Brand in stadion Groningen (wedstrijd Groningen - Ajax)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Brand in stadion Groningen (wedstrijd Groningen - Ajax)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:14

Sophiee schreef:
[size=]oja enne, de neuzen worden nooit kampioen hoor, en terecht ook. Tong uitsteken[/size]

Sophiee schreef:
Ja natuurlijk, maar andersom net zo goed. Als er boven mij 20 joden staan te schreeuwen en schelden en met middelvingers te zwaaien naar ons vak, ga ik niet lief lachen en me omdraaien.
Natuurlijk wordt er dan even lekker teruggezwaaid en ze een prettige terugreis gewenst, aangezien ze voor niks waren gekomen Tong uitsteken

Misselijk

Mag ik hier even onpasselijk van worden, je geeft duidelijk jouw niveau aan.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:54

Het Parool schreef:
Een groepje harde supporters staat schaapachtig te lachen. Een deel van hen probeerde in de ontstane paniek het Ajaxvak te bestormen. ''Ha, wat moet je dan als je op het veld staat en je kan geen kant op? Dan ga je Joden aanvallen, wat moet je anders!''

Het hele groepje ligt dubbel van het lachen. ''Ja, en wat moet je als je een brandende wc-rol op je kop krijgt. Dan gooi je die toch weg, achter je,'' lacht een ander.

Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2008/APR/14/p2.html

Wat moet je met zulk soort mensen...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:55

sarabande schreef:
Sophiee schreef:
[size=]oja enne, de neuzen worden nooit kampioen hoor, en terecht ook. Tong uitsteken[/size]

Sophiee schreef:
Ja natuurlijk, maar andersom net zo goed. Als er boven mij 20 joden staan te schreeuwen en schelden en met middelvingers te zwaaien naar ons vak, ga ik niet lief lachen en me omdraaien.
Natuurlijk wordt er dan even lekker teruggezwaaid en ze een prettige terugreis gewenst, aangezien ze voor niks waren gekomen Tong uitsteken

Misselijk

Kom ik ook even reageren, als geen Ajax supporter, maar een Utrechter, de Ajacieden staan bekend als de Joden, 020 en de Neuzen! Als ik vanavond weer bij een jeugdwedstrijdje zit te kijken en er zit een bekende naast me en ik zeg 1x het woord Ajax ... naja dan noemt hij ze liever 020'ers!
Kijk ik heb niks tegen andere clubs, zat vroeger ook op de Bunnikside mee te bleren tegen de spelers en scheidsrechters, maar toen er een paar jaar geleden een ongeluk is gebeurd met dodelijk afloop zing ik nooit meer laat maar liggen, hy is dood. Sinds 1,5 a 2 jaar zit ik nu op een andere tribune en merk ik hoe ik me erger aan de supporters bij Utrecht.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:02

sarabande schreef:
Sophiee schreef:

Sophiee schreef:

Misselijk

Inderdaad. 'Als er boven mij 20 joden staan te schreeuwen'.
Niet normaal dat voetbal-gedoe. Mijn jonge broertje praat ook zo over ze, al toen hij 11 was. Allemaal door dat stomme voetbal.

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:08

Hoezo, ajacieden noemen zichzelf ook Joden hoor, heeft niks met nazi's ofzo te maken of iets met betrekking tot de 2de wereldoorlog. En dat ze geen kampioen worden is een feit, en buiten dat om was het gewoon een grapje, maar het blijkt wel weer dat mensen er hier zo weinig van snappen dat ze lekker direct gaan happen. Genieten.

