Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:03

Bevallen is zeker niet prettig (heb het drie keer mogen doen) en ik zou dat in geen geval mijn dochtertje van 11 aandoen. Gut, het is nog een kind! Geen jong-volwassene, geen puber, maar een kind! Dat laat je toch geen baby krijgen?
Als ik bedenk hoeveel pijn ik heb gehad tijdens mij bevallingen, kan ik wel janken dat dat meissie van 11 dat ook moet doorstaan.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:22

Vreselijk, en ook hartstikke dubbel...
Aan de ene kant heb ik zoiets van: flikker op met je 4 maanden, gewoon doen!
aan de andere kant, wij maken de situatie niet van dicht bij mee, wat kunnen we erover zeggen?

Hoe dan ook, wat een mislukkeling die oom van haar, ik hoop dat iemand hem een keer zo hard in z'n down under trapt dat hij niet meer vruchtbaar is.. Boos!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:26

Diablo schreef:
Bevallen is zeker niet prettig (heb het drie keer mogen doen) en ik zou dat in geen geval mijn dochtertje van 11 aandoen. Gut, het is nog een kind! Geen jong-volwassene, geen puber, maar een kind! Dat laat je toch geen baby krijgen?
Als ik bedenk hoeveel pijn ik heb gehad tijdens mij bevallingen, kan ik wel janken dat dat meissie van 11 dat ook moet doorstaan.

Ho even, ik heb die baby er niet in gestopt. Knipoog Een bevalling of een abortus, het lijkt me dat geen enkele moeder één van beide dat haar dochter van 11 aan zou willen doen. Maar er zal nou eenmaal toch gekozen moeten worden. Ik ben nog nooit bevallen dus weet ook niet hoe dat is, maar ik weet wel dat er landen zijn waar meer aan pijnbestrijding wordt gedaan dan in Nederland gebruikelijk is. Ik hoop dat dat ook bij dit meisje zal gebeuren.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:31

Jeetje, wat hartstikke naar voor het kind zeg!!
Ook voor de baby zelf, maar zelf zou ik echt niet weten wat beter is, aangezien de baby zelf al echt een mens is en een hartje heeft, maarja aan de andere kant, een kind van 11 is helemaal nog niet volgroeid en kan dit lichamelijk en geestelijk gewoon niet aan!

En die oom van 19..... dat soort mensen moeten gewoon gemarteld worden. Boos! dan kan hij het eens een keer voelen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:32

Echt achterlijk Boos!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:45

Goeroe, ik vind dat je je mening heel goed hebt uitgelegd, super! Vooral het argument dat een abortus opnieuw minachting voor het leven en het lichaam toont, is iets wat me echt raakte.
Van de andere kant zou je wel kunnen zeggen dat door haar verzoek om abortus af te wijzen, je haar opnieuw haar zelfbeschikking ontzegt.

Maar ik vind in elk geval wel dat je de andere kant heel goed hebt uitgelegd en ben ook blij dat je dat hebt gedaan Ja

