SGP wil popmuziek verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: SGP wil popmuziek verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:28

misschien een stomme opmerking maar op die EO jongeredagen die in de ArenA etc worden gehouden wordt toch toch ook popmuziek gespeeld/gedraaid?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:01

Liezel1 schreef:
misschien een stomme opmerking maar op die EO jongeredagen die in de ArenA etc worden gehouden wordt toch toch ook popmuziek gespeeld/gedraaid?

Ja, maar wel met een Christelijke grondslag Knipoog . Maar om maar even een voorbeeld te noemen, er werd ook Living on a prayer, van Bon Jovi gespeeld.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:12

Ik wilde net zeggen, het enige evenement dat dan nog subsidie krijgt is de EO jongerendag, terwijl daar ook keiharde popmuziek gespeeld wordt! (Maar iets vertelt me dat dat popverbod niet zou gaan gelden voor indoctrinerende christianrock)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:45

wat ik me nu opeens afvraag he...
reli pop, rock , metal, r&b, rap etc etc etc
zou dat dan weer wel mogen?
zou dat dan opeens onder eductaief vallen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:59

Mooi zo, gelukkig dat ik alleen maar naar kultureel verantwoorde muziek luister zoals de Butthole Surfers bijvoorbeeld. Die zijn helemaal niet populair dus vallen niet onder dit verbod. Frans Bauer, Madonna, Michael J. en zo zijn blijkbaar wel populair, dus die mogen gerust verboden worden Knipoog

Tja, de SGP is niet van deze tijd, maar ik denk dat dat al wel eventjes bekend was. Principes hebben is OK, maar dring niet al je principes op aan de rest van de bevolking.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:42

whahaha wat belachelijk..ik snap het standpunt van deze partij wel maar kom op zeg..verbieden!?
ten eerste zijn we niet allemaal gelovig (ik in ieder geval niet) dus los van God zou ik nooit komen, is voor mij niet van toepassing.
ten tweede hoort muziek bij het leven, en om nou alle popmuziek over 1 kam te scheren.
ik ben het wel met ze eens als ze zeggen dat bepaalde clips niet goed zijn voor de jeugd, veel te korte truitjes, seksueel getinte muziek en clips, taalgebruik is tegenwoordig ook flink veranderd. ik kan me daar wel aan ergeren maar het is per jongere verschillend wat er mee gedaan wordt.
Ik kan niet zonder muziek, luister veel naar nummers met betekenis en houdt absoluut niet van nummers die maar om 1 ding draaien of nummers die zelfs helemaal niets meer zeggen tegenwoordig. ik vindt de kwaliteit van muziek sterk achteruit gaan, wat dat betreft vindt ik de muziek van vroeger (jaren 70,80) veel beter dan de muziek van nu. (ookal leefde ik toen nog niet Vork )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:44

ROFL Succes. Stelletje sukkels Huilen van het lachen Ongelooflijk dat er mensen zijn met dit soort ideeen. Ga toch eens met de tijd mee en accepteer de dingen zoals ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:46

Qimm schreef:
en dan ook pop muziek, de braafst tussen de rock, metal, trance, hardstyle en hardcore ROFL

Mag ik even lachend over de grond rollen.

Ik neem aan dat het hier overkoepelend bedoeld wordt. Niet specifiek popliedjes, maar moderne/lichte muziek in het algemeen.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:25

Wat een idioten. Dat ze niet zelf weten dat heel Nederland ze uitlacht Nagelbijten / Gniffelen .

