Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Bevallen is zeker niet prettig (heb het drie keer mogen doen) en ik zou dat in geen geval mijn dochtertje van 11 aandoen. Gut, het is nog een kind! Geen jong-volwassene, geen puber, maar een kind! Dat laat je toch geen baby krijgen?
Als ik bedenk hoeveel pijn ik heb gehad tijdens mij bevallingen, kan ik wel janken dat dat meissie van 11 dat ook moet doorstaan.
Shadow0 schreef:Goeroe, ik vind dat je je mening heel goed hebt uitgelegd, super! Vooral het argument dat een abortus opnieuw minachting voor het leven en het lichaam toont, is iets wat me echt raakte.
Van de andere kant zou je wel kunnen zeggen dat door haar verzoek om abortus af te wijzen, je haar opnieuw haar zelfbeschikking ontzegt.
Shadow0 schreef:Mistral: natuurlijk is dat geen 'fijn' idee. Dat zegt echt helemaal niemand hier.
Maar waar Mea en Goeroe op in gingen is de vraag of abortus een betere oplossing is dan bevalling, en persoonlijk vind ik dat Goeroe en Mea een paar goede redenen aanhalen waarom je daaraan zou kunnen twijfelen.
MISTRAL94 schreef:Mea maar hoe denk je dat het voor een kind is? Stel jij zou geboren zijn uit een verkrachting jij moeder werd gedwongen jou te houden en op 11 jarige leeftijd te baren om vervolgens te worden afgestaan. Zou jij dat een fijn idee vinden?
Edit: Doelde op het stukje wat kan het kind eraan doen?
Winddancer schreef:Het is al erg genoeg voor dat arme meisje dat ze verkracht is en dan ook nog door haar oom!
En dan is ze erg genoeg ook nog zwanger geraakt en mag ze géén abortus![]()
Dat arme lichaampje krijgt nu zoveel te verwerken, dat kan nooit goed zijn![]()
En hoe moet dat daarna dan als de baby geboren is???
Schandalig!!!!
Mea schreef:MISTRAL94 schreef:Mea maar hoe denk je dat het voor een kind is? Stel jij zou geboren zijn uit een verkrachting jij moeder werd gedwongen jou te houden en op 11 jarige leeftijd te baren om vervolgens te worden afgestaan. Zou jij dat een fijn idee vinden?
Edit: Doelde op het stukje wat kan het kind eraan doen?
Nee dat zou ik iid geen fijn idee vinden maar ik vraag mij af of het kind dan denkt 'hadden ze mij maar doodgemaakt'. Het betekend toch niet dat dit het hele leven van het kind zal moeten beinvloeden? Er zijn zat kinderen die op de wereld zijn gekomen zonder dat dit de bedoeling was, krijgen die dan minder kansen in het leven?? Of hebben die dan minder recht op liefde of uberhaupt op het leven zelf??
Ht lijkt mij zeker zwaar als je beseft dat je niet gewenst was en zeker niet geboren bent 'uit liefde' en ook nog eens veel probelemen voor je moeder hebt gegeven. Maarja zo zijn er duizenden mensen die moeten leven met iets moeilijks in hun leven, het is maar net hoe je ermee omgaat.
MISTRAL94 schreef:Zie jij staan dat ik zeg van wel? Maar mensen denken niet na over de gevolgen die het voor het kind zal hebben. Om het over de 11 jarige moeder maar niet te hebben. Notabene een kind een kind wat niet mag beslissen over haar eigen lichaam.
MISTRAL94 schreef:[Vind dat je er wel erg makkelijk over praat. Helaas valt er niet zo makkelijk te leven met geestelijke problemen.
MISTRAL94 schreef:Mea schreef:Nee dat zou ik iid geen fijn idee vinden maar ik vraag mij af of het kind dan denkt 'hadden ze mij maar doodgemaakt'. Het betekend toch niet dat dit het hele leven van het kind zal moeten beinvloeden? Er zijn zat kinderen die op de wereld zijn gekomen zonder dat dit de bedoeling was, krijgen die dan minder kansen in het leven?? Of hebben die dan minder recht op liefde of uberhaupt op het leven zelf??
Ht lijkt mij zeker zwaar als je beseft dat je niet gewenst was en zeker niet geboren bent 'uit liefde' en ook nog eens veel probelemen voor je moeder hebt gegeven. Maarja zo zijn er duizenden mensen die moeten leven met iets moeilijks in hun leven, het is maar net hoe je ermee omgaat.
Vind dat je er wel erg makkelijk over praat. Helaas valt er niet zo makkelijk te leven met geestelijke problemen.
roxiie schreef:chipieke schreef:dat kindje kan gewoon niet op de 'normale' manier geboren worden, denk dat dat meisje gewoon helemaal scheurt vanonder.
Hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding en hulp krijgt!
Waarschijnlijk doen ze er moeilijk over omdat het kindje al 4 maanden is, overal mag abortus maar tot 3 maanden, enkel in Nederland voeren sommigen de abortus nog uit op 4 maand, maar dan moeten ze het kindje echt in twee knippen en dat is nogal 'barbaars'. (geleerd op voorlichtingscursus in de middelbare school)
En een kind van 11 nog een aantal maanden een kind laten dragen en dan ook nog een bevalling laten doen is niet barbaars? waarbij je zelf ook al aangeeft dat je denkt dat ze dan volledig scheurt vanonder.
Dat arme meisje is 11 en dan ook noges zwanger van haar oom. Om over de baby nog maar niet te spreken.
Ik weet niet wat dan wreeder is hoor
jiehaaa schreef:Roemenië is lid van de EU.
Waarom is mij volstrekt onduidelijk als je dit bericht leest...
horseylove schreef:een kind krijgt een kind.
maar ik denk dat het moederschap dan wordt voergedragen aan iemand anders