Lichaam Zegers lag in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re: Lichaam Zegers lag in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:19

Rosalie schreef:
Ach, mild. Ik denk dat er niets mis is met een beetje nuance.
"als het iemand betrof die me heel na zou staan". Als mijn ex-man (waar ik dus op een punt in mijn leven heel van heb gehouden) mijn kinderen zou vermoorden? Hm. Ik zou overladen zijn met emoties, maar geen ervan zou wrok zijn. Ik zou me afvragen waarom ik niets van zijn labiliteit heb gemerkt. Ik zou in shock en heel verdrietig zijn, maar ik zou ab-so-luut niet wensen dat hij nog een lekkere lijdensweg heeft gehad, kom nou zeg.

dat vind ik dan heel knap van je...ik zou zo niet kunnen reageren. Er is niemand, maar dan ook niemand die ongestraft aan mijn kinderen komt. Ook mijn man niet ongeacht hoeveel ik van hem houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:43

Waarom heeft niemand het over de overleden duiker? Ik ken het verhaal niet maar als ik een beetje kan voorstellen wat die man de laatste minuten heeft meegemaakt *ziet t voor zich dat de duiker de man in kwestie in de auto heeft zien zitten die daar al drie weken zat* -brrrrrr......-. T zou mijn beroep niet zijn en verschrikkelijk dat hij bij de berging om het leven is gekomen..

Verder - wat je ook meegemaakt mag hebben. Niemand heeft het recht de levens van een ander te nemen. Jezelf tot daar aan toe maar anderen, in dit geval onschuldige kinderen.... Vind alles wat er gezegd is eerlijk gezegd nog niet hard genoeg. Je gaat seriemoordenaars toch ook niet over hun bolletje aaien en zeggen 'die zal wel een slechte jeugd gehad hebben....'. Getuigt niet echt van compassie met de nabestaanden van de kinderen. Maar ja, dat is mijn mening, he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:45

Cassole schreef:
Je gaat seriemoordenaars toch ook niet over hun bolletje aaien en zeggen 'die zal wel een slechte jeugd gehad hebben....'. Getuigt niet echt van compassie voor de nabestaanden van de kinderen. Maar ja, dat is mijn mening, he?

Ik denk niet dat dit vergelijkbaar is met een seriemoordenaar, hoewel ook bij zo iemand vast wel een heleboel steekjes los zullen zitten. Bovendien aait niemand in dit topic de betreffende man over z'n bolletje hoor Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:49

Netje schreef:
Imago01 schreef:
Hij had een prachtbaan, een prachthuis. Alle omstandigheden leken okay. Je kunt niet ín iemands (verknipte) geest kijken (helaas). Er is in die kerel overduidelijk iets geknapt. Kreeg niet voor niets zijn ontslag en heeft hij er zelf naar gemaakt, dat moge duidelijk zijn.

Het was gewoon een laffe en slappe zak, klaar!

Dat hij een rottige tijd heeft doorgemaakt echt heel sneu voor die man. Hij heeft de keuze gemaakt om het anders op te lossen dan mensen met nog enigszins vechtlust. Vechtlust had hij gewoon duidelijk niet (meer). Jammer, maar laat je kindertjes gewoon lekker slapen..
Ben wel blij dat hij gevonden is trouwens. De gedachte eraan alleen al dat hij alle schepen achter zich verbrand zou hebben en nu ergens in het buitenland zou zitten...

Volgens zijn baas is er niets van waar dat hij ontslag had gekregen, dus die vlieger gaat niet op !

Volgens een collega van mij, die die man kende, had die man WEL ontslag aangezegd gekregen! De man die dat heeft gedaan, zou zelfs overspannen thuis zitten nu.
Het kan zijn dat het ontslag nog niet op schrift was vastgelegd dan was er dus officieel "niets" aan de hand. Of mijn collega is fout voorgelicht door vrienden/collega's van die man...
Als die man inderdaad ontslag was aangezegd, dan heeft hij zijn wereld in zien storten... Eerder een wanhoopsdaad dan een poging tot wraak dus.
Hoe dan ook verschrikkelijk dat er 3 onschuldige slachtoffers zijn...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 14-03-08 01:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:58

Zoolgangster schreef:
Als die man inderdaad ontslag was aangezegd, dan heeft hij zijn wereld in zien storten... Eerder een wanhoopsdaad dan een poging tot wraak dus.

