Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:38

Als je de bijbel, noch de koran gelezen hebt, hoe kan jij dan bepalen of de bijbel er een Nederlandse versie van is?

Trouwens, de christelijke bijbel is niet Nederlands, wel naar het Nederlands vertaald Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:41

zoals ik net al had gezegd, en wat je had kunnen lezen worden er de laatste tijd non stop quotes gegeven uit zowel de bijbel en de koran, daar kan je genoeg uit opmaken, hoef je hem niet helemaal voor te lezen.
edit: spelling

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:48

En wat als er nu (volledig fictief nu) 1000 quotes zouden staan in de bijbel (of Koran).

100 van die quotes zijn erg extreem of kunnen wel eens oproepen tot onverdraagzaamheid. De andere 900 zijn juist ontzettende liefdevol en gericht op verdraagzaamheid.

Met de 100 eerste quotes wordt je overal op het internet, krant en andere media platgesmeten. De andere 900 daar hoor je nauwelijks iets van, want dat is niet provocerend genoeg om veel aandacht aan te schenken.
Is het dan ook nog altijd een boek dat voornamelijk maar haatdragende teksten heeft?

Ik vel geen oordeel over beide boeken omdat ik ze niet gelezen heb. Imo kun je dat pas gaan doen als je ze gelezen hebt, en niet adhv enkele quotes die je er uit hebt gehaald, maar die niet altijd representatief horen te staan voor het hele boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:49

Volgens mij is (ver)oordelen op sexuele voorkeur iets typisch voor mensen. Ik mag toch hopen dat God daar wel boven staat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:49

xDramaQueen schreef:
zoals ik net al had gezegd, en wat je had kunnen lezen worden er de laatste tijd non stop quotes gegeven uit zowel de bijbel en de koran, daar kan je genoeg uit opmaken, hoef je hem niet helemaal voor te lezen.

Ik denk dat veel van die quotes worden uitgekozen omdat ze zo lekker extreem zijn, dat trekt de aandacht tenslotte Lachen
Beide boeken hebben een paarduizend pagina's. Ben je echt van mening dat een handjevol citaten je een goede indruk kan geven van het hele boek?

(Nou ja, wat Katleentje dus zegt, maar dan anders Knipoog )

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:52

ik zei ook dat er in beide ook zowel goede als slechte dingen staan nadat er op de vorige pagina werd gezegd dat er in de bijbel liefdevolle dingen staan, zo ook in de koran. daar hoef ik het niet voor te lezen daar ben ik van overtuigd, maar alsnog blijft het imo hetzelfde, moet een boek bepalen of wij zus en zo haten en zus en zo lief hebben? ik vind van niet maar ik ben dan ook niet gelovig, ik wil hier niemand mee kwetsen prima als je gelooft maar ikzelf niet, accepteer gewoon hoe mensen zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:53

xDramaQueen schreef:
maar alsnog blijft het imo hetzelfde, moet een boek bepalen of wij zus en zo haten en zus en zo lief hebben?

Jij vindt het raar dat mensen hun mening op een boek baseren, maar je vindt het niet raar om je mening over die boeken op een paar citaten te baseren? Vat ik dat zo goed samen?

eva_dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:54

En dan vinden dat de koran haat en dood aanspoort Tong uitsteken.

Ben zelf niet Christelijk dus ik kan er niks over zeggen..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:55

Dat boek bepaalt helemaal niks en wil ook helemaal niks bepalen. Daar draait het net helemaal om...

De bijbel is geen handleiding die je kan hanteren om goed te leven, en waarbij die manier de enige manier is. De god waar men het in de christelijke bijbel over heeft, is allesbehalve een god die zegt dat je het zus en zo moet doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:56

xDramaQueen schreef:

Gosjemijne nou. Let op. De volgende quotes komen allemaal uit de bijbel.

