zuid afrika gaat olifanten afschieten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: zuid afrika gaat olifanten afschieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 14:37

takkie_muis schreef:
mensen vernielen heel veel!!

man ze hebben een steeds kleiner leefgebied door mensen dus het is hun eigen fout

kijk hier ben ik het dus mee eens. wij als mens nemen steeds meer natuurgebied van de dieren in beslag en dan word er gezegd dat olifanten zoveel slopen? nee WIJ slopen! namelijk het leefgebied van wilde dieren. niet alleen olifanten zijn de dupe van de mens maar ook gorrilas en andere bedreigde diersoorten. DAAR maten ze eerst eens naar kijken voordat de beschermde dieren er de dupe van zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:39

Oh prima, laat ze daar maar een studie van maken.

Intussen sterven dieren een ellendige hongerdood.

Nee, dat is een dierwaardige oplossing.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:40

lonneke schreef:
takkie_muis schreef:

man ze hebben een steeds kleiner leefgebied door mensen dus het is hun eigen fout

kijk hier ben ik het dus mee eens. wij als mens nemen steeds meer natuurgebied van de dieren in beslag en dan word er gezegd dat olifanten zoveel slopen? nee WIJ slopen! namelijk het leefgebied van wilde dieren. niet alleen olifanten zijn de dupe van de mens maar ook gorrilas en andere bedreigde diersoorten. DAAR maten ze eerst eens naar kijken voordat de beschermde dieren er de dupe van zijn.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf als je er zo over denkt. Schuif je huis plat en plant er een boompje op zou ik zeggen Haha!

En vergeet niet je beestjes los te laten Haha!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 29-02-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:42

Zolang in Afrika het baren van veel kinderen gelijk staat aan een goede oude dag, zul je het probleem van de overbevolking in die landen niet tegen kunnen houden.

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:13

lonneke schreef:
takkie_muis schreef:

Hoe wil je dat in vredesnaam realiseren?
Heel nobel dat je zo denkt hoor, maar even in de realiteit gaat dat niet.
Is makkelijk praten als jij er niet woont. "Laat ze mensen maar weggaan"

Wat voor oplossing heb jij dan??

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 15:29

laten ze eerst maar zorgen dat de polulatie baby's in die landen wat minder stijgt. comdooms doen wonderen. die mensen pikken het habitat van de olifanten in en vervolgens gaan ze klagen als ze overlast veroorzaken. ik vind dat echt niet kunnen.

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:35

Lonneke
Ben je ooit in Zuid Afrika geweest? heb jij ook maar enig idee waar je het over hebt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:37

Dat, mijn beste Lonneke, vraag ik me ook af of jij daar ooit wel eens bent geweest.

Volgens mij heb jij een soort beeld van Etiopië voor je ofzo?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:39

Euh, Ethiopie is Oost-Afrika Bloos Niet Zuid-Afrika Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:40

Ik heb het ook over het BEELD Ethiopie, niet over het land zelf. Vaak denken mensen als ze aan afrika denken alleen maar aan die ethiopische toestanden.

Snappie Cayenne?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 15:42

nee ik ben er nooit geweest. maar denk je echt dat ik daar naar toe zal gaan als ze van plan zijn olifanten af te gaan schieten? nee hoor, ik hoef dat niet met eigen ogen te kunnen zien om te kunnen beoordelen dat wij, mensen, hun leefgebieden te verwoesten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:44

Heb je het topic eigenlijk wel doorgelezen? Die olifanten leven in parken. Die parken worden niet kleiner, eerder groter. Er is helemaal geen sprake van leefgebieden verwoesten. De enige die momenteel de leefgebieden van de olifanten verwoesten zijn..... juist ja, de olifanten zelf.
ZA is een hartstikke modern land. Mensen leven daar niet in hutjes met 20 kinderen rond 1 waterpomp.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:48

Ah, op die fiets Clown

Citaat:
ZA is een hartstikke modern land. Mensen leven daar niet in hutjes met 20 kinderen rond 1 waterpomp.

Dat is dus niet waar. Er zijn daar nog hele volksstammen die nog inheems zijn en dus wel degelijk in hutjes wonen met 20 kinderen rond een waterpomp.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:49

Cayenne schreef:
Ah, op die fiets Clown

Citaat:

Dat is dus niet waar. Er zijn daar nog hele volksstammen die nog inheems zijn en dus wel degelijk in hutjes wonen met 20 kinderen rond een waterpomp.

Inderdaad. Ooit wel eens in een krottenwijk geweest?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:53

Jazeker, hele tour er doorheen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:55

Dan weet je vast hoe ze er in Khayelitsha bij zitten.
Het zou fijn zijn al iedereen daar een eigen watertoevoer zou hebben.

