brand in TU delft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: brand in TU delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:39

Ja en dan te bedenken dat ik in de TU werk.
En in dat gebouw vorig jaar 9maanden heb gezeten.
Ik ben blij dat er geen doden of gewonden zijn.
Pfff wil je niet meemaken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:31

Het brand nogsteeds zegt mijn vader.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:13

MWeten jullie of morgen sommige scholen dichtgaan?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:19

Jorine_Falco schreef:
MWeten jullie of morgen sommige scholen dichtgaan?

Ze zijn op zoek naar vervangende locaties, lessen van de faculteit zullen waarschijnlijk morgen niet door gaan maar zsm worden opgepakt. Overige scholen zullen gewoon open zijn morgen hoor, vannacht zal de brand wel geblust worden (of het hele gebouw stort in...)

Het is overigens wel ontzettend zonde van de collecties die daar stonden en van al het werk van de docenten en studenten. Ik hoop toch echt dat ik zoiets nooit hoef mee te maken.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:22

Onderweg naar mijn paard in Maassluis kon ik de rookwolken zien.
Later toen ik aan het rijden was ook ruiken! Het stonk behoorlijk.

We hadden ons net afgevraagd of het inderdaad de TU in Delft zou zijn wat we roken, toen er een papier uit de lucht kwam dwarrelen met verkoolde randen.
Het bleek een brief te zijn met een briefhoofd van de TU en afkomstig van een decaan.
Het was dus inderdaad de TU!!
Later vonden we in de wei nog een paar vellen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:25

Vreselijk... Al dat werk wat daar ligt, helemaal kapot, helemaal voor niets Boos!

Mijn vriend studeert bouwkunde (gelukkig niet aan de TU) en zei dat daar heel veel oude stukken lagen van wereldberoemde architecten. Die stukken zijn er nu gewoon niet meer... Echt vreselijk!
Om nog maar niet te denken aan de studenten die daar studeren! Al dat werk, helemaal verbrand...
Ik vind mijn school een hele fijne plek en zou er niet aan moeten denken hoe het is als dat afgebrand is!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:26

Jorine_Falco schreef:
Oke, molenhuispad of een nader? Ik hoorde dat het grotius vrij kreeg in de middag.

Molenhuispad Knipoog

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:34

ik heb het ook gezien kan van af me huis heeel ver kijken ik woon in berkel en rodenrijs en kon de wolken zien het brand nu nog steeds zie ik uit het computerraam
het brand ne meer dan 12 uur !
zal er morgef even een foto van maken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:45

Citaat:
Volgens studenten zou donderdag in het pand een tentoonstelling van beroemde architecten worden geopend. Tekeningen en andere stukken van beroemde bouwkundigen als Le Corbusier en Frank Lloyd Wright lagen in het gebouw

Bron: nu.nl

Verschrikkelijk, dit is gewoon weg! Kan gezien worden als verlies van cultureel erfgoed.. echt super zonde!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:59

Haha ik heb op cld juniusstraat (delfland) gezeten *LOL*)

ahh dat is idd echt klote voor ze!
als dat werk gewoon in een keer weg. Dat dat zo ver weg waait zeg, innepin. pfff

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:10

Ik hoorde het pas net....echt vreselijk. Maar wat ik me dan afvraag ...waarom hebben ze die wereldberoemde stukken niet in een speciale kluis bewaard....*maarja dat is natuurlijk ook achteraf praten...*

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:15

Hier lagen er ook stukken verkoold papier in het weiland en op het ruiterpad.
Je zal er inderdaad maar je afstudeerstukken hebben liggen...
Gelukkig zijn er geen gewonden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:21

Ik heb de brand vanochtend gezien toen het nog maar uit 1 raam kwam, toen ik een half uur later terug kwam uit Rotterdam naar Delft waren er al 2 verdiepingen aan het branden. Ik moest er langs voor mijn werk. Toen ik om 3 uur weer richting de Schieweg in Delft moest was 1 gebouw al afgebrand en om half 5 is een gedeelte ingestort.
Ben samen met een vriendin nog foto's gaan maken tussen half 7 en half 8 en toen waren beide panden helemaal uitgebrand op de benedenverdieping na.
Hoorde op het nieuws ook van de cultuurstukken die nu allemaal weg zijn.

Lijkt me heel vaag om allemaal brieven en papieren in je weiland aan te treffen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:07

Toen ik naar huis reed vanuit rotterdam waren de rookwolken al te zien. Een vriend van mij studeert daar ook, maar die had gelukkig zijn werk mee naar huis genomen. Vind het echt verschrikkelijk zonde! Ik woon er echt 2 straten vandaan en kon dus alles goed meekrijgen. Mijn moeder heeft op t begin niet kunnen werken door de asbest. Later werd er gemeten en gingen er weer steeds meer dingen open,

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:09

Er was idd ook een Rietveld expositie met een paar stoelen van hem die er nu dus ook niet meer zijn. Is het hele gebouw nu weg dat iemand weet?
Heb meelij met de studenten en docenten, dat duurt weer een hele tijd voor het weer opgebouwd is Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 01:13

Reed er net, na mijn werk, langs. Er hangt een beetje naargeestig sfeertje vind ik. Er stonden nog behoorlijk wat mensen verslagen en stilletjes met elkaar te praten, er zijn wegen afgezet en overal ligt papier ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:03

De brand is gelukkig gestopt.... het lijkt me echt vreselijk om alles waarvoor je geknokt heb tin rook op te zien gaan..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:07

oohhh wat erg... Ik ben er pas nog geweest voor de oratie van Prof. Jongbloed!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:27

Jorine_Falco schreef:
De brand is gelukkig gestopt.... het lijkt me echt vreselijk om alles waarvoor je geknokt heb tin rook op te zien gaan..

Brand is nog niet gestopt toch? Zeiden vanmorgen op t nieuws dat ze het gecontroleerd laten uitbranden, en dat dat nog wel ff zou duren..

Pff ik vind dit echt heel raar hoor, zo'n gebouw gewoon helemaal afgefikt door een kortsluiting.. Eng hoor...

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:35

Jep het brandt inderdaad nog...
Gelukkig zijn in ieder geval de computerbestanden van de studenten bewaard gebleven..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:03

nu nog steeds brand, maar het is wel onder controle. raar dat kortsluiting zoveel kan veroorzaken he...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:03

ikenindi schreef:
nu nog steeds brand, maar het is wel onder controle. raar dat kortsluiting zoveel kan veroorzaken he...

indd!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:28

nou toen ik vanmorgen me zoontje naar school bracht stonk het behoorlijk de wind stond hierheen en af en toe komt er een vleugje stank langs ons huis maar verder heb ik er geen last van

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:35

De TU heeft trouwens ook geen opstal verzekering voor zijn gebouwen... Maarja, ze maken wel 25 miljoen winst per jaar--> een gebouw á 15 miljoen kan er dan ook wel vanaf Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:36

mo_van_dijk schreef:
De TU heeft trouwens ook geen opstal verzekering voor zijn gebouwen... Maarja, ze maken wel 25 miljoen winst per jaar--> een gebouw á 15 miljoen kan er dan ook wel vanaf Haha!

oeps!