Voordat Ajax in 1918 landskampioen werd, was het Amsterdamse Blauw-Wit veel populairder dan Ajax. Rond die tijd moesten de uitsupporters altijd met de tram dwars door de joodse wijk naar het Ajaxstadion, wat mogelijk de oorzaak is van het "joodse" imago van Ajax. In recentere jaren werd de naam "jood" als geuzennaam gevoerd, met de Israëlische vlag als symbool.
Bron: Wikipedia.nl

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:09

Haha helaas wordt er bijna altijd het woord 'vieze' voorgezet. Heb niet het idee dat het positief word gebruikt. Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:41

In Arnhem (Vitesse) is het verboden om sfeeracties te houden met middelen die niet-brandwerend zijn. Ik denk dat de club hier ook nog wel problemen mee gaat krijgen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:20

sarabande schreef:
Sophiee schreef:

Sophiee schreef:

Misselijk

In deze ben ik het helemaal eens met sarabande, dit soort vuiligheid kan wel achterwege worden gelaten.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:55

Sophiee schreef:
Adriana schreef:
Ik ben voor Ajax, ik hoop dat ze door het vuurtje wat pittiger zijn geworden Haha!

Het schijnt dat sommige Groninger idioten ook nog even lekker voor de tribune van de Ajax supporters hebben staan etteren. Die mogen ze van mij ook een stadion verbod geven. En dat ze boos waren op degenen die niet mee wouden doen, wat een helden zeg!

Je zult er maar zitten met je kind...

Je kunt ook gewoon ajacieden zeggen hoor! Cool

En daarmee kijken veel mensen anders tegen hun op. Niet alleen ajax was hier de dupe van. Wat denk je van PSV???

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:39

Nog 1 maal, joden voor ajacieden is niet bedoelt als scheldwoord, maar is gewoon een bijnaam zonder betrekkingen op 2de wereldoorlog.
Ze noemen zichzelf ook zo. Of gaan jullie ook allemaal huilen als ik FC Groningen Boeren noem? Da's dan vast ook verkeerd, terwijl dat ook gewoon een bijnaam is aangezien Groningen niet echt meer agrarisch is ingesteld.

Dus, als hier nu nog meer opmerkingen gemaakt worden over 'mijn niveau' zou dat een beetje raar zijn, aangezien jullie je er blijkbaar niet in hebben verdiept om de juiste informatie te hebben.

Om even terug te komen op het onderwerp; het is en blijft een ontzettend domme actie van een paar idioten, deze mensen zijn ook geen supporters in mijn ogen. Was namelijk in alle gevallen ongunstig voor Groningen én voor de hele eredivisie.
Ook nog eens levensgevaarlijk, aangezien de blusvoorzieningen het niet goed deden, brand hoeft maar iets groter te zijn en er vallen gewoon doden..

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:05

Hier een service medewerker van fc groningen. Heb niet alles gelezen, maar wil alleen even het deze en gene kwijt.

Ten eerste: de ajaxcieden zijn ook geen lieverdjes. Er is altijd geouwe.ho.er als zij er zijn. Het is niet voor niks dat er ALLEEN mogelijkheid was voor ajaxsupporters om met de bus naar de euroborg te komen. Onder politiebegeleiding wel te verstaan.

Ten tweede: wcrollen zijn zo uniek niet. Wordt bij meerdere stadions gebruikt voor sfeeracties.

Ten derde: De groninger fanatics zijn een zeer enthousiaste groep jongeren die geweldige leuke sfeeracties bedenken die nog nooit uit de hand zijn gelopen(en ze bestaan al 5 jaar).

Deze brand is een samenloop van ongelukkige omstandigheden. Van te voren stonden er heel wat emmers klaar. Er stonden 7 servicemedewerkers klaar om de boel direct op te ruimen.

Echter door een x aantal zieke geesten(met spiritus) en een sterke wind is alles uit de hand gelopen..
De beveiliging heeft geprobeerd te blussen(wat ook menig filmpje te zien was) maar door geen druk was het niet mogelijk en op dit moment waren alle aanwezige brandblussers ook al leeg. En het was dweilen met de kraan open. De brandweer was al onderweg.

Dat het een minuut duurde voor de nooduitgangen open waren was enkel omdat er gedacht werd dat het wel snel onder controle zou zijn. Helaas was dat niet waar en gingen de nooddeuren alsnog open, en ondertussen gingen er ook supporters het veld op.

