Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klara16 schreef:phaser schreef:Ik heb geen namen genoemd. Geen jaren en er zijn talloze patiënten.
Ik mag ziekenhuizen zeggen en ik mag casusvoorbeelden geven.
Dit voorval kan al even geleden zijn. De identiteit van de patiënt kan niet achterhaald worden op deze manier.
*heb het aangepast, maar blijf bij mijn mening dat ik zo het beroepsgeheim nooit heb geschaadt.
Goed dat je het aangepast hebt. Toen je de namen van de ziekenhuizen erbij noemde was het een zware schending van het beroepsgeheim. Nu is het nog steeds te gedetailleerd: je geeft geslacht en leeftijd van de patiente en ontzettend veel details over wat er gebeurd is. Iemand die dit meisje zou kennen weet onmiddelijk dat het over haar gaat. En er zitten héél veel Belgen op bokt. Ik vind de manier waarop je dit diet persoonlijk niet kunnen. Je ozu hier echt problemen mee kunnen krijgen. Neem even contact op met een mod om het weg te halen zou ik zeggen.
En ik val je nergens persoonlijk aan. Ik ben radicaal tegen je mening en dat laat ik horen.
phaser schreef:Er is geen enkele test die chemische zaken in de hersenen kan meten Er is geen test die kan zeggen wat er mis loopt of hoe je hersenen daadwerkelijk werken.
poes schreef:Je cursus neuropsychologie voor het gemak maar nooit opengedaan?
phaser schreef:Ik heb een casus gemaakt van een volgpatiënt. Waar zeg ik dat die gegevens kloppen? Ik ben niet stom hoor...
poes schreef:Vind ik eerlijk gezegd ook niet zo verstandig... Ik zou het alsnog laten weghalen.
phaser schreef:Mij gaat het erom dat het DSM IV wordt gebruikt als bijbel voor de psychische stoornissen.
poes schreef:Blijf het weinig professioneel vinden. Je staat hier met foto en woonplaats op bokt, één en ander valt nog prima na te pluizen...
phaser schreef:Ik heb 16 stages gedaan van elk 5 weken. In totaal 80 weken stage gelopen waarvan 12 tot 15 weken op volgende psychiatrische diensten:
- Psychogeriatrie (oudere mensen in de psychiatrie - meestal depressief, manisch en heel erg dwangmatig.)
- ECT (Elektro Convulsie Therapie waar ik enorm voorstander van ben voor gebruik bij mensen met schizofrenie en depressies)
- Slaap - waak centrum (mensen met psychoses die 's nachts hun slaappatroon kwamen onderzoeken)
- Medisch Centrum.
[...]
Ik ga NOOIT zeggen dat iemand niet depressief is, dat het uitgevonden is. Ik heb genoeg ervaring met psychiatrische patiënten, waarschijnlijk zelfs meer dan de meesten hier op bokt.
Ik heb genoeg gezien om mij een duidelijk beeld te maken van psychiatrie en mensen met psychische aandoeningen.
[...]
Mensen met psychische stoornissen hebben inderdaad hulp nodig en medicamenteuze hulp gecombineerd met therapieën.
Hun symptomen worden onder 1 noemer gebracht terwijl er geen duidelijke testen zijn over welke symptomen daadwerkelijk de oorzaak zouden zijn van iets. Daar heb ik het over.
Ze zouden tests moeten ontwikkelen om ervoor te zorgen dat ze 200% zeker zijn van iemands diagnose.
Nu worden er symptomen opgezocht in de DSM IV en wordt er gezegd ' ah ja u hebt deze aandoening '.
poes schreef:Oja Phaser: je gaf in je vorige post nog wat info bij trouwens