sarabande schreef:Sophiee De taal (die je eerst terecht heel klein schreef) die op tribunes gebezigd wordt is schuttingtaal.
Deze taal als normale spreek en schrijftaal gebruiken is hetzelfde als vloeken, vandaar dat het van een ander niveau is.
paardje2005 De akties en het gevolg ervan op anderen en omstandigheden afschuiven zonder enige afkeur voor wat er gebeurt is geeft weinig hoop voor de toekomst.
Als de mensen die dit veroorzaakt hebben niet tot de z.g. harde kern horen, vraag ik me af wat dan wel de harde kern is.
Tuurlijk heb ik afkeur voor wat er gister gebeurd is. Ondanks dat ik niet op noord stond was de chaos er bij ons er niet minder om.
De actie op zich was erg leuk, en mooi om te zien. De fanatics hebben op de papiertjes gezet op te letten met brandende voorwerpen, denk aan sigaretten zodat dat tijdig opgemerkt kan worden en uitgemaakt kan worden.
Maar je verwacht toch zeker niet dat er een stuk of wat doelbewust de boel in de hens gaan steken?? Dat had niemand verwacht.
Ga maar eens wat filmpjes bekijken. Op een filmpje is te horen hoe heel veel lui roepen stoppen met gooien, toen de eerste te vroeg gegooide wcrollen licht brande. Helaas was dat niet te zien op de 2e ring en was het te laat.
De zside zijn fanatiekelingen.... de harde kern is uit op andere dingen. Ik heb zelf een hele groep harde kern jongens mogen ontmoeten.... en dat zijn geen lieverdjes.
De jongens die gister de boel in de hens hebben gestoken hebben die echt wel met voorbedachte rade gedaan, maar ik denk niet dat het hun bedoeling is geweest om het stadion in de hens te steken. Alleen om de wcrollen in de fik te steken.
Deze jongens noem ik geen harde kern, want ze zijn vast best lief(zijn ze bijna allemaal op de zside) maar oerdom.
De jongens van de harde kern zijn niet lief.