Motorrijder op z'n kant geflitst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Motorrijder op z'n kant geflitst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:02

KiWiKo schreef:
daarom is een motorrijder over het algemeen een van de voorzixchtigste verkeersdeelnemers Lachen

Dat kan ik niet bevestigen moet ik zeggen, mijn eigen ervaring is dat bijna de helft van de motorrijders heel onverantwoord omgaat met het verkeer. Misschien weten ze zichzelf te redden - dat kan ik niet beoordelen omdat ik zelf nooit op een motor gezeten heb - maar ze brengen in elk geval te vaak het andere verkeer in gevaar door hun onvoorspelbare gedrag.

(Nou geef ik toe - de schrik zit me nog wel een beetje in de benen want ik heb op twee achtereenvolgende dagen een paar nare ervaringen gehad met motorrijders. De ene keer was bij het invoegen vanuit een bocht - weinig overzicht dus en toen de motor met ruim 140 (waar je 100 mag) ineens op de verkeerde baan opdook schrok ik best. De andere situatie was een tweetal motoren die uit wilden voegen op een punt met 4 rijstroken en druk verkeer, waarbij de ene mij aan de voorkant voorbij schoot en de andere rechts langsschoot. Beide keren zag ik het op tijd, maar beide keren moest ik inhouden om hen de ruimte te geven. En ik was heel blij dat ik niet net op hetzelfde moment van baan wilde verwisselen, want ik ben me maar al te bewust dat het dan heel anders af had kunnen lopen.)

Citaat:
Ik heb ook wel eens 235 gehaald.......... om 11 uur s'avonds op het laatste stuk A4 bij Delft.......... dan rijd er niks meer, helemaal niemand...... Noem het onverantwoord, is het ook........ alleen ben ik ook wel eens baldadig Lachen maar dan niet tijdens de ochtendspits Lachen

Je moet het natuurlijk vooral zelf weten. Maar het zijn dan niet de flitsers die de situatie gevaarlijk maken. Noch de andere weggebruiker die ook denkt dat er om 11 uur 's avonds niemand op de weg is. Noch het overstekende wild (nou ja, dat zal bij Delft wel meevallen Knipoog )
Het blijft je eigen keuze en niet het gevolg van de situatie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:07

als ik er eens voor wil gaan, en de plek is ervoor............. dan pak ik de boete ook wel Lachen maar dan ga ik niet voor een flitser op de rem Lachen

Ik baal dan wel, maar tja, if you cant pay the fine, dont do the crime

Had er op dat moment een konijntje overgestoken, en ik doe het stomste wat er is........ (en dat is uitwijken) dan had ik hier niet meer gezeten, das waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:27

Het valt me wel weer op dat de mensen die het hardst schreeuwen zelf zeggen dat ze nog nooit op een motor hebben gezeten. Is dit een verkapte vorm van bakrandtoerisme???

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:30

Suleilitha: natuurlijk niet Lachen Ik ben namelijk wel verkeersdeelnemer, en ik deel de weg dus met de motorrijders. Of en wat die motorrijders doen wat hun eigen veiligheid in gevaar brengt, en wat ze doen op het circuit van Assen of op hun eigen terrein interesseert mij dan ook verder niets. Maar het gedrag op de weg is ook op mij van invloed en daar zit het probleem. Dat die motorrijder valt is vervelend voor hem. Dat hij dat doet op de openbare weg levert ook gevaar op voor anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:33

Toch raar dat in velen ogen de motorrijder altijd de pispaal is. Ik blijf me er over verbazen. Er wordt net gedaan of we te maken hebben met een soort van verkapte hooligans in leren pakken. Nu heb je er ook wel gekken bij zitten maar die vindt je ook achter het stuur van Golf GTI's.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:33

ben ik wel met je eens Shadow.......... echter is het wel zo dat een motorrijden de kwetsbaarste is ......... een foutje met 50 KM pu kan je je leven kosten, het is dus niet verstandig om rarigheid uit te halen als er een verhoogd risico is Lachen

hetzelfde geld voor een paard op de openbare weg........... ding kan ook ineens spoken en verkeersdeelnemers in gevaar brengen.......

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:42

Kiwiko: van die kwetsbaarheid trekken fietsers zich vaak ook niets aan. Sommige acties... Dat ze zelf degenen zijn die met tientallen per jaar kapotgereden worden lijkt ze niet te interesseren. Snap ik ook niet, ik heb een sterker instinct tot zelfbehoud.

suleilitha schreef:
Toch raar dat in velen ogen de motorrijder altijd de pispaal is.

Tsja, als dat jouw gevoel is...

