Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:11

KiWiKo schreef:
heeft iemand die film trouwens al gezien???????????

Iedereen weet zo goed hoe deze is.....

Ik hoef de film niet te zien (ben niet zo'n tv kijkerd), maar de verhalen erom heen maken me stiekem wat bangetjes.
Hoe of wat het voor film zal gaan zijn maakt mij eigenlijk weinig uit (ik ben zoiezo geen wilders fan), maar de bedreigingen die wij als nederlands volk ongevraagt op ons af geschoten krijgen, vind ik alles behalve prettig.
1 iemand wil een film maken en heel nederland moet straks helmpies op voor overvliegende bommetjes?
Toch te zot voor woorden?
Waarom maakt het geen drol uit wat het nederlandse volk vind of wil in deze alleen genomen beslissing?
Dat maakt me ergens boos en met de reden die ik hierboven al gaf wat bang.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:11

Halal Hypotheek
Eindelijk renteloos een eigen huis voor Moslims!
http://www.bilaa-riba.nl

Geert Wilders
Veel gekker kan het niet worden Bestel hem voor slechts € 17,95
http://www.selexyz.nl

moet wel lachen om de reclame die hieronder staat Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:13

holly schreef:
KiWiKo schreef:
heeft iemand die film trouwens al gezien???????????

Iedereen weet zo goed hoe deze is.....

Ik hoef de film niet te zien (ben niet zo'n tv kijkerd), maar de verhalen erom heen maken me stiekem wat bangetjes.
Hoe of wat het voor film zal gaan zijn maakt mij eigenlijk weinig uit (ik ben zoiezo geen wilders fan), maar de bedreigingen die wij als nederlands volk ongevraagt op ons af geschoten krijgen, vind ik alles behalve prettig.
1 iemand wil een film maken en heel nederland moet straks helmpies op voor overvliegende bommetjes?
Toch te zot voor woorden?
Waarom maakt het geen drol uit wat het nederlandse volk vind of wil in deze alleen genomen beslissing?
Dat maakt me ergens boos en met de reden die ik hierboven al gaf wat bang.

maar is dat dan de schuld van Wilders???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:27

Nee dat is de schuld van geflipte moslims. Daar kan en mag je Wilders de schuld niet van geven.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:31

of zou het de schuld zijn van alle mensen die er voor hebben gezorgd dat Wilders op die plek zit!!?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:32

Wilders had niet op die plek gezeten als de Nederlander zo tevreden was Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:36

Hoe ik persoonlijk over de Islam denk laat ik even in het midden, maar vind het echt ONGELOFELIJK hoe dom Geert Wilders is. Een politicus die zo een boodschap brengt heeft zijn eigen doodvonnis getekend Het ergste van allemaal is dat hij NL meesleept in zijn praktijken en wij straks wellicht de gevolgen van zijn film ondervinden.... Wilders, een enorme egoïst...
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 27-02-08 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:37

faye schreef:
Nee dat is de schuld van geflipte moslims. Daar kan en mag je Wilders de schuld niet van geven.

Wilders moet gewoon zijn mening voor zich houden, iedere gek weet dat je zulke uitspraken niet kan doen. Geloof is een gevoelig onderwerp, zeker onder moslims. Het is zeker de schuld van Wilders: óf je houd je mening voor je, óf je brengt het op een fatsoenlijke manier. Hij doet geen van beide dus zijn er gevolgen, en helaas zijn deze gevolgen niet alleen voor hém maar ook voor óns voelbaar.
En dan wil jij zeggen dat het niet zijn schuld is? Wiens schuld is het dan? Van de moslims zeker? Actie - reactie heet dit, zeker met moslims moet je uitkijken want zoals we allemaal weten zitten er een aantal extremisten tussen zoals bvb de Al Qaida. Deze organisatie strijdt voor het uitbannen van de Westerse wereld uit de Islamitische wereld, dit is toch de perfécte kans voor hun om lekker opschudding te maken tussen deze twee gebieden?