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:07

Jemig! Verschrikkelijk! Huilen
Ik zou niet weten wat het beste is voor dit meisje, ik ben er niet dichtbij.
Wel wil ik even zeggen dat een abortus ook niet altijd alles is hoor. Het lichaam van dit meisje is al 4 maanden bezig een kind te ontwikkelen en bereid zich voor op een bevalling, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Als je dit opeens abrubt afkapt raakt het lichaam totaal in de war, wat allerlei problemen kan geven. Denk aan haar hormoomhuishuiding, deze kan echt jaren lang in de war blijven, daarnaast kan een abortus ook risico's geven (zeker als het al zo'n verre zwangerschap is) wat vruchtbaarheid betreft, ofwel het meisje kan onvruchtbaar worden! Daarnaast kan ze ook geestelijk in de war raken en zijn er mensen bekend die met depressies kwamen na een abortus.
Dan heb ik het nog niet eens over het ongeboren kind gehad, wat kan dit kind eraan doen? Waarom zouden we een gezond kind doden omdat we een inschatting maken van dat de moeder het niet aan zou kunnen (dit is nog altijd geen feit!)
Of een erg jong lichaam een volledige zwangerschap kán dragen en kán bevallen, ik denk van wel al zal het best lichamelijke gevolgen geven omdat haar lichaam nog niet volgroeit is en haar 'energie' dat ze hiervoor gebruikt nu al wordt gebruikt om de baby te laten groeien. Daarnaast is ze dus al vruchtbaar ofwel ongesteld geweest op haar 11e wat in veel landen hét teken is dat ze dus kinderen kan krijgen en dus mag trouwen!! Ook was dit vroeger gewoon in europa.
Het lijkt mij wel behoorlijk belastend voor een kind van 11 om opeens moeder te worden, om ook nog eens geconfronteerd te worden met het feit dat je dit kind hebt omdat je verkracht bent, bah zeg!!
Laten we niet vergeten dat we deze mensen niet persoonlijk kennen, het kan best zijn dat het meisje al aardig wat moedergevoelens heeft ontwikkeld en van de baby is gaan houden, misschien beseft ze dat nog niet.
Conclusie van mij: ik heb geen idee wat het beste is voor dit meisje
en wat die vent betreft: ik hoop dat ie een lang saai en eenzaam leven krijgt waarin niemand meer van hem zal houden of interresse in hem toont, zodat hij ruim te tijd heeft om te beseffen wat hij dat meisje heeft aangedaan....en hierop wegkwijnt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:11

Mea maar hoe denk je dat het voor een kind is? Stel jij zou geboren zijn uit een verkrachting jij moeder werd gedwongen jou te houden en op 11 jarige leeftijd te baren om vervolgens te worden afgestaan. Zou jij dat een fijn idee vinden?

Edit: Doelde op het stukje wat kan het kind eraan doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:14

Mistral: natuurlijk is dat geen 'fijn' idee. Dat zegt echt helemaal niemand hier.
Maar waar Mea en Goeroe op in gingen is de vraag of abortus een betere oplossing is dan bevalling, en persoonlijk vind ik dat Goeroe en Mea een paar goede redenen aanhalen waarom je daaraan zou kunnen twijfelen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:21

Shadow0 schreef:
Goeroe, ik vind dat je je mening heel goed hebt uitgelegd, super! Vooral het argument dat een abortus opnieuw minachting voor het leven en het lichaam toont, is iets wat me echt raakte.
Van de andere kant zou je wel kunnen zeggen dat door haar verzoek om abortus af te wijzen, je haar opnieuw haar zelfbeschikking ontzegt.

Met dat laatste heb ik ook ontzettend veel moeite. Uit het bericht werd me echter niet duidelijk of het meisje zelf een abortus wil of dat haar ouders daar om hebben gevraagd. Voor het 'gemak' ben ik van het laatste uitgegaan. Eigenlijk is 11 veel te jong om met zulke vraagstukken te worstelen en tenzij het meisje uit zichzelf een duidelijk standpunt inneemt denk ik dat het beter is als volwassenen een beslissing voor haar maken. Mocht ze echter zelf duidelijk aangeven een abortus te wensen dan zou dat het dilemma alleen maar vergroten en ik heb daar eerlijk gezegd ook niet meteen een antwoord op. Wat abortus betreft ben ik in principe meer van het 'nee, tenzij...' dan het 'ja, mits...' maar in deze situatie... moeilijk, moeilijk! Ik ben blij dat ik niet in die ethische raad zit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:26

Shadow0 schreef:
Mistral: natuurlijk is dat geen 'fijn' idee. Dat zegt echt helemaal niemand hier.
Maar waar Mea en Goeroe op in gingen is de vraag of abortus een betere oplossing is dan bevalling, en persoonlijk vind ik dat Goeroe en Mea een paar goede redenen aanhalen waarom je daaraan zou kunnen twijfelen.