Citaat:
Er wordt net gedaan of we te maken hebben met een soort van verkapte hooligans in leren pakken. Nu heb je er ook wel gekken bij zitten maar die vindt je ook achter het stuur van Golf GTI's.

Mee eens. Er zijn verkeersdeelnemers die door mij driedubbelvaak gecheckt worden en waar ik heel voorzicht ben. Daaronder kinderen, groepjes fietsers, motorrijders, Golf GTI's en van die lage sportmodellen. Vooroordelen, maar je moet in het verkeer nou eenmaal snel dingen inschatten en dan helpen dat soort dingen. Ik let bij golfjes / motoren / sportwagens altijd extra op omdat ze regelmatig rechts voorbij schieten, inhalen op enge plaatsen en nog wel eens door rood het kruispunt opschieten.

Allemaal naar mijn mening bloedlink en volstrekt onverantwoord... maar ik voorkom de problemen liever dus ik check dat soort verkeersdeelnemers dubbel en driedubbel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:46

ik rij naast motor ook nog een laag model sportwagen cabrio (moest het even zeggen met het oog op het weer Lachen 0 Lachen )

en ik ga van 0 tot 100 in heul weinig.......

Audi TT Lachen

maar dat betekend niet dat ik me misdraag, sterker nog ik parkeer vaak mijn auto op de rechterbaan van de snelweg en plak dan lekker op mijn gemakkie achter een ander aan Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:47

Tuurlijk zijn er roekeloze motorrijders, maar er zijn ook roekeloze autobestuurders.
Ik zie het vaker andersom, dat een motorrijder moet uitwijken voor autobestuurder

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:56

Kiwiko: ik weet ook dat er zat mensen zijn die het niet doen. Maar het verkeer in en om Utrecht is druk. En het is gewoon onmogelijk om alle details goed te kunnen bekijken. Er zijn genoeg punten waarop je maar moet vertrouwen dat de rest zich ook aan de afspraken houdt omdat het onmogelijk is om het allemaal te zien. Maar bij bepaalde verkeersdeelnemers vertrouw ik er dus niet op dat ze zich aan de afspraken houden, omdat ze dat te vaak niet doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:15

Sorry, maar hoe kan het de schúld van de flitser zijn dat die man onderuit gaat? Die man rijdt zelf zo hard. Als je dan zo stoer wil zijn om zo hard te rijden, moet je ook zo stoer zijn om de boete er voor te willen pakken. Wil je dat niet? Dan houdt je je aan de snelheid.

Het idioot remmen voor snelheidscontroles.. wat mij betreft mogen ze dáár ook boetes voor uitdelen. Levensgevaarlijk.

Heel fijn voor deze meneer dat hij er zo goed vanaf is gekomen, daar niet van Lachen

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:28

suleilitha schreef:
Het valt me wel weer op dat de mensen die het hardst schreeuwen zelf zeggen dat ze nog nooit op een motor hebben gezeten. Is dit een verkapte vorm van bakrandtoerisme???

Ik rij zelf ook motor en toch vind ik dat je je op de openbare weg aan de verkeersregels hebt te houden, ongeveer.
Ik rij zelf ook wel eens te hard, maar niet veel, mijn leven is mij liever dan dat scheuren leuk vind.

En hier zijn weinig motorrijders die van die extra cursussen of trainingen doen, dus de opmerking dat veel motorrijders die volgen vind ik wat uit de lucht gegrepen. Bovendien creeert dat een schijnveiligheid omdat ze dan denken dat hun niks maar kan gebeuren omdat ze tenslotte zo'n training hebben gevolgd.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:30

Ilsemarie schreef:
Volgende keer niet zo hard remmen... want nou had ie alsnog een boete te pakken Ach gut

Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden!

"Hij hield aan de val een gebroken pols en een kapotte hand over. "
Nou dat noem ik toch wel degelijk iets Vork

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:37

Ik heb echt met verbazing gelezen dat deze motorrijder het etiket "slachtoffer" opgeplakt krijgt.... hij is het slachtoffer van een flitscontrole.... tjsonge, jonge....

deze motorrijder heeft zelf te hard gereden
heeft zelf besloten om te remmen voor de flitscontrole (is geen reflex hoor, want dat kun je echt gewoon onderdrukken of jezelf afleren)
Heeft zelf een inschattings-/stuurfout gemaakt welke resulteerde in een valpartij.

Dat hij een botbreuk heeft opgelopen bij die val, daar mag hij Onze Lieve Heer op zijn blote knietjes voor danken....... veel motorrijders zijn voor veel minder overleden of zwaar gewond geraakt.

Eigen keuzes, eigen consequenties.