5 supporters hebben de mogelijkheid gezien om via een trapje op de tribunes oost te komen. zeker GEEN 150 zoals ik iemand anders zag schrijven. Alle supporters zijn vervolgens naar het middenveld gebracht en de beveiliging is er omtoe gaan staan. Later zijn ze naar de parkeergarage gebracht en daar zijn alle supporters geregistreerd.

Alle brandstichters zullen gepakt worden. Euroborg heeft zulke goede camera's die zo ver kunnen inzoomen dat ze kunnen tellen hoeveel neusharen iemand heeft!

De zside kent een fotoregistratie dus met een beetje mazzel zitten de brandstichters nu al in de cel, wees niet bang die jongens komen de rest van hun leven geen stadion meer in!!

O ja, de harde kern van FC Groningen heeft al jaaaaaren een stadion verbod... dus die zijn het niet geweest!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:16

Sophiee De taal (die je eerst terecht heel klein schreef) die op tribunes gebezigd wordt is schuttingtaal.
Deze taal als normale spreek en schrijftaal gebruiken is hetzelfde als vloeken, vandaar dat het van een ander niveau is.

paardje2005 De akties en het gevolg ervan op anderen en omstandigheden afschuiven zonder enige afkeur voor wat er gebeurt is geeft weinig hoop voor de toekomst.
Als de mensen die dit veroorzaakt hebben niet tot de z.g. harde kern horen, vraag ik me af wat dan wel de harde kern is.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:38

sarabande schreef:
Sophiee De taal (die je eerst terecht heel klein schreef) die op tribunes gebezigd wordt is schuttingtaal.
Deze taal als normale spreek en schrijftaal gebruiken is hetzelfde als vloeken, vandaar dat het van een ander niveau is.

paardje2005 De akties en het gevolg ervan op anderen en omstandigheden afschuiven zonder enige afkeur voor wat er gebeurt is geeft weinig hoop voor de toekomst.
Als de mensen die dit veroorzaakt hebben niet tot de z.g. harde kern horen, vraag ik me af wat dan wel de harde kern is.

Tuurlijk heb ik afkeur voor wat er gister gebeurd is. Ondanks dat ik niet op noord stond was de chaos er bij ons er niet minder om.

De actie op zich was erg leuk, en mooi om te zien. De fanatics hebben op de papiertjes gezet op te letten met brandende voorwerpen, denk aan sigaretten zodat dat tijdig opgemerkt kan worden en uitgemaakt kan worden.

Maar je verwacht toch zeker niet dat er een stuk of wat doelbewust de boel in de hens gaan steken?? Dat had niemand verwacht.

Ga maar eens wat filmpjes bekijken. Op een filmpje is te horen hoe heel veel lui roepen stoppen met gooien, toen de eerste te vroeg gegooide wcrollen licht brande. Helaas was dat niet te zien op de 2e ring en was het te laat.

De zside zijn fanatiekelingen.... de harde kern is uit op andere dingen. Ik heb zelf een hele groep harde kern jongens mogen ontmoeten.... en dat zijn geen lieverdjes.

De jongens die gister de boel in de hens hebben gestoken hebben die echt wel met voorbedachte rade gedaan, maar ik denk niet dat het hun bedoeling is geweest om het stadion in de hens te steken. Alleen om de wcrollen in de fik te steken.
Deze jongens noem ik geen harde kern, want ze zijn vast best lief(zijn ze bijna allemaal op de zside) maar oerdom.
De jongens van de harde kern zijn niet lief.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 10:58

Oerdom, juist! Laat ze daarom maar alle stadion ongelukken zien die er gebeurd zijn. Ik durf te denken dat ze deze grappen nooit weer in hun hoofd halen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:07

Adriana schreef:
Oerdom, juist! Laat ze daarom maar alle stadion ongelukken zien die er gebeurd zijn. Ik durf te denken dat ze deze grappen nooit weer in hun hoofd halen.

