liever niet op tv bij Peter R. de Vries

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: liever niet op tv bij Peter R. de Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 01:27

ShannaY schreef:
Mistic schreef:
Waar bemoeid die peter zich mee. Als die man zijn straf uitgezeten heeft hoef hij niet nogmaals gestraft te worden.

Wat van O. wel of niet in zijn profiel heeft staan gaat niemand wat aan. Of hij later eerlijk is naar zijn "partner" is ook onze en al helemaal niet peter zijn zaak.

Juist, wat een verschrikkelijke vent is het toch.

jaja, en als het jouzelf of een bevriende betreft, die iets aangaat met iemand met nogal wat op z'n kerfstok heeft, dan is het vreselijk dat niemand je gewaarschuwd heeft.

net zoals mensen die roepen dat pedofielen ook anoniem mogen blijen, TODAT die persoon in hun straat, tussen hun kids woont, dan willen ze het wel weten

we hebben het hier niet over zaken als een pakje kauwgom gejat hebben ofzo..

ik vind het dus alleen maar goed, dat iemand zulke mensen onderschept op sites ivm online daten.

dat deze man een vriendin wil en dat er heus wel iemand zal zijn die van hem kan houden en zijn verleden het verleden laten? prima, zal best, maar dan wel open en eerlijk, geen vrouwen in een mooi plaatje laten trappen zonder alle info.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:49

Ik heb er geen problemen mee hoor, dat Peter dat doet. De man hééft toch iemand vermoord? Denk je dat je het wel zou willen weten als het jezelf (of een dierbaar familielid) overkomt. Of zijn jullie dan ook allemaal nog zo nobel om te zeggen dat die man zijn straf gehad heeft?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:07

En wat als deze man gewoon in de kroeg had gezeten, en met iemand had gedate? Wat als hij tijdens het boodschappen doen een praatje met iemand aanknoopt? Moeten we de rest van zijn leven met een megafoon achter hem aanlopen?

Deze man is gestraft, en die straf is voorbij. Hij draagt levenslang zijn geweten met zich mee, en een strafblad. Als iedereen hier zo nodig over moet oordelen, dan moet je rechter worden

Edit: de straffen die mensen krijgen zijn door de staat bepaald. Wij hebben de regering gekozen, dus inirect hebben wij de straffen bepaald. Oftewel: we hebben het zelf in de hand gehad.

Sinds wanneer verdient iemand geen 2de kans meer? Waarom is oprechte spijt en rouw niet meer genoeg? Waarom moeten wij als mensen steeds iemand blijven achtervolgen met een daad die misschien wel uit woede of wanhoop is begaan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:41

Als je gezond bij je verstand bent en je bent echt heel kwaad kan je iemand een klap geven maar vermoorden? Gezonde mensen kunnen dat niet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 12:06

nahja dat zal best, maar daar gaat het niet over. dat de straf niet terecht is is een ander onderwerp, maar de vraag is: is het aan peter om die man nogmaals te straffen n voor l*l te zetten op tv?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:36

Jildau schreef:
Als je gezond bij je verstand bent en je bent echt heel kwaad kan je iemand een klap geven maar vermoorden? Gezonde mensen kunnen dat niet.

Dat betwijfel ik. Ik denk dat iedereen er toe in staat is als je maar lang genoeg getreiterd en gepest word. Weet jij veel wat er daar thuis aan de hand was, ieder huisje zijn kruisje hoor!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:44

ikenindi schreef:
nahja dat zal best, maar daar gaat het niet over. dat de straf niet terecht is is een ander onderwerp, maar de vraag is: is het aan peter om die man nogmaals te straffen n voor l*l te zetten op tv?

Heb ik niet zo'n moeite mee hoor. Zijn vrouw kan het niet meer zeggen, die heeft hij koud gemaakt. Haar familie zal het ook niet zo erg vinden denk ik.
En als die man in de kroeg zijn biertje drinkt en hij zou een praatje met me aanknopen, zou ik ook blij zijn als iemand me vertelt waar ik mee te maken heb. Mijn leven is me lief. Sneu voor de goede man, maar daar had hij aan moeten denken voor hij besloot een ander mens te vermoorden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:29

Diablo schreef:
ikenindi schreef:

Heb ik niet zo'n moeite mee hoor. Zijn vrouw kan het niet meer zeggen, die heeft hij koud gemaakt. Haar familie zal het ook niet zo erg vinden denk ik.
En als die man in de kroeg zijn biertje drinkt en hij zou een praatje met me aanknopen, zou ik ook blij zijn als iemand me vertelt waar ik mee te maken heb. Mijn leven is me lief. Sneu voor de goede man, maar daar had hij aan moeten denken voor hij besloot een ander mens te vermoorden.

Precies! OK dan!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:42

Jildau schreef:

Wat een boute uitspraak

Als iemand dingen heeft gedaan die echt niet door de beugel kunnen, moord/pedofilie, dan hoor je dat wel ergens op te kunnen zoeken. (Degene heeft bepaalde rechten verspeeld zoals al eerder werd gezegd) Als naast jou iemand komt wonen die 'iets' met kinderen heeft gedaan wil je dat natuurlijk weten.
Dan ben je op de hoogte, en weet je dat je daar niet je kinderen heen kunt sturenbijvoorbeeld. Ik vind het weer een grens overgaan om zo iemand met zijn gedrag te confronteren als hij al zijn straf heeft uitgezeten, daar heeft niemand wat mee te maken toch?

