Verplicht Eigen Risico 150 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Verplicht Eigen Risico 150 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:53

Word er moedeloos van Huilen van het lachen

Dit jaar krijg ik 242,50 terug van de verzekering. Ik heb voor 12,50 aan medicijnen gebruikt..

Dit jaar word je voor dik 400 euro benadeeld.. Het is boevengespuis bij de regering..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:44

flowerxxx schreef:
Ik vind het erg jammer dat ze de regeling hebben afgeschaft. En de werkelijke reden is nog veel erger. Dit hebben ze namelijk gedaan na klachten van gehandicapten en chronisch zieken. De no-claim zou namelijk discrimineren (want gezonde mensen kregen geld en zieke mensen niet).

Maar met het eigen risico werkt het precies hetzelfde. Zieke mensen krijgen geen no-claim meer terug, maar moeten nu 150 euro zelf betalen. Tja als je echt chronisch ziek bent zit je zo aan die 150 euro. Maar wat erger is dat veel mensen niet meer zomaar naar het ziekenhuis gaan. Kost namelijk heel veel geld.

Klopt! En nu is iedereen de l*l want nu moet iedereen bijbetalen en krijgt niemand meer wat terug Scheve mond Wat zijn het toch een stelletje bloedzuigers in Den Haag Boos!

Ik ben daar idd ook bang voor, dat heel veel mensen gewoon het geld niet meer hebben om naar de dokter/het ziekenhuis te gaan en gewoon blijven rondlopen met hun klachten. Nog even en het is hier net zoals in de VS!

Ik krijg trouwens deze keer 255 euro terug. Heb geen gebruik gemaakt van de zorg Lachen Hopelijk hoef ik dat volgend jaar ook niet want dan wordt het bijbetalen ipv terugkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:55

Hoe je het ook wendt of keert, de chronisch zieken hebben steeds meer het nakijken...Die 250€ hebben ze nooit gezien en nu moeten ze ook nog hun eigen medicijnen betalen tot de 150€ ik vidn het pure discriminatie.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:59

Belachelijk, dat eigen risico... Verzekering wordt ook steeds duurder. Dat ik mijn No-claim niet terugkrijg dat begrijp ik wel, want ik zit er altijd ver overheen (zo'n 1700 euro per jaar aan medicijnen) maar dat ik nu eerst nog 150 eigen risico moet betalen vind ik helemaal omgekeerde wereld.

Maarja, wat wij willen en vinden telt toch niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:02

Kieffer halverwege dit jaat krijgen de chtonisch zieken een compensatie van rond de 50 euro heb ik zojuist gehoort....Mss een pleister op de wond.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:13

Chiqa schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, de chronisch zieken hebben steeds meer het nakijken...Die 250€ hebben ze nooit gezien en nu moeten ze ook nog hun eigen medicijnen betalen tot de 150€ ik vidn het pure discriminatie.

Ja idd, er is dus niets veranderd, het is eigenlijk ook voor de chronisch zieken ook alleen maar erger geworden, die moeten nu dus ieder jaar 150 euro bijleggen voor medicijnen e.d.!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:27

Chiqa schreef:
Kieffer halverwege dit jaat krijgen de chtonisch zieken een compensatie van rond de 50 euro heb ik zojuist gehoort....Mss een pleister op de wond.

47 euro maar voor zover mij bekend gaat dat niet halverwege het jaar gebeuren maar krijgen de mensen die het betreft daar pas veel later bericht over.
Voor meer info kan je contact opnemen met het CAK-BZ tel. 0800-1925

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:06

Misser schreef:
Tinkerloos schreef:
Ik moet in April weer naar de tandarts,maar ik ga echt niet.
Foto,consult,nee dank je..
Dan volgend jaar maar een kunstgebitje ofzo...

Ook een beetje een domme instelling...

Zorgtoeslag is trouwens ook ruim 10 euro omhoog gegaan per maand.

ik had ook afgebeld als het niet meer vergoed zou worden, mn vorige controle was ik 65 euro kwijt, ga toch weg, en daarom hebben ze dat nu ook weer in het pakket gedaan, alleen tot je 22ste, slaat nergens op.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 20:08

65 euro kan nooit alleen een controlle zijn geweest...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:09

ik vind het echt niet normaal Boos! Boos!
en zeker al niet dat je nu ook zelf voor je anticonceptie moet betalen Boos!
waar slaat dat op? willen ze nog meer jonge moeders op de wereld of arbortus?? Boos! Boos!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:09

wil je het bonnetje zien? mag hoor, even gebitje schoonmaken, tandjes checken en er is één foto gemaakt omdat ik last had van een kies. heb de bon bewaard, omdat ik toen besloot niet meer naar de tandarts te gaan Huilen van het lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:10

xxxmarexxx schreef:
waar slaat dat op? willen ze nog meer jonge moeders op de wereld of arbortus?? Boos! Boos!