Tja... Ik heb menig voetbalramp gezien op video. Die kregen we te zien, toen wij instructies kregen hoe het rampenplan van euroborg werkt. En vooral de ramp in hillsborough heeft heel veel indruk op mijn achter gelaten.
Ik zag het ook allemaal voor mij hoor, toen ik de 1e mensen over de wand zag springen en de 1e mensen op brancard zag werden afgevoerd.
Op zo'n moment weet je amper wat er allemaal gaande is en ziet die verschrikkelijke beelden van hillsborough voor je..... niet grappig. Slaap nog slecht.

Morgen ben ik weer present, En hoop dat alles goed gaat. Maar hier ben ik wel zeker van.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:17

Ik kan me voorstellen dat je dan slecht slaapt... daarom denk ik dat het geen gek idee is om die Zside mensen die docu's te laten zien. Vooral voor de jongere mensen...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:42

Adriana schreef:
Ik kan me voorstellen dat je dan slecht slaapt... daarom denk ik dat het geen gek idee is om die Zside mensen die docu's te laten zien. Vooral voor de jongere mensen...

Nee denk ook zeker niet dat het een slecht idee is. Misschien een lesprogramma opzetten voor basisscholen... en die door het hele land laten gaan o.i.d.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:54

Zowiezo.. Als ik op mijn huidige stageschool (basisonderwijs) rond kijk, lopen jongetjes van 9 als helemaal de hooligan uit te hangen. Helemaal geweldig vinden ze het. Maar ondertussen, sjongejonge het is allemaal verschrikkelijk uitschot, en is het dat niet dan zijn het gewoon trieste gasten die ZO naïef ..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:43

ik vraag me toch af: hoe kan het toch dat ik in Amerika of Canada altijd vrolijk in een stadion zit en echt het gevoel heb dat iedereen daar gewoon is voor een dagje uit met de hele familie én dat je nooit iets leest over onlusten in stadions waar met gemak 50000 man in passen en die ook nog eens uitverkocht zijn en de inzet heel erg hoog is.

Zou het dan toch te maken hebben met een algemeen gebrek aan opvoeding en manieren? De simpele dingen in in het leven, zoals de deur openhouden als er iemand aankomt, enzovoorts enzovoorts.

Waar ik me ook over verbaas is dat de voetbalproblemen al zeker 25 jaar bestaan in Nederland, volgens mij moeten voetbalterroristen (= die paar procent die het echt verzieken) maar eens echt gestraft worden, met een behoorlijke afschrikking voor eventuele toekomstigen die dat in hun hoofd willen halen.

En verder zouden ze echt een zero tolerance over onsportiviteit in moeten voeren. Fan van beide ploegen moeten respect voor elkaar tonen, dat doen de voetballers ook. Hele etnische groepen gaan uitmaken voor voetbalterroristen gaat veel te ver, dat heeft ook niets te maken met WOII.

PS: voetbalfanaten lijken veel op neofascisten, met die opmerking dat andersdenkenden feitelijk verdoemd zijn. Mijn favoriete team was nooit het team uit de regio. Het was bijna gevaarlijk om daarvoor uit te komen op school, want voordat je het wist was er wel iemand die het nodig vond om dat maar uit je te slaan...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 22:00

Waaaat, Joost je leefde dus in een gekke omgeving...

Voetbalterroristen heb je door heel Europa... de Engelsen zijn dacht ik nog een stukje erger...
Een soort van modern oer gedrag om elkaar de hersenen op een plein in te slaan inplaats van op weides tussen Schotland en Engeland!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:21

Heb hier nog een mooi rapport liggen van het auditteam voetbalvandalisme 2006.. Als je die cijfers ziet.. Heb er zelf mijn afstudeerproject van gemaakt, dus weet er opzich nog wel wat van af (dat wat is blijven hangen Knipoog)

Engelsen zijn idd erg, maar wat dacht je van Oost-Europa? Damn.

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:40

Adriana schreef:
Waaaat, Joost je leefde dus in een gekke omgeving...

Voetbalterroristen heb je door heel Europa... de Engelsen zijn dacht ik nog een stukje erger...
Een soort van modern oer gedrag om elkaar de hersenen op een plein in te slaan inplaats van op weides tussen Schotland en Engeland!