Zij hebben niet het recht om anderen te bedreigen, maar zo werkt het nou eenmaal met de Al Qaida en dat had Wilders ook heus wel aan zien komen. Hij is er slim genoeg voor want anders zou hij niet in de 2e kamer zitten (waar hij in mijn ogen niet thuis hoort trouwens.. hij is een gevaar voor het volk).

KiWiKo: niet iedere Nederlander wou hem in die stoel hebben, dus ik vind dit nogal een zinloze uitspraak..
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 27-02-08 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:38

KiWiKo schreef:
Wilders had niet op die plek gezeten als de Nederlander zo tevreden was Lachen

Nederlanders zijn nooit tevreden Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:40

Citaat:
Zij hebben niet het recht om anderen te bedreigen, maar zo werkt het nou eenmaal met de Al Qaida

tja je kan ook zeggen dat het nou eenmaal zo werkt met Wilders Lachen Lachen

Heb jij de film al wel gezien Redrum??? Je hebt er zo een uitgesproken mening over

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:41

Het gaat me niet om die film, hij loopt de boel op te fokken en dat is gewoonweg dom. Hij speelt met vuur en uiteindelijk zullen wij degenen zijn die op de blaren moeten zitten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:42

Schimmelig schreef:
Hoe ik persoonlijk over de Islam denk laat ik even in het midden, maar vind het echt ONGELOFELIJK hoe dom Geert Wilders is. Een politicus die zo een boodschap brengt heeft zijn eigen doodvonnis getekend Het ergste van allemaal is dat hij NL meesleept in zijn praktijken en wij straks wellicht de gevolgen van zijn film ondervinden.... Wilders, een enorme egoïst...

Maar nogmaals is dat de schuld van Wilders??????

Hij bedreigd niemand, doet niemand lichamelijk pijn........ hij zegt slechts wat woordjes, en tja als dat al niet meer mag............

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:43

Het gaat om de manier waarop hij die woordjes zegt. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:45

en dan............... hij mag toch zeggen wat hij wil en hoe hij dat wil???

Althans ik dacht dat wij in een samenleving leefde waar je voor je mening uit mag komen zonder dat hier lijfstraffen tegenover staan...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:52

ja, dat dachten Pim Fortuin en Theo van Gogh ook... ik vrees dat het met Geert ook zo gaat aflopen als hij zo doorgaat.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:54

Begrijp me niet verkeerd hoor Kiwiko, ik heb het verder niet over een film of over de naam Wilders. Het had ook wat anders kunnen zijn vanuit een ander persoon.
Het is puur mijn eigen gevoel, dat ik het absoluut niet prettig vind, straks wellicht ergens midden in te zitten waar ik helemaal niet om heb gevraagt.

Als je zo de verhalen eens leest wat voor reacties er al zijn op zijn toekomstige film en je hoort hem dan zeggen, ach ik heb beveiliging dus mij gebeurt niks, dat je dan de plank een beetje misslaat wetende dat die bedreigingen tegen heel nederland is.
Wie beveiligd ons dan? Moet ik dat zelf maar doen?
Nogmaals, ik heb toch niet gevraagt om hierin verzeild te mogen raken straks?

(beetje onhandig geschreven, maar het word vast wel begrepen)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:56

KiWiKo schreef:

Althans ik dacht dat wij in een samenleving leefde waar je voor je mening uit mag komen zonder dat hier lijfstraffen tegenover staan...

Tjaa.. was het maar zo.. Helaas werkt het tegenwoordig niet zo, hoe graag we dat allemaal ook zouden willen. En zolang dit niet verandert zullen we er rekening mee moeten houden óf er iets aan moeten doen maar dat is vrijwel onmogelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 15:56

ik snap je heel goed hoor Hollyy, ik vind het ook helemaal niet grappig allemaal...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:01

Ach wat dacht je van de deelname aan de oorlog in Irak? Daarmee loop je als burger veel meer risico om ergens in te belanden wat je niet wil. Wilders mag zeggen wat hij wil, OOK over de islam. We leven in een moderne maatschappij en ik vind niet dat we ons dat af moeten laten pakken uit angst.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:02

holly schreef:
Begrijp me niet verkeerd hoor Kiwiko, ik heb het verder niet over een film of over de naam Wilders. Het had ook wat anders kunnen zijn vanuit een ander persoon.
Het is puur mijn eigen gevoel, dat ik het absoluut niet prettig vind, straks wellicht ergens midden in te zitten waar ik helemaal niet om heb gevraagt.