Hoe kan het verlies van een baan (zeker in deze markt) een dubbele moord rechtvaardigen dan? Ik snap echt niet hoe mensen tot zoiets komen - daar kan ik met mn hoofd niet bij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 02:01

Cassole schreef:
Zoolgangster schreef:

Hoe kan het verlies van een baan (zeker in deze markt) een dubbele moord rechtvaardigen dan? Ik snap echt niet hoe mensen tot zoiets komen - daar kan ik met mn hoofd niet bij..

Dit zal dan wel de spreekwoordelijke druppel zijn geweest...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 02:03

Anique_Vaandrig schreef:
Dit zal dan wel de spreekwoordelijke druppel zijn geweest...

in de vorm van een grote en brede vaart? Haha!

Sorry...beetje flauw maar kon het niet laten Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 02:07

Tong uitsteken

oneliner ik weet het Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 02:19

wat ik echt absoluut niet snap

waarom die auto in het hart vd storm willen bergen
waarom niet de storm afwachten ..

mijn medeleven gaat iig uit naar de moeder
wat een hel moet dat zijn

bij de berginsoperatie is de duiker uiteindelijk overleden
en weet niet wat er exact gebeurd is , niemand nog
maar hoe erg ik het ook vind voor de duiker
vraag me echt serieus af of ze niet beter even hadden
kunnen wachten ..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:30

Je weet ook niet wat die ex vrouw in dit hele verhaal er mee te maken heeft. Sommige vrouwen zijn echt vreselijk en kunnen mannen tot meer dan wanhoop drijven. Over die vrouw hoor ik weinig tot helemaal niets.

Wij kunnen niet oordelen in welke hel deze man geleefd heeft. Daarmee praat ik niet goed dat hij zijn kinderen vermoorde; want dat is hoe dan ook afschuwelijk. Is het trouwens bewezen dat hij het heeft gedaan?

En dat die duiker is omgekomen.... dat is een tragisch ongeval. Een heel vervelende bijkomstigheid bij dit hele verhaal.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:34

ja miss is het wel een kreng
maar hij was daar het weekend zij was weg
genietend van de bezoek regeling
je kids vermoorden sorrie maar daar kan ik geen excuus voor vinden
denk , vermoed , dat er geestelijk met de man niet in orde was
zijn vader heeft ook zelfmoord gepleegd en bepaalde
depressie soorten , vaak hormoniaal , kunnen erfelijk zijn

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:46

Het was gister nog op Oprah: steeds vaker hoor je dat wanneer er een ernstig misdrijf gepleegd is, de verdachte leed aan een depressie of wat dan ook. Bij Oprah ging het dan om Biopulair. (zoiets).

Depressief of niet, ontslag of niet. Niemand heeft het recht om 2 onschuldige kinderen in dit geval van het leven te beroven. Dat hij niet met zichzelf kon leven, oké. Die kinderen hadden nog een heel leven voor zich.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:55

Citaat:
Depressief of niet, ontslag of niet. Niemand heeft het recht om 2 onschuldige kinderen in dit geval van het leven te beroven. Dat hij niet met zichzelf kon leven, oké. Die kinderen hadden nog een heel leven voor zich.

Afgod

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:11

Wat moet deze man psychisch zwaar in de problemen geweest zijn... Maar niets, maar dan ook niets rechtvaardigt in mijn ogen deze laffe daad. Hoe hoog de psychische nood ook geweest mag zijn.

