Vervolg van "man 5 maanden zwanger"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Vervolg van "man 5 maanden zwanger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:21

RedPassion schreef:
Zijn er tegenwoordig nog zoveel doorsnee ouders dan?

En ruimdenkendheid zal zijn grenzen hebben (ja, ook bij mij), maar ik kan er gewoon echt niet bij dat er zoveel mensen hier zijn die moeite hebben met het feit dat een koppel dat graag een kindje wilde dat kindje gezond en wel gekregen heeft.

Volgens mij zijn er nog heel veel mannen en vrouwen die samen een kind krijgen Lachen en niet twee...eh.....vrouwen/man-vrouw/vrouw....eh...?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:22

Suziej schreef:
Er is nergens gesuggereerd dat het kind geen goed leven zal gaan krijgen. Ik denk dat het kind niets te wensen over zal laten aan de opvoeding, maar er is meer dan alleen opvoeding in het leven. Dingen wie de ouders niet in de hand hebben. Zoals het gepest worden.

Nja, dat gepest worden bedoel ik met geen goed leven. Nogal verkeerd verwoord. Kinderen worden om alles gepest. Dus ik vind dat een zwakke reden. Bovendien hoeft pesten helemaal het geval niet te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:22

milou123 schreef:
RedPassion schreef:
Voor een kind die ermee opgroeit is het veel vanzelfsprekender. En wie zegt dat zijn vriendjes het niet normaal zullen vinden? Er zijn ruimdenkende mensen op de wereld, al lijken ze in dit topic ver te zoeken.

Kinderen zijn niet ruimdekend. Op een uitzondering na dan.

Overgens vraag ik me af wat roodharige kinderen hiermee te maken hebben?

Gewoon een voorbeeld, om aan te tonen dat er zo veel is waar kinderen mee gepest kunnen worden. Daar kan je ze niet tegen beschermen, behalve door ze helemaal niet te nemen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:24

RedPassion schreef:
Maar ook hetero-ouders, die heel perfecte Clown , hebben genoeg dingen niet in de hand. Ook kinderen van hetero-ouders worden gepest, ook die kinderen kunnen vreselijke dingen meemaken in hun leven. Dingen die volledig buiten de ouders liggen.

Dit is ook gewoon een hetero stel. Dus daar zal het ook niet aan liggen. Lachen

TopLadyI

RedPassion schreef:
Suziej schreef:
Er is nergens gesuggereerd dat het kind geen goed leven zal gaan krijgen. Ik denk dat het kind niets te wensen over zal laten aan de opvoeding, maar er is meer dan alleen opvoeding in het leven. Dingen wie de ouders niet in de hand hebben. Zoals het gepest worden.

Maar ook hetero-ouders, die heel perfecte Clown , hebben genoeg dingen niet in de hand. Ook kinderen van hetero-ouders worden gepest, ook die kinderen kunnen vreselijke dingen meemaken in hun leven. Dingen die volledig buiten de ouders liggen.

Jaa maar vaak zijn die dingen van te voren niet te bedenken. Maar deze ouders kunnen toch nagaan dat het kind gepest zal worden. Het lijkt net of ze er geen idee van hebben wat voor invloed pesten op een kind kan hebben.

Adil

Tellie schreef:
Suziej schreef:

Nja, dat gepest worden bedoel ik met geen goed leven. Nogal verkeerd verwoord. Kinderen worden om alles gepest. Dus ik vind dat een zwakke reden. Bovendien hoeft pesten helemaal het geval niet te zijn.

en niet gepest worden ook niet...
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:25

Tellie schreef:
RedPassion schreef:

Ja, ik vind het ook een hetero stel hoor Knipoog Maar de rest in dit topic niet geloof ik Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:25

Adil18 schreef:
Hoe maakt inderdaad niet uit...maar wel bij wie....Ik krijg al rare ideeen bij homo-paren die kinderen adopteren. Ik gun het ze en ze mogen het van mij hoor, maar ik ben van mening dat er een man en een vrouw nodig zijn voor de opvoeding van een kind...