Als je zo de verhalen eens leest wat voor reacties er al zijn op zijn toekomstige film en je hoort hem dan zeggen, ach ik heb beveiliging dus mij gebeurt niks, dat je dan de plank een beetje misslaat wetende dat die bedreigingen tegen heel nederland is.
Wie beveiligd ons dan? Moet ik dat zelf maar doen?
Nogmaals, ik heb toch niet gevraagt om hierin verzeild te mogen raken straks?

(beetje onhandig geschreven, maar het word vast wel begrepen)

Hier gaat het mij ook om holly, hij bepaald dingen voor ons en op deze manier is er een kans dat hij onze levens een negatieve wending geeft. Ik wil niét dat anderen zo'n grote invloed op mijn leven hebben want uiteindelijk wil ik degene zijn die de grote lijnen in mijn leven bepaald, en niet 1 of andere kneus die toevallig een stoel heeft in de 2e kamer.
Ik wil nou niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk zo'n grote invloed heeft, maar de kans is er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:07

Tja en hij zit daar toch echt omdat hij democratisch gekozen is.
Was het minder erg geweest als hij geen kamerlid was geweest? Gaan we iedereen de mond snoeren?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:08

KiWiKo schreef:

Die vlieger gaat niet helemaal op KiWiKo, dat is erg kort door de bocht.

Een voorbeeld.
Als ik jou uitmaak voor achterlijke trut vind je dat niet prettig, of wel soms?
Is vrijheid van meningsuiting, maar wel een hele kwetsende.

Dat iemand daar dus niet van gediend zou zijn is logisch, want Wilders presteert het om een hele geloofgemeenschap op zijn kop te zetten.
Dat zijn dus een heleboel gekwetste zielen.
Tuurlijk mag je zeggen wat je wil, maar ik vind dat je daarbij rustig wat normen, waarden en respect bij moet nemen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:09

KiWiKo schreef:
Schimmelig schreef:

Maar nogmaals is dat de schuld van Wilders??????

Hij bedreigd niemand, doet niemand lichamelijk pijn........ hij zegt slechts wat woordjes, en tja als dat al niet meer mag............

Sjah, ik denk dat je het kunt vergelijken met het volgende. Als iemand jouw dochter publiekelijk voor schut zet? Wat is jouw reactie daar dan op? Mag niet gebeuren toch, terwijl het "alleen maar woorden" zijn. God is voor de Islam iets waar je vanaf moet blijven (ook met woorden), net als je dochter voor jou is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:17

Ach we laten homo's ook voor schut zetten. Door dezelfde moslims. Dat mag wel? Althans, daar hoor ik nooit zoveel ophef over. Triest om je zo te laten leiden door angst. We leven in Nederland, met Nederlandse wetten. En Wilders doet niets onwettigs. Daarbij is hij nog gekozen ook, democratisch, dus ik snap niet zo goed wat er te miepen valt.

De christelijken en katholieken reageren ook op een normale manier als er iets negatiefs over hun geloof gezegd wordt. Het is en blijft toch een kwestie van beschaving en ontwikkeling.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:24

Wilders heeft IMO toch wel op heel wat punten gelijk helaas brengt die man het niet zo tactvol.

Maar wat de El Quada betreft daar heb ik geen woorden voor..dat soort mensen doen het voor hun geloof..ik weet zeker dat Mohammed dit allemaal niet goedkeurd

Enne laat die Al Quada lekker Europa met rust....ze hebben al zoveel ellende veroorzaakt dat kan nooit de bedoeling geweest zijn tenminste het staat niet in de Koran