Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:17

Anne_GTI schreef:
Nou, ik ben niet bang voor die Islamieten, het zijn eerder de Friezen waar ik me zorgen over maak. Sinds er een mooie snelweg ligt kunnen ze veel makkelijker friesland uit en ze proberen de macht over te nemen in heel Nederland. En als ze met elkaar praten kan ik dat niet verstaan en als ze bij elkaar staan vind ik dat heel bedreigend overkomen.

My god. Huilen van het lachen
Laat je niet zo opnaaien allemaal. *LOL*

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:17

haha noujah zeg Tong uitsteken het moet toch niet gekker worden!! Nou worden wij Friezen ook al gediscrimineerd Knipoog Net of wij de accenten van sommige provincies in nederland kunnen verstaan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:18

verootjoo schreef:
Anne_GTI schreef:
Nou, ik ben niet bang voor die Islamieten, het zijn eerder de Friezen waar ik me zorgen over maak. Sinds er een mooie snelweg ligt kunnen ze veel makkelijker friesland uit en ze proberen de macht over te nemen in heel Nederland. En als ze met elkaar praten kan ik dat niet verstaan en als ze bij elkaar staan vind ik dat heel bedreigend overkomen.

Haha!

En de belgen niet te vergeten, die erop uit zijn om bij NL te willen horen Clown

Ja, dat is helemaal krankzinnig ROFL ROFL Huilen van het lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:20

Nee ik lig er niet wakker om.. zoals al eerder gezegd er kan altijd wat gebeuren. Wilders vindt dat en brengt dat uit in een film, prima moeten niet meteen alle moslims zich aan gevallen voelen en eerst die film maar eens zien dan pas oordelen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:21

feliciaa schreef:
haha noujah zeg Tong uitsteken het moet toch niet gekker worden!! Nou worden wij Friezen ook al gediscrimineerd Knipoog Net of wij de accenten van sommige provincies in nederland kunnen verstaan.

Ze zijn ook al geïnfiltreerd op bokt.... Zie je wel, ze kunnen wel Nederlands als het hun uitkomt. Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:22

Ik ben er niet bang voor. Maar Wilders mag van mij wel iets subtieler worden, want uitlokken is ook een vak.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:23

verootjoo schreef:
Anne_GTI schreef:

Haha!

En de belgen niet te vergeten, die erop uit zijn om bij NL te willen horen Clown

Nou ja zeg! Eerst zoveel kabaal maken omdat ze persé zonder ons verder willen en dan willen ze opeens er weer bij! Ik doe er niets meer van snappen, die rare Belgen.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:24

verootjoo schreef:
Anne_GTI schreef:

Haha!

Ene de urkers dan Tong uitsteken die probeeren heel NOP te veroveren, straks ook heel Nederland Tong uitsteken En hun hebben ook een rare accent

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:25

Of mensen die 'hun' schrijven, in plaats van 'zij'.. Nemen ook heel NL over Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:28

van moslim.org

Het geopenbaarde boek van de Islam, dat de universele boodschap bevat, is bewaard tot ons gekomen, zonder door mensenhanden veranderd te zijn. De Islam heeft de mens niet gezien als een onrijp kind, doch als een verstandig mens, in staat zijn handelingen te bepalen. Daarom heeft hij met elk gebod of verbod beroep gedaan op de rede van de mens en zelfs het geloof, aan de rede onderworpen. Hij leert niet meer dat de mens als een kind moet geloven, doch als een volwassen mens moet nadenken en alles onderzoeken.
In geval van geboden of verboden, laat hij ook de mogelijkheid, dat de mens zijn handelingen bepaalt en zodoende zijn geestelijke ontwikkeling bereikt. Over vergelding en vergeving zegt de Islam, dat het geoorloofd is om de boosdoener te vergelden of te vergeven. Maar in beide gevallen moet men verbetering voor ogen houden, verbetering van de tegenstander, van de samenleving. Het is duidelijk, dat in sommige gevallen vergeven beter is, maar in andere gevallen het vergelden beter op zijn plaats.
Daarom is de gehele leer van de Islam op dit principe gebaseerd en overal bespeurt men de universiteit. Er wordt niet meer gesproken over een nationale Godheid, doch over God der Werelden. Er is geen God van een stam, volk of land, doch een God, die tot alle mensen behoort.
"Lof zij Allah de Heer der werelden."

