Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:14

Ik vind het al een vorm van sterallures dat Dhr. Maassen zichzelf zo belangrijk vind dat er geen foto's meer gemaakt mogen worden. Diva-eisen! Als je een optreden geeft, wil je graag dat mensen naar je komen kijken, en dan kan je ook verwachten dat mensen dat willen vereeuwigen. Niet zo aanstellen Theo!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:19

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Fotografie tijdens voorstellingen is zeer storend. Voor publiek en voor de persoon die het optreden geeft. Dat heeft niets te maken met diva-eisen maar met het feit dat een show, en zeker als je in je eentje op het podium staat, erg veel concentratie vraagt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:01

Net op het nieuws: Theo Maassen betreurt de gang van zaken en vergoedt de camera.

Terecht, lijkt mij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:12

Volkomen Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:13

Oh kijk, dat is een goede ontwikkeling Lachen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:30

goed hij had niet die camera kapot hoeven maken maar ik kan me voorstellen dat hij kwaad werd!!

dat hij bij de politie zat was hij noogal luchtig over de zaak:(ik citeer uit de VK)
"na afloop van de 2e voorstelling moet hij mee naar het politiebureau voor verhoor. hij vertelt dat hij had doorgegeven dat fotograferen niet gewenst was. Jan Jaap van der Wal die Maassen had aangekondigd had alleen maar gezegd dat er niet geflitst mocht worden. Maassen conclussie over dat misverstand luidt dan ook: "Je moet je nooit laten aankondigen door een komiek met een hazelip". Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:13

Wijkt misschien nogal af van het onderwerp, maar weet me een topic te herinneren waarbij menig bokker iemand flink in elkaar zou rammen als ze bespuugd zouden worden. Over anger management gesproken Knipoog

Jammer dat Theo Maassen het niet wat ludieker op kon lossen... Camera had niet stuk gehoeven om overduidelijk te maken dat fotograferen niet gewenst was.
Maar veeg ook het publiek niet uit dat fijn gaat klappen want de camera mag stuk, we houden met z'n allen wel van sensatie hoor.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:09

Ben een groot fan van Theo, maar je hoort gewoon met je poten van de spullen van een ander af te blijven.

Achteraf excuses maken is natuurlijk op zijn plaats, maar wel een beetje laat.
Kwaad mag je worden, maar laat lekker je handjes thuis maar dat is blijkbaar nogal moeilijk.

Zowiezo is zelfbeheersing een kwaliteit die behoorlijk lijkt te zijn weggezakt maar alla.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:50

minkie schreef:
goed hij had niet die camera kapot hoeven maken maar ik kan me voorstellen dat hij kwaad werd!!

dat hij bij de politie zat was hij noogal luchtig over de zaak:(ik citeer uit de VK)
"na afloop van de 2e voorstelling moet hij mee naar het politiebureau voor verhoor. hij vertelt dat hij had doorgegeven dat fotograferen niet gewenst was. Jan Jaap van der Wal die Maassen had aangekondigd had alleen maar gezegd dat er niet geflitst mocht worden. Maassen conclussie over dat misverstand luidt dan ook: "Je moet je nooit laten aankondigen door een komiek met een hazelip". Haha!

Ik vind die laatste opmerking wel weer humor Haha!

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:44

http://frontpage.fok.nl/nieuws/93408/-T ... ut-in.html

Cabaretier Theo Maassen is weer in opspraak. Dit keer heeft hij stampij gemaakt met een cameraploeg van Campus TV, een televisiekanaal voor studenten. De cameraploeg wilde Maassen om een reactie vragen, waarop hij de camera uit handen van de cameraman griste en het bandje eruit haalde.

Campus TV heeft het management van de cabaretier tot morgenmiddag 12:00 uur de tijd gegeven het bandje terug te geven, anders doen ze aangifte. Het televisiekanaal stelt geen hoge eisen of vergoedingen. "We willen de beelden terug, dan is voor ons de zaak afgedaan", zegt hoofdredacteur Wouter Lauman.

Afgelopen weekend kwam Maassen al in opspraak doordat hij de peperdure camera van een fotografe op het podium kapot gooide tijdens het Amsterdam Comedy Festival. De organisatie heeft samen met Maassen de fotografe beloofd de schade te vergoeden. Hierop trok de fotografe haar reeds gedane aangifte in.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:48

ik zei toch dat het een kleuter is en blijft...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:57

Dat mannetje is wel vreselijk snel aangebrand zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:27

Apple schreef:
Camera van 5000 euro. Geleende lens van Canon van 10.000 euro.

En ja, een lens zit vaak aan een camera vast dus als je de een kapot gooit dan overleefd de ander het ook niet.

Nee Knipoog
De camera was een Canon 1D (niet de S versie), die kost 3.100,- euro.
De lens was een geleende 100-400mm van Canon, die rond de 1.260,- euro kost.
Alles in totaal met de huidige nieuwprijzen was er dus nog niet eens 5.000 euro schade...

