Amerikanen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Amerikanen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:14

Mystica schreef:
Amerikanen vinden veelal Europa juist geweldig Clown

@ Loutjeloulou: Je laatste punt is de aangescherpte veiligheid he? Gelukkig zeg je dat zelf ook al. Dus eigenlijk telt dat dan ook niet mee he?

Ja klopt, ik snap het ook heel goed hoor en het is ook goed dat het er is Lachen Maar ik schrok er wel een beetje van, helemaal van die chagrijnige meneer achter de balie. Bloos

@ Irma_maandag. In Amsterdam bijv. is het ook druk ja, daarom kom ik daar ook nooit Tong uitsteken Maar dat vind ik toch veel rustiger dan in NY. Daar is echt constant getoeter en hoor je sirenes van ambulances etc. aan de lopende band.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:21

@Loutjeloulou: Dan zou ik ook nooit naar landen als Cuba en China gaan als ik jou was. Daar moet je ook zo'n formulier invullen Knipoog En mensen die bij de douane werken worden over de hele wereld geselecteerd op norsheid. Ik reis veel maar heb bijna nooit een aardig persoon bij customs ontmoet ook niet in NL, toevallig in NY waren degenen die ik had wel weer heel aardig Clown Maar daar zag ik idd ook de chagrijnen tussen zitten.

Druk verkeer kom je overal tegen. Denk dat de gemiddelde toerist die in een hotel op het Damrak verblijft ook ieder uur wakker schrikt van een tram die voorbij raast 's nachts. En in alle grote steden is veel verkeer en veel geluid, daar ontkom je niet aan. Het lawaai hoort bij zo'n stad, zeker een stad als NYC. Waar ik het niet met je eens ben is de agressiviteit, wij hoorden ook veel getoeter maar nooit het bekende vingertje gezien of een scheldwoord gehoord. Ik stond juist iedere keer weer verbaasd te kijken naar hoeveel ze van elkaar accepteerden in het verkeer. Een keer toeteren en iedereen rijd vrolijk verder.

Over de winkels die keigroot zijn, die zie je alleen op Broadway en Times Square. Vooral de M&M winkel vonden wij helemaal te gek, overal waar je keek zag je M&M's! Je gaat naar de USA en krijgt groots op de toeristische plekken, ga je van 'off the beaten path' vind je de leukste boetiekjes met hebbedingetjes en kleding.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 23:37

Lizzle schreef:
Loretta schreef:
Ik heb geen hekel aan Amerikanen, dat ze anders reageren dan wij is logisch er zit toch een oceaan tussen logisch dat er een cultuurverschil is.
Over het beleid kan ik maar 1 ding zeggen, China heeft toch ook een beleid waar de gemiddelde Nederlander zich niet in kan vinden, moet je dan ook een hekel aan Chinezen hebben?

Het is als elk land overal op de wereld heb je aardige en minder aardige mensen.
Dus een hekel aan Amerikanen heb ik iniedergeval niet!

Je vergeet voor het gemak even dat een dictator niet gekozen wordt? Nagelbijten / Gniffelen

Heb juist medelijden met de [arme] bevolking!

Daar heb e gelijk aan natuurlijk ongeveer 50% van de Amerikanen heeft deze president zelf gekozen.
Ik bedoelde het ook alleen maar als voorbeeld, ik heb geen hekel aan mensen van een bepaald land van welk land dan ook.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:10

Irma_Maandag schreef:
Oh, los van de Amerikanen, die best heel aangenaam kunnen zijn als je er op vakantie bent (grote kans wel dat je er na je vakantie nooit meer wat van hoort, al beloven ze van wel en houden ze van je Knipoog

Ben benieuwd of dat zo is wanneer mijn buren binnenkort weer vertrekken. Zoals eerder al gezegd heb ik er super buren aan. Heb zelfs een bijbel (jawel!) van hun cadeau gekregen met voorin de handgeschreven boodschap dat ze ontzettend blij zijn mij als vriend te hebben.
Nu ik sinds kort geen auto meer heb (ben gehandicapt en rolstoelafhankelijk) willen ze alles voor mij doen en mij overal naar toe rijden als ik dat zou willen. Ze willen boodschappen voor me doen, mijn huisvuil buiten zetten etc.
Ik heb hun vriendelijk bedankt voor dit aanbod en daarbij gezegd dat ik daar graag gebruik van maak als het echt nodig is.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:38

Maar ik lees wel steeds nu de vergelijking Nederland-Amerika volgens mij weet 99,8 % niet eens waar nederland ligt. Andere Europese landen kunnen ook erg currupt en amicaal zijn.
Maar denk dat wat men tegen Amerika heeft voornamelijk de grootheidswaanzin betreft, in de ruimste zin van het woord.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:49

Mijn buren genieten van hun verblijf in Nederland. Ook hebben ze intussen half Europa "gedaan". En hoewel ze gewend zijn om voor iedere scheet de auto te pakken, hebben ze inmiddels ook geleerd het openbaar vervoer (stadsbus) en de fiets (!) te gebruiken.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:57

Haha, ik ben zelf dus officieel amerikaan Clown
Maar k voel me gewoon hollander hoor Haha! Zelfs m'n ouders zijn Nederlanders, maar aangezien ik daar geboren ben, blijk ik Officieel toch amerikaans te zijn Tong uitsteken
(m'n ouders woonden daar, tis niet zo dat ik op een vakantie geboren ben)
Ik heb niet echt een hekel aan ze, maar ik vind het wel een beetje rare mensen eerlijk gezegd Vingers aflikken
Idd: Een aparte 'way of life' Knipoog

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:22

Jeetje sommigen gaan hier wel zeer kort door de bocht. Ik heb veel kennissen in Amerika door de paardenfokkerij. En ik heb er ook een paar zeer dierbare vrienden aan overgehouden, ik doe ook wel eens generaliserend. Dat ik zeg dat ze meer op Europeanen lijken dan op Amerikanen... ze huilen minder Haha!
Ik heb een vrouw meegemaakt die bij het zien van een merrie die internationaal had gelopen hartverscheurend begon te huilen... als je niet beter wist dacht je dat de merrie elk moment zou doodgaan...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:53

Ik ken ze niet persoonlijk, maar wat ik op tv zie: Ze zijn zo verschikkelijk(af en toe komisch) overdreven in alles!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:50

KingMarco schreef:
Maar ik lees wel steeds nu de vergelijking Nederland-Amerika volgens mij weet 99,8 % niet eens waar nederland ligt.