Zie jij staan dat ik zeg van wel? Maar mensen denken niet na over de gevolgen die het voor het kind zal hebben. Om het over de 11 jarige moeder maar niet te hebben. Notabene een kind een kind wat niet mag beslissen over haar eigen lichaam.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:26

MISTRAL94 schreef:
Mea maar hoe denk je dat het voor een kind is? Stel jij zou geboren zijn uit een verkrachting jij moeder werd gedwongen jou te houden en op 11 jarige leeftijd te baren om vervolgens te worden afgestaan. Zou jij dat een fijn idee vinden?

Nee dat zou ik iid geen fijn idee vinden maar ik vraag mij af of het kind dan denkt 'hadden ze mij maar doodgemaakt'. Het betekend toch niet dat dit het hele leven van het kind zal moeten beinvloeden? Er zijn zat kinderen die op de wereld zijn gekomen zonder dat dit de bedoeling was, krijgen die dan minder kansen in het leven?? Of hebben die dan minder recht op liefde of uberhaupt op het leven zelf??
Ht lijkt mij zeker zwaar als je beseft dat je niet gewenst was en zeker niet geboren bent 'uit liefde' en ook nog eens veel probelemen voor je moeder hebt gegeven. Maarja zo zijn er duizenden mensen die moeten leven met iets moeilijks in hun leven, het is maar net hoe je ermee omgaat.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:29

Winddancer schreef:
Het is al erg genoeg voor dat arme meisje dat ze verkracht is en dan ook nog door haar oom!
En dan is ze erg genoeg ook nog zwanger geraakt en mag ze géén abortus Hamer

Dat arme lichaampje krijgt nu zoveel te verwerken, dat kan nooit goed zijn
En hoe moet dat daarna dan als de baby geboren is???
Schandalig!!!!

zeker schandalig, en wat denk je van de geestelijke schade?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:33

Mea schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nee dat zou ik iid geen fijn idee vinden maar ik vraag mij af of het kind dan denkt 'hadden ze mij maar doodgemaakt'. Het betekend toch niet dat dit het hele leven van het kind zal moeten beinvloeden? Er zijn zat kinderen die op de wereld zijn gekomen zonder dat dit de bedoeling was, krijgen die dan minder kansen in het leven?? Of hebben die dan minder recht op liefde of uberhaupt op het leven zelf??
Ht lijkt mij zeker zwaar als je beseft dat je niet gewenst was en zeker niet geboren bent 'uit liefde' en ook nog eens veel probelemen voor je moeder hebt gegeven. Maarja zo zijn er duizenden mensen die moeten leven met iets moeilijks in hun leven, het is maar net hoe je ermee omgaat.

Vind dat je er wel erg makkelijk over praat. Helaas valt er niet zo makkelijk te leven met geestelijke problemen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:33

MISTRAL94 schreef:
Zie jij staan dat ik zeg van wel? Maar mensen denken niet na over de gevolgen die het voor het kind zal hebben. Om het over de 11 jarige moeder maar niet te hebben. Notabene een kind een kind wat niet mag beslissen over haar eigen lichaam.

Volgens mij hebben we het juist de hele tijd over de gevolgen, maar helaas weten we niet precies wat die zullen zijn, laat staan dat het eenvoudig is om een afweging te maken.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:37

MISTRAL94 schreef:
[Vind dat je er wel erg makkelijk over praat. Helaas valt er niet zo makkelijk te leven met geestelijke problemen.

Leg eens uit wat je makkelijk vind? Het lijkt mij namelijk helemaal niet makkelijk.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:41

MISTRAL94 schreef:
Mea schreef:

Vind dat je er wel erg makkelijk over praat. Helaas valt er niet zo makkelijk te leven met geestelijke problemen.

