Annekie schreef:kind of volwassene in zulke situaties zie ik daar geen verschil in, Zo'n kind verdient straf flinke straf!! Mijn part zetten ze hem een paar jaar vast.
Alsof hij daar een beter mens gaat worden....
Het lijkt mij een beter idee dat de ouders op moeten draaien voor bijvoorbeeld een geldboete en het kind verplicht een bepaald aantal weken konijnehokken en varkensstallen moet schoonmaken e.d. onder begeleiding van een van zijn ouders. Je kunt alleen maar hopen dat je dan beter doordringt tot zo'n kind.
ALs een een kind nooit geleerd heeft dat een dier iets 'liefs' is dan kun je gewoon weinig inlevingsvermogen verwachten. Hoeveel kinderen trekken geen pootjes uit langpoot muggen als ze een jaar of 4 oud zijn en stampen mieren dood. Als er dan geen ouder is die er op wijst dat dat ook een beestje met gevoel is, dan gaat dat van kwaad tot erger.
Mijn moeder had een jongetje in de straat die steeds op de tenen van haar hond ging staan. Het kind vond de reactie wel grappig en realiseerde niet dat het pijn deed. De ouders deden niets om het te corrigeren. Toen mijn moeder het nog een keer zag is ze spontaan op de tenen van dat jongetje gaan staan tot hij begon te huilen. Zo, zei ze. Dat doet zeer he, dat heeft die hond nu ook.
Het jochie begreep het toen vervolgens wel en deed het niet meer.