Mag ik vragen waarom je dat vindt? Waarom zouden 2 mannen dat niet net zo goed kunnen? Is een vrouw dan echt zo nodig en anders dan een man? Wat maakt een vrouw anders volgens jou waardoor ze nodig is in een opvoeding?

Ik kan er echt niet wakker van liggen dat "hij" een kind heeft gekregen, dat is toch een mooie oplossing, zijn vrouw kon het tenslotte niet en zo hebben ze toch nog een eigen kindje. Kinderen worden om alles gepest, dus dat vind ik nergens op slaan, wat is er nou erg aan dat je uit je papa komt? Dat snappen kinderen toch niet en je kan toch altijd zeggen dat het gewoon uit mama kwam? Kinderen met 2 vaders of moeders kunnen ook gepest worden, sja dat is nu eenmaal zo... kinderen van 1 vader en 1 moeder worden weer om andere dingen gepest.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:27

RedPassion schreef:
Ja, ik vind het ook een hetero stel hoor Knipoog Maar de rest in dit topic niet geloof ik Clown

Weet ik, daarom probeer ik dat punt duidelijk te maken. Vork

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:28

Adil18 schreef:
Nee, je snapt me niet. OF je bent een vrouw met alle voordelen en nadelen van dien OF je bent een man met alle voordelen en nadelen van dien.

Waarom kan je niet beiden zijn? Als je aanvaard dat mannen vrouwen worden en omgekeerd, dan lijkt het me vreemd dat je niet aanvaard dat ze allebei zijn, kan toch prima, als hij/zij zich daar goed bij voelt?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:29

Als is het een hetro stel, het kind is door een eigenlijke man op de wereld gezet, hij zag er toen zelfs al uit als man.
Hebben jullie dan niet door wat voor consuquenties dit meebrengt voor het kind?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:29

Tellie schreef:
Suziej schreef:

Zoals ik al eerder zei, ik geloof dat er verschillende maten zijn is het gepest worden. Tuurlijk is het vervelend als je gepest word om je grote voeten bv. en zal je best af en toe verschrikkelijk boos zijn waarom jij nou persé grote voeten moet hebben. Maar ik denk dat je hier sneller overheen groeit dan over het feit dat je vader je moeder is, je moeder niet je moeder is en je vader onbekend is.

Wij zouden dit kind nooit pesten, maar wij hebben de leeftijd bereikt dat we geen mensen meer pesten. Maar vraag 10 kinderen op straat wie die leeftijd nog niet hebben bereikt wat ze van deze zaak vinden. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ze het stuk voor stuk raar, vies, vreemd, goor en al dat soort dingen meer vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:30

milou123 schreef:

Heb jij dat wel door dan? Ik kan niet weten of dit kind gelukkig zal worden, net zoals jij niet kan weten of het kind per definitie ongelukkig zal worden.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:32

Tellie schreef:
RedPassion schreef:

Gewoon, hoor je wat je zegt; gewoon? Vader is een vrouw, moeder doet het met een omgebouwde. Wat zijn we lekker gewoon...

Anoniem

Ik weet niet...maar een hetro stel...daar krijgt de man geen kind....
al eeuwen niet hoor, of vertel ik nu iets nieuws? Tong uitsteken Clown

Hoop dat het een goede les is voor de doktoren over de wereld...wil iemand van geslacht veranderen...prima....maar eerst eitjes en zaadjes weg werken...dan de rest pas...

Tellie

Suziej schreef:
Zoals ik al eerder zei, ik geloof dat er verschillende maten zijn is het gepest worden. Tuurlijk is het vervelend als je gepest word om je grote voeten bv. en zal je best af en toe verschrikkelijk boos zijn waarom jij nou persé grote voeten moet hebben. Maar ik denk dat je hier sneller overheen groeit dan over het feit dat je vader je moeder is, je moeder niet je moeder is en je vader onbekend is.

