NS schrapt toilet in treinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: NS schrapt toilet in treinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:31

Unwritten schreef:
Het zou geen goede zet zijn van de NS om de toiletten weg te halen, maar er zijn nu ook al genoeg stations zonder toiletten. Als het een 2 sporig station is, zoals Nieuwerkerk a/d IJssel is een toilet ook niet echt zinvol. Op overstapstations is een toilet veel zinvoller.

Even toelichten:
ivm hygiene, op grote stations is het makkelijker daar personeel voor neer te zetten. Op een enkel stoptreinstation / tweesporig zoals hier, Rotterdam Alexander etc heeft het geen zin toiletten te plaatsen, je moet er wel een toiletjuf bijzetten om de boel schoon te houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:33

Silviabol schreef:
uberhaupt moet je altijd een kwartiertje eerder ter plaatste zijn ivm onvoorziene omstandigheden, ook met de auto.

jongens jullie zien mijn punt niet helemaal geloof ik, ik wil zeggen dat een beetje zelfredzaamheid wel zou helpen. De trein heeft altijd een aantal nadelen tegenover de auto, maar ook voordelen. Als je dat allemaal voor een schappelijke prijs wil doen moet je ergens in de kosten snijden snappen jullie dat dan niet?
Daarnaast, de NS gaat heus niet alle toiletten verwijderen, alleen die uit de stoptreinen zoals meer mensen hebben verteld. Jullie verhaal voor wat betreft amsterdam maastricht, dat zijn dus intercitys.

Er is geméten dat er weinig gebruik gemaakt wordt van die toiletten, de praktijk heeft het dus al uitgewezen.

Zowiezo zullen ze uit de huidige stoptreinen geen wc's gaan slopen. De hele oude stoptreinen gaan er eind 2009 allemaal uit, en in de huidige sprinters die net verbouwd zijn zit nog steeds een wc. En die zouden eerst ook verdwijnen. Tot ze er na verbouwing gewoon in bleven zitten. Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:33

Ik zie je punt prima, maar jij de mijne ook?
De overheid wil dat we meer gebruik gaan maken van het OV, maar ondertussen schrappen ze alles wat het nog een beetje draaglijk maakte om met de trein te gaan Clown

Overigens kan lang niet iedereen met de auto, ik was 17 toen ik op kamers ging, nog geen rijbewijs dus Tong uitsteken Dus dan ben je veroordeelt tot overvolle treinen, een uur wachten omdat er geen conducteur is, (en dan ga je even snel naar de wc, is de conducteur gevonden en rijden ze weg zonder jou Clown ) enz.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:36

BrittKitt schreef:
Ik ga toch liever niet mn broek laten zakken in een volle trein Nagelbijten / Gniffelen

Voor noodgevallen kun je dan ook incontinentieluiers gaan dragen. Ach gut

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:37

Haha! Zal er aan denken, wanneer ik over een paar weken op vakantie ga

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:41

Cassidy schreef:
BrittKitt schreef:
Ik ga toch liever niet mn broek laten zakken in een volle trein Nagelbijten / Gniffelen

Voor noodgevallen kun je dan ook incontinentieluiers gaan dragen. Ach gut

ja als je die draagt is je kont 2 keer zo dik..
zit je weer met het aantal zitplaatsen probleem.. Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:44

Hoef je iig niet op een vieze bank te zitten, je hebt iig een lekker zacht kussentje! Zelfs wanneer alles bezet is, ga je gewoon in het gangpad, zit je gewoon op dezelfde hoogte als de rest met zo'n ding in je broek.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:00

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:03

Voor de lol ga je echt niet meer met de trein.
Ik heb altijd genoten om met de trein te gaan maar dat is alweer een paar jaar geleden.

het karretje waar je eten kon kopen staat in het museum. Het was wel altijd duur maar als je een dagje uit was ach dan keek ik niet zo op een paar centen. 1 keer zat ik mijn eigen boterham te eten toen de man met het karretje langs kwam OOH wat keek die geirriteerd.

en dan als je vanaf Groningen naar het westen reisde dan even de benen strekken in het treinstel die koploper heet en even door de hele trein lopen, maar de doorloopkop in de koploper is inmiddels ook iets wat tot het verleden behoort.
Ik vond die doorloopkoppen in de koploper geweldig maar ook die zijn verleden tijd.

Kleine stations zijn al veel langer gedegradeerd tot suffe halteplaatsen met enkel nog een kaartjesautomaat de stationsgebouwen zijn verhuurd of afgesloten.