condooms willen ook weleens werken Knipoog
maar goed ik heb de pil gehaald afgelopen week en heb niets hoeven te betalen, krijg vast een leuk geel blaadje via de post?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:11

Maar wanneer jij binnen 2 jaar niet meer naar de tandarts gaat, wordt het daarna niet meer vergoed door je zorgverzekeraar

Dat probleem heb ik dus ook. Ik heb enorme tandartsangst en was 2 jaar niet op controle geweest. Daarom willen ze het nu ook niet meer vergoeden en zal ik het de aankomende tijd zelf moeten betalen.
Dan kun je dus maar beter wel gewoon gaan. Dan betaal je nog minder als dat je het zelf in zijn geheel moet betalen, want tien tegen 1 dat er na die 2 jaar echt wel wat aan je tanden gebeuren moet, en dan lopen de kosten echt enorm op, en dan dekt de verzekering helemaal niets meer!
Daarnaast heb je maar 1 gebit. Jammer hoor.

Overigens krijg ik mijn noclaim van vorig jaar wel weer terug, dus gelukkig kan dat weer een piepklein beetje compenseren Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-03-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:13

Cayenne schreef:
Maar wanneer jij binnen 2 jaar niet meer naar de tandarts gaat, wordt het daarna niet meer vergoed door je zorgverzekeraar

Dat probleem heb ik dus ook. Ik heb enorme tandartsangst en was 2 jaar niet op controle geweest. Daarom willen ze het nu ook niet meer vergoeden en zal ik het de aankomende tijd zelf moeten betalen.
Dan kun je dus maar beter wel gewoon gaan. Dan betaal je nog minder als dat je het zelf in zijn geheel moet betalen.
Daarnaast heb je maar 1 gebit. Jammer hoor.

ik ben nog 18 dus het word nu weer tot me 22ste vergoed, ik ben ook erg bang ik was 9 jaar! niet geweest maar hoefde niets te betalen, behalve mezelf, want ik zat met een stel hamsterwangen opgescheept door alle gaatjes. dus ik hoop dat ik na mn 22ste de lotto win ROFL

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:15

Ik ben 27 dus ik moet nu wel alles zelf betalen omdat ik meer dan 2 jaar niet ben geweest. Ik wist dus niet dat het daarna niet meer door de verzekering wordt vergoed, maar het is natuurlijk wel logisch, want in die 2 jaar ben je natuurlijk niet op controle geweest en kan er van alles mis zijn wat een kapitaal kan kosten.
Maar vrolijk ben ik er nu al niet van Nagelbijten / Gniffelen Nou moet ik eerst alles zelf betalen tot mijn gebit weer helemaal in orde is en de tandarts dat zwart op wit heeft ondertekend voor de verzekering, en DAARNA kan ik pas weer de tandartsverzekering in, maar wel vele honderden euro's lichter Nagelbijten / Gniffelen

Dus wacht aub niet te lang zoals ik heb gedaan, want je krijgt er echt spijt van Scheve mond niet alleen in je portemonnee, maar ook vooral qua gebit zelf!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:18

maar als het niet meer vergoed zou worden zou ik toch echt alleen gaan als ik kiespijn heb, waar haalt een mens het geld vandaan? helemaal als student...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:20

tand trekken is altijd nog goedkoper als laten repareren ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:21

xDramaQueen schreef:
ik had ook afgebeld als het niet meer vergoed zou worden, mn vorige controle was ik 65 euro kwijt, ga toch weg, en daarom hebben ze dat nu ook weer in het pakket gedaan, alleen tot je 22ste, slaat nergens op..

Tandarts heeft niets met deze verplichte eigen bijdrage te maken hoor!! Dar gaat puur en alleen maar
om medicijnen die je voorgeschreven krijgt, rest wordt gewoon allemaal nog vergoed zoals het was.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:24

nickyu schreef:
tand trekken is altijd nog goedkoper als laten repareren ...