Wij zouden dit kind nooit pesten, maar wij hebben de leeftijd bereikt dat we geen mensen meer pesten. Maar vraag 10 kinderen op straat wie die leeftijd nog niet hebben bereikt wat ze van deze zaak vinden. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ze het stuk voor stuk raar, vies, vreemd, goor en al dat soort dingen meer vinden.

Ik ben er nog steeds van overtuigd als het duidelijk word uitgelegd dat er geen probleem kan zijn. En ook al zou het kind gepest kunnen worden, vind ik dat nog geen reden om geen kind te nemen. Het ligt ook aan het kind wat hij/zij met het pesten doet.

Even voor de duidelijkheid, ik ben zelf gepest dus ik weet geloof ik wel waar ik het over heb.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:33

Suziej schreef:
[
Gewoon, hoor je wat je zegt; gewoon? Vader is een vrouw, moeder doet het met een omgebouwde. Wat zijn we lekker gewoon...

Officieel is het toch echt een man.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:33

idinn schreef:
Adil18 schreef:
Hoe maakt inderdaad niet uit...maar wel bij wie....Ik krijg al rare ideeen bij homo-paren die kinderen adopteren. Ik gun het ze en ze mogen het van mij hoor, maar ik ben van mening dat er een man en een vrouw nodig zijn voor de opvoeding van een kind...

Mag ik vragen waarom je dat vindt? Waarom zouden 2 mannen dat niet net zo goed kunnen? Is een vrouw dan echt zo nodig en anders dan een man? Wat maakt een vrouw anders volgens jou waardoor ze nodig is in een opvoeding?

Ik kan er echt niet wakker van liggen dat "hij" een kind heeft gekregen, dat is toch een mooie oplossing, zijn vrouw kon het tenslotte niet en zo hebben ze toch nog een eigen kindje. Kinderen worden om alles gepest, dus dat vind ik nergens op slaan, wat is er nou erg aan dat je uit je papa komt? Dat snappen kinderen toch niet en je kan toch altijd zeggen dat het gewoon uit mama kwam? Kinderen met 2 vaders of moeders kunnen ook gepest worden, sja dat is nu eenmaal zo... kinderen van 1 vader en 1 moeder worden weer om andere dingen gepest.

Nou ik zou het echt geen leuk idee vinden dat ik uit mn vader ben gekomen. Weet niet wat jij grappig vind, maar dat lijkt me echt niets.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:34

RedPassion schreef:
milou123 schreef:

Heb jij dat wel door dan? Ik kan niet weten of dit kind gelukkig zal worden, net zoals jij niet kan weten of het kind per definitie ongelukkig zal worden.

Je kunt het nooit met 100% zekerheid zeggen maar er is hier wel een MEGA aanleiding om het kind te gaan pesten.
Zo werkt het nu eenmaal, hard, maar de waarheid.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:35

idinn schreef:
Adil18 schreef:

Het heeft met de vorming van het karakter te maken waar zowel het vrouwelijke, over het algemeen zachtere karakter als het mannelijke karakter nodig zijn voor een balans. Man en vrouw vullen elkaar aan in een relatie, sluiten compromissen en juist die aanvulling en compromissen zijn essentieel bij de opvoeding van een kind...

En dan te spreken over de praktische dingen...

Hoe moet een homosexueel paar en meisje uitleggen wat er allemaal in haar lichaam gebeurd in de puberteit? Ze kennen de theorie maar niet de praktijk...kan het homosexuele paar over de misschien hetrosexualiteit van hun dochter wegkijken. Zou ik als dochter met mijn vaders over sex kunnen praten terwijl ik er vroeg of laat toch achter kom dat het zij alleen sex door het anale verkeer (ik bedoel dus echt DE DAAD) kunnen hebben? ...of beter: hun zoon....Staan twee mannen niet bevooroordeeld in de opvoeding qua sexualiteit...? De meeste heteroparen hebben dit immers ook. Ja, vele accepteren homosexualiteit van het kind, maar geven het aan raar te vinden en vaak tast het de relatie negatief aan (niet altijd).
En wat te denken van het veilige thuisgevoel. Niks aan de hand tot de puberteit en het kind zich begint te storen aan het feit dat zijn ouders anders zijn (immers is dat zo). En dat in de ontwikkelingscrisis, die iedere puber doormakt....Wat voor impact heeft dit? Dit is nog niet bewezen en heeft men ook nog niet kunnen bewijzen omdat homo-paren slechts sinds een paar jaar kinderen kunnen adopteren (of via welke weg dan ook).