Da's ook in Nederland gebeurd hoor, in 1997 geloof ik. De slag om Beverwijk werd het genoemd.
Ook in een weiland langs de A10, hadden ajax en feyenoord supporters afgesproken om te vechten.
Viel zelfs 1 dooie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:49

Petulan schreef:
Heb hier nog een mooi rapport liggen van het auditteam voetbalvandalisme 2006.. Als je die cijfers ziet.. Heb er zelf mijn afstudeerproject van gemaakt, dus weet er opzich nog wel wat van af (dat wat is blijven hangen Knipoog)

Engelsen zijn idd erg, maar wat dacht je van Oost-Europa? Damn.

Misschien een ideetje terug naar de Romeinse tijd.
Zet die hooligans op het gras in het voorprogramma, en de voetballers bij de toeschouwers op de tribunes, scheelt een hoop politie Haha! Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:59

0-10-2004:
Bij het WK-kwalificatieduel in de Afrikaanse zone tussen Togo en Mali vallen drie doden. Vlak na het einde van de wedstrijd valt de stroom in het stadion uit, waarna grote paniek uitbreekt onder de toeschouwers.

09-05-2001:
Bij de Ghanese topper tussen Accra Hearts of Oak en Kumasi Ashanti Kotoko (2-1) in de hoofdstad Accra zijn ruim 120 doden te betreuren en enkele honderden gewonden. Na afloop konden de aanhangers van Kumasi het verlies niet verkroppen en begonnen het stadion af te breken. De paniek ontstond toen de politie traangas gebruikte en bleek dat de stadionpoorten gesloten waren.

06-05-2001:
Officieel 2 doden (officieus tenminste 20) en bijna 200 gewonden bij een bekerwedstrijd in de Iraanse plaats Sari als het dak van een tribune in het overvolle stadion het begeeft door het gewicht van de kijkers op dat dak en neerstort op het publiek.

29-04-2001:
Er vallen zeker 10 doden in het gedrang bij ongeregeldheden tijdens de wedstrijd FC Lupopo-Tout Puissant Mazembe in Lubumbashi (Dem. Republiek Congo).

11-04-2001:
43 doden en 160 gewonden in Johannesburg in het gedrang voor het stadion bij de Zuid-Afrikaanse topper tussen Kayzer Chiefs en Orlando Pirates.

09-07-2000:
In de Zimbabwaanse hoofdstad Harare vallen 13 doden en ongeveer 100 gewonden bij botsingen tussen rivaliserende supportersgroepen.

05-04-2000:
2 supporters van Leeds worden doodgestoken tijdens supportersrellen in Istanbul voor de UEFA-Cupwedstrijd Galatasaray-Leeds United.

09-07-1996:
70 doden bij een competitiewedstrijd in Tripoli (Libië) als de scheidsrechter een doelpunt afkeurt dat in de ogen van een deel van de toeschouwers wel geldig is.

16-10-1996:
83 doden en 147 gewonden in het gedrang na paniek bij de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Guatemala en Costa Rica in Guatemala-Stad.

05-05-1992:
17 doden en 700 gewonden bij het instorten van een noodtribune in Bastia voorafgaand aan de halve finale in de Franse beker tussen Bastia en Olympique Marseille.

13-01-1991:
42 doden en ongeveer 50 gewonden na zware rellen in Orkney (Zuid-Afrika) bij de wedstrijd tussen Kaizer Chiefs en Orlando Pirates.

12-08-1989:
In Lagos vallen 12 doden bij rellen rond het WK-kwalificatieduel tussen Nigeria en Angola.

15-04-1989:
96 mensen laten het leven en meer dan 200 personen raken gewond in het gedrang bij de bekerwedstrijd Liverpool-Nottingham Forrest in het Hillsborough-stadion in Sheffield.

12-03-1988:
Zeker 71 doden bij een panieksituatie in Katmandu, hoofdstad van Nepal.

