Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:21

Het klinkt in de oren als lui die aangepakt moeten worden maar een slappe regering die van onze centen dineert en verder geen klap uitvoert.
Nee het zijn niet veel mensen die slecht willen, maar die dat willen daar wordt niets tegen gedaan, dus het kan zich wel uitbreiden.

En niet extremistische moslims storen zich daar ook aan.
Zij worden er namelijk lelijk op aan gekeken.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:28

Voordat we in een pro/versus Wilders discussie krijgen...

Het krantenartikel komt uit de Telegraaf. Nu mag je vinden wat je vind van die krant, maar feit is dat zij veel zaken vanuit één oogpunt belichten. Slechte toepassing van hoor & wederhoor en vaak feitelijke onjuistheden. Berichten zijn tendentieus en van paniek-zaaierig van aard.

Toch mogen we de problemen niet helemaal bagetalliseren. De integratie van een groot deel van de moslimbevolking in Nederland is gewoon niet goed verlopen. Vraag is: Hoe gaan we dit aanpakken?
Gaan we er keihard tegenin, of gaan we we de nuance opzoeken, het gesprek aan?

Mijn idee: Keihard aanpakken wie de wet overtreedt en verder iedereen in zijn waarde laten. Laat die imam toch lekker kletsen. Als je een beetje logisch nadenkt kan Nederland nooit een moslimstaat worden, dat is gewoon onmogelijk.

Verder raad ik mensen aan om de boeken van Joris Luyendijk de lezen. Voor mijn opleiding Journalistiek moest ik dit boek lezen en eerlijk is eerlijk het opent je ogen... Een geweldige schrijver en het is nog leuk om te lezen ook.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:30

pff moeilijke issue dit....

ik heb geen hekel aan ze.....houd ze alleen wel op gepaste afstand...
jarenlang kruipen ze al op...en nu slaan ze door
ze gaan te ver!!

en ik ben niet van plan om mijn eigen land uit te vluchten voor dit

en weet je wat ik nou echt zo jammer vind?

veel nederlanders accepteren hun al jaren voor het wezen wat ze zijn: mens
ze creeeren alleen zelf door de jaren heen de haat en discriminatie en durven vervolgens de vingers op ons nederlanders te wijzen

ik ben nog steeds van mening dat we hier normaal en op een goede manier met elkaar kunnen leven
maar ze zullen zich wel moeten aanpassen aan het land en die zijn normen en waarden
en onze normen en waarden hoeven niet aangepast te worden aan hun geloof!

door de jaren heen is er bij mij ook een schuin oog gekomen...ik zeg het eerlijk Bloos
en als ze zo doorgaan creeeren ze alleen maar nog meer haat, niet alleen bij mij maar vele met mij..

lang leve piet en theo die zeiden waar het op stond! acceptatie aanwezig tot een bepaalde grens!
wilders? hmm...net een ander geval...hij neigt toch meer naar echte rassenhaat...
iets waar ik zwaar tegen ben omdat er wel degelijk goede "zwarte, gele en andere kleuren" mensen rondlopen..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:34

leven en laten leven.
ik ben het sowiezo met de reactie van Macario eens.
en of nederland een moslim staat wordt, geen idee,
zolang ik (en meerderen met mij) maar gewoon christen mogen zijn, en daarin niet in vrijheid worden beperkt.
ik ken moslima's hoor, en echt die paar voorbeelden die altijd weer het nieuws halen geven helemaal geen goed beeld van hoe die meiden/vrouwen zijn die ik ken.
daarbij, iedereen heeft er recht op om zijn of haar grenzen te bewaren, als zo'n vrouw niet door een mannelijke arts wil worden behandeld, nou en, waarom doet iedereen daar zo moeilijk over?
als ze in een burka zwempak zwemmen (wat er overigens heel leuk uitziet vind ik, helemaal niet raar ofzo), nou en?
alsof het maar vanzelf normaal moet zijn om in bikini te lopen, zat nederlandse vrouwen voelen zich ook niet prettig in bikini.
alsof wij nederlanders alles maar normaal vinden, alleen omdat het algemene beeld is dat 'de nederlander' helemaal vrij en losgeslagen is?
ik denk dat het verschil tussen de mensen niet zo groot is,
maar de media vertekend de boel enorm, alleen voor de kijkcijfers, senstatie, en weet ik veel wat.
heel jammer, en ook eigenlijk heel eng.
want volgens mij haalt een groep jeugd (alochtoon) hun identiteit juist uit deze negatieve publiciteit..
en dat vind ik echt heel erg.
zo kweek je zelf ook gewoon haat en al die dingen..
hoe kan je nog begrip en acceptatie, en gelijkheid, en respect realiseren als je zo'n onmogelijke film uitbrengt zoals wilders nu gaat doen?
had dat 100 jaar geleden gedaan bij de christenen, dan was het einde ook zoek geweest.
nee, op deze manier komt er geen vrede en begrip..
ik vind het een ondoordachte, en onverantwoorde actie van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:36

garny95 schreef:
[naam] schreef:
Dus omdat een bepaald gedeelte Moslims zich niet wil aanpassen zou NL en Moslimstaat worden ? Yeah.. Lachen Klinkt dat jouzelf ook niet een béétje in de oren als 'angst' ?

