In beslag genomen hond dood door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In beslag genomen hond dood door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:36

Alle topics over dit onderwerp moeten in het aparte topic toch? Die foto zegt mij verder niets, het blijft een hond zonder papieren en dus niet legaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:41

slimmerik schreef:
Een hond die niet luistert naar degene die hem aan de lijn heeft is niet goed opgevoed imo.

O my god. Jij hebt werkelijk totáál geen verstand van honden...

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:42

slimmerik schreef:
Een hond die niet luistert naar degene die hem aan de lijn heeft is niet goed opgevoed imo.

Dat is onzin. Mijn hond luistert niet naar mijn man, maar ik loop er op hoog niveau africhtingswedstrijden mee. Lijkt me toch niet dat je dan kunt stellen dat deze hond niet opgevoed is. Er is altijd sprake van een wisselwerking tussen de hond en degene die de lijn vast houdt. Misschien heeft die persoon wel niet voldoende overwicht, of misschien is de hond juist wel bang van hem of is het gewoon een typische eenmanshond.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:43

faye schreef:
Alle topics over dit onderwerp moeten in het aparte topic toch? Die foto zegt mij verder niets, het blijft een hond zonder papieren en dus niet legaal.

je bedoeld; het blijft een stafford zonder papieren en dus illegaal neem ik aan.

ik vindt de foto wel veel zeggen, je kunt in de ogen van een dier zien of hij/zij wel of niet agressief is. kijk nou eens goed en zeg dan zelf. als het een beagle was geweest had je gezegt: ohh wat schattig..maar het is een stafford dus het doet je niets.
ik vindt dat deze hond absoluut geen agressie uitstraalt en dus ook niet afgemaakt moet worden, wel of geen papier! vindt het een belachelijke manier van te werk gaan. wat denken ze nou, het is een dierenleven waar mee je speelt en waar jij nu ook over praat.
het doet je blijkbaar niets, maar een leven van een dier is evenveel waard als een mensen leven.
misschien is deze hond niet afgemaakt, maar dan zijn er zoveel meer die dat wel worden, waarbij niet wordt gekeken naar karakter/opvoeding en achtergrond. het wordt gewoon gedaan omdat het goede papier ontbreekt.
belachelijk..echt belachelijk..kom op zeg, je kunt niet zomaar een leven opzeggen.
ik vindt wel dat het bij dit ras belangrijk is dat je er papier bij hebt, maar als dat niet het geval is vindt ik niet dat het dier zomaar afgemaakt mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:44

Daar gaat het niet om Pel. Als je deze wet niet zo strak hanteert zullen mensen nog meer proberen de regels te breken. Zoals ik al zei, een echte liefhebber koopt er een met stamboom bij een goede fokker. Ander volk koopt er een zonder papieren.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:45

faye schreef:

zucht.... dat de wet er is , is een feit en dat het oerstom is van mensen om toch zo'n hond aan te schaffen of te fokken, ben ik het helemaal mee eens, MAAR dat wil nog NIET zeggen dat de wet daarmee ook oke is, dat er juist gehandeld wordt. de honden kunnen er geen klap aan doen, maar zijn wel de dupe, dat mag een wet nooit bewerkstelligen natuurlijk.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:45

baroen schreef:
faye schreef:

zucht.... dat de wet er is , is een feit en dat het oerstom is van mensen om toch zo'n hond aan te schaffen of te fokken, ben ik het helemaal mee eens, MAAR dat wil nog NIET zeggen dat de wet daarmee ook oke is, dat er juist gehandeld wordt. de honden kunnen er geen klap aan doen, maar zijn wel de dupe, dat mag een wet nooit bewerkstelligen natuurlijk.

amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:46

En nogmaals, als je deze wet niet strak hanteert zullen NOG meer egoisten een goedkope hond zonder stamboom kopen en daarmee deze honden de dood in jagen!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:46

faye schreef:
En nogmaals, als je deze wet niet strak hanteert zullen NOG meer egoisten een goedkope hond zonder stamboom kopen en daarmee deze honden de dood in jagen!