<Thuis wikkelde hij zijn zaken af en daarna verhing hij zich.> <en alle Israëlieten volgden zijn voorbeeld> <En God zag dat het goed was.> <Laten we dus alles op alles zetten om te kunnen binnengaan in die rust>

Als je nou denkt zoals jij net hebt aangegeven, denk je dus dat er in de bijbel staat dat we allemaal collectief zelfmoord moeten plegen door ons te verhangen.

Maar dat staat er dus niet, denk je zelf wel? Als je nou iets zinnigs wilt zeggen over wat er in de bijbel of in de koran staat, zou ik maar eens beginnen met tenminste een van die twee te lezen. Goed te lezen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:57

Shadow0 schreef:
xDramaQueen schreef:
maar alsnog blijft het imo hetzelfde, moet een boek bepalen of wij zus en zo haten en zus en zo lief hebben?

Jij vindt het raar dat mensen hun mening op een boek baseren, maar je vindt het niet raar om je mening over die boeken op een paar citaten te baseren? Vat ik dat zo goed samen?

raar is een groot woord, kan er geen benaming voor noemen, en in beide staan goede en slechte dingen toch? heb ik geen paar citaten voor nodig, want heb eerlijk gezegd nog nooit een goede gezien, maar durf zeker te zeggen dat ik dat wel geloof, dus als ik alleen van de citaten af zou gaan zou ik er alleen slecht over denken en zeggen dat het 1 en al haatzaaiers zijn.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:00

en als je de bijbel (met name nieuwe testament) leest lees ik met name over respect en liefde voor elkaar. en de qoutes worden vaak besproken in verband met bepaald onderwerp Knipoog je kunt ook niet aan de achterkant van een boek beoordelen of het boek goed is, dus ook niet aan de hand van een aantal losse quotes of de bijbel/koran alleen maar nare lelijke dingen zegt

zoals hierboven ook gezegd is de bijbel meer een soort handboek/ leidraad. het is voor ieder aan zichzelf hoe je interpreteert en wat je ermee doet in de huidige tijd. natuurlijk is het allemaal tig jaar geleden geschreven, maar veel dingen zijn best naar hedendaagse te herleiden. en veel dingen zijn ook logisch, niemand vind het normaal dat je iemand vermoord enz.....

even wat quote's Knipoog
Citaat:
Dit is mijn gebod dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb

Citaat:
en nu blijft geloof ,hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde

Citaat:
en uiteindelijk zijt allen eensgezind, medelijdend, de broeders liefhebbende, met innerlijke barmhartigheid bewogen, vriendelijk. vergeld niet kwaad voor kwaad, of schelden voor schelden, maar zegent daarentegen; wetende, dat gij daartoe geroepen zijt, opdat gij zegenig zoudt beeerven.

Blue_Eyes

xDramaQueen schreef:
Shadow0 schreef:

raar is een groot woord, kan er geen benaming voor noemen, en in beide staan goede en slechte dingen toch? heb ik geen paar citaten voor nodig, want heb eerlijk gezegd nog nooit een goede gezien, maar durf zeker te zeggen dat ik dat wel geloof, dus als ik alleen van de citaten af zou gaan zou ik er alleen slecht over denken en zeggen dat het 1 en al haatzaaiers zijn.

‘Heb uw naaste lief als uzelf.’

Lijkt me nummer 1..... er staat dus wel degelijk iets goeds en bepaald niet haatzaaiends in de bijbel. Als je meer wilt weten, zou ik zoals gezegd maar gewoon beginnen te lezen....

xDramaQueen

Blue_Eyes schreef:
xDramaQueen schreef:

<Thuis wikkelde hij zijn zaken af en daarna verhing hij zich.> <en alle Israëlieten volgden zijn voorbeeld> <En God zag dat het goed was.> <Laten we dus alles op alles zetten om te kunnen binnengaan in die rust>

Als je nou denkt zoals jij net hebt aangegeven, denk je dus dat er in de bijbel staat dat we allemaal collectief zelfmoord moeten plegen door ons te verhangen.

