Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:09

slimmerik schreef:
@CherokeeChum: je antwoorden zijn echt onleesbaar zo. Kan dus niet antwoorden.

* zijn mijn antwoorden Pling

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:22

Het had gewoon niet moeten gebeuren, als ik een valse hond zou hebben zou ik ze niet los laten lopen.
Als het dan toch zou gebeuren zou ik er alles aan doen om ze uit elkaar te krijgen en zou ik alles doen om die man te helpen, dat hoort zo als eigenaar, van elk soort hond, immers alle honden kunnen vechten.
Dat slimmerik weer eens beweerd dat de meeste stafford bij aso's zitten klopt natuurlijk niet, ik heb stafford, vind mezelf niet aso (maar dat moet je eigelijk aan m'n omgeving vragen Haha! ) en alle stafford eigenaren die ik ken zijn 'normale' mensen dus waar ze dat vandaan haalt. Verward

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:24

Je kunt niks zeggen van het gebeuren. Het verhaal komt namelijk van 1 kant af en desbetreffende persoon kan niet zeggen wat hij gezien heeft, enkel wat hij gehoord en gevoeld heeft. Hoe banketstaaf het ook is, naar mijn mening weet je dan niet wat er zich heeft afgespeeld aangezien hondentaal grotendeels door lichaamtaal plaats vind.
Dat een hond piept wil niet veel zeggen, je hebt honden die piepen al bij het zien van een grote hond. Rolleyes En dat hoeft niet eens door slechte ervaring in het verleden te zijn.

Ik ken aardig wat lieve labjes die heel dominant zijn, echter de baasjes zien dat niet, die zien alleen hun lieve gezinshondje. En dan komt er een herdur die niet dezelfde mening deelt als het labje en wil hem op zijn plaats zetten. Eerst door patsen en indien dat niet lukt kan het uitdraaien op een gevecht en dan is het natuurlijk de schuld van de herdur, want die zijn vals Rolleyes (in dit geval gaat het over een stafford)
Of je hebt honden die alleen maar willen spelen (zie je veel bij labjes...) en die komen dan een andere hond tegen die hier geen behoefte aan heeft, maar het labje begrijpt de waarschuwingen niet en krijgt een knauw. En dan is de andere hond vals...

Ik weet niet hoe het hier gebeurt is, voor hetzelfde geldt heeft de staffort zonder reden aangevallen... Maar het is een beetje kort door de bocht om gelijk te roepen dat de hond een spuitje moet hebben.

Even daarnaast vind ik het wel geen slim idee van de beste man, om zijn hond los te laten. Hij kan namelijk niet zien wat er om hem heen gebeurt. Ik snap wel dat hij zijn hond ook wel ontspanning gunt, maar neem dan iemand mee die het één en ander in de gaten kan houden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:27

Afgod Dat bedoel ik Cool

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:29

CherokeeChum schreef:
*Voor de wet is het zo geregeld,en daar staan wel meer dingen in waar ik het niet mee eens ben. Dat houd echter wel in dat op het moment dat ik me daar niet aan houd het risico loop om de gevolgen te moeten dragen

Het is niet recht te praten dat die Staff zo uit z'n slof is gegaan, dan kun je je als eigenaar zijnde niet zo makkelijk vanaf maken.

Ik ben ook tegen pitbulls zonder papieren, zeg op voorhand 'afmaken'. Misschien sneu voor de dieren, maar dan moeten de kopers en fokkers van deze dieren zichzelf nog maar eens achter de oren krabben. Vind het heel jammer dat ze weer 'legaal' zijn, maar in zo'n geval als deze, zou ik eigen rechter spelen en het niet laten bij de honden uit elkaar halen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:30

Ik vind niet dat een blind persoon afhankelijk moet zijn van andere mensen om zijn hond los te laten.. Dan moet die beste man elke dag iemand mee nemen omdat het niet veilig zou zijn om zijn hond los te laten? Als mensen met dat soort honden (doelende op honden die bijten e.d.) eens beter in de gaten hielden/vast hielden zou dat een stuk fijner zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:31

Toch grappig, hoeveel mensen het lukt om dingen goed te praten Lachen

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:31

manishdra; jij maakt goede punten, het is weer maar een eenzijdig verhaal, maar als die reactie van de stafford eigenaar zo is vind ik dat wel een beetje aso.
En dat labjes dominant kunnen zijn of heel erg opdringerig klopt ook, kan me voorstellen dat niet iedere hond daar van gediend is.
Het had inderdaad slimmer geweest als hij iemand mee had genomen, want die hond heeft zeker het recht om ff lekker rond e rennen.
Laten we hopen dat de eigenaar van de stafford tot inkeer komt en alsnog naar die man toegaat om zijn excuses te maken en de kosten te vergoeden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:34

katiavl schreef:

Was ik ook al verbaasd over...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:40

Afmaken die hond; geen discussie mogelijk wat mij betreft. Ik heb ook niks met die mensen die dit denken recht te kunnen praten... Zulke honden moet je gewoon vast houden (er zijn genoeg mensen die doodsbang zijn voor zulke honden, ook al doet hij niks) en doe je dat niet, tsjah, dan loop je dit risico. Die geleide hond heeft echt niet aangevallen, die zijn wel goed getraind en geselecteerd op karakter door proffesionals. Een blinde moet zijn goedgetrainde hond gewoon even los kunnen laten lopen zonder dat hij ziende oppas mee moet hebben, waar slaat dat nu weer op?? Sorry hoor, maar sommige reacties hier zijn van mensen die blinder zijn dan het slachtoffer...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:45

Lante schreef:
Die geleide hond heeft echt niet aangevallen, die zijn wel goed getraind en geselecteerd op karakter door proffesionals.

Nou dat wilde ik net zeggen, je kan mij niet wijsmaken dat die man een mega-dominante labrador heeft... Die honden zijn getraind, en goed ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 11:47

Quellian schreef:
katiavl schreef:

Was ik ook al verbaasd over...

Zeg dat wel.

Inderdaad wordt een blindegeleidehond getraind en geselecteerd op karakter. En zeker is het geen eenzijdig verhaal. Politie heeft rapport opgemaakt dus getuigen zijn er ook genoeg neem ik aan.

In een uitlaatgebied zijn er ook regels. Men laat er geen valse honden los. En dat is deze staf duidelijk wel.

Vreemd dat mensen die zich voor hondenkenner uitgeven alleen kenners zijn van "vechthonden" (zoals die in de volksmond heten). Geen idee hebben wat met honden zoals hulphonden gebeurd qua opleiding en zo.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:50

Patriesja schreef:
Ik vind niet dat een blind persoon afhankelijk moet zijn van andere mensen om zijn hond los te laten.. Dan moet die beste man elke dag iemand mee nemen omdat het niet veilig zou zijn om zijn hond los te laten? Als mensen met dat soort honden (doelende op honden die bijten e.d.) eens beter in de gaten hielden/vast hielden zou dat een stuk fijner zijn.

Alle honden bijten... Vork De een doet het alleen wat sneller dan de ander. Knipoog

Natuurlijk ligt er ook een stuk verantwoordelijkheid bij de eigenaar van die stafford, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar mensen denken gelijk altijd in goed en kwaad en meestal is degene die de vooroordelen tegen zich heeft de pineut. Terwijl het niet zo hoeft te zijn!

Er zijn zoveel factoren waar je als hondeneigenaar op moet reageren, naar mijn mening, en ze hebben allemaal te maken met wat er om je heen gebeurd. Wat nou als iemand met zijn hond aan de lijn loopt? De blinde man ziet dit niet, zijn hond kan dus zonder belemering op die hond af lopen. Hij krijgt een knauw als de andere hond 'vals' is, haalt hechtingen open, duikt bovenop een loops teefje, duikt bovenop een angstige pup?
Dit is slechts een greep op de situaties die kunnen gebeuren, waar je niet op kun anticiperen als je ze niet 'ziet' aankomen. Het is heel banketstaaf voor de man en de hond, maar ik vind het niet verantwoord.

Ik vind dat sommige mensen hier nogal lomp reageren, terwijl enkele alleen maar willen laten zien hoe het in de hondenwereld aan toe gaat. En helaas, veel hondenbezitters zijn hier blind voor.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:50

Dit is toch allemaal hartsikke krom?!
Een blindegeleidenhond wordt erop geselecteerd geen agressie te tonen tegenover andere honden (voor sommige hier heel vreemd om te horen, maar niet alle honden vechten!).
Maar, omdat hij dus een blindegeleiden hond is, die 24/7 zijn werk doet, mag hij niet even die 10 minuten per dag genieten van loslopen? Omdat de baas het niet zou kunnen zien? Laat me niet lachen!

De stafford-eigenaar had zijn hond gewoon aangelijnd moeten hebben! Als ik het zo lees, is die hond begonnen met dreigen. Misschien heeft de Lab wel onderdanig gedrag vertoond? Voor sommige honden is onderdanig gedrag een extra aanstoot tog agressie. En ookal zou de hond dominant gedrag terug hebben getoond, dan is het abnormaal dat de hond gelijk aanvald. Honden vechten namelijk zelde tot nooit! Vaak is het een hoop gegrom en geblaf, maar het echte vechten (lees, met wonden en gejank!) gebeurt alleen bij de honden die vinden dat er geen een hond hoger mag staan dan hun.

