Dit jaar krijg ik 242,50 terug van de verzekering. Ik heb voor 12,50 aan medicijnen gebruikt..
Dit jaar word je voor dik 400 euro benadeeld.. Het is boevengespuis bij de regering..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flowerxxx schreef:Ik vind het erg jammer dat ze de regeling hebben afgeschaft. En de werkelijke reden is nog veel erger. Dit hebben ze namelijk gedaan na klachten van gehandicapten en chronisch zieken. De no-claim zou namelijk discrimineren (want gezonde mensen kregen geld en zieke mensen niet).
Maar met het eigen risico werkt het precies hetzelfde. Zieke mensen krijgen geen no-claim meer terug, maar moeten nu 150 euro zelf betalen. Tja als je echt chronisch ziek bent zit je zo aan die 150 euro. Maar wat erger is dat veel mensen niet meer zomaar naar het ziekenhuis gaan. Kost namelijk heel veel geld.
Chiqa schreef:Hoe je het ook wendt of keert, de chronisch zieken hebben steeds meer het nakijken...Die 250€ hebben ze nooit gezien en nu moeten ze ook nog hun eigen medicijnen betalen tot de 150€ ik vidn het pure discriminatie.
Chiqa schreef:Kieffer halverwege dit jaat krijgen de chtonisch zieken een compensatie van rond de 50 euro heb ik zojuist gehoort....Mss een pleister op de wond.
Misser schreef:Tinkerloos schreef:Ik moet in April weer naar de tandarts,maar ik ga echt niet.
Foto,consult,nee dank je..
Dan volgend jaar maar een kunstgebitje ofzo...
Ook een beetje een domme instelling...
Zorgtoeslag is trouwens ook ruim 10 euro omhoog gegaan per maand.
xxxmarexxx schreef:ik vind het echt niet normaal![]()
![]()
en zeker al niet dat je nu ook zelf voor je anticonceptie moet betalen![]()
waar slaat dat op? willen ze nog meer jonge moeders op de wereld of arbortus??![]()
Cayenne schreef:Maar wanneer jij binnen 2 jaar niet meer naar de tandarts gaat, wordt het daarna niet meer vergoed door je zorgverzekeraar![]()
Dat probleem heb ik dus ook. Ik heb enorme tandartsangst en was 2 jaar niet op controle geweest. Daarom willen ze het nu ook niet meer vergoeden en zal ik het de aankomende tijd zelf moeten betalen.
Dan kun je dus maar beter wel gewoon gaan. Dan betaal je nog minder als dat je het zelf in zijn geheel moet betalen.
Daarnaast heb je maar 1 gebit. Jammer hoor.
xDramaQueen schreef:ik had ook afgebeld als het niet meer vergoed zou worden, mn vorige controle was ik 65 euro kwijt, ga toch weg, en daarom hebben ze dat nu ook weer in het pakket gedaan, alleen tot je 22ste, slaat nergens op..
nickyu schreef:tand trekken is altijd nog goedkoper als laten repareren ...
xDramaQueen schreef:xxxmarexxx schreef:ik vind het echt niet normaal![]()
![]()
en zeker al niet dat je nu ook zelf voor je anticonceptie moet betalen![]()
waar slaat dat op? willen ze nog meer jonge moeders op de wereld of arbortus??![]()
condooms willen ook weleens werken
maar goed ik heb de pil gehaald afgelopen week en heb niets hoeven te betalen, krijg vast een leuk geel blaadje via de post?
xDramaQueen schreef:condoom is vaak veiliger als de pil hoor, gaan er zoveel door de pil heen.. bij microgynon 30 extreem veel zelfs