Het word tijd dat deze wet afgeschaft word , maar het gaat hier niet over de wet maar over een hond die onder de trein kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:47

Die wet moet zeker blijven!
Je kunt toch een hond met papieren kopen? Zo moeilijk is het allemaal niet

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:48

faye schreef:
Die wet moet zeker blijven!

Hoe kan je dat nou zeggen terwijl er onschuldige dieren gedood worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:49

Gewoon, een hond met papieren kopen. Niks moeilijks aan

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:49

Citaat:
ik vindt de foto wel veel zeggen, je kunt in de ogen van een dier zien of hij/zij wel of niet agressief is..

Dat is niet waar, bij iedere hond kan wat knappen..hoe lief die ook is.
Ooit die verhalen gehoord, van die lieve huishond..(GEEN STAFFORD Vork )die de baby doodbeet?
dat heeft voornamelijk veel te maken met rangorde..De hond was er als eerst, de hond kreeg alle
aandacht.. en dan komt er 'opeens' zo'n ding bij, en is hij niet intressant meer..Dat ding, heeft
zijn rang ingepikt..

Vrij zwart wit, maar meer ligt er niet in het vermogen van een hond..

faye schreef:

aah doe normaal Verdrietig het is een hond met risico, waar mensen van moeten weten waar ze aan beginnen..

edit// ik denk dat dit een gebed zonder eind wordt.. het is gewoon een moeilijk onderwerp..
Laatst bijgewerkt door Meraki op 05-05-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:50

Dat er hier iets niet helemaal klopt is wel duidelijk...
Vind het sneu voor de eigenaren dat ze niet gewoon horen hoe de vork echt in de steel zit.

Pel schreef:
Ik vindt het een beetje overdreven dat ze de hond uit huis hebben geplaatst omdat er geen geldige stamboom papieren zijn..waarom kijken ze niet naar het karakter van het dier ipv naar de afstamming..er zijn valse teckels waar niets op gedaan wordt, bij wijze van, waarom dan dit ras.

Het stomme is nog, dat een golden retriever sneller aggressief wordt dan een pitbull. Het ligt uiteindelijk toch altijd aan de mens hoe een hond wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:51

Een hond met risico die vaak in risicovolle handen terecht komt.
Een goed gefokte golden zit geen aggressie in
Maar ja men wil zo graag goedkope marktplaats hondjes he?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:54

Waar stamt een hond vanaf?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:57

baroen schreef:
faye schreef:

Amen idd..dat probeer ik ook te zeggen, lukt me alleen niet zo goed.

faye, ik denk dat wij het nooit eens zullen worden. dat hoeft ook niet, meningen verschillen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:08

De wet is er. En daarmee zijn de iegenaren die na 1993!!! een verboden hond aanschaffen fout! Niet de wetgever. Het is juist goed om deze wet streng te hanteren, uitzonderingen geeft nog meer mogelijkheden voor een bepaald slag volk om deze honden maar in huis te blijven nemen. Koop er dan een met een stamboom, problem solved!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 19:10

faye schreef:
De wet is er. En daarmee zijn de iegenaren die na 1993!!! een verboden hond aanschaffen fout! Niet de wetgever. Het is juist goed om deze wet streng te hanteren, uitzonderingen geeft nog meer mogelijkheden voor een bepaald slag volk om deze honden maar in huis te blijven nemen. Koop er dan een met een stamboom, problem solved!

maar ben je het ook eens met het op uiterlijk beoordelen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:12

Moderatoropmerking:
De discussie over deze honden en over de RAD kan gevoerd worden in dit topic: [BB] [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Lijkt me dat het hier vooral kan gaan over hoe het komt dat een in beslag genomen hond onder de trein is gekomen/danwel 'verdwenen' is. Danwel over de verschillende instanties en hun werkwijze.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:30

Het is wel een vaag verhaal moet ik zeggen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 19:32

ja he.. zowiezo dat hun WEL met een verboden hond over straat mogen.. Clown

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:02