En idd Katival, hoe sommige het toch voor elkaar krijgen!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:51

Lante schreef:
Afmaken die hond; geen discussie mogelijk wat mij betreft. Ik heb ook niks met die mensen die dit denken recht te kunnen praten... Zulke honden moet je gewoon vast houden (er zijn genoeg mensen die doodsbang zijn voor zulke honden, ook al doet hij niks) en doe je dat niet, tsjah, dan loop je dit risico. Die geleide hond heeft echt niet aangevallen, die zijn wel goed getraind en geselecteerd op karakter door proffesionals. Een blinde moet zijn goedgetrainde hond gewoon even los kunnen laten lopen zonder dat hij ziende oppas mee moet hebben, waar slaat dat nu weer op?? Sorry hoor, maar sommige reacties hier zijn van mensen die blinder zijn dan het slachtoffer...

Dus omdat er mensen bang zijn voor dit soort honden mogen ze niet los ?
Dat is b*llsh*t !
Als een hond normaal hondengedrag vertoont en dus normaal reageerd op een andere hond, hoeft zich ook niet te laten bijten, (niet dat dat gebeurd is voor enkele van jullie het weer verkeerd opvatten. ) dan moet hij gewoon los kunnen lopen, of hij er nou gevaarlijk uitziet of niet.
Ik geloof in 1e instantie ook niet dat die geleide hond heeft aangevallen, misschien opdringerig geweest om te willen spelen.
Het wijst er meer naar uit dat het van de stafford afkwam, en die eigenaar doet het ras weer niet goed.
Ik zou niet goed mijn geleide hond los durven laten lopen als ik blind en alleen zou zijn ,je ziet immers niet wie er allemaal is en wat er gebeurd, ze zouden hem meenemen.
Maar ik ben niet blind dus weet niet hoe iemand dat ervaart.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:53

manishdra schreef:
Patriesja schreef:

Alle honden bijten... Vork De een doet het alleen wat sneller dan de ander. Knipoog

Natuurlijk ligt er ook een stuk verantwoordelijkheid bij de eigenaar van die stafford, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar mensen denken gelijk altijd in goed en kwaad en meestal is degene die de vooroordelen tegen zich heeft de pineut. Terwijl het niet zo hoeft te zijn!

Er zijn zoveel factoren waar je als hondeneigenaar op moet reageren, naar mijn mening, en ze hebben allemaal te maken met wat er om je heen gebeurd. Wat nou als iemand met zijn hond aan de lijn loopt? De blinde man ziet dit niet, zijn hond kan dus zonder belemering op die hond af lopen. Hij krijgt een knauw als de andere hond 'vals' is, haalt hechtingen open, duikt bovenop een loops teefje, duikt bovenop een angstige pup? Dit is slechts een greep op de situaties die kunnen gebeuren, waar je niet op kun anticiperen als je ze niet 'ziet' aankomen. Het is heel banketstaaf voor de man en de hond, maar ik vind het niet verantwoord.

Ik vind dat sommige mensen hier nogal lomp reageren, terwijl enkele alleen maar willen laten zien hoe het in de hondenwereld aan toe gaat. En helaas, veel hondenbezitters zijn hier blind voor.

Zucht.
Jij hebt je echt niet verdiept in blindegeleiden honden he?
Die honden worden jaren lang getraind om alles wat buiten hun werk staat, te negeren. Die zullen dus niet naar een pup lopen zolang ze voor de baas aan het werk zijn!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:54

manishdra schreef:
Patriesja schreef:

Er zijn zoveel factoren waar je als hondeneigenaar op moet reageren, naar mijn mening, en ze hebben allemaal te maken met wat er om je heen gebeurd. Wat nou als iemand met zijn hond aan de lijn loopt? De blinde man ziet dit niet, zijn hond kan dus zonder belemering op die hond af lopen. Hij krijgt een knauw als de andere hond 'vals' is, haalt hechtingen open, duikt bovenop een loops teefje, duikt bovenop een angstige pup? Dit is slechts een greep op de situaties die kunnen gebeuren, waar je niet op kun anticiperen als je ze niet 'ziet' aankomen. Het is heel banketstaaf voor de man en de hond, maar ik vind het niet verantwoord.

En wat een blindengeleidehond aangelijnd allemaal moet en heeft geleerd te negeren of te ontwijken zal hij los ineens een pup bespringen?? Sorry hoor vind dit een betje flauwekul.
En wat betreft dat bijten wat ik net zei; ik bedoelde mensen die weten dat hun hond agressief is naar anderen toe die moeten hun honden vast houden.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:56

Nikki__ schreef:
Misschien heeft de Lab wel onderdanig gedrag vertoond? Voor sommige honden is onderdanig gedrag een extra aanstoot tog agressie.