Ik ben scheitbang ja, ik heb drie dochters en ik voel me al minder veilig in dit land en dan woon ik geeneens in de stad

Ik woon net buiten de stad ( Amsterdam ) maar kom er wel elke dag. En ik ben niet bang, totaal niet. Ik ben onwijs bang aangelegd, maar als het hierom gaat.. nee. Ik denk dat het juist komt doordat je niet in de stad woont dat je bang bent. Als je in steden komt merk je dat er veel gebeurt, tuurlijk. Maar dan maak je het zelf mee in je directe omgeving, en lees je niet een aangedikt artikel in de krant met bijvoorbeeld als titel 'Marrokanen opgepakt wegens mishandeling'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:38

alleen de mishandeling gebeurd wel...en wat doet NL er aan?
En helaas, de cijfers geven toch aan dat mensen met een buitenlandse achtergrond meer criminele activiteiten plegen...helaas, maar wel waar...
Je kunt dan roepen dat is niet waar...maar dat is de kop in het zand steken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:41

Waarom het absurd is? Aangifte doen tegen een film die je nog niet eens gezien hebt is waanzinnig en dan waanzinnig in de zin van geloof en doorslaan.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:46

runningkawa schreef:
Maar hoever moet tollerantie gaan?
Ik vind zelf nl veel te ver gaan....

Ik vind het ook veel te ver gaan maar De manier waarop wilders het doet vind ik ronduit walgelijk! Dat is gewoon haat zaaien tegen 1 bepaalde bevolkinsgroep.
Ik heb dan veel meer respect voor iemand als Rita Verdonk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:51

runningkawa schreef:
En helaas, de cijfers geven toch aan dat mensen met een buitenlandse achtergrond meer criminele activiteiten plegen...helaas, maar wel waar...

En wat maakt het uit dat Allochtonen meer criminele activiteiten plegen ? Ze hebben toch een Nederlands paspoort, verblijfsvergunning ? Wat maakt ze dan anders ? Een Engelsman, een Amerikaan.. zijn allen Allochtoon als ze hier in NL komen wonen. Maar dáár hoor je niet over.

faye schreef:
Waarom het absurd is? Aangifte doen tegen een film die je nog niet eens gezien hebt is waanzinnig en dan waanzinnig in de zin van geloof en doorslaan.

Er is wel min of meer bekend hoe de film eruit gaat zien, dus ik vind het terecht dat ze er aangifte tegen willen doen. Daar is niks waanzinnig aan imo, dat is meer Wilders behoeden voor een grote fout die hem wel eens zn leventje kan gaan kosten....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:57

Juul schreef:
runningkawa schreef:

En wat maakt het uit dat Allochtonen meer criminele activiteiten plegen ? Ze hebben toch een Nederlands paspoort, verblijfsvergunning ? Wat maakt ze dan anders ? Een Engelsman, een Amerikaan.. zijn allen Allochtoon als ze hier in NL komen wonen. Maar dáár hoor je niet over.

faye schreef:

Er is wel min of meer bekend hoe de film eruit gaat zien, dus ik vind het terecht dat ze er aangifte tegen willen doen. Daar is niks waanzinnig aan imo, dat is meer Wilders behoeden voor een grote fout die hem wel eens zn leventje kan gaan kosten....

Dat zegt nogmaals meer over die groep, dan over wilders.
Bewijst lekker weer als het gebeurt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:58

We leven goddank in een vrij land dus als Wilders een film wil maken dan mag dat. Ongeacht of je een hekel aan hem hebt of niet. Het wordt tijd voor aangifte tegen elke moskee waar gepredikt wordt dat homo's vieze varkens zijn. Want dat mag wel toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:02

faye schreef:
We leven goddank in een vrij land dus als Wilders een film wil maken dan mag dat. Ongeacht of je een hekel aan hem hebt of niet. Het wordt tijd voor aangifte tegen elke moskee waar gepredikt wordt dat homo's vieze varkens zijn. Want dat mag wel toch?