Dat er een heksenjacht plaats vind op motorrijders kan ik niet beoordelen, maar frappant is het wel dat ik veel meer motorrijders met te hoge snelheid zie langs rijden dan autos. Dat is veelal al een fout van de rijscholen en examinatoren (vlot optrekken en doorrijden hoort in hun ogen bij motorrijden.. anders moet je maar in de auto stappen of op de brommer... echt waar, mijn man is daarop gezakt en is hem dit te verstaan gegeven door zijn examinator....), maar je hebt altijd je eigen verantwoording.
Als de gemiddelde motorrijder zich gewoon keurig aan de snelheden zou houden, dan konden de dames en heren van de flitsteams schieten wat ze wilden, maar dan vingen ze gewoon niks en gaan ze gauw op zoek naar een andere melkkoe. Simpel, toch?

Overigens, ik vermoed dat deze mijnheer nog wel eens juridisch onder deze boete uit kan komen, omdat hij bestuurde het voertuig niet op het moment dat het geflitst werd. Of hij dat met een uitgestreken gezicht kan verkopen is wat anders, maar juridisch gezien zou hij nog wel eens kunnen winnen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:19

suleilitha schreef:
De kans dat je met 120 van je motor afgaat bij een dergelijke actie is evengroot dan dat het gebeurt als je met 150 even flink in de ankers moet, in beide gevallen rem je jezelf zo onderuit.

ja maar als je 120 op de snelweg rijd , hoef je niet in de ankers, omdat je dat mag rijden
het is grote onzin om te zeggen dat dit door de controle komt
hij had een keuze,
-zich aan de snelheid houden waardoor hij niet hoefde te remmen
-doorrijden en de boete slikken

dus hetze tegen motorrijders? bullshit, die controle staat daar voor alle gemotoriseerd verkeer, niet om motorrijders te pesten
en juist een motorrijder zou beter moeten weten dan op die manier in de ankers te gaan tenzij het noodzakelijk is

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:33

Sja ik kan weinig meer zeggen dan : 'eigen schuld, dikke bult' Ach gut
Hij is er nog relatief goed vanaf gekomen..
Neem bv een achteropkomende auto oid.. Scheve mond

Boete is op zich natuurlijk wel terecht..gezien hij met 130 'langsgleed'.. dan reed hij daarvoor ook te hard Knipoog

suleilitha schreef:
Er wordt wel degelijk een heksejacht gevoerd tegen motorrijders. Afgelopen weekend waren er ONK-races op Eemshaven, en op de terugweg was het op de uitvalswegen weer bezaaid met van die cowboys met laserguns.
Verder wordt hier zoal gesuggereerd dat motorrijders gevaarlijk rijden. Nog nooit gehoord van circuittrainingen en rijvaardigheidscursussen, haha, die menig motorrijder toch wel regelmatig even meepakt, en daarmee stukken meer voertuigbeheersing heeft dan de gemiddelde automobilist...

Vraag me af waar je dat voor nodig hebt als je je aan de snelheid houdt? Blond

Nee, ik rij zelf geen motor..wel auto. maar als je soms ziet wat ze uithalen.. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:28

Dacht eerst dat het mijn buurman was, die heeft Zondag namelijk ook een motor ongeluk gehad.. en werd in het ziekenhuis wakker... Maar die is pas 35, niet 50..

Aparte foto, als ik de motorrijder was, zou deze een plekje aan de muur krijgen Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:34

KiWiKo schreef:
daarom is een motorrijder over het algemeen een van de voorzixchtigste verkeersdeelnemers Lachen want er hoeft maar een vlieg in je helm te zitten en je kan het heel makkelijk zomaar even niet overleven Lachen

Dan tref jij andere motorrijders dan ik Clown

Overigens rij ik zelf ook motor, ik heb inmiddels 3 jaar mijn rijbewijs, maar ik vind wel degelijk dat dit zijn eigen stomme schuld is.

Ik heb nog nooit een circuittraining gehad, wel rijvaardigheid omdat dat onderdeel is van het examen. Circuittraining lijkt me overigens wel onwijs gaaf, ik hoop dat mijn papa dat ooit nog eens voor zijn lessers regelt en dat ik dan mee kan... Buiten dat, als ik iets goed in mijn geheugen gestampt heb gekregen, dan is het wel dat je met beleid om moet gaan met je remmen. Want dat kan echt ontzettend mis gaan...