Maar dat staat er dus niet, denk je zelf wel? Als je nou iets zinnigs wilt zeggen over wat er in de bijbel of in de koran staat, zou ik maar eens beginnen met tenminste een van die twee te lezen. Goed te lezen.

sorry snap het niet helemaal, bedoel je nu te zeggen dat ik zeg dat iedereen die cristen is alles opvolgt oid?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:01

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel te zeggen dat je dus aan een paar willekeurige quotes niet kunt weten wat de inhoud van een boek is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:02

Blue_Eyes schreef:
xDramaQueen schreef:

Lijkt me nummer 1..... er staat dus wel degelijk iets goeds en bepaald niet haatzaaiends in de bijbel. Als je meer wilt weten, zou ik zoals gezegd maar gewoon beginnen te lezen....

en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezen Knipoog ik zei dat als ik echt alleen maar van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 17-05-08 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:03

Blue_Eyes schreef:
xDramaQueen schreef:

sorry snap het niet helemaal, bedoel je nu te zeggen dat ik zeg dat iedereen die cristen is alles opvolgt oid?

volgens mij wordt er meer bedoeld dat jij een klok heb horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt

oftewel, je hebt meer vooroordelen gebaseerd op een paar gelezen dingen dat dat je daadwerkelijk kennis van iets hebt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:04

xDramaQueen schreef:
en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezen Knipoog ik zei dat als ik echt alleen van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.

Maar als je mening niet op die citaten is gebaseerd, waar baseer je je mening dan op? Je kunt toch niet oordelen over iets waar je niets van weet en waar je je ook helemaal niet in wilt verdiepen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:04

ik denk niet dat als ik 1 van de 2 zou lezen dat mijn mening veranderd, je moet iedereen behandelen zoals je jezelf zou behandelen ongeact of je homo, lesbisch of 4 armen hebt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:05

Shadow0 schreef:
xDramaQueen schreef:
en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezen Knipoog ik zei dat als ik echt alleen van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.

Maar als je mening niet op die citaten is gebaseerd, waar baseer je je mening dan op? Je kunt toch niet oordelen over iets waar je niets van weet en waar je je ook helemaal niet in wilt verdiepen?

moest alleen maar tussen

"als ik alleen maar van de citaten uit zou gaan"

foutje dus Ja

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:06

idd shadow0 dat wil ik ook wel eens weten van dramaqueen

en iedereen behanden zoals je zelf behandeld wilt worden , grappig, maar dat komt ook uit de bijbel Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:06

xDramaQueen schreef:
Blue_Eyes schreef:

en jij moet denk ik even mijn andere berichten lezen Knipoog ik zei dat als ik echt alleen maar van citaten uitging dat ik zou zeggen dat alles haatzaaiend is, MAAR ik ging niet uit van de citaten omdat ik zeker weet dat er in beide dingen zowel GOEDE als SLECHTE dingen staan.

Ik heb al je berichten gelezen hoor Ja
Je zei echter ook dat je nog nooit een goed citaat had gezien, dus dacht ik, ik zal er maar een geven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:07

xDramaQueen schreef:
ik denk niet dat als ik 1 van de 2 zou lezen dat mijn mening veranderd, je moet iedereen behandelen zoals je jezelf zou behandelen ongeact of je homo, lesbisch of 4 armen hebt.

Lees dan nog even mijn citaat terug uit de bijbel? 'Heb uw naaste lief als uzelf'. Wat denk je dat daar staat dan?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:07

Shadow0 schreef:
xDramaQueen schreef:

een mening blijft trouwens iets wat jij vind, als ik zou zeggen dat het een feit is, zou het anders zijn, maar dat zeg ik nergens. en dit is mijn mening, meer niet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:08

Blue_Eyes schreef:
xDramaQueen schreef:

Lees dan nog even mijn citaat terug uit de bijbel? 'Heb uw naaste lief als uzelf'. Wat denk je dat daar staat dan?

wat doen homoseksuele dan zo verschrikkelijk verkeerd dan?
ik vind dat nou niet bepaald liefhebben.