Maar het is zoals Mea al schrijft toch helemaal niet zeker dat ze hier geestelijke problemen van krijgen? Daarnaast is het niet gezegd dat de 11-jarige geen geestelijke problemen zal krijgen als ze een abortus krijgt. Je weet het gewoon niet. Sommige mensen worden doodongelukkig van minder en andere hebben een gelukkig leven ondanks dat ze heel veel meegemaakt hebben.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:37

Een bevalling heeft op een volwassen vrouw al een hele impact. Vrouwen die gewensd zwanger zijn. Een kind wat 9 van de 10 keer welkom is. Wetend dat de pijn voor een goed doel is. Een bevalling voor een 11 jarige die nog verre van volgroeid is is al een drama op zich. En waar doet ze het voor om een kindje ter wereld te zien komen die verwekt is door een verkrachter, jou oom. Een kind wat ongetwijfeld daar geestelijke hinder van zal ondervinden of je zou het bewust niet moeten vertellen maar is dat zo goed? Als ik zie waarvoor mensne hier al psychologische hulp zoeken, vaak hele kleine dingen wat moet dat dan wel niet voor een kind van zo'n verwekker? Maar wat ik nog het ergste van alles vind is dat de moeder van 11 jaar oud geen keus heeft.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:17

aaa dit is echt erg vind het zielig voor het kind
een kind krijgt een kind.
maar ik denk dat het moederschap dan wordt voergedragen aan iemand anders
maar een kind op 11 jarige leeftijd een kind laten baren moet niet kunnen.
gelukkig kan dit in nederland wel!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:30

roxiie schreef:
chipieke schreef:
dat kindje kan gewoon niet op de 'normale' manier geboren worden, denk dat dat meisje gewoon helemaal scheurt vanonder.

Hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding en hulp krijgt!

Waarschijnlijk doen ze er moeilijk over omdat het kindje al 4 maanden is, overal mag abortus maar tot 3 maanden, enkel in Nederland voeren sommigen de abortus nog uit op 4 maand, maar dan moeten ze het kindje echt in twee knippen en dat is nogal 'barbaars'. (geleerd op voorlichtingscursus in de middelbare school)

En een kind van 11 nog een aantal maanden een kind laten dragen en dan ook nog een bevalling laten doen is niet barbaars? waarbij je zelf ook al aangeeft dat je denkt dat ze dan volledig scheurt vanonder.

Dat arme meisje is 11 en dan ook noges zwanger van haar oom. Om over de baby nog maar niet te spreken.

Ik weet niet wat dan wreeder is hoor Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil maar aangeven dat abortus op 4 maand niet wordt toegestaan omdat mensen het over het algemeen 'barbaars' vinden Knipoog Ik vind het ook niet 100% ok, maar in dit geval zou ik voor het welzijn van het meisje kiezen en toch abortus overwegen. Wil er echt niet aan denken hoeveel pijn dat meisje gaat hebben...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:33

Roemenië is lid van de EU.
Waarom is mij volstrekt onduidelijk als je dit bericht leest...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:21

jiehaaa schreef:
Roemenië is lid van de EU.
Waarom is mij volstrekt onduidelijk als je dit bericht leest...

Zoals ik eerder al schreef is het in de meeste Europese landen zo dat abortus slechts tot in de derde maand wordt toegestaan, dus deze uitspraak had ook in een ander land gedaan kunnen worden. Ik irriteer me eerlijk gezegd een beetje aan opmerkingen als die van jou omdat ik niet zie hoe deze uitspraak van een ethische commissie en lidmaatschap van de EU met elkaar in verband staan. Als je het met een Nederlandse regeling niet eens bent zeg je toch ook niet dat Nederland te min is voor de EU?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:58

horseylove schreef:
een kind krijgt een kind.
maar ik denk dat het moederschap dan wordt voergedragen aan iemand anders

Inderdaad. Een kind krijgt een kind. Dus zo´n meisje moet wel een baby baren, maar daarna mag ze het weer afstaan? Ze wordt volwassen genoeg geacht om een baby uit haar kinderlijfje te persen, maar de baby houden, ho maar.
Ik vind het echt niet kunnen, een volgroeide kleuter die een baby krijgt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:23

wat een vreselijk verhaal.
de mensen die vinden dat dat kind haar kind zou moeten voldragen...........daar kan ik met mijn pet niet bij.

ik zeg niet dat abortus geen impact heeft,maar een zwangerschap voldragen en een kind baren heeft voor een KIND nog meer impact op je leven,imo

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:25

Het arme meisje.. Hier vraag je ook niet om! In dit soort gevallen ben ik wel voor abortus.