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:28

is het zij? dus niet 'hun doen .. ' ofzo? Bloos oeps haha ja Brabo's he, betrap veel mensen hier die zeggen dan ik ipv. als ik of is het nou anders om?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:32

Maureenn schreef:
is het zij? dus niet 'hun doen .. ' ofzo? Bloos oeps haha ja Brabo's he, betrap veel mensen hier die zeggen dan ik ipv. als ik of is het nou anders om?

Zij doen, beter dan ik... Even goed als ik Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:35

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:38

Schimmelig schreef:
faye schreef:

Maar dat hebben wel meer groeperingen/mensen als doel gehad. Feit is, dat dat niemand in de wereldgeschiedenis ooit gelukt is.
Dzjengis Khan niet, Alexander de grote niet, Hitler niet...

die mensen waren anders wel al aardig goed op weg, Hitler heeft ook zoveel onschuldige joden vermoord,

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:28

Anne_GTI schreef:

super gerelativeerd OK dan!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:33

__KELLY schreef:
die mensen waren anders wel al aardig goed op weg, Hitler heeft ook zoveel onschuldige joden vermoord,

inderdaad!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:46

Lavien schreef:
__KELLY schreef:

inderdaad!

Die wil ik ook wel even relativeren; In de tweede wereldoorlog zijn in totaal ca. 70 miljoen slachtoffers gevallen. Dat waren echt niet allemaal joden. Dat waren er ca. 6 miljoen. Daarnaast werden ook de zigeuners stelselmatig uitgemoord en andere bevolkingsgroepen wat het totaal aantal slachtoffers van de vernietingskampen op ca. 12 miljoen brengt.

Grofweg zijn er in Europa ca 50 miljoen slachtoffers gevallen en in Azië ca. 20 miljoen. Rekensommetje: 50 - 12 = 38 miljoen wat voornamelijk burgerslachtoffers waren.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:48

Volgens mij is het alleen de Katholieke kerk gelukt door de inquisitie om de Katharen om zeep te helpen. Alleen al tijdens het beleg van Beziers waren dat er 15.000.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:50

Als ik dat zo hoor wordt ik ook wel een beetje bang hoor!!
Ik hoop wel dat hij lekker bank wordt!
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting maar zit gaat toch echt te ver vind ik!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:31

Hahahahaha Anne! Super verwoord Knipoog

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 00:32

Wooo we gaan weer lekker offtopic Nagelbijten / Gniffelen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:57

Even voorop gesteld, ik heb geen geloof of eigenlijk wel nl. van mijn vader overgenomen, Ik heb het hondengeloof ik heb nl. liever het vlees dan de botjes.

Bovengestelde geeft aan dat ik graag voor mijzelf opkom en natuurlijk diegene die mij na staan zoals een ieder dat heeft lijkt mij. Ik bespeur in ieder geloof iets manupulerends en dwingends, de katholieken dreigden met alles wat maar lelijk was als wij aardlingen niet luisterden naar weet ik wat, het islamitisch geloof heeft dat ook over zich met reacties als gevolg.
Ik ben niet van plan om hier een optelsom te maken over het katholieke gebeuren/gevolgen en ook geen profetische voorspellingen te doen over het islamitische stuk, wel kijk ik om mij heen en denk dan dat alle culturen hun voor en nadelen heeft, zo praat ik graag met mensen die verschillende geloven hebben, het is vaak moeilijk om alles te begrijpen wat hoort bij het geloof van die persoon maar met wat goede wil kom je een eind.

Ik vindt dat Wilders zijn film moeten kunnen brengen omdat ik vindt dat dit moet kunnen nl. politiek en geloof staan los van elkaar en als de film niet deugd zullen er genoeg mensen op staan om daar iets mee te doen, nederlanders zijn mensen met een eigen mening en het haten van mensen om hun cultuur past niet echt in het nederlandse.
Als wij met elkaar willen leven zullen wij ook zo`n film met elkaar willen bespreken en de kunst is dan om er geen vooroordeel tussen te laten staan.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 01:01

Ik vind dat het aan de beide partijen ligt.
Aan Wilders, omdat het lijkt alsof hij de moslims probeert te raken.

En aan de moslims, omdat ze te overdreven reageren, als ze gewoon deden alsof het hun niet raakt, zou Wilders ook niet verder gaan.

Ik zelf ben bang dat het uit de hand gaat lopen, maar dat merken we vanzelf, ik hoop in ieder geval van niet!