Trouwens, de christelijke bijbel is niet Nederlands, wel naar het Nederlands vertaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:zoals ik net al had gezegd, en wat je had kunnen lezen worden er de laatste tijd non stop quotes gegeven uit zowel de bijbel en de koran, daar kan je genoeg uit opmaken, hoef je hem niet helemaal voor te lezen.
xDramaQueen schreef:maar alsnog blijft het imo hetzelfde, moet een boek bepalen of wij zus en zo haten en zus en zo lief hebben?
xDramaQueen schreef:zoals ik net al had gezegd, en wat je had kunnen lezen worden er de laatste tijd non stop quotes gegeven uit zowel de bijbel en de koran, daar kan je genoeg uit opmaken, hoef je hem niet helemaal voor te lezen.
edit: spelling
Shadow0 schreef:xDramaQueen schreef:maar alsnog blijft het imo hetzelfde, moet een boek bepalen of wij zus en zo haten en zus en zo lief hebben?
Jij vindt het raar dat mensen hun mening op een boek baseren, maar je vindt het niet raar om je mening over die boeken op een paar citaten te baseren? Vat ik dat zo goed samen?
Citaat:Dit is mijn gebod dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb
Citaat:en nu blijft geloof ,hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde
Citaat:en uiteindelijk zijt allen eensgezind, medelijdend, de broeders liefhebbende, met innerlijke barmhartigheid bewogen, vriendelijk. vergeld niet kwaad voor kwaad, of schelden voor schelden, maar zegent daarentegen; wetende, dat gij daartoe geroepen zijt, opdat gij zegenig zoudt beeerven.
xDramaQueen schreef:Shadow0 schreef:
Jij vindt het raar dat mensen hun mening op een boek baseren, maar je vindt het niet raar om je mening over die boeken op een paar citaten te baseren? Vat ik dat zo goed samen?
raar is een groot woord, kan er geen benaming voor noemen, en in beide staan goede en slechte dingen toch? heb ik geen paar citaten voor nodig, want heb eerlijk gezegd nog nooit een goede gezien, maar durf zeker te zeggen dat ik dat wel geloof, dus als ik alleen van de citaten af zou gaan zou ik er alleen slecht over denken en zeggen dat het 1 en al haatzaaiers zijn.
Blue_Eyes schreef:xDramaQueen schreef:zoals ik net al had gezegd, en wat je had kunnen lezen worden er de laatste tijd non stop quotes gegeven uit zowel de bijbel en de koran, daar kan je genoeg uit opmaken, hoef je hem niet helemaal voor te lezen.
Gosjemijne nou. Let op. De volgende quotes komen allemaal uit de bijbel.
<Thuis wikkelde hij zijn zaken af en daarna verhing hij zich.> <en alle Israëlieten volgden zijn voorbeeld> <En God zag dat het goed was.> <Laten we dus alles op alles zetten om te kunnen binnengaan in die rust>
Als je nou denkt zoals jij net hebt aangegeven, denk je dus dat er in de bijbel staat dat we allemaal collectief zelfmoord moeten plegen door ons te verhangen.
Maar dat staat er dus niet, denk je zelf wel? Als je nou iets zinnigs wilt zeggen over wat er in de bijbel of in de koran staat, zou ik maar eens beginnen met tenminste een van die twee te lezen. Goed te lezen.
Blue_Eyes schreef:xDramaQueen schreef:
raar is een groot woord, kan er geen benaming voor noemen, en in beide staan goede en slechte dingen toch? heb ik geen paar citaten voor nodig, want heb eerlijk gezegd nog nooit een goede gezien, maar durf zeker te zeggen dat ik dat wel geloof, dus als ik alleen van de citaten af zou gaan zou ik er alleen slecht over denken en zeggen dat het 1 en al haatzaaiers zijn.
‘Heb uw naaste lief als uzelf.’
Lijkt me nummer 1..... er staat dus wel degelijk iets goeds en bepaald niet haatzaaiends in de bijbel. Als je meer wilt weten, zou ik zoals gezegd maar gewoon beginnen te lezen....
Blue_Eyes schreef:xDramaQueen schreef:zoals ik net al had gezegd, en wat je had kunnen lezen worden er de laatste tijd non stop quotes gegeven uit zowel de bijbel en de koran, daar kan je genoeg uit opmaken, hoef je hem niet helemaal voor te lezen.
Gosjemijne nou. Let op. De volgende quotes komen allemaal uit de bijbel.
<Thuis wikkelde hij zijn zaken af en daarna verhing hij zich.> <en alle Israëlieten volgden zijn voorbeeld> <En God zag dat het goed was.> <Laten we dus alles op alles zetten om te kunnen binnengaan in die rust>
Als je nou denkt zoals jij net hebt aangegeven, denk je dus dat er in de bijbel staat dat we allemaal collectief zelfmoord moeten plegen door ons te verhangen.
Maar dat staat er dus niet, denk je zelf wel? Als je nou iets zinnigs wilt zeggen over wat er in de bijbel of in de koran staat, zou ik maar eens beginnen met tenminste een van die twee te lezen. Goed te lezen.
sorry snap het niet helemaal, bedoel je nu te zeggen dat ik zeg dat iedereen die cristen is alles opvolgt oid?
xDramaQueen schreef:en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezenik zei dat als ik echt alleen van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.
Shadow0 schreef:xDramaQueen schreef:en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezenik zei dat als ik echt alleen van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.
Maar als je mening niet op die citaten is gebaseerd, waar baseer je je mening dan op? Je kunt toch niet oordelen over iets waar je niets van weet en waar je je ook helemaal niet in wilt verdiepen?
xDramaQueen schreef:Blue_Eyes schreef:‘Heb uw naaste lief als uzelf.’
Lijkt me nummer 1..... er staat dus wel degelijk iets goeds en bepaald niet haatzaaiends in de bijbel. Als je meer wilt weten, zou ik zoals gezegd maar gewoon beginnen te lezen....
en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezenik zei dat als ik echt alleen maar van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.
xDramaQueen schreef:ik denk niet dat als ik 1 van de 2 zou lezen dat mijn mening veranderd, je moet iedereen behandelen zoals je jezelf zou behandelen ongeact of je homo, lesbisch of 4 armen hebt.
Shadow0 schreef:xDramaQueen schreef:en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezenik zei dat als ik echt alleen van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.
Maar als je mening niet op die citaten is gebaseerd, waar baseer je je mening dan op? Je kunt toch niet oordelen over iets waar je niets van weet en waar je je ook helemaal niet in wilt verdiepen?
Blue_Eyes schreef:xDramaQueen schreef:ik denk niet dat als ik 1 van de 2 zou lezen dat mijn mening veranderd, je moet iedereen behandelen zoals je jezelf zou behandelen ongeact of je homo, lesbisch of 4 armen hebt.
Lees dan nog even mijn citaat terug uit de bijbel? 'Heb uw naaste lief als uzelf'. Wat denk je dat daar staat dan?