Als deze meneer met 130 voorbij geschoven is én als ie dermate hard heeft moeten remmen voor een controle die hij blijkbaar pas op het allerlaatste moment zag, dan kan ik me ergens wel iets indenken bij zijn snelheid...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:39

HouVanUtopia schreef:
Nagelbijten / Gniffelen
tja...wat kan ik ervan zeggen...eigen schuld Clown

Dat vind ik dus echt een stomme opmerking.. Als hij hierbij was overleden, was het ook zijn eigen schuld?? Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet en dus nog nooit op een snelweg gereden..? Je weet de situatie niet die er was op de snelweg.. Op een zondag vaak wat rustiger en dan wil ik ook weleens het gas even intrappen.. Natuurlijk was het niet zo slim om op een motor vol in de remmen te gaan.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 09-05-08 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:42

Maar Uppojono, HIJ maakt de keuze om aan de rem te trekken en ik mag aannemen dat ie zich bewust is geweest van het risico. Als ie dit risico genomen heeft, zal het wsn dit, ofwel het rijbewijs kwijt zijn geweest.

Ik heb al eerder gezegt, ik rij doorgaans ook te hard. Ik heb ook wel eens op mijn rem willen trappen (in de auto dus) omdat ik ineens een flitser zag. Als ik dat gedaan had, had ik er geheid één in mijn achterbak gehad. Dan maar doorrijden en accepteren dat je een boete krijgt. Ik ben immers zelf zo stom geweest om te hard te rijden.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:45

Jawel, dat is wel zo. Je neemt een risico, als je te hard rijdt.. Maar om nou te zeggen dat het zijn eigen schuld is. Dit had heel anders voor hem af kunnen lopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:50

Ook dan was het zijn eigen schuld...was anders geweest als hij met 80 onderuit was gegaan... Hij is diegene die zelf dat gas heeft open getrokken. Maar gelukkig is het goed voor hem afgelopen Lachen

Mijn vriend rijd ook motor en het is heel simpel...als je domme dingen doet op de motor ben je zelf meestal de klos, niet een ander.

Overigens over het asociale gesproken...daarin zie ik geen verschil bij auto of motorrijders.
Je hebt overal van die maffen die je inhalen als het niet meer gaat, waar je dan bij het stoplicht weer achter aansluit terwijl ze net daarvoor een ander bijna frontaal gepakt hebben...
Maffen die 200 rijden... heb je ook in een auto.
nee, zie daar weinig verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:48

Sylvia schreef:
Ik heb al eerder gezegt, ik rij doorgaans ook te hard. Ik heb ook wel eens op mijn rem willen trappen (in de auto dus) omdat ik ineens een flitser zag. Als ik dat gedaan had, had ik er geheid één in mijn achterbak gehad. Dan maar doorrijden en accepteren dat je een boete krijgt. Ik ben immers zelf zo stom geweest om te hard te rijden.

Normaal gesproken weten de meeste mensen wel een flitser te vinden, dus hadden dan gewoon wel op normale snelheid gereden, terwijl jij dat niet deed. Dus dat zal ook wel meevallen.

Feit is gewoon, net als Jury's in de paardensport "Als je je rijbewijs haalt, doe je het volgens het boekje, als je hem eenmaal hebt, ga je de kantjes eraf raffelen, en ga je je eigen manier aannemen" en dat is precies wat er in het verkeer gebeurd.

En eigen schuld dikke bult? Schande dat iemand zoiets durft te zeggen..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:52

Citaat:
En eigen schuld dikke bult? Schande dat iemand zoiets durft te zeggen..

Wie zijn schuld is het dan wel?
Degene met hand of voet aan het gaspedaal of rem is ook degene die verantwoordelijk is, als er wat gebeurt zal je ook de consequenties moeten aanvaarden. Maar ja dat wordt in Nederland steeds minder geaccepteerd, ergens de verantwoording en dus de consequenties van dragen.

Niemand verplicht je om te hard te rijden hoor, als je dat doet dan doe je dat toch echt zelf.
Ik rij ook vaak wat te hard, word ik geflitst dan is het pech, boete betalen en weer doorgaan met leven.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:00

suleilitha schreef:
Ik kan er niet om lachen. Er is zo'n enorme heksenjacht gaande op motorrijders, niet normaal. En zo zie je ook hoe gevaarlijk controles zijn, het draagt echt niet bij aan een veel betere verkeersveiligheid.

de controles zijn niet gevaarlijk, de bestuurders moeten maar eens leren om niet zo hard te rijden dan hoeven ze niet vol in de remmen te gaan.

ik krijg daar iets van he, dat mensen de controles als gevaarlijk bestempelen.
de gevaarlijke situaties komen er pas als de mensen stomme dingen gaan doen op niet gepakt te worden. Als je niet gepakt wil worden dan hou je je gewoon heel simpel en gemakkelijk en zonder problemen (erg duidelijk!) aan de regels...
erg moeilijk is dat niet hoor.

deze motorrijder mag nog van geluk spreken dat hij er zo goed is vanaf gekomen. Van mij mag hij er nog een boete bovenop krijgen voor het in gevaar brengen van mede weggebruikers.