Zoon van opperbevelhebber gedood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Zoon van opperbevelhebber gedood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:34

runningkawa schreef:
Maar als er 2 ministers dood gaan? preekt men dan ook over de 1 meer dan de ander?

Want nu zijn het ook gewoon 2 soldaten, met dezelfde missie

ik snap wat je bedoeld maar zo werkt het nu eenmaal,,dennis om heel cruw te zijn met alle respect natuurlijk voor schouwink want zijn verlies is net zo erg,,maar dennis was nu juist de zoon van,,,en die is juist heel belangrijk en juist een dag dat hij was aangesteld als generaal kan hij de volgende dag de dood aankondigen van zijn eigen zoon dat is zo wrang en omdat ijn huldiging ook op de tv is geweest en hij nu eenmaal een belangrijk man is ,,,is dit logisch ,,,eerlijk,, dat kan ik niet zeggen, niks is eerlijk hun dood is niet eerlijk,,fam van schouwink heeft groot praat over hun oon niet nodig om te weten dat hun zoon speciaal was.
voor mijzelf,,ik vind het vreselijk om hem op tv te zien in de kist,,dennis had thuis moeten komen en kunnen genieten van een zwempartij en zijn whiky,cola.
ik zal hem missen en door al dee aandacht maakt het echt niet makkelijk juis niet het tegenovergestelde juist.
ik mis hem.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:40

Zeg is jou Z een beetje kapot ofzo? Clown
Ik vind het ook best logisch dat er over hem meer gesproken wordt.
Niet dat de dood van Schouwink dan minder erg is

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:43

ja klopt hij blijft zzzzzzzo vaak hangen haha zit iets tussen de toetsen,,en dan typ je te snel en let je er niet op zzzzory haha

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:12

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:16

Er is altijd wel een stok te vinden om te slaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:22

jaantsje schreef:
Er is altijd wel een stok te vinden om te slaan.

Dat denk ik ook, typisch voorbeeld van gebruiksgelegenheid voor haat te kweken. Erg voor de familieleden dat ze na de dood zulke dingen moeten meemaken wens je niemand toe

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:23

ik ben het daar helemaal mee eens jaantsje,,in de oorlog vallen er doden om de meest stomme redenen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 10:27

Moniek schreef:
ik ben het daar helemaal mee eens jaantsje,,in de oorlog vallen er doden om de meest stomme redenen.

Dat is een beetje een open deur en ook een beetje off topic
Wij hebben om te beginnen geen oorlog met Afghanistan.

De vraag in dit topic was, is die een gerichte aanval.
Inmiddels is Fitna er ook weer bij gehaald, terecht of niet.

We zullen dat nooit weten defensie liegt net zo hard (zijn de verdwenen fotorolletjes etc al vergeten) als de Taliban.

Onderliggende vraag is wel wat moeten we daar, nu blijkt dat er zo weinig terecht komt van de doelstellingen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:05

vind het altijd een beetje overdreven al die aandacht voor overleden militairen..
oke het is heel erg natuurlijk.. maar als er een glazenwasser van het dak pleurt (ook tijdens zijn werk dus) gaat minister de president echt niet een toespraak houden live op tv..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:02

Een heel vreemde opmerking. Ik word er ook een beetje onpasselijk van.

Glazenwassers worden nu eenmaal niet de flat opgestuurd door de regering. De militairen wel. Heel logisch dat de premier hier aandacht aan schenkt.
Hun veiligheid wordt ook niet gegarandeerd door materieel wat bij een glazenwasser wel het geval is. Maakt op zich is het overlijden voor nabestaanden niet minder erg en dat zal de premier ook onderschrijven. Maar dat de regering hier aandacht aan schenkt is niet meer dan normaal.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:05

slimmerik schreef:

Glazenwassers worden nu eenmaal niet de flat opgestuurd door de regering. De militairen wel. Heel logisch dat de premier hier aandacht aan schenkt.
Hun veiligheid wordt ook niet gegarandeerd door materieel wat bij een glazenwasser wel het geval is. Maakt op zich is het overlijden voor nabestaanden niet minder erg en dat zal de premier ook onderschrijven. Maar dat de regering hier aandacht aan schenkt is niet meer dan normaal.