De kwaliteit is ook niet meer wat het geweest is hoe vaak is er wel niet ergens weer een computerstoring waardoor alles weer ergens stil komt te liggen omdat er bezuinigd is op de ICT.

en nu verdwijnen zelfs de toiletten in de stoptreinen. Je gaat nu alleen nog maar met de trein als je niet anders kan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:07

Urineverlies van de link en urineverlies in dit topic zijn volgens mij net ietwat andere categorieen Vork

Wat is een doorloopkop?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:10

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:14

Die ken ik wel, liep tot voor kort nog regelmatig door zo'n tussenstuk dacht ik. Dus dan zou het afschaffen in 2005 niet helemaal kloppen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:19

Loretta schreef:
Kon je door de hele trein heen lopen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doorloopkop

Momenteel zijn er plannen om deze weer in gebruik te nemen Knipoog Alle koplopers worden gereviseerd, bij de eersten hebben ze hem dichtgemaakt. Maar er zijn nu dus plannen ze weer te herstellen.

Ik heb trouwens nog wel eens op lange stukken venders in mn trein, dan kan ik heerlijk een cup-a-soupje of iets anders eet of drinkbaars kopen Lachen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:20

Ik heb eens gereisd van Eindhoven naar Oldenzaal (ruim 2,5 uur reizen). Ik zat alleen en de trein was overvol (NS). En toen kreeg ik toch een buikkrampen! Ik kon niet weg en in de 2e trein (Synthus) zit geen wc, dus ik heb ruim 2,5 uur met buikkrampen gezeten. Op het station kon ik ook niet, want de trein vertrok echt snel erna en het was de laatste trein Huilen God, wat was dat erg.
Beter dat ze wc's erin plaatsen, ophouden lukt je ook niet oneindig Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:21

Nou moet ik eerlijk zeggen dat die Syntustreinen (LINT) en Arrivatreinen (SPURT) de Valleilijn en de nieuwe sprinters net metro's zijn. Daarin is snel reizen bedoeld, en is een toilet niet op zn plek. Clown

Waarom moet de NS zoveel op metro's gaan lijken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:32

BrittKitt schreef:
Urineverlies van de link en urineverlies in dit topic zijn volgens mij net ietwat andere categorieen Vork

Zie het verschil niet zo? Bij hoge nood kun je dan gerust bewust in je broek plassen. Effect blijft hetzelfde....

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:45

hmmmm dus ze willen de toiletten sluiten omdat je dan 4 zitplaatsen wint? daar win je dan toch geen zitplaatsen mee?
en waarom niet 2 ofzo per trein open laten, dan ben je toch van het gezeur af? ik vind het ook niet kunnen, als je vertraging krijgt is het hek van de dam, moet iedereen maar in flesjes en zakjes in de trein hun behoefte gaan doen, zie je het al voor je?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:48

LA; het gaat er vooral om dat in de nieuwe toestellen gewoon geen toilet meer gebouwd wordt, en op zo'n moment kan je dus ipv een toilet 4 stoelen extra plaatsen Knipoog

Maar dat is ook krom, want als ik in die dubbeldekkers kijk hoeveel loze ruimte er is in de instapcoupés, kun je ook daar nog wat meer stoeltjes maken Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:50

Ik zou zeggen: kids onder de 6 allemaal maar weer in de luier en voor de rest: depend kan goede zaken doen nu Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:55

Of gewoon met zijn allen die auto weer in. Goed voor de staatskas met al die extra kwartjes van Kok, goed voor de Oliemaatschappijen maar minder voor het milieu. Alles voor die 4 extra stoelen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:58

Iedereen zou gewoon uit protest lekker midden in de trein de broek moeten laten zakken en in een zakje plassen Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:02

En dan de zakjes aan de conducteur geven bij controle Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:03

Kan die conducteur wat aan het beleid doen dan?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:05

Nou ik dacht dat connexxion dom was om geen toiletten in hun treinen te doen maar NS gaat ze er ook uit halen. Dat zal natte banken opleveren!:P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:14

De wc's in de intercity's, internationale treinen en sneltreinen zijn volgens mij gewoon open en kan men gewoon gebruiken voorzover ik dat kan zien (en reis dagelijks met de trein)

3 uur in een stoptrein reizen....? dan gaat er toch ergens in je planning iets fout Knipoog.

En is er ook nog ophef over de bussen?