Damn.. Dit is toch echt te gek voor woorden.. Ik kan er echt niet bij dat niemand wat doet terwijl ze toch echt allemaal die vrouw zien liggen stuiptrekken. En er gaat toch ook wel een belletje rinkelen als ze daar langer dan 2 minuten ligt of ligt dat aan mij? oliebol zeg..
Bush liet express St. Louis ook even wachten op hulp zodat er mooi wat kansarme zwarte mensen zouden sneuvelen, opgeruimd staat netjes.... Ik ben bang dat ten eerste mensen in NY veelal 'afgestompt' zijn, afgaande op verhalen van vrienden aldaar. En aangezien het een zwarte vrouw is, rent men al helemaal niet hard. Tja, het is zuur.... maar discriminatie is nog springlevend.... daar, en ook hier! Kijk maar naar vriend Wilders....
BELACHELIJK! En krijgen die ontslagen personeelsleden ook nog een gevangenisstraf ofzo? Personen achterlaten in hulpeloze toestand, dat is in NL verboden, hoe zit dat in Amerika? Dit personeel móet gestraft worden!
heb 't gezien op 't nieuws, niet normaal!! maar d8 dat ze er iets van 24 uur daar op hulp heeft zitten wachten op de eerste hulp (d8 ik) maar wel goed dat ze de mensen ontslagen hebben die 't niet serieus genomen hebben. mja, is typisch iets Amerikaans, zo'n dingen hoor je vaker van die kant
Ik heb het filmpje van de week op tv gezien, en daarna m'n kaak van de grond geraapt, zover viel mijn mond er van open... Dat die twee mensen die daar zaten niks deden, kán misschien zijn doordat ze te zwaar onder de medicijnen zitten, denk ik dan maar. Maar dat zo'n bewaker of verpleegkundig personeel niet op z'n minst checkt of diegene hulp nodig heeft (als het al normaal is dat mensen stuiptrekkend op de grond vallen, psychiatrische afdeling of niet), daar kan ik met m'n hoofd niet bij (mmm, eigenlijk dat hele systeem daar niet, imo moet je op z'n minst een basisverzorging krijgen als je ziek bent, arm of rijk/wit, grijs of zwart)
Hier gebeurt 't misschien niet in die mate, maar ik was erbij toen mijn moeder in het ziekenhuis op zaal lag met een mevrouw die driedubbel krom lag van de pijn. Ze had al gebeld voor hulp maar niemand kwam, daarna hebben de anderen ook nog gebeld, weer niks. Ik stond al op het punt om stennis te gaan trappen (en dat zegt wat, ik ben niet zo'n held) toen er eindelijk iemand kwam kijken. Zal best gebrek aan personeel wezen, maar evengoed vind ik dat ook niet kunnen. Maar goed, zij heeft het tenminste nog overleefd...
Typisch Amerikaans? Ik keur het absoluut af wat dar gebeurd is, werkelijk afschuwelijk. Maar...uhhhh..dit is ook het land van gehandicapten geketend aan hun bed, sóchtend vroeg half gewassen in de rolstoel gezet en vervolgens komt er 3 uur later weer iemand kijken. Dit is ook het land waar je een maand dood in je huis kan liggen zonder dat iemand het opmerkt. Dit is ook het land waar door verziekte gezondheidszorg je een half uur kunt liggen wachten in je ziekenhuisbed als je op de po moet omdat er geen verplegend personeel voldoende is. Dus..dit is een zeer ernstig voorbeeld uit Amerika maar we moeten hier in Nederland ook niet Roomser dan de paus zijn hoor.
die dingen die jij noemt zijn helaas waar (al heeft een dode man in huis niets met zorg te maken maar met sociale controle) Maar ik kan me niet voorstellen dat er hier tig man aan je voorbij loopt als je op de grond ligt
Nee dat denk ik ook niet snel, tenminste ik hoop het niet maar ook hier gebeuren rare dingen hoor. Ik heb ook eens om hulp geroepen bij een reanimatie op het station en er kwam in eerste instantie niemand, iedereen liep hard door! Het slachtoffer was dan ook een zwerver....
Laatst bijgewerkt door Vala op 04-07-08 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt
hoor je mij ook niet zeggen maar je ziet zo'n dingen vaker uit Amerika dan uit Nederland komen. kijk wil niet zeggen dat wij Nederlanders geheel onschuldig zijn