Bruce Willis: "Oh, Amsterdam! I love Amsterdam. Great country..." ROFL

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 01:12

Idd. Where you're from? Holland. Ow! Amsterdam! Haha!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 01:15

en de eerst volgende reactie's die daar op volgens zijn :
Weed and whore's ..
Jaa..das Nederland Huilen van het lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 01:22

Maar dat maak ik in duitsland ook mee. Ik ga altijd uit in duitsland, en zo gauw ze daar een gele nummerplaat zien, komen ze eraan en vragen ze of je ook wiet hebt Nagelbijten / Gniffelen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 01:25

dat heb je eigenlijk in alle landen Huilen van het lachen
Ook dat verhaaltje over dat jongetje die zijn vinger in de dijk stak om een overstroming te voorkomen schijnt nogal bekend te zijn in Amerika

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:33

Sammie schreef:
KingMarco schreef:
Maar ik lees wel steeds nu de vergelijking Nederland-Amerika volgens mij weet 99,8 % niet eens waar nederland ligt.

Bruce Willis: "Oh, Amsterdam! I love Amsterdam. Great country..." ROFL

Nou, Amsterdam ligt in een land, dus dan kan hij het land nog steeds mooi vinden. Vraaf me af hoeveel Nederlanders Sout-Dakota op een kaart kunnen aanwijzen, trouwens. Laat staan dat er een redelijk percentage weet wat de hoofdstad van South Dakota is Knipoog

PS: America is toch een dorp van 400 inwoners, dat in de gemeente Horst aan de Maas ligt? Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 09:28

America ligt ook in Drenthe Ja Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:11

Nee, Joost hij bedoelde echt Amsterdam als land zijnde. Haha! Waarschijnlijk bedoelde hij city, maar de verspreking had hij zelf niet door Haha!

En ik weet alle staten van Amerika uit m'n hoofd. Ja Enig idee hoeveel Amsterdam's/Nederland's/Rotterdam's er in Amerika liggen Haha!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:20

NY was ooit NA (Niew Amsterdam, de wijk Harlem enz...)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:24

en toen heeft NL dat geruild voor Suriname..
Domme koeien Huilen van het lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:26

En dat is dus niet waar Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 20:27

Mijn nichtje woont in Holland Ja

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:27

omdat bush er woont? ( de grootste reden)
omdat de meeste oorlogen vanuit amerika komen?
omdat 70& van het geld van de wereld van amerika is of nog meer,
en amerika is maar 40% van de wereldbevolking... euh...
omdat amerika zoon ongelooflijke macht over de hele wereld heeft?
omdat amerika nu zelfs toestemming heeft om onze mail te controleren.......
ik zal maar stoppen maar ik kan heel lang over amerika doorgaan.
maar dat zal ik niet doen.

en verder is amerika een beetje het voorbeeld van hoe het niet moet.

edit: nergens op aarde is het verschil zoooo groooot tussen de rijke en de arme

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 20:35

Maar het gaat over amerikanen, niet over amerika Knipoog

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:36

De meeste Amerikanen die ik heb ontmoet hadden echt enorme oogkleppen Tong uitsteken

Zo heb ik er heel lang over gedaan om uit te vinden hoe het schoolsysteem daar nu eigenlijk werkt Knipoog Ze zijn zo erg op zichzelf gericht dat ze niet eens door hebben dat er eigenlijk ook andere systemen zijn in andere delen van de wereld! Ze kunnen er gewoon niet bij dat het soms anders is opgebouwd, zodat ze het eigen systeem niet eens uit kunnen leggen!

Verder vindt ik het wel vriendelijke mensen, zijn vaak heel erg vrolijk, je kan er altijd wel lol mee hebben. Soms zijn ze beetje verwend, maar daar kan je dan ook weer mee (om?) lachen Knipoog

Ik zit eraan te denken om volgend jaar in de zomer eens een Summercamp te gaan begeleiden. Lijkt me heel erg leuk!

Oh nog een reden waarom ik ze niet leuk vindt: Om dr te studeren moet je 30.000 euro per jaar neer leggen... flauw hoor Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:38

sandra1986 schreef:
omdat bush er woont? ( de grootste reden)
omdat de meeste oorlogen vanuit amerika komen?
omdat 70& van het geld van de wereld van amerika is of nog meer,
en amerika is maar 40% van de wereldbevolking... euh...
omdat amerika zoon ongelooflijke macht over de hele wereld heeft?
omdat amerika nu zelfs toestemming heeft om onze mail te controleren.......
ik zal maar stoppen maar ik kan heel lang over amerika doorgaan.
maar dat zal ik niet doen.

en verder is amerika een beetje het voorbeeld van hoe het niet moet.

edit: nergens op aarde is het verschil zoooo groooot tussen de rijke en de arme

dát weet ik zo net nog niet.... ooit in Rusland of in Iran geweest?