Agressie naar leerkrachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Agressie naar leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 20:17

Precies, het laatste is wat niet klopt. De lerares in kwestie heeft nl niet eens een punt van gemaakt. Ze heeft geen aanklacht ingediend, ze vond het blijkbaar binnen de grenzen of zag haar eigen rol hier ook in. De disciplinaire acties kwamen van boven af OMDAT het filmpje verspreid is!
Dát is nog veel meer een kwestie.
En er zijn dus een heleboel filmpjes op YouTube te vinden van agressie en rare dingen die alleen met het doel om wat schokkends ofzo anoniem te verspreiden. En gebeurt er niks, dan zetten ze het wel in scene met nietsvermoedende slachtoffers.

(Overigens is de helft van de klas gestraft, er is precies uitgezocht wie wát deed om te helpen of erger te maken)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:03

redrumfox:

jij verschuilt je naar mijn mening achter het excuus van een verstoorde emotionele balans en een ontwrichtte thuissituatie.
je kan niet je hele leven afschuiven op problemen die je hebt (gehad). ik als persoon kan ook niet kinderen op mijn werk een mep verkopen omdat ik vroeger ook wel een een klap voor mijn hoofd heb gehad van mijn vader.
en ik begrijp heel goed dat je emotioneel goed door de war kan zijn van gebeurtenissen, maar zaak is wel om de controle bijzelf te houden. jij bent ZELF verantwoordelijk voor je leven, niemand anders. innerlijke centrum van controle noemen ze dat.
als jij je proefwerk klote hebt gemaakt, zeg je dan:
'sja, eigen schuld, heb niet goed geleerd',
of zeg je dan:
'het is mijn moeders schuld, want die vroeg of ik haar wilde helpen met (noem eens wat) mijn oma verzorgen.'

als jij je hele leven je eigen handelen blijft verklaren door wat andere je aan hebben gedaan of wat je is overkomen, zal je nooit lekker in je vel komen te zitten, en ook geen steek verder komen.
als je weet dat je iets moeilijk kan verwerken of je zit emotioneel in disbalans, dan is het de zaak om proffesionele hulp te zoeken en aan jezelf te gaan werken.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:35

Ik vind het echt BELACHELIJK en helemaal nergens op slaan, waar halen ze het lef vandaan om zo tegen een leerkracht te praten? Die mensen staan er voor jou, en ook al interesseert het je niet- breng dan in ieder geval nog een beetje respect op om die mensen te laten doen waarvoor ze er zijn; lesgeven.

Zo heb je ook een paar van die types bij mij in de klas, vooral eentje.
Gisteren ook weer- meisje was te laat dus die docent zegt dat ze een briefje moest halen.
Toen werd ze al helemaal boos en nam ze haar tas mee, dus docent zegt: 'Ga maar weg want hier heb ik geen zin in.'

Later komt dat meisje weer terug, helemaal boos en uitschelden ('Jij bent echt een mongooltje' 'Jij hebt echt een kronkel in je kop' zijn maar een paar quotes van de dingen die ze zei). Ze zei ook nog dat de docent grote problemen zou krijgen, maar ik denk toch eerder dat zij die krijgt.... Wat vinden jullie hier nou van dat is toch niet normaal meer? Echt triest vind ik dat, dom kind

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:15

Lees in de "Trouw" die ik net van iemand heb gehad die terug uit nederland is, dat 1 op de 3 kinderen onder de twaalf jaar gedragsproblemen heeft die naar criminaliteit kunnen leiden....
Ik vind dat bepaald schokkend. En wat doen we ermee?
Las trouwens ook dat er mensen op de universiteit komen die niet eens kunnen spellen of rekenen of slecht kunnen lezen en een bijspijker cursus nodig hebben....

