KiWiKo schreef:daarom is een motorrijder over het algemeen een van de voorzixchtigste verkeersdeelnemers
Dat kan ik niet bevestigen moet ik zeggen, mijn eigen ervaring is dat bijna de helft van de motorrijders heel onverantwoord omgaat met het verkeer. Misschien weten ze zichzelf te redden - dat kan ik niet beoordelen omdat ik zelf nooit op een motor gezeten heb - maar ze brengen in elk geval te vaak het andere verkeer in gevaar door hun onvoorspelbare gedrag.
(Nou geef ik toe - de schrik zit me nog wel een beetje in de benen want ik heb op twee achtereenvolgende dagen een paar nare ervaringen gehad met motorrijders. De ene keer was bij het invoegen vanuit een bocht - weinig overzicht dus en toen de motor met ruim 140 (waar je 100 mag) ineens op de verkeerde baan opdook schrok ik best. De andere situatie was een tweetal motoren die uit wilden voegen op een punt met 4 rijstroken en druk verkeer, waarbij de ene mij aan de voorkant voorbij schoot en de andere rechts langsschoot. Beide keren zag ik het op tijd, maar beide keren moest ik inhouden om hen de ruimte te geven. En ik was heel blij dat ik niet net op hetzelfde moment van baan wilde verwisselen, want ik ben me maar al te bewust dat het dan heel anders af had kunnen lopen.)
Citaat:Ik heb ook wel eens 235 gehaald.......... om 11 uur s'avonds op het laatste stuk A4 bij Delft.......... dan rijd er niks meer, helemaal niemand...... Noem het onverantwoord, is het ook........ alleen ben ik ook wel eens baldadigmaar dan niet tijdens de ochtendspits
Je moet het natuurlijk vooral zelf weten. Maar het zijn dan niet de flitsers die de situatie gevaarlijk maken. Noch de andere weggebruiker die ook denkt dat er om 11 uur 's avonds niemand op de weg is. Noch het overstekende wild (nou ja, dat zal bij Delft wel meevallen

Het blijft je eigen keuze en niet het gevolg van de situatie.