is, haalt hechtingen open, duikt bovenop een loops teefje, duikt bovenop een angstige pup? Dit is slechts een greep op de situaties die kunnen gebeuren, waar je niet op kun anticiperen als je ze niet 'ziet' aankomen. Het is heel banketstaaf voor de man en de hond, maar ik vind het niet verantwoord.
Ik vind dat sommige mensen hier nogal lomp reageren, terwijl enkele alleen maar willen laten zien hoe het in de hondenwereld aan toe gaat. En helaas, veel hondenbezitters zijn hier blind voor.
manishdra schreef:Patriesja schreef:Ik vind niet dat een blind persoon afhankelijk moet zijn van andere mensen om zijn hond los te laten.. Dan moet die beste man elke dag iemand mee nemen omdat het niet veilig zou zijn om zijn hond los te laten? Als mensen met dat soort honden (doelende op honden die bijten e.d.) eens beter in de gaten hielden/vast hielden zou dat een stuk fijner zijn.
Alle honden bijten...De een doet het alleen wat sneller dan de ander.
![]()
Natuurlijk ligt er ook een stuk verantwoordelijkheid bij de eigenaar van die stafford, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar mensen denken gelijk altijd in goed en kwaad en meestal is degene die de vooroordelen tegen zich heeft de pineut. Terwijl het niet zo hoeft te zijn!
Er zijn zoveel factoren waar je als hondeneigenaar op moet reageren, naar mijn mening, en ze hebben allemaal te maken met wat er om je heen gebeurd. Wat nou als iemand met zijn hond aan de lijn loopt? De blinde man ziet dit niet, zijn hond kan dus zonder belemering op die hond af lopen. Hij krijgt een knauw als de andere hond 'vals' is, haalt hechtingen open, duikt bovenop een loops teefje, duikt bovenop een angstige pup? Dit is slechts een greep op de situaties die kunnen gebeuren, waar je niet op kun anticiperen als je ze niet 'ziet' aankomen. Het is heel banketstaaf voor de man en de hond, maar ik vind het niet verantwoord.
Ik vind dat sommige mensen hier nogal lomp reageren, terwijl enkele alleen maar willen laten zien hoe het in de hondenwereld aan toe gaat. En helaas, veel hondenbezitters zijn hier blind voor.
Nikki__ schreef:Misschien heeft de Lab wel onderdanig gedrag vertoond? Voor sommige honden is onderdanig gedrag een extra aanstoot tog agressie.
katiavl schreef:Toch grappig, hoeveel mensen het lukt om dingen goed te praten
manishdra schreef:Het is heel banketstaaf voor de man en de hond, maar ik vind het niet verantwoord.
CherokeeChum schreef:katiavl schreef:Toch grappig, hoeveel mensen het lukt om dingen goed te praten
Dat komt om dat er meer als 1 waarheid bestaat. Jouw waarheid is niet noodzakelijkerwijs de mijne,in de zin van jouw beleving hiervan is misschien anders als de mijne.
Stel er had gestaan, Bouvier valt geliefde hond BELASTINGINSPECTEUR aan![]()
Waar de meute hier over valt is GeleideHond(Lassiesyndroom) van zielige blinde word aangevallen door brute vechthond,van vermoedelijke aso.
Subjectief word er hier dus al geoordeeld zonder de feiten te kennen.
Plaats het verhaal in zijn context en je hebt 2 honden die vochten omdat beide eigenaren dit niet voorkwamen omdat beiden waarschijnlijk niet zoveel van honden weten en dus een inschattingsfout maakten.
Er is zondermeer iets geweest waardoor het voorval getriggert is, bv de geleide hond kwam te dicht bij een teef die de Staff als de zijne beschouwde.
Waar vreemde honden bij elkaar komen is dit soort voorvallen mogelijk.
Dat de blinde meneer dit niet zag aankomen lijkt me duidelijk.
Lante schreef:Afmaken die hond; geen discussie mogelijk wat mij betreft. Ik heb ook niks met die mensen die dit denken recht te kunnen praten... Zulke honden moet je gewoon vast houden (er zijn genoeg mensen die doodsbang zijn voor zulke honden, ook al doet hij niks) en doe je dat niet, tsjah, dan loop je dit risico. Die geleide hond heeft echt niet aangevallen, die zijn wel goed getraind en geselecteerd op karakter door proffesionals. Een blinde moet zijn goedgetrainde hond gewoon even los kunnen laten lopen zonder dat hij ziende oppas mee moet hebben, waar slaat dat nu weer op?? Sorry hoor, maar sommige reacties hier zijn van mensen die blinder zijn dan het slachtoffer...