Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitch schreef:Dit jongetje heeft 't beter voor elkaar dan zo'n 80% van de kinderen tegenwoordig, die elke dag vlees moeten eten, chips krijgen, regelmatig naar de Mac gaan en elke dag drinkyoghurt krijgen...
Sander_ schreef:Fitch schreef:Dit jongetje heeft 't beter voor elkaar dan zo'n 80% van de kinderen tegenwoordig, die elke dag vlees moeten eten, chips krijgen, regelmatig naar de Mac gaan en elke dag drinkyoghurt krijgen...
Ik denk dat 90% van die kinderen dat naar de Mac gaan etc. als erg leuk/lekker ervaren, dus in hun ogen is dat zeker niet negatiefDat jij dat negatief víndt is natuurlijk een ander verhaal.
Sander_ schreef:Ben ik met je eens, gevolgen van ongezond eten zijn natuurlijk wel erg vervelend voor een kind. Vooral de eerste 2 punten die je noemt.
Skygirl schreef:Hier kan je de documentaire terug kijken op internet:
http://weblogs.vpro.nl/villa-achterwerk/?s=rauw
Yinka schreef:Raar mens zeg...
Ze zegt dat haar zoontje allergisch is voor gluten. Logisch dat hij zich goed voelt bij dit dieet, want hier zitten geen gluten in. Maar zodra hij een boterham ect eet dan voelt hij zich verschrikkelijk. Ik denk als dat jongetje een aangepast dieet krijgt, dat hij dan ook gezond is. Waarschijnlijk at hijv oordat ze hieraan begonnen gewoon alles en daar kan hij gewoon niet tegen...
Skygirl schreef:Voor degenen die nog meer over 'rauw eten' willen weten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raw-foodism
of op internet zoeken op Raw foodism. Het schijnt in Amerika steeds populairder te worden.
pmarena schreef:Nou , een tijdje terug had ik regelmatig contact met iemand die dat rauw eten dus ook doet. En die zweerde erbij , wist heel pakkend uit te leggen waarom het beter was.
Let wel : hij at ook vlees en dronk melk en gebruikte roomboter enzo , maar dat haalde hij allemaal bij een zeer diervriendelijk en respectvol naar de natuur toe werkende biologische boerderij.
Ook at die wel eens "normale" producten , maar waar mogelijk rauw en altijd biologisch. Hij had zich nog nooit zo goed gevoeld , en kon zo een aantal dingen opnoemen die van die voorgeperste koekjes en met E-nummers behandelde voedingswaren kunnen veroorzaken.
Ik geloof dan ook zeker dat voedingsmiddelen die gewoon door de natuur gegroeid zijn en zonder allerlei productie-troep in het hele proces , zo "puur" op je bord terechtkomen , een heel stuk gezonder zijn.
Zo was het vroeger namelijk ook : door de natuur gegroeid. En niet opgepompt , opgefokt en vele malen verwerkt en behandeld om het mooier van kleur of langer houdbaar te krijgen.