Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Jammer dat wij zover van de zwijnen afwonen... had het wel willen proeven
marlina schreef:In Gelderland zouden 5200 wilde zwijnen moeten worden afgeschoten in verband met overlast. Dit "overschot " aan zwijnen is door verkeerd fokbeleid ontstaan, en nu moeten die zwijnen afgeschoten worden omdat ze lastig zijn. Ik vind dat echt schandalig, zinloos geweld zelfs. Er zijn toch ook teveel mensen, er zijn er zat die overlast veroorzaken, mogen die dan ook afgeschoten worden???
VivaLaVida schreef:Weet je hoeveel zwijnen er doodgereden worden omdat er gewoon teveel zijn.. nee dat is lekker diervriendelijk!
wij hebben zelf wilde tamme zwijnenen die beesten bij ons zijn echt enorm geworden.. als je zoiets voor je auto krijt,,
Rani007 schreef:En degenen die op de zwijnen jagen zijn ervaren jagers, die weten heus wel hoe ze die dieren moeten afschieten. Het lijkt wel of dieren afschieten in de natuur voor veel mensen erger lijkt dan het afmaken van koeien in een slachterij. Voor mij is dat precies hetzelfde.
SparklingApp schreef:En ik kan al helemaal geen begrip opbrengen voor mensen die voor hun lol dieren dood schieten, vind dat een vreselijk idee, denk echt dat je dan een gen mist ofzo, maar ben blij dat ik me daar niks bij voor kan stellen.
Rani007 schreef:En degenen die op de zwijnen jagen zijn ervaren jagers, die weten heus wel hoe ze die dieren moeten afschieten. Het lijkt wel of dieren afschieten in de natuur voor veel mensen erger lijkt dan het afmaken van koeien in een slachterij. Voor mij is dat precies hetzelfde.
Fitch schreef:Mensen hebben (zeker in NL) de natuur al zoveel aangedaan dat er nu wel een goed paternalistisch beleid moet komen. Aan de ene kant ben ik geneigd romantisch te zijn en te zeggen, 'Laat de natuur haar gang gaan, zet wilde vijanden uit.' Maar voor zo'n zwijn maakt het natuurlijk helemaal niks uit of ie nu wordt verscheurd door een wolf of afgeschoten. Maar dan moeten ze wel goed afschieten.Rani007 schreef:En degenen die op de zwijnen jagen zijn ervaren jagers, die weten heus wel hoe ze die dieren moeten afschieten. Het lijkt wel of dieren afschieten in de natuur voor veel mensen erger lijkt dan het afmaken van koeien in een slachterij. Voor mij is dat precies hetzelfde.
Zaterdag stond in de Volkskrant dat die 'ervaren jagers' alleen maar de grote, dikke mannetjes afschieten, want dat vinden ze leuker. Gevolgd: volgend jaar zijn er nog meer zwijnen, want al die jonge beestjes en vrouwtjes blijven leven. Vrouwtjes krijgen immers de baby's. Schiet dan jonge dieren of vrouwtjes af zeg. Anders heb je wel veel leed, maar ook nog veel zwijnen. Lijkt me een beetje loos.
Ik ben absoluut tegen het gebruiken van dieren voor voedsel of andere dingen, maar als je dan toch vlees moet eten kun je inderdaad maar beter zo'n zwijn eten. Heeft wel een fijn leven gehad en moest toch al dood...
woofie schreef:Whahahaha!! da's weer journalistieke kolder ten top!! geloof me, elk zwijn dat geschoten kan worden wordt ook geschoten, om het aantal te verminderen. big, overloper, zeug of keiler het maakt niks uit.
Bovendien, waar wil jij biggetjes vandaan halen als men alle keilers afschiet??
zonder mannetjes ook geen baby's
borderjay schreef:Fitch schreef:Zaterdag stond in de Volkskrant dat die 'ervaren jagers' alleen maar de grote, dikke mannetjes afschieten, want dat vinden ze leuker.
Lijkt me stug,want die grote dikken keilers zijn niet te vreten!