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:43

hahahahahahahahahahahahahaha

Heerlijk, een beetje humor in de politiek Huilen van het lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:58

Tsja, niet dat ik zo'n fan ben van popmuziek, want het meeste gaat ook echt nergens over... maar om het nu te verbieden ? Verward
Dat gaat me dan weer iets te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:28

Gaat nergens over? Verward

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:23

Ohdear. Huilen van het lachen Dit vind ik echt heel grappig. Popmuziek zou aanzetten tot drank en drugsgebruik? Natuurlijk, wat zij willen.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:45

ik vind dit nergens op slaan, volgens mij zet hardcore ed meer aan tot drugs en drank gebruik

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:55

Cavaliere schreef:
ik vind dit nergens op slaan, volgens mij zet hardcore ed meer aan tot drugs en drank gebruik

Dat is ook een typisch geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Lachen

Ik vind het bovendien een beetje stom, "aanzetten tot". Zet muziek "aan tot"? Ik heb eigenlijk maar weinig popnummers gehoord waar je in hoort "laten we met z'n allen een lijntje coke snuiven". Dan zou ik het "aanzetten tot" vinden. Clown Maar ook dan is nog maar net de vraag of je dan maar zo beïnvloedbaar moet zijn om ernaar te luisteren en even met z'n allen een lijntje coke moet gaan snuiven omdat je dat in een liedje voorbij hoort komen.
Nee, ik kan het niet echt snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:56

Jongens... Het gaat hier overduidelijk over de overkoepelende term "popmuziek" voor alle "moderne muziek" (anders dan jazz en klassiek dus). Niet om "popmuziek" als stroming/stijl... Ongeacht of de STIJL popmuziek meer of minder of niet of juist wel aanzet tot gebruik van drank en drugs en ongeacht of andere stijlen dat dan wel doen... Het gaat hier om "moderne muziek in het algemeen".

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:03

Nouks schreef:
Jongens... Het gaat hier overduidelijk over de overkoepelende term "popmuziek" voor alle "moderne muziek" (anders dan jazz en klassiek dus).

haha als ik ergens agressief van wordt is het wel Jazz Tong uitsteken . Vreselijk vind ik dat, ik erger me er elke minuut aan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:04

Sizzle schreef:
haha als ik ergens agressief van wordt is het wel Jazz Tong uitsteken . Vreselijk vind ik dat, ik erger me er elke minuut aan.

Jij en ik kunnen elkaar een handje schudden, haha. Jazz en klassieke muziek, nee, daar maak je mij niet blij mee. Huilen van het lachen Nee dán krijg ik spontaan de neiging een jointje op te steken. Clown

Maargoed, dat is off-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:14

Jazz word ik ook niet blij van inderdaad... Maar dat is muziek voor intellectuelen dus dat hoef je dan weer niet te verbieden denk ik Knipoog

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:17

Nouks schreef:
Jazz word ik ook niet blij van inderdaad... Maar dat is muziek voor intellectuelen dus dat hoef je dan weer niet te verbieden denk ik Knipoog

Wat versta jij onder intellectuelen? En waarom kunnen die niet gevaarlijk zijn of te veel drinken? Wel eens bij een doorsnee uni studenten feestje gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:22

Ey, ik denk effe vanuit het oogpunt van de SGP he, die vinden zelf waarschijnlijk stuk voor stuk jazz en/of klassiek best de moeite waard.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:28

Nouks schreef:

Ik heb een tijd terug eens een onderzoek in de krant gelezen waaruit bleek dat de studenten met de beste resultaten over het algemeen veel naar metal luisterden Haha! .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:28

Nouks schreef:
Ey, ik denk effe vanuit het oogpunt van de SGP he, die vinden zelf waarschijnlijk stuk voor stuk jazz en/of klassiek best de moeite waard.

Waarschijnlijk zitten ze zelf op hun goed geisoleerde zolder met de door de kerk verboden open internet verbinding de laatste hardcore hits te downloaden. Nagelbijten / Gniffelen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:29

Oeps. Toch maar eens meer metal luisteren voor mij. Nagelbijten / Gniffelen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:38

Qimm schreef:
en dan ook pop muziek, de braafst tussen de rock, metal, trance, hardstyle en hardcore ROFL

Mag ik even lachend over de grond rollen.

Ik lach met je mee. Komop zeg het is niet de muziek maar het volk dat dat doet.