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:09

Maanling schreef:
Heb je het topic eigenlijk wel doorgelezen? Die olifanten leven in parken. Die parken worden niet kleiner, eerder groter. Er is helemaal geen sprake van leefgebieden verwoesten. De enige die momenteel de leefgebieden van de olifanten verwoesten zijn..... juist ja, de olifanten zelf.

Daar heeft ze idd gelijk in.

Neemt niet weg dat er nog steeds veel armoede is en veel wel nog leven met 20hutjes en 1 waterpomp..
Maar dat was niet de issue hier..

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:15

lonneke schreef:
nee ik ben er nooit geweest. maar denk je echt dat ik daar naar toe zal gaan als ze van plan zijn olifanten af te gaan schieten? nee hoor, ik hoef dat niet met eigen ogen te kunnen zien om te kunnen beoordelen dat wij, mensen, hun leefgebieden te verwoesten.

Dus je zal er wel heen gaan als ze de olifanten lieten leven? Clown

De reden dat ze afgemaakt worden is neit omdat ze plaats moeten maken voor mensen..

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:15

Zonde !! Hamer

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:30

Het is idd zo dat de parken er beslist niet kleiner worden. De bevolking neemt er wel toe, maar voornamelijk door immigranten: ZA is vergeleken met de aangrenzende landen waanzinnig rijk en er zijn dus heel veel vluchtelingen. Die bouwen daar continue nieuwe krottenwijken, maar ze zijn wijs genoeg om dat niet in de parken te doen, haha. De olifanten zouden er weinig respect voor hebben.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:11

Ik ben in '99 in Zuid Afrika geweest en heb daar o.a. Pilanesberg National Park (ter grootte van de provincie Utrecht) bezocht.
Destijds was er al een probleem met de olifanten, vooral de jonge stieren.
Niet alleen omdat ze van frustratie overal bomen uit de grond trokken en netjes op z'n kop weer terug zetten (zag er grappig uit bij een paar boompjes, niet bij het aantal wat zij sloopten Scheve mond )
Maar het grootste probleem is dat ze al diverse neushoorns hadden geplet.
Ja echt geplet en gedood omdat ze er bovenop doken...
Later heb ik nog eens een docu gezien waarin een aantal van de jonge stieren werden overgeplaatst naar o.a. Kruger Park en ik dacht Zimbabwe.
Maar dat is voor een groot aantal olifanten financieel niet te doen.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:26

VoulezVous schreef:
Lonneke
Ben je ooit in Zuid Afrika geweest? heb jij ook maar enig idee waar je het over hebt?

Amen.

Ik kom al jaren in Zuid-Afrika en het olifanten probleem is sinds minimaal 5 jaar een giga probleem. Geloof me ze hebben er alles aan gedaan om niet het besluit te hoeven maken om die beesten af te schieten maar er is geen andere oplossing.
Alleen al in het Kruger park leven er 15000 olifanten dat zijn er minimaal 5000 te veel, dus dat betekent dat er voor die 5000 geen eten is en voor al die andere dieren naast die olifanten het voedsel ook steeds minder is want die olifanten eten heel logisch alles op!!
Verhuizingen, anti-conceptie pillen, sterilisatie alles is al geprobeerd maar die beesten fokken door dus de kuddes blijven groeien met die verhuizingen los je dus niks op!!!

Ik vind dat het zowel voor mens als dier een veilige leefomgeving moet zijn met al die olifanten leven al die andere dieren in een soort benauwd hok waar ze amper hun kont kunnen keren, dus overheid heeft geen andere oplossing.

Zolang het dus legaal is vind ik het afschieten geen probleem ook al is het heel tragisch want als je 1 olifant afschiet dat moet heel de familie dood.
Maar ik ben er van overtuigd dat overheid en de dierenorganisaties het niet zover laten komen dat we over 5 jaar een probleem hebben met het feit dat het dier met uitsterving wordt bedreigd, zoals jullie begrijpen is dit nu niet meer het geval...

Dus het zou fijn zijn als bokkers reageren met zinnige antwoorden en alleen als jullie weten waarover jullie praten en niet zeggen o wat zielig, ja het is sneu en heel jammer dat dit moet gebeuren maar er is geen oplossing!!!!

En olifanten opsluiten in een kooi of kunstjes laten doen in het circus daar worden ze alleen doodongelukkig van dus is afschieten voor hun misschien nog het meest prettigst!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:25

Je zou zeggen dat afschieten nooit goed is. Maar als er een kudde olifanten over een park loopt vernielen ze het eten van andere dieren. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat andere dieren uitsterven doordat het zo goed gaat met de olifanten.