Ik blijf erbij dat het niet optimaal is. Maar goed, beter twee liefhebbende mannen dan slechte ouders. Daarom zei ik ook al dat ik ze het gun, maar blijf het raar vinden. En dat is godzijdank mijn goed recht...
Laatst bijgewerkt door Adil op 14-07-08 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:35

Dus ouders met bijvoorbeeld een andere lichamelijke handicap zouden ook geen kinderen mogen krijgen omdat dat een vergrootte kans op pesten geeft?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:36

Tellie schreef:
Suziej schreef:
[

Officieel is het toch echt een man.

Een man die een kind baart. Lekker officieel.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:37

Adil18 schreef:
En dat te spreken voer de praktische dingen...

Hoe moet een homosexueel paar en meisje uitleggen wat er allemaal in haar lichaam gebeurd in de puberteit? Ze kennen de theorie maar niet de praktijk...kan het homosexuele paar over de misschien hetrosexualiteit van hun dochter wegkijken. Zou ik als dochter met mijn vaders over sex kunnen praten terwijl ik er vroeg of laat toch achter kom dat het zij alleen sex door het anale verkeer (ik bedoel dus echt DE DAAD) kunnen hebben? ...of beter: hun zoon....Staan twee mannen niet bevooroordeeld in de opvoeding qua sexualiteit...? De meeste heteroparen hebben dit immers ook. Ja, vele accepteren homosexualiteit van het kind, maar geven het aan raar te vinden en vaak tast het de relatie negatief aan (niet altijd).
En wat te denken van het veilige thuisgevoel. Niks aan de hand tot de puberteit en het kind zich begint te storen aan het feit dat zijn ouders anders zijn (immers is dat zo). En dat in de ontwikkelingscrisis, die iedere puber doormakt....Wat voor impact heeft dit? Dit is nog niet bewezen en heeft men ook nog niet kunnen bewijzen omdat homo-paren slechts sinds een paar jaar kinderen kunnen adopteren (of via welke weg dan ook).

Ik blijf erbij dat het niet optimaal is. Maar goed, beter twee liefhebbende mannen dan slechte ouders. Daarom zei ik ook al dat ik ze het gun, maar blijf het raar vinden. En dat is godzijdank mijn goed recht...

Ik denk dat juist homostellen niet bevooroordeels zijn over de gaardheid.

En over voorlichting bestaan genoeg boeken ed, bovendien denk ik dat homostellen heus wel weten hoe de voortplanting van hetero's in elkaar zit. Clown

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:38

Suziej schreef:
Een man die een kind baart. Lekker officieel.

Frusty

Voor de wet is het een man ja.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:38

BraveSpots schreef:
Adil18 schreef:
Nee, je snapt me niet. OF je bent een vrouw met alle voordelen en nadelen van dien OF je bent een man met alle voordelen en nadelen van dien.

Waarom kan je niet beiden zijn? Als je aanvaard dat mannen vrouwen worden en omgekeerd, dan lijkt het me vreemd dat je niet aanvaard dat ze allebei zijn, kan toch prima, als hij/zij zich daar goed bij voelt?

Ik aanvaard dat mannen vrouwen willen worden en andersom...maar dan moet je "the whole package" accepteren en niet een man willen worden maar toch ergens een vrouw willen blijven. Overduidelijk weet je dus niet wat je wilt of wie je bent...En dat moet een kind opvoeden en een stabiele thuissituatie aan kunnen bieden?