rijoyco schreef:Ik ben blij dat mijn ouders gestopt zijn met hun varkensbedrijf, al die ellende en het wordt alleen maar erger!
Tja en zo denken meer boeren......met als resultaat dat er bar weinig over blijven.....
Het is gewoon FEIT dat nederlands TE VER gaat in de burocratie (schrijf ik dat goed?) Tegenover de EU willen de regering zooo verdomd graag laten zien dat ZIJ alle regels in acht nemen, en er weet ik hoeveel bij bedenken.....
En nee zo geweldig is de economie niet in nederland, geld wordt hier liever besteed aan onzin dingen. Als ik hier in de provincie kijk waar ONNODIG geld aan uitgegeven wordt, sta ik steil achterover.
Neem bv Almelo: daar wil men een nieuwe wijk maken: waterrijk genaamd, om dit te realiseren zijn er weet ik hoeveel boeren (veehouders, akkerbouwers, varkenshouders en pluimveehouders) voor belachelijke bedragen weggekocht, tuurlijk de boeren zijn blij met dit geld en kunnen hierdoor wellicht elders een beter/groter bedrijf terugkopen/opstarten.
Nu stond recentelijk al in de krant dat dit plan een begrotingstekort had van 20 miljoen euro, voor een wijk die nog niet eens is gebouwd, maar waar al wel ALLE boeren weg zijn, grond van NIET wordt gebruikt voor de produktie van granen, mais of weidegrond voor koeien.. en waarom omdat men huizen moet bouwen voor mensen met veel geld en recreatiegebieden.....huizen die hoogstwaarschijnlijk voor de "normale' burger NIET te betalen is.....en maar zeuren dat nederland vol is...............in de binnenstad staan her en der woningen leeg.
In dan heb ik het alleen nog maar over almelo...er zijn zoveel plaatsen waar god weet hoeveel huizen leeg staan omdat ze te oud, te klein of in een 'verkeerde' buurt staan.......
Ja straks recreeren we ons te pletter, kunnen geen fatsoenlijk stuk fruit meer kopen maar een lol dat we hebben in het zoveelste recreatiegebied..........
Nee dan ben ik errug blij met onze groententuin vol met sla, spinazie, andijvie en onze boompjes met appel, peer en kers....Als t zo doorgaat koop ik zelf wel een koe of zo, hebben wij tenminste onze eigen melk en vlees, uit eigen produktie zonder gezeik van overheid of invoerrechten met gratis allerlei hormonen en bestrijdingsmiddelen.......
Klinkt cru maarrre lijkt wel of we zo terug geworpen worden in de jaren 30 van de vorige eeuw........
toen had iedereen een eigen tuintje en als het kon zelf een koe of pink voor t vlees, want in de winkel was het niet te betalen, om nog maar te zwijgen over de tijd in en na de oorlog....
Wil de regering nu echt zoiets bereiken??????
terug naar de tijd waar men alleen of superrijk of straatarm was???