9-05-1985:
39 doden en 400 gewonden bij supportersrellen in het Brusselse Heizel-stadion voor de Europacup I-finale tussen Liverpool en Juventus.

26-05-1985:
10 doden en 50 gewonden in Mexico-Stad in het gedrang voorafgaand aan de finalewedstrijd om het Mexicaans kampioenschap.

1-05-1985:
56 doden en bijna 60 zwaargewonden bij een brand in een houten tribune van het stadion van de Engelse club Bradford.

26-11-1982:
Zeker 10 doden en meer dan 600 gewonden doordat in Algiers (Algerije) een tribunedak instort.

17-11-1982:
24 doden en 50 gewonden na de wedstrijd America-Deportivo Cali in Colombia. Het incident ontstond nadat toeschouwers vanaf een hoge tribune op een lagere hadden ge-urineerd.

20-10-1982:
Nadat paniek onder de toeschouwers was uitgebroken na afloop van de UEFA-bekerwedstrijd Spartak Moskou-Haarlem vielen een groot aantal doden en gewonden. Officiële cijfers melden 60 doden, maar andere bronnen spreken van een dodental tot 340.

18-11-1981:
17 doden wegens het instorten van een tribune in het stadion van Ibague in Colombia.

08-02-1981:
Er vallen 21 doden en 54 mensen lopen verwondingen op als na het duel Olympiakos Piraeus-AEK Athene in de Griekse hoofdstad een stadionpoort gesloten blijkt.

12-03-1975:
12 doden in Moskou bij paniek in het stadion na het uitvallen van de lichtinstallatie bij de jeugdinterland tussen de Sovjet-Unie en Canada.

17-02-1974:
48 mensen worden in de Egyptische hoofdstad Caïro vertrapt als voor de wedstrijd Zamalek-Dukla Praag een afzetting doorbreekt.

02-01-1971:
66 doden in Ibrox Park als bij de immer beladen stadsderby tussen Glasgow Rangers en Celtic een tribune instort.

23-06-1968:
73 doden bij gedrang voor de stadionpoort in Buenos Aires bij de wedstrijd Boca Juniors-Rio de la Plata.

17-09-1967:
44 doden en 600 gewonden in Kayseri als in een Turkse competitie-wedstrijd na een omstreden doelpunt toeschouwers elkaar met pistolen, messen en glasscherven te lijf gaan.

27-10-1966:
12 mensen komen in Managua (Nicaragua) om het leven in het gedrang bij het verlaten van het stadion.

05-10-1965:
16 doden in Kwangju (Zuid-Korea) als er 50.000 toeschouwers worden toegelaten in een stadion waar slechts ruimte is voor 30.000 mensen.

24-05-1964:
350 doden en 500 gewonden bij de tumultueuze interland Peru-Argentinië in Lima.

April 1961:
5 doden en meer dan 300 gewonden bij de interland Chili-Brazilië in Santiago als een tribune instort.

09-03-1946:
33 doden en meer dan 500 gewonden bij de Engelse bekerwedstrijd Bolton Wanderers-Wolverhampton Wanderers.

05-04-1902:
Tijdens de interland Schotland-Engeland in Glasgow stort een tribune in. 25 toeschouwers overleven het niet.

Hierbij een lijstje van voetbaldrama's, voetbaldrama waar doden zijn gevallen. Dus geen andere drama's als bv. euroborg en simpele handgemeen.. de dik gedrukte zijn rampen waaraan supporters zelf de 1e hand geleegd hebben!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:03

Helaas kan ik Heizel niet ontkennen, maar de Engelse fan als de grote boosdoener is ook wel weer wat overdreven. Tegenwoordig zijn daar hele strenge wetten, waardoor er minder incidenten plaatsvinden als in de gemiddelde competitie. Wat er gebeurt is, kan en mag niet worden vergeten, maar inmiddels zijn tijden toch veranderd in Engeland. Ik geloof dat de Italianen tegenwoordig een hoop incidenten op hun namen hebben, maar daar durf ik niet teveel uitspraken over te doen.