Maar een soldaat gaat toch ook bij het leger, wetend dat er een risico is van buitenlandse missies, net als andere job met gevaren

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:30

slimmerik schreef:

niks vreemds aan hoor.. alle 2 risico van het vak Knipoog
een soldaat zit toch ook vrijwillig in het leger? net zoals een glazenwasser zijn werk ook vrijwillig doet..

trouwens.. ik word een beetje onpasselijk van je onderschrift.. die allemaal onwaarheden bevat

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:38

Even tussendoor: Bloos
Vroeger op de manege (long time ago) hadden we een familie (Hack) met 'n NRPS-pony en een Anglo- Arabier. De oudste zoon heette Roger. Nu lees ik op teletekst dat 1 van de zwaar gewonden zo heet Bloos! .
De leeftijd komt ook overeen, en hij was altijd al gek van leger, politie etc.
Hoe dan ook afschuwelijk, maar ik denk er nu net wat vaker aan dan je "normaal" zou doen, omdat je zoiemand en zijn familie "kent".

Zijn er soms mensen die hem (Roger die gewond is) kennen en kunnen zeggen of het inderdaag over deze jongen gaat??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:39

LimaMambo schreef:
trouwens.. ik word een beetje onpasselijk van je onderschrift.. die allemaal onwaarheden bevat

Zoals de pot is....
Beetje triest dat je daar in ieder willekeurig topic over door blijft zeuren (bovendien altijd weer off topic)

Ontopic:
Laat ik me anders uitdrukken. Als mijn broer (die op een gewoon bedrijf werkt) op dat bedrijf verongelukt, zal ongetwijfeld de directeur een woordje doen tijdens de begrafenis. Gelukkig is dat voor de persmuskieten geen voer voor verslaglegging. Dit dus wel.

Het is niet dat de ouders van de soldaten om nieuwsverslaglegging vragen. Dat doen de Nederlanders.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:44

slimmerik schreef:
LimaMambo schreef:

Zoals de pot is....
Beetje triest dat je daar in ieder willekeurig topic over door blijft zeuren (bovendien altijd weer off topic)

Ontopic:
Laat ik me anders uitdrukken. Als mijn broer (die op een gewoon bedrijf werkt) op dat bedrijf verongelukt, zal ongetwijfeld de directeur een woordje doen tijdens de begrafenis. Gelukkig is dat voor de persmuskieten geen voer voor verslaglegging. Dit dus wel.

Het is niet dat de ouders van de soldaten om nieuwsverslaglegging vragen. Dat doen de Nederlanders.

dan mag ik toch nog wel zeggen dat ik al die ophef een beetje overdreven vind of niet? want ik ben een nederlander Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:12

Ik ben het eigenlijk ook wel met Lima eens.
Het is verschrikkelijk dat er daar doden vallen.
Maar je weet simpelweg wel dat als je het leger in gaat dat je uitgezonden kunt worden.
En dat je als heel ander mens terug kunt keren omdat je geestelijk heel wat mee maakt. Met wat pech medisch anders terug komt (zoals de jongen paar weken terug met het geamputeerde been) maar ook dat je niet levend terug komt.
Dat weet je gewoon als je zulk beroep gaat doen.

Net als dat je weet dat als je veel op de weg zit, hondereden kilometers in de week maakt je ook meer kans hebt op een auto ongeluk dan wanneer je in de winkel op de hoek werkt waar je te voet heen kunt gaan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:18

Maar zo zit er in elk beroep wel een gevaarlijk hoekje.
Ik ben het met je eens rk, en dus ook met Lima Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:23

ik denk dat jullie een beetje te ver gaan.
het is nu in afganistan,,, mar wat stel nu wat als er bij ond de pleuris uitbreekt want ja dat kan ook bij ons.
zijn jullie dan niet blij dat er soldaten ijn die ons land kunnen verdedigen??
Jullie kijken te kort vind ik,nederlanders zijn daar om hulp te bieden een gebied veilig te houden om onschuldigen burgers te helpen hun leven weer op te bouwen,met ja gevaar voor eigen leven.
ik vind een beetje respect wel op zijn plaats.
ja ze weten de risico´s,,en juist daarom een beetje respect.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:24

suus_ schreef:

met alle respect dat vind ik appels met peren vergelijken.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:26

kirri schreef:
MarliesR schreef:
Echter, de groep van mijn broertje (hij is 20) is wel ontzettend gemotiveerd. Zij zien wel het nut in van wat ze doen en het eerste wat ze met z'n allen riepen toen ze hoorden dat er weer doden waren gevallen dat ze direct terug zouden gaan als ze dat gevraagd werd...

ze zijn idd gemotiveerd. Een vriend van mij gaat over een paar maanden ook weer terug, dit word nu al zijn 3de keer.

Ja, maar de vraag is waar komt die motivatie vandaan? In eerste instantie willen de militairen er natuurlijk heen om te doen waar ze voor getraind zijn, dat trainen word je op een gegeven moment zat. Ze willen tot actie over gaan.