Nou idd, die van mij werd toen gegrepen terwijl hij volledig onderdanig gedrag vertoonde...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:57

Ja, maar hij is dan die 10 minuten dat hij los mag niet aan het werk voor zijn baas, dat is zijn tijd dat hij even gewoon hond mag zijn dus ook naar andere honden toe mag.
Waar ik niet mee bedoel dat ie dan gelijk op een andere hond duikt/aanvalt, want ik geloof inderdaad niet dat een geleide hond dat snel zal doen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:59

katiavl schreef:

Dat komt om dat er meer als 1 waarheid bestaat. Jouw waarheid is niet noodzakelijkerwijs de mijne,in de zin van jouw beleving hiervan is misschien anders als de mijne.

Stel er had gestaan, Bouvier valt geliefde hond BELASTINGINSPECTEUR aan Clown

Waar de meute hier over valt is GeleideHond(Lassiesyndroom) van zielige blinde word aangevallen door brute vechthond,van vermoedelijke aso.

Subjectief word er hier dus al geoordeeld zonder de feiten te kennen.

Plaats het verhaal in zijn context en je hebt 2 honden die vochten omdat beide eigenaren dit niet voorkwamen omdat beiden waarschijnlijk niet zoveel van honden weten en dus een inschattingsfout maakten.
Er is zondermeer iets geweest waardoor het voorval getriggert is, bv de geleide hond kwam te dicht bij een teef die de Staff als de zijne beschouwde.
Waar vreemde honden bij elkaar komen is dit soort voorvallen mogelijk.
Dat de blinde meneer dit niet zag aankomen lijkt me duidelijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:01

Se7entje: Het is een kwestie van fatsoen om je hond (welk ras dan ook) aan te lijnen wanneer er mensen zijn die bang zijn voor de hond. Mensen die dat niet doen, DIE maken het ras ten schande.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:03

manishdra schreef:
Het is heel banketstaaf voor de man en de hond, maar ik vind het niet verantwoord.

Volgens mij probeer jij het om te draaien. De blindengeleidehond is hier de goed getrainde brave hond, en de stafford + maffe baas is de valse. Welke hond moet er dan aangelijnd worden??

En tja, "een stuk verantwoordelijkheid"? Volgens mij is dit hele zaakje de schuld van de stafford-eigenaar, hij heeft ogen en is op de hoogte van het karakter van de hond... zo'n man voedt nu exact het vooroordeel dat zulke honden aso-eigenaren hebben, want dit ís gewoon aso. IMO. Verward

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:04

Het is geen 'lassie syndroom'; het gaat om een zeer goed getrainde hond die op karakter geselecteerd is en een hond die aangevallen heeft om wat voor reden dan ook. Een agresieve hond kan je nooit schoonpraten, wat de reden van de agresiviteit ook is geweest in dit geval.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:06

CherokeeChum schreef:
katiavl schreef:

Dat komt om dat er meer als 1 waarheid bestaat. Jouw waarheid is niet noodzakelijkerwijs de mijne,in de zin van jouw beleving hiervan is misschien anders als de mijne.

Stel er had gestaan, Bouvier valt geliefde hond BELASTINGINSPECTEUR aan Clown

Waar de meute hier over valt is GeleideHond(Lassiesyndroom) van zielige blinde word aangevallen door brute vechthond,van vermoedelijke aso.

Subjectief word er hier dus al geoordeeld zonder de feiten te kennen.

Plaats het verhaal in zijn context en je hebt 2 honden die vochten omdat beide eigenaren dit niet voorkwamen omdat beiden waarschijnlijk niet zoveel van honden weten en dus een inschattingsfout maakten.
Er is zondermeer iets geweest waardoor het voorval getriggert is, bv de geleide hond kwam te dicht bij een teef die de Staff als de zijne beschouwde.
Waar vreemde honden bij elkaar komen is dit soort voorvallen mogelijk.
Dat de blinde meneer dit niet zag aankomen lijkt me duidelijk.

Meid, verdiep jij je eerst eens in geleidehonden. Dan zou je ook weten dat je niet zomaar een geleidehond krijgt. Om te beginnen krijg je belangrijke info over hondngedrag.
En ookal was het een belastingmannetje. Het gaat om het feit dat de eigenaar zo ongelovelijk asso heeft gereageerd! Ook de hond had geen agressie naar de man mogen krijgen. Dan gaat het vechten namelijk niet meer over rangorde! Want een persoon heeft op dat moment niks te maken met rangorde. Een hond mag dan ook niet 'perongelijk' beiten!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:07

Lante schreef:

Honden blijven honden,en niet elke hond is getraind en geselecteerd als hulphond,we spreken over misschien 1% van alle honden hier in NL.

Hoe vaak kom je ze tegen en hoe gauw heb je in de gaten in een losloopgebied dat er een visueel gehandicapte aankomt als diens hond losloopt,

Mensen moeten zorgen dat ze betere controle over hun honden hebben en meer verantwoording aan de dag leggen.