Twee kindjes dood, de duiker die hem uit de plomp moest vissen overleden, de moeder die voor de rest van haar leven een psychisch wrak is en de vrouw en de kinderen van de duiker die voortaan zonder man en papa verder moeten leven.

Was een vent geweest en had hulp gezocht! Dan was er heel wat leed bespaard gebleven.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:17

Imago01 schreef:
Voor zover ik wat weet van psychologie...*ahum* heb ik zomaar het vermoeden dat hij best eens niet zijn kindertjes vermoord zou kunnen hebben met de gedachte de kinderen het leven niet te gunnen en de moeder een schop na te geven.
Wat ik vaak zie en hoor is dat er bij zo n iemand dan juist een gedachte door het hoofd gaat als dat hij zoveel van ze houdt dat hij ze bij zich wil hebben. Ik vind het lastig te omschrijven maar een soort moord uit liefde.

Dat denk ik dus ook, zulke mensen zitten zo met zichzelf in de knoop dat zij er voor kiezen om naar een andere wereld te gaan, waar ze hopen het beter te krijgen. Daarbij nemen zij hun kinderen mee uit liefde, om ze niet op deze in hun ogen "rot" wereld op te laten groeien.

Gezonde mensen kunnen hier niet bij met hun verstand, zieke mensen zien geen andere uitweg dan hun kinderen mee te nemen. Waarschijnlijk heeft dit dus ook niets met de moeder oid te maken.

en tuurlijk het is vreselijk wat er gebeurd, maar in zijn ogen de de beste oplossing..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:22

Wat ik niet snap aan zulke verhalen.....
Waarom zo laf zijn om jezelf ook van het leven te beroven.
Als je zo ziek bent om onschuldige mensen (in dit geval kindjes) te vermoorden, sta dan ook in de voor de gevolgen....

Met zulke mensen heb ik geen medelijden echt niet....wel met die moeder van de kindjes die weet dat haar kinderen op een gruwelijke manier gestorven zijn. Zij moet daar maar mee verder zien te leven. Evenals overige nabestaande.
En aan de nabestaande van de duiker....door de laffe daad van die vader....heeft ook hij het moeten bekopen met de dood, terwijl deze onschuldige man gewoon zijn werk deed.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:46

Silence schreef:
Wat ik niet snap aan zulke verhalen.....
Waarom zo laf zijn om jezelf ook van het leven te beroven.
Als je zo ziek bent om onschuldige mensen (in dit geval kindjes) te vermoorden, sta dan ook in de voor de gevolgen....

Met zulke mensen heb ik geen medelijden echt niet....wel met die moeder van de kindjes die weet dat haar kinderen op een gruwelijke manier gestorven zijn. Zij moet daar maar mee verder zien te leven. Evenals overige nabestaande.
En aan de nabestaande van de duiker....door de laffe daad van die vader....heeft ook hij het moeten bekopen met de dood, terwijl deze onschuldige man gewoon zijn werk deed.

Weet wat het probleem is van z'n iemand.
Je weet nooit wat er door z'n iemand hoofd heen gaat.
Ik kan me best voor stellen.
Zeg niet dat het zo is in dit geval.
Maar dan kijk ik ff naar me zelf.
Als je veel hebt mee gemaakt.
Geen vertrouwen in de meden mens hebt.
Zeker in de in tijden dat je zo diep in de put zit en geen uit weg zit.
Dat je uit het leven wil stappen.
Ik kan me ook heel goed voor stellen dat je als je kinder hebt ze wil beschermen.
Dat je niet wil dat ze ook getekent door het leven moeten gaan.
Dat zij het zelfde moeten mee maken wat jij hebt gedaan.
Ik zal het zelf nooit doen.
Maar ik kan het wel begrijpen dat deze man z'n stap heeft genomen.
Ik keurt het niet goed wat hij heeft gedaan, maar ik begrijp hem wel.
Als je zo ver weg bent dat jij alleen nog maar de dood als een oplossing ziet.
En je houd van je kinder en je wil ze tenkoste van alles beschermen.
Dat je dit als een oplossing kan zien.
En je moet echt zelf dit gevoel ooit hebben mee gemaakt wil je dit kunnen snappen.
Ik zelf weet het als geen ander.
Heb zelf gelukkig geen kinder en die komen er ook niet.
Omdat ik zelf op deze manier mijn kinder wil beschermen.
Maar ik kan het het me zo goed voor stellen.