Maar om ze nou gelijk allemaal te laten trekken is nou ook weer zo rigoreus Clown
@Dramaqueen, ik heb ook last van een kies die los zit, en daar wil ik toch ook wel dat naar gekeken wordt. Hij zal er waarschijnlijk wel uit moeten en ik heb verder geen pijn, maar het zit me toch niet lekker. En zo heb ik er nog wel een paar en het is gewoon een naar idee Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:31

daarom ben ik uiteindelijk toch naar die controle gegaan, ja het was een rib uit mn lijf maar het deed echt pijn, maar na 2 dagen sensodyne poetsen was het weg, het voelt ook niet fijn om onzeker te zijn over je mond etc, en ik heb nu echt een hele lieve angsttandarts, maar waar halen de mensen het geld toch vandaan, ik was echt bang stel dat er iets getrokken moet worden wat ik dán wel niet kwijt zou zijn Nagelbijten / Gniffelen gelukkig heb ik nu nog 4 jaar om mijn gebit gratis te laten doen bij wijze van, maar was dat niet zo geweest tjah, dan hadden controles niet gehoeven voor mij.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:35

Zoals zo vaak het geval is in de politiek, wordt de burger uiteindelijk weer eens de dupe wanneer er mooie beloftes worden gedaan.

In eerste instantie werden de poliskosten voor iedereen gelijk toen ziekenfonds en particulier samengevoegd werden onder een nieuw zorgstelsel. Voor de lage inkomens kwam er zorgtoeslag. Veel mensen betaalden uiteindelijk bijna het dubbele aan ziektekostenpremie ten opzichte van ziekenfondspremie zoals het voorheen was. Ik ben van 60 euro in de maand eerst, naar 120 euro in de maand nu gegaan.

Maar nee, verzekerde de politiek ons: niemand zou er echt op achteruit gaan, want er was immers de zorgtoeslag. Helaas kom ik daar net niet voor in aanmerking, want ik zit op de grens van wel of niet krijgen... Zodoende kostte de ziektekostenverzekering mij na de verandering ineens 720 euro op jaarbasis meer! ik vind het knap geld!

Vervolgens werd er gezegd dat iedereen een no-claim premie terug zou krijgen. 255 euro.
Ben ik nog steeds 465 op jaarbasis kwijt, waar ik niets aan heb gehad. Immers, ik claim geen ziektekosten.

Nu is het zo dat de no-claim er ook af gaat, ondanks de mooie beloften een paar jaar geleden. Ik moet, bovenop de extra poliskosten die ik vanaf de verandering al meer moet betalen, ook nog eens eerst 150 bij leggen om uberhaupt gebruik te mogen maken van een verzekering waar ik me al blauw aan betaal.

Dus: er wordt me aan de ene kant 255 afgenomen en daar nog eens 150 euro aan de andere kant boven op gerekend. Is een subtotaal van 270 euro en daarbij opgeteld 720 premie extra sinds de verandering. Maakt dat ik dus nu totaal 990 euro per jaar meer betaal dan ik hoefde te betalen voor het nieuwe zorgstelsel ingevoerd werd. ik ben er dus per maand 82, 50 op achteruit gegaan!
Dat is een prijsverhoging van bijna 138 procent!!!

Maar wat ik nou zo gek vind: als de bezineprijzen een paar cent omhoog gaan, is het schokkend en berichten alle nieuwszenders hiervan. En dit pikken we allemaal klakkeloos? Mensen: laat van je horen, gebruik je stemrecht!

Ik denk dat wel duidelijk is wat ik vind van het verplicht eigen risico. En dat ik me niet alleen daarop blind staar, maar op hoe zich het hele proces heeft voltrokken van af het begin dat de politiek zijn "mooie plannetjes" ging in -en doorvoeren.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:34

xDramaQueen schreef:
xxxmarexxx schreef:

condooms willen ook weleens werken Knipoog
maar goed ik heb de pil gehaald afgelopen week en heb niets hoeven te betalen, krijg vast een leuk geel blaadje via de post?

alleen de standaar bassis pil word vergoed Boos! dus als je een andere hebt kun je dokken Boos! Boos!
en ja condooms werken ook maar is minder veilig vind ik. stel je voor hij scheurd.....
heb je toch een probleem en die krengen zijn ook duur Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:35

condoom is vaak veiliger als de pil hoor, gaan er zoveel door de pil heen.. bij microgynon 30 extreem veel zelfs

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:41

xDramaQueen schreef:
condoom is vaak veiliger als de pil hoor, gaan er zoveel door de pil heen.. bij microgynon 30 extreem veel zelfs

ik heb toch liever alle 2 dus dat betreft maakt het niks uit. maar het is toch belachelijk dat je nu zelf moet betalen. bij de microgynon 30 hoef je pas vanaf 21 jaar zelf te betalen maar de rest gelijk vanaf het begin... is tog niet normaal??

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:46

terwijl de microgynon 30 een der gevaarlijkse is
door deze pil ben ik nu een hele dure klant van de regering ..