Mááár, er bestaat ( of bestond blijkbaar inmiddels ) een wet dat je geloven niet belachelijk mocht maken.

lesilla

faye schreef:

Wat ik persoonlijk erg vind dat mensen zo een grote slachtoffer rol aannemen, maar tegelijk is het grootste racisme probleem in belgie sommige islamieten die de joden letterlijk buiten het land pesten. Maar niet één iemand klaagt daar over, en dingen zoals dit kunnen dan weer niet. Dat vind ik persoonlijk iets erger.

Een film sjah heb ik geen probleem, net zoals de filmen over de misstanden in de bijbelgordel Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-01-08 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

katiavl schreef:

En wat is precies 'die groep' in dit geval ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:03

Juul schreef:
katiavl schreef:

En wat is precies 'die groep' in dit geval ?

De mensen die wilders zouden wegruimen Lachen

De mensen die integreren vallen ook niet onder de islamitisering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:04

Wilders wegruimen.. hmm.. wil Wilders ook niet het liefst Islamieten 'wegruimen' ? Dat is eigenlijk hetzelfde verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:05

Juul schreef:
faye schreef:

Mááár, er bestaat ( of bestond blijkbaar inmiddels ) een wet dat je geloven niet belachelijk mocht maken.

Oh ja? Welke wet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:06

Juul schreef:
Wilders wegruimen.. hmm.. wil Wilders ook niet het liefst Islamieten 'wegruimen' ? Dat is eigenlijk hetzelfde verhaal.

Ik ben geen fan van Wilders maar wat jij zegt is grote onzin.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:08

Juul schreef:

Denk het niet doodsbedreigingen zijn niet normaal Lachen zelfs al zegt een persoon dingen, dan moet je de slachtoffer rol niet nemen maar tegendeel bewijzen.
Maar dingen als islam gaat heersen, en op een dag zal er een opstand komen. Maakt het natuurlijk erg makkelijk voor wilders.

En islamitisering is zeker een toekomstaspect, omdat bv in antwerpen alleen 30000 illigalen zitten, waarvan 70 procent islamitisch wat maakt meer islamieten dan niet islamieten wat islamitisering als gevolg heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:08

Daar kan je lang en kort over praten, maar het onzin noemen vind ik slap.

Er bestond ooit zo'n wet, misschien is dat alweer lang geleden. Maar ach, de vrijheid van meningsuiting is ook niet meer wat het geweest is..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:09

Juul schreef:

Er bestond ooit zo'n wet, misschien is dat alweer lang geleden. Maar ach, de vrijheid van meningsuiting is ook niet meer wat het geweest is..

Dat is waar, logisch gevolg als mensen zelf beslissen wat niet en wel kan Lachen
En als je dan doodsbedreiging als gevolg hebt, is meningsuiting eigenlijk beperkt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:10

juul. idd je hoort ze niet over de amerikanen...die staan niet in die gegeven cijfertjes van criminaliteit aan de top...
En wat het uimaakt, dat de uitspraken over bepaade groepen mensen dus niet alleen maar verzonnen zijn. De gebasseerd op de werkelijkheid..jammer, maar waar.

Zeker wilders is gestoord, die scheert alles en iedereen over 1 kam..en dat klopt niet.
Maar de kop in het zand steken wat de rest in den haag doet klopt ook niet...
Iets er tussen in zou fijn wezen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:11

katiavl schreef:
[naam] schreef:

Denk het niet doodsbedreigingen zijn niet normaal Lachen zelfs al zegt een persoon dingen, dan moet je de slachtoffer rol niet nemen maar tegendeel bewijzen.
Maar dingen als islam gaat heersen, en op een dag zal er een opstand komen. Maakt het natuurlijk erg makkelijk voor wilders.

En islamitisering is zeker een toekomstaspect, omdat bv in antwerpen alleen 30000 illigalen zitten, waarvan 70 procent islamitisch wat maakt meer islamieten dan niet islamieten wat islamitisering als gevolg heeft Lachen

De gedachtegang is hetzelfde. De manier waarop is anders.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:14

runningkawa schreef:
Zeker wilders is gestoord, die scheert alles en iedereen over 1 kam..en dat klopt niet.

Helemaal mee eens, iedereen die daar een beetje over nadenkt zal dat weten.
Daarom snap ik niet dat mensen zoveel waarde aan de uitspraken hangen.

Ik kan ook whaa en hooo van jahjah zen uitspraken doen, maar die is gewoon niet helder. Dus denk ik laat hem maar praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:15

Juul schreef:

Als jij zegt dat Wilders ze weg wil ruimen dan luister je niet goed en roep je ook maar wat, waar jij fans van Wilders van beticht.