En Peter r gaat dus die grens over en dat vind ik niet kunnen, zowiezo vraagtekens bij die man maar dat is weer wat anders.

SuperMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:45

Ja soms gaat Peter R. De Vries tever.

ALs ik die man was geweest had ik een advorcaat in gehoert en een rechtzaak had aan gespand vanwegen privecie breuk.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 13:46

Diablo schreef:
ikenindi schreef:

als je leven je lief is moet je voortaan niet meer naar buiten. daar kun je ook beroofd worden enzo. als je een blinde date via internet wil weet je dat er risico`s aan zitten. ik denk dat je dan bij de eerste afspraak goed moet kijken hoe iemand is ofzo. ik weet t niet. ik zou t nooit doen. aangezien ik dat vertrouwen niet heb... maar t blijft zo dat peter dit niet hoeft uit te zenden naar mijn idee...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 13:47

SuperMacho schreef:
Ja soms gaat Peter R. De Vries tever.

ALs ik die man was geweest had ik een advorcaat in gehoert en een rechtzaak had aan gespand vanwegen privecie breuk.

ik zou een advocaat inhuren, en een rechtzaak aangespannen , vanwege privacy en nederlandse les nemen als ik jou was Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:51

Inenindi, wat een onzin dat je niet meer naar buiten moet gaan als je leven je lief is. Is jouw leven je niet lief dan? Omdat jij wel gewoon buiten komt, neem ik aan....

Natuurlijk weet ik dat me van alles kan gebeuren als ik buiten ben. Maar als ik iemand leer kennen, waarvan ik niet weet dat diegene iemand vermoord heeft, zou ik het erg prettig vinden om dat te horen van iemand die het wél weet. Als ik het kan voorkomen, rek ik mijn leven inderdaad wat langer.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 13:55

ja, maar het aan je veretllen is wat anders dan het uitzenden op tv...

en mijn leven is me niet lief genoeg om binnen te zitten idd. ik ben een buitenmens. en ja, overal zijn gevaren... Knipoog je hebt bepaalde dingen die gevaarlijker zijn, en dat is o.a. daten met mensen die je niet kent, en nog nooit gezien hebt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:58

Ok, daarover verschillen wij dus van mening. Mij mag het wel verteld worden, óók op tv. Het recht op privacy heeft deze meneer verspeeld op het moment dat hij zijn vrouw naar de andere wereld hielp, zo zie ik dat.
En gelukkig ziet Peter R. de Vries dat ook zo.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:59

Diablo schreef:
Ok, daarover verschillen wij dus van mening. Mij mag het wel verteld worden, óók op tv. Het recht op privacy heeft deze meneer verspeeld op het moment dat hij zijn vrouw naar de andere wereld hielp, zo zie ik dat.

Ben ik met je eens hoor, dat recht heeft hij allang verspeeld.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:24

Ja als je je privacy wilt behouden moet je niet iemand gaan vermoorden, als dat uitkomt..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:01

Diablo schreef:

helaas het rechtsysteem in nl niet. er wordt niet voor niets gesproken over volkert van der g., en huppeldepup o. en hatseflat a. etc... dus ik zie niet in waarom peter denkt wel iets openbaar mag maken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:12

Ik ben benieuwd wat er uit ze rechtzaak van deze week komt. Peter mag in ieder geval het einde van zijn aflevering al niet uitzenden en er bestaat dus een kans dat hij de gehele aflevering niet mag uitzenden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:45

het wordt zondag toch gewoon uitgezonden zag ik vandaag :s

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:33

Ik vind hem wel goed opzich...
Hij zorgt ervoor dat in sommige zaken meer word opgelost met zijn zoektochten naar dingen
dan met het bewijsmateriaal dat er is.

En tjaa alles draait toch om de kijkcijfers, ik kijk graag naar zijn afleveringen, maar indd. Deze aflevering miste wat
En dat was het stuk wat niet uitgezonden mocht worden.
Als dat er wel was geweest had hij mijn aandacht weer, maar nu ben ik halverwege afgehaakt, helaas!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:40

Ik weet niet wie de aflevering van vanavond heeft gezien maar ik vond dat De Vries veeel te ver ging bij die Alex in de zaak van Henk Rommy 'de zwarte cobra'.

Vond het echt schandalig, zit te denken om er een brief heen te schrijven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:46

anneliesdj schreef:
Ik weet niet wie de aflevering van vanavond heeft gezien maar ik vond dat De Vries veeel te ver ging bij die Alex in de zaak van Henk Rommy 'de zwarte cobra'.

Vond het echt schandalig, zit te denken om er een brief heen te schrijven.

het geweldige daaraan is, wat heeft hij nog niet eens zo lang geleden zelf gedaan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 00:53

wat bedoel je?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 08:10

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar wat je bedoeld...

ik heb niet gekeken trouwens.