Suziej schreef:Zoals ik al eerder zei, ik geloof dat er verschillende maten zijn is het gepest worden. Tuurlijk is het vervelend als je gepest word om je grote voeten bv. en zal je best af en toe verschrikkelijk boos zijn waarom jij nou persé grote voeten moet hebben. Maar ik denk dat je hier sneller overheen groeit dan over het feit dat je vader je moeder is, je moeder niet je moeder is en je vader onbekend is.
Wij zouden dit kind nooit pesten, maar wij hebben de leeftijd bereikt dat we geen mensen meer pesten. Maar vraag 10 kinderen op straat wie die leeftijd nog niet hebben bereikt wat ze van deze zaak vinden. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ze het stuk voor stuk raar, vies, vreemd, goor en al dat soort dingen meer vinden.
Ik ben er nog steeds van overtuigd als het duidelijk word uitgelegd dat er geen probleem kan zijn. En ook al zou het kind gepest kunnen worden, vind ik dat nog geen reden om geen kind te nemen. Het ligt ook aan het kind wat hij/zij met het pesten doet.
Even voor de duidelijkheid, ik ben zelf gepest dus ik weet geloof ik wel waar ik het over heb.