Dus die 15.000 euro is écht de allergrooste verzonnen onzin. Sigaar Clown

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:32

Misschien is dat ook wel hetgene waar de beste man zich zo aan irriteerd bij de media.
Maargoed, daar hoef je niet een (evengoed) dure camera voor te mollen.
Bandje eruitvissen is toch niet heel aggressief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:33

En zelfs dát mag niet volgens de wet. Zelfs de politie mag niet zomaar je geheugenkaartjes of camera in beslag nemen.
Het enige dat meneer Maassen had mogen doen is de mevrouw verzoeken te stoppen met fotograferen of haar laten verwijderen uit het gebouw.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:18

Dat was ook de meest beschaafde oplossing geweest.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:22

Eigenlijk grappig. Cabaratiers worden het vermakelijkst gevonden als ze niet beschaafd zijn; integendeel. Het grove, het durven uitspreken van dingen die een ander niet durft, de scherpte, de emoties; ze worden vaak bejubeld, het zijn vaak vrij artistieke, pientere en egvoelige mensen volgens mij, die cabaretiers...
H T bv, zat hier in de buurt in een inrichting destijds, heb zelf gewerkt tussen dergelijke mensen. Zijn vaak briljant in hun denkvermogen en hebben een "steekje los". Ik wil hier niet mee impliceren dat ze dat allen hebben, maar dat hij bv als verwend jongetje wordt bestempeld, nee; dat zie ik dan weer niet.
En die vrouw had gewoon zijn grens moeten accepteren. Hij zei het niet voor de kat zijn k*t.
Al vind ik het goed dat er werk van is gemaakt!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:27

Ze kon z'n grens niet respecteren, want ze wist het niet. Dus dat is al onzin.

En jij meent dat Cabaratiers het vermakelijkst worden gevonden als ze niet beschaafd zijn. Tja, misschien geldt dat voor jou (en misschien ook wel voor veel andere mensen). Ik zelf hou meer van een ander soort cabaretiers, die met wat meer intelligente grappen, die niet ten koste gaan van anderen. Ieder z'n smaak.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:28

Wist ze het niet? of zegt ze dat achteraf?... Knipoog
Sjonge jonge word weer aangevallen; nee, ik houd niet van dat grove gedoe. Sterker nog, dan gaat de tv uit, Maar dat wil niet zeggen dat een groot deel van het volk er toch naar toe gaat, het weet, er om lacht; laten we niet scheinheilig wezen.
Dus oordeel niet zo vlug, dat komt nl niet zo intelligent over als dat jij je neerzet! Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:30

Anoeska schreef:
Ze kon z'n grens niet respecteren, want ze wist het niet. Dus dat is al onzin.

En jij meent dat Cabaratiers het vermakelijkst worden gevonden als ze niet beschaafd zijn. Tja, misschien geldt dat voor jou (en misschien ook wel voor veel andere mensen). Ik zelf hou meer van een ander soort cabaretiers, die met wat meer intelligente grappen, die niet ten koste gaan van anderen. Ieder z'n smaak.

zelfde hier, ik heb een hekel aan de grove, doe mij maar humor zoals jochem myer, de rest vind k niets.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:32

Tsja, die vind ik dan weer te grappig en geforceerd, ik houd van Bert Visser, ben er laatst heen geweest en heeft het niet ook te maken met je type gevoel voor humor? Finkers en Kaandorp mag ik ook graag zien en horen. En H T vind ik mega muzikaal met geniale liedjes! Ook zijn vertolking van de bijbel brengt me echt onder tafel van het lachen! Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:33

detour schreef:
Wist ze het niet? of zegt ze dat achteraf?... Knipoog
Sjonge jonge word weer aangevallen; nee, ik houd niet van dat grove gedoe. Sterker nog, dan gaat de tv uit, Maar dat wil niet zeggen dat een groot deel van het volk er toch naar toe gaat, het weet, er om lacht; laten we niet scheinheilig wezen.
Dus oordeel niet zo vlug, dat komt nl niet zo intelligent over als dat jij je neerzet! Knipoog

Goed, ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, of je voelt je echt iets te snel aangevallen. Ik bedoelde namelijk serieus, ieder z'n smaak. Zoals ik ook al type. Mijn smaak is anders...

Maar om nou meteen zulke opmerkingen te maken over niet intelligent, beetje jammer. Ik bedoelde er namelijk niets mee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:35

Ik denk dat men soms te snel een ander aanvalt (jij mbt intelligentie Knipoog ) omdat je het niet met me eens bent. Ik vind dat een discussie waarbij wedrszijds respect mist. Probeer in die zin neutraal te blijven , dat houdt het gezelliger! Ach gut

Het is ook maar net hoe je het brengt! Pling
Vind mijn mening net zo geldend als de jouwe hoor, dus ik voel me niet aangevallen.
Het zou toch zonde zijn als we elkaar emotioneel gaan afkraken. Anouska?

By the way; het lijntje tussen wat als normaal wordt beschouwd en geschift is flinterdun. is niet rot bedoeld, is ervaring in werken met "andere"mensen. Haha!

En dat maakt ze boeiend! Tong uitsteken

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:37

Goed ik laat het hier maar bij, ik snap namelijk helemaal niets van je. Ik had het over intelligente grappen, grappen waar je over na moet denken. Geen idee waarom ik jou daarmee aan zou vallen. Ik weet het echt niet. Maar goed, heb een fijne avond verder!