Net als zelf moord.
Ook dat is iets waar ik dagelijk bezich mee ben.
Maar doen is iets ander.
Dit zal ik nooit doen omdat ik vind dat ik dit niet kan maken.
Ik heb het 3 x van dicht bij mee gemaakt en ik weet wat het aan richt bij ander mensen.
En dat zal ik niet over me hart kunnen krijgen.
Maar als je in jou ogen niets meer hebt te verliezen.
Is het een heel ander verhaal.

Ik weet niet of het zo gebeurt is kan ook zijn dat hij zo iets had van oke ik de kinder niet jij ook niet.
Je weet het niet.
En dat is het grote probleem.

Ik keur zijn gedacht echt niet goed maar maar kan het wel begrijpen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:50

Waarom heeft deze man meteen psychologische problemen? Daarvoor is echt wel wat meer nodig hoor. Ik ben ook wel eens gewoon kwaad of heb ook weleens een dag een dip. Als ik ontslagen zou worden zou ik ook gruwelijk kwaad zijn.. maar van psychologische problemen is dan geen sprake hoor.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:55

Wanted2003 schreef:
Waarom heeft deze man meteen psychologische problemen? Daarvoor is echt wel wat meer nodig hoor. Ik ben ook wel eens gewoon kwaad of heb ook weleens een dag een dip. Als ik ontslagen zou worden zou ik ook gruwelijk kwaad zijn.. maar van psychologische problemen is dan geen sprake hoor.

Dat zeg ik toch niet.
Als je goed leest zeg ik toch je weet niet wat er door die man's zijn hoofd heeft gespeelt.
Hij heeft mischien wel hij wel gedacht ik bescherm mijn kinder zo.
Maar mischien heeft hij wel gedacht van Ik mag mijn kinder niet meer zien dan jij ook niet meer.
En wie weet wat hem zo heeft laten handelen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:57

laats bij oprah was een vrouw die haar zoontje vermoord had
zij verklaarde het, omdt ze depressief was, stemmen hoorde, die zeiden dat het kind beter af was om dood te zijn dan in deze boze wereld te leven
zij kon niks aan haar kind meer geven , en om te beschermen heeft ze hem vermoord

mensne kunnen gekke dinegn doen, in wanhoop

aantal jaar geleden zijn mijn overbuur kinderen vermoord, 3e kind werd wakker en bleef bes[aard
Dit was weer een wraakacktie van de vader, voor de moeder

zijn zoveel manieren en redenaties waardoor iemand zoiets gaat doen

vind het verschrikkelijk, voor alle nabestaanden

de duiker, heeft hier met verhaal zelf niks te maken
Die is overleden tijdens werkzaamheden. Ook verschrikkelijk natuurlijk

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:10

Die vrouw was biopulair. Ook aangetoond door deskundigen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:13

wie zegt dat die man niet zoiets kon hebben?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:18

Wie zegt dat hij niet gewoon gezond was en gewoon kwaad. Kennen wij die familie? Nee.

Ik wil alleen zeggen dat mensen tegenwoordig als verklaring geven: ik ben depressief, ik ben dit, ik ben dat. Als je de aflevering van Oprah goed hebt gevolgd dan zou je dus ook moeten weten dat Oprah+deskundige zei: Bij ieder ernstig misdrijf wordt tegenwoordig al gauw als motief gegeven: ik hoorde stemmen, ik was depressief.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:22

Eerlijk is eerlijk, als je andere mensen bewust pijn doet of vermoord is er sowieso een steekje los. Hoe dat steekje heet interesseert mij niet zo...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:24

Daar heb je zeker gelijk in.