Maanling schreef:Zo ken ik nog wel een verhaaltje, gehoord van mijn hoefsmid. Een vriend van hem is machinist en maakte het volgende mee:
Bij het af- of aankoppelen van een trein had er ineens een grote brede vent achter die vriend gestaan. Die schrok daar een beetje van, er horen daar geen mensen te komen. Die man gaf aan zo graag eens te willen zien hoe dat nou werkt, het aan/afkoppelen van treinen. Dus de machinist legt een beetje uit (wist ook niet wat anders te doen). Die man begint te vertellen dat ie zo blij was weer vrij te zijn, hij had net een straf van 12 jaar erop zitten. Machinist vraagt waarom (tja, wat moet je anders vragen in zo'n geval). Hier het verhaal:
De man (noemen we A) had een vrouw. Deze vrouw is verkracht door B. B. is opgepakt maar door gebrek aan bewijs weer vrij gelaten. De vrouw wist 100% zeker dat B. het gedaan had.
Op een feest komt A. meneer B. tegen. B. loopt naar A. en zegt "ik ken jouw vrouw!". Waarop A. zegt: "dan is dit een HELE slechte dag voor jou. Met wat geluk kom je er levend vanaf".
B. had dus geen geluk.
A. heeft B. daar ter plekke doodgeslagen.
Verdiend zo iemand de doodstraf? Tja… je mag het recht niet in eigen hand nemen. Maar om nou te zeggen dat A. een in en in slecht iemand is… dat toch ook weer niet.
A. is dan toch weer (imo) van een ander kaliber dan iemand die voor de lol mensen martelt en vermoordt.
Dus is het makkelijk om te zeggen dat deze man geen gevaar is voor de gemeenschap en dus geen doodstraf verdient.