Als je eenmaal die vetcellen hebt aangemaakt, verdwijnen ze nooit meer... Ze kunnen krimpen, maar gaan nooit weg (tenzij je aan liposuctie doet).
Dus ook al ga je fanatiek op dieet etc, je zult altijd dat vet blijven houden.
Ik vind overgewicht bij kids ook erg, omdat vaak ouders niet doorhebben dat hun kinderen te dik zijn. Daar begint al de visuele cirkel... die moeilijk doorbroken kan worden. Want heb je als kind al behoorlijk overgewicht, is de kans groot dat je dat als volwassene ook al hebt.
overgewicht door medicatie kan, ik kom ook aan door prednisolon. Maar door 10 kilo erbij heb ik echt geen obesitas, daarvoor heb ik nu nog een goed gewicht. Dat ik dan iets molliger ben.. sja dat zie je wel (lekker pefferig gezicht

). Maar er zijn meer mensen met overgewicht door een verkeerd leefpatroon (is lastig te doorbreklen) dan door medicatie. Vaak is het ook een samenspel... mensen met overgewicht die aan dikkermakende medicatie gaan geven vaak de schuld aan de medicatie ipv aan hun leefwijze.
Toegegeven: in de meeste producten zitten teveel suikers en zout. Het is een hels karwei om echt gezonde producten te vinden tegenwoordig. Daar moet je bijna voor naar een reformhuis. De voedingsindustrie helpt ook niet echt mee dus...
Op al die producten tjok vol suikers etc. staat ook geen label op van: schadelijk voor de gezondheid (zoals met sigaretten). of eet met mate (zoals de drink met mate bij alcohol)