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:05

Redrumfox schreef:
Ik denk dat dat er wel degelijk iets mee te maken heeft: iemand die zelfmoord pleegt heeft ook emotionele problemen en kan op dat moment niet helder denken. In mijn ogen is dat wel vergelijkbaar. Ik heb het nu niet zozeer over deze kwestie, maar over emotionele/geestelijke problemen in het algemeen: er wordt in dit topic heel makkelijk over gedaan van 'ja je moet je gewoon gedragen', maar dat is lang niet in alle situaties mogelijk: je weet niet wat erachter zit.

ff offtopic.

maar wat veel mensen niet weten is dat deze mensen vaak zware psychische problemen hebben. ze denken juist niet aanzichzelf. ze denken aan anderen. dat hun vrienden/familie beter af zou zijn zonder hem/haar. Je springt heus niet zomaar voor de trein. er zit een verhaal achter. natuurlijk is het traumatisch voor de machinist, trein inzittenden, mensen die het zagen gebeuren en de familie. Een rotervaring. er word vaak te simpel gedacht door de mensen. 'oh die wil niet meer leven en springt dus voor de trein. wat sneu voor de machinist'. Tuurlijk is dat sneu! maar als persoon die dood wil ligt dat niet zo. je denk dat je beter af bent. je denkt dat je naaste beter af zijn zonder jou. en dat is het misverstand.

wij hebben laatst 2x een ongeluk op het station meegemaakt.
1 bewust en 1 onbewust.
de bewuste stond voor de trein. meisje dat ik ken zag de man het spoor op lopen en ging daar staan. zijn schoenen vlogen uit. ze heeft enkele dagen niet kunnen slapen.
de onbewuste was eigenlijk een stolm ongeluk dat voorkomen had kunnen worden. de spoorweg was dicht. en aan de andere kant stond de trein. dat meisje moest de trein halen en liep onder de slagbomen door. en toen kwam daar de goederentrein. die 2 km verder pas tot stilstand kon komen. gewoon hele domme pech. ik kan ook met haar geen medelijden hebben( sorry) wel voor de 30 mensen die het gezien hebben en haar tegen hielden en haar familie. maar ik vind dat dom om gewoon de lampen, het geluid en de boom te negeren. ze was pas 18 jaar.

daar zit dus ook veel verschil in. mensen oordelen te snel over mensen. daar gaat de fout al in Knipoog
sorry. ik wou dit ff kwijt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:09

Claudia__ schreef:
Ik vind het echt BELACHELIJK en helemaal nergens op slaan, waar halen ze het lef vandaan om zo tegen een leerkracht te praten? Die mensen staan er voor jou, en ook al interesseert het je niet- breng dan in ieder geval nog een beetje respect op om die mensen te laten doen waarvoor ze er zijn; lesgeven.

Zo heb je ook een paar van die types bij mij in de klas, vooral eentje.
Gisteren ook weer- meisje was te laat dus die docent zegt dat ze een briefje moest halen.
Toen werd ze al helemaal boos en nam ze haar tas mee, dus docent zegt: 'Ga maar weg want hier heb ik geen zin in.'

Later komt dat meisje weer terug, helemaal boos en uitschelden ('Jij bent echt een mongooltje' 'Jij hebt echt een kronkel in je kop' zijn maar een paar quotes van de dingen die ze zei). Ze zei ook nog dat de docent grote problemen zou krijgen, maar ik denk toch eerder dat zij die krijgt.... Wat vinden jullie hier nou van dat is toch niet normaal meer? Echt triest vind ik dat, dom kind

zo zijn er helaas te veel mensen. ik heb er ook een paar in de klas. wel niet zo erg als dit maargoed. vandaag gingen we koken met school en gingen we naar een andere locatie waar ze kooktoestellen hebben. normaal zijn we half 5 uit. we waren 3 uur terug en gingen op school nabespreken. een hoop leerlingen waren aan het zeuren of ze naar huis mochten. dat mocht op voorwaarde dat we morgen een reflectie gemaakt hebben over het koken. en meteen een grote mond 'te veel werk, te weinig tijd, of ze moesten werken. ze hadden nog een uur ( van half 4 tot half 5) als ze dat dan in die tijd maken. maarnee. dat willen ze niet. zo is er altijd wel wat. of ze gaan het werk afraffelen om naar huis te mogen.. grr.. verwende leerlingen. ik doe wel mijn best op school en al zou ik tot 8 uur moeten blijven zitten, het maakt mij niet uit. de leraar wil mij wat leren, en niet de leerling de leraar. en dat vind ik verschikkelijk dat de rollen afentoe anders staan.