Natuurlijk roepen alle militairen dat ze zo weer terug gaan. Maar is dat omdat ze aan de missie willen werken? Of omdat ze hun maten willen steunen? Volgens mij is het toch echt het tweede. Niks niet opbouwen (hier hebben ze toch geen mogelijkheid toe) maar de mannetjes aanpakken die hun maten hebben vermoord en ervoor zorgen dat alle mannen e(en vrouwen natuurlijk) veilig thuis komen.

Daarnaast doet het mij ook pijn om te zien dat dennis van uhm veel meer aandacht krijgt als die andere jongen, Mark van shouwburg (??? zie je ik weet zelfs zijn naam niet zeker!). Vooral als ik me dan indenk dat die andere jongen een goede vriend van mij zou kunnen zijn. Het zou mijn hart breken als deze vriend minder aandacht krijgt als een van zijn collega's. Maar ja, wat kun je er aan doen. De media vindt het nu eenmaal belangrijk als je een populaire jongen met veel vrienden, een actrice als vriendin of vader met hoge rang hebt. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:29

Het heeft toch niks te maken met geen respect hebben te maken?
Ook niks met appels en peren
Maar dat je gewoon weet dat als je een bepaald beroep (of hobby) uit oefend dat daar risico's aanzitten.... soms met erg nare gevolgen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:30

Moniek schreef:
suus_ schreef:

Ik kan er ook zo boos om worden. Ik heb alleen maar diep respect voor militairen. Je moet heel veel lef hebben om zo een zwaar beroep uit te oefenen. En als je dan tijdens een missie overlijd dan is het minste wat men kan doen een foto + je naam in de krant plaatsen! Totaal niet vergelijkbaar met ieder ander beroep.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:38

suus_ schreef:

met alle respect dat vind ik appels met peren vergelijken.[/quote]

Ik kan er ook zo boos om worden. Ik heb alleen maar diep respect voor militairen. Je moet heel veel lef hebben om zo een zwaar beroep uit te oefenen. En als je dan tijdens een missie overlijd dan is het minste wat men kan doen een foto + je naam in de krant plaatsen! Totaal niet vergelijkbaar met ieder ander beroep.[/quote]

dat vind ik dus ook.
en ja rk er zitten risicos aan maar om dan te roepen tja dat wist je is larikoek.
zeggen jullie dat ook tegen alle omgekomen in de 2e wereld oorlog dan kunnen we dodenherdenking ook wel schrappen of niet?
wees blij met een goed leger zodat we wat kunnen doen in andere landen en ook voor ons zelf want het is niet alleen in afghanistan maar overal in de wereld looopt ons team,en het zijn niet allemaal gekken die trekkervingers hebben,,,dat is kul.
nee ik ben trots op dennis en op al zijn omgekomen kameraden en ja hij verdedigd ons land en nee dat doet een glazenwasser niet met alle respect.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:42

fallenangel3 schreef:
Moniek schreef:

Ik kan er ook zo boos om worden. Ik heb alleen maar diep respect voor militairen. Je moet heel veel lef hebben om zo een zwaar beroep uit te oefenen. En als je dan tijdens een missie overlijd dan is het minste wat men kan doen een foto + je naam in de krant plaatsen! Totaal niet vergelijkbaar met ieder ander beroep.

Er zijn zoveel zwaar beroepen, ik snap echt niet dat mensen op één meer doorwegen dan de andere

Als hier iemand van de politie word doodgeschoten is het niet waard
Als er weer de zoveelste dakwerker van dak valt ook niet
Maar een soldaat die een oorlog doet om olie wel

Vind ze alle drie even erg, het één beroep is niet zwaarder. het verdriet ook niet daar word ik dan weer boos om dat er een balans van verdriet is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:43

in de 2e wereld oorlog was men niet vrijwillig in dienst...groot verschil.

Dus nee geen lariekoek...een andere kijk erop. dat wel.
Of ik blij men met een goed leger..ja zeker Ja
Maar ik ben ook erg blij met de vuilnisman...anders werd het ook maar een stinkbende. Ook al heeft die vuilnisman geen risico in zijn beroep...
Ieders keus in beroep.
En ja ik heb respect voor ieders keus, zeker.
Maar dan mag ik toch wel zeggen dat ik het niet nodig vind om de soldaten zo veel in de pers te laten zien die een ongeluk hebben gehad, maar de man aan de lopende band die zijn hand kwijt raakte niet...
Die deed vast ook wel belangrijk werk...anders bestond zijn beroep niet... En die wist waarschijnlijk niet eens van de risico's van zijn beroep... bedrijfsongevalletje zeggen we dan...vervelend....en je hoort er niets eens van.

En gaat er iemand dood..is het altijd iemand kind.