eet ook geen wild,vis,geen jonge dieren, eigenlijk alleen nog rund (zoveel scharrel als mogelijk)...wordt tijd dat ik dat ook maar eens ga laten staan(vind wel heeeel moeilijk

idd had het lef maar om zelf dier te slachten...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
celticpony schreef:eten de pro-paarden vlees eters wel hondenvlees?? ...
celticpony schreef:eten de pro-paarden vlees eters wel hondenvlees?? zou dan ineens niet hypocriet zijn??? ik eet geen paard,omdat het voelt als een huisdier.Niet beter,meer of waardevoller dan een koe of varken. Maar voor mij heeft zó'n dier een speciale betekenis..een hond,kat,cavia,konijn hebben dat voor mij ook...eet ik dus niet.
celticpony schreef:eten de pro-paarden vlees eters wel hondenvlees?
pretletter17 schreef:Idd erg oud nieuws, heb vorig jaar Wakker Dier nog een mail hierover geschreven omdat ik het hypocriet vond dat ze juist op paardenvlees hebben gelet,
Def schreef:maar ben wel van mening dat als ik geen vlees meer zou eten omdat het zielig is voor de dieren ik dan ook geen leerproducten meer aan moet hebben en bijv. het zadel en hoofdstel van ander materiaal moet hebben. en wat dacht je van alle producten waar gelatine inzit.... Wordt dan echt goed opletten in de winkel...
Fitch schreef:Waarom veroordelen jullie mensen die geen paardenvlees eten, maar wel ander vlees? Waarom mag niet iedereen dat lekker zelf weten? Als ik om de een of andere duistere reden geen spruiten wil eten omdat de vorm me niet aanstaat maar wel spinazie is er toch ook niets aan de hand?
_rosita_ schreef:Wat ik niet goed vind aan ritueel slachtenis dat de halsslagader door wordt gesneden terwijl het dier nog bij bewust zijn is. Op die manier bloedt hij leeg, maar krijgt totdat het in een soort coma valt alles nog gewoon mee. Pijnloos is het dan ook niet.
Al die rituelen eromheen...prima! Klinkt idd erg fijn voor zo;n dier.
Alleen is het helaas niet meer zo, zoals het waarschijnlijk vroeger wel geweest is, dat het dier eeuwig groene weides heeft gezien en daar vredig gaat.
De badkamer, die tijdens de offerfeesten toch wel vaak gebruikt wordt en anders een kolossale slachterij, is nou niet bepaald een stressarme situatie voor een schaap
Citaat:Nou, je hoeft toch je eigen paard niet op te smikkelen? Ik ben vegetariër, maar paarden komen in ieder geval niet uit de bio industrie, dus die zou je eigenlijk beter kunnen eten dan een kistkalfskroketje of een varkenflatlapje
Citaat:Last but least; al die hormonen en antibiotica meuk wil ik niet eten. Wanneer er dan toch vlees in me zou MOETEN, dan haal ik het bij een bioslager die ik ken en dus ook vertrouw...
annastasia schreef:Citaat:Nou, je hoeft toch je eigen paard niet op te smikkelen? Ik ben vegetariër, maar paarden komen in ieder geval niet uit de bio industrie, dus die zou je eigenlijk beter kunnen eten dan een kistkalfskroketje of een varkenflatlapje
Dit zijn dus dingen waar ik me aan kan ergeren. Veel, maar dan ook heel veel mensen zijn totaal niet op de hoogte van de landbouw. Kistkalveren mag al een aantal jaren niet meer. En het zijn meest vegetariers die met dat soort termen gooien, zonder zich er ook maar echt in verdiept te hebben.Citaat:Last but least; al die hormonen en antibiotica meuk wil ik niet eten. Wanneer er dan toch vlees in me zou MOETEN, dan haal ik het bij een bioslager die ik ken en dus ook vertrouw...
Geloof ook dat we geen hormonen mogen geven aan onze beesten, weet het wel zeker. En antibiotica geven wij ook zeker niet preventief.
Door de SKV ( Stichting Kwaliteit Kalfsvlees) worden alle vleeskalverbedrijven continu gecontroleerd om te waarborgen dat kalveren geen door de overheid verboden stoffen krijgen toegediend, zoals groeibevorderaars.
Ik eet wel paardenvlees, maar koop het eigenlijk nooit zelf bij de slager. Mijn eigen pony/paard zou ik nooit opeten. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Maar voor de rest maakt het me eigenlijk niks uit.
Ook hebben we op dit moment een lekker stuk mals kalfsvlees in de diepvries zitten